20 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

20 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Sahife 7 Brigitte Helm Alman artisti ili Greta Garbo arasındaki benzeyişler Hollivutun kadını esrarengiz Greta Garbodur. Greta kimse ile | konuşmaz, çok münzevi yaşar. Ne yer, ne içer, evinde ne yapar kimse bunu bilmez. Yalnız, boş vakitlerinde tek başına deniz kenarında dolaşmaktan, yahut kitap okur 'an çok zevk duy- duğunu herkes bilir, Greta Garbo ile görüşmek için vuku bulan bütün teşebbüsler akim kalmıştır. Sinema yıldızı hiç bir gazeteciyi kabul etmez, hiç bir vesile: ile beyanatta bulunmaz. Etrafındaki esrar perdesinin yırtıl- mamasına çok dikkat eder. Avrupada da bir esrarenğiz ar- | tist vardır : Brigitte Helm... Bu yıldızda Greta Garbo gibi sarışın ve çok muammslı görünür. Aynı mıknatisi hassası Brigitte Helm- de de vardır, Herkedi kendisine doğru cezbeder. Maamafih Greta Garbo ile Brigitte Helm arasında büyük bir fark vardır. Erigittenin hayatı İsveçli artistin yaşayışından büs- bütün farklıdır. Bir defa Greta Garbo evlenmemiştir. . Halbuki Brigitte Helm evlidir ve kocasını çok sever. Sonra Greta insan- lardan kaçar, inzivayı (o sever. Halbuki Brigitte Helm bilâkis ko- nuşmaktan zek alır, yalnızlıktan hoşlanmaz. Greta Gorbo gazetecilerden kaçar, hayatına dair hiç bir şey söylemek istemez. Brigitte ise gazetecileri kabul oeder,. onların suallerine menuniyetle cevap verir. Gretanın otomobil kullanmk gibi hiç bir hevesi yoktur. Brigitte Helem her nevi spordan zevk alır, bilhassa otomobil kullanmağa bayılır. Şu halda iki artist arasında ne noktada benzeyiş vardır? Bir çok mubarrirler bunu tetkik etmişler ve nihayet şu husuta birleşmişlerdir. Cinsi cazibede... Bazı kadınlar şen ve şakraklıkları ile erkekleri celbederler. Onların bir kahkahası, bir tebessümü kalp- leri teshir eder, Bazı kadınlar ise sakin tavırları, hislerini anlatmayan esrarlı bakışlarile erkekleri cezb- ! Garbo ve | ! ederler. İşte Grete Brigitte Helin bu zümreye men- suplurlar. Aralarındaki müşabehet | bu noktadadır. Greta Garbo hususi hayatında | inzivayı sevebilir, fakat tip itiba- rile Brigitte ile ayni sınıfa men- | mensuptur. Brigitte Helm şimdi Fastadır. | Meşhur alman rejisörü Pabst, Atlantid filmini sesli olarak çevir- meğe-karar verdiği zaman bura- daki Antinca rolünü yapabilecek esrarengiz ve için en muvafık bulmuştur. Sessiz nüshasında bu rolü Na- pierkovska yapmıştı. Antineayı hakkile canlandırama- mıştı. Bu defa Brigitte Helm'in büsbütün başka bir Antinea tipi | yaratacağı tahmin ediliyor. * Meşhur Ingiliz muharriri | Edgar Vallance filim senaryosu | yazmak üyere Hollivuta davet | edilmiştir. Haftada sekiz yüz In- giliz lirası ücret alacaktır. x Buster Keaten, “Mukavadan âşık,, isminde bir filim çevirmeğe başhyor, cinsi cazibeli bir | kadın aramış, Brigitte'yi bu rol | Rus artisti | Erigitte Helm ve kedisi Yeni yıldızlar Yeni sinema artistlerinden Lutmila Yacovleff i Hatırat büyük bir cilttir. Klara Bow - Kızıl saçlı artist tekrar Hollivuta döndü Uzun süren dedi kodulardan sonra kızıl saçlı sinema yıldızı | Klara Bov ile Kovboy Rex Bell nihayet ( evlendiler. (o Kovboyun çiftliğinde bal ayını geçirdikten sonra Hollivata hareket ettiler. Klara ve zevci geçen haftadanberi Beverly Hill de artistin eski evinde yerleşmişlerdir. Klara şimdilik istirahat etmek niyetindedir. Fakat bunun çok sürmeyeceği ve artistin yakında yeniden filim çevirmeğe başlıya- cağı muhakkak addediliyor. Klara Bov kocasile birlikte bir filim çevirmek emelindedir. Pola Negri iyileşti Bağırsaklarından rahatsız olan | ve geçende acele bir ameliyat | yapılmasına: lüzum gösterilen Pola Negri iyileşmiştir. Şimdi nekahat devrini geçirmektedir. Artist iyileşince New Yorka giderek batıratını neşredecektir. Yarısı Valantinoya dairdir. Pola Negri burada Valantino ile olan muaşı- | kasını, İtalyan artisti hakkındaki duyğularını uzun izah etmektedir. Marlene Ditrich Avrupaya dönüyor Ditrich in uzadıya Marlene tahakkuk ediyor. Hattâ artistin Almanyaya döndükten sonra çe- vireceği filim bile kararlaştırıl- mıştır. Maruf yıldız “başka bir kadın! ,, filminde baş rolü yapa- caktır. Bu filmin mevzuu Georg Froschel ın kitabından alınmıştır. x Fransız artisti Albert Prejean Berlin barlarında şarkı söylemek- tedir. Artist büyük bir rağbet görüyor. yakında | Amerikadan Avrupaya geleceği | — Izmir mektupları Izmirde ramazan hayatı, çarşılar, kıraathaneler... Yalancı oruçlular, iftardan sonra ince saza rağbet e Izmirin umumi manzarası Izmir, 16 (Hususi) — Mübarek ramazan epice yol aldı. Şöyle kendi kendime düşünüyorum: Ramazanın hususiyetlerinden elde ne var?.. Hemen hemen hiç!.. Mü- barek ay, döne dolaşa kış mevsi- minin tam ortasına gelip yaslandı; soğukta diş takırdatmaktan, ba- cak, kafa titretmekten ramazan âlemi yapıldığı yok ki... Gündüz çarşıyı (geziyorum: Camiler dolu.. Güzel sesli hafız- ların sesi, kubbede ahenktar ve ilâhi akisler yapıp oğuldıyor... lokantalar açık... Eskiden; lo- kantaların önüne bir perde geri- lirdi. Hani oruçsuzlar midelerini doldururken görülmesinler diye, şimdi perde yok.. Bütün fark bundan ibaret... Lokaklarda sigara dumanı dalgası... Kahvehanelerde takırdayan narğileler, ince müziç Bürültülü tavlalar , çaylar , ıhla- murlar; kahveler ve saireler... Aile mahfellerini gözden geçi- riyorum : İlâhi şu kadınların ya- lancılığı... Bir vesile ile: — Ay, aman evlâdım... Allah kabul etsin, oruç içime baygınlık verdi... Dilim damağıma yapışacak neredeyse... Akşam bey amucana söylemiştim, amma dinlemedim.. Ben bugün oruç tutmamalıydı.. Diyorlar. Diğer biri; gafletle dişini kurcalarken yetiştiriyor: — A... Doğrusu, bâlime şükür.. Hiç te oruçtan şikâyetim yok.. Bu bir sürü hanımın oruç hesa- bını, genç hanımlarla yapıyorum : — Yalan vallahi - diyorlar - büyük annem daha demin yemek yedi.. Falan teyzeyi mutbaktan hizmetçiyi çıkarıp börek yerker yakaladık. Amma ses çıkarmadık.. Neticeye bakıyorum, bu kada: oruçlu içinde ancak bir tane yı var, ya yok.. Akşam oluyor, suğuk arttı. Kemer altından tutunuz ta ka- vaklara kadar bütün mağaza lar açık.. Fakat kalabalık pek az. Kemer altında muhtelif kıra athanelere alaturka sazlar getiril- miş.. nargilelerin görültüleri ara- sında hahende kızların, inc kemanların sesleri; bu soğuk vw esmer ramazan akşamlarının üs- tünde dalgalanıp örperiyor. Meşrubat fiatleri 5 misli fırla- mış.. Buna rağmen kahvehanele: tıklım tıklım. Bazan şuh bi: şarkı ile beraber müşterilerin d: dudakları kimıldayor: — Ne yaman kirpikleri var. Tiri tiri tiri ram O yeşil gözlerinin..... Aklıma; meyhaneler geliyor.. Acaba onlar vealemde?. Diy bir kaç tanesini geziyorum: Alem yine ol alem: Masalar kurulmuş.. Salata kı- zartma, piyaz tabakları, kadekiler, karafalar, dübleler gidip geliyor Bazılarında çatlak bir ut sesi bazılarında köhne bir gramofoı zırıltısı.. Nihayet bir serhoş, bu alemi: bir zübdesini yapıyor: Ehli aşkın neş Sakıya uşşakı Güftügüyu aleme Sakıya, uşşakı dilşat n peymanediz işte İzmirde Ramazan er i meyhan“dir n peym | Gaz harbine hazırlık Gelecek harp hiç şüphesiz kimya harbi olacaktir. Bunun için bazı memleketlerde halkı gaz harbine alıştırmak üzere şimdiden tedbirler alınıyor. Almanya ile Rusya bilhassa ehemmiyet veriliyor. arasında Resmimizde Lehistanda buna fabrikanın ka'lın sıkışan bir amelesi gaz maskelerile talim yaparken görülüyor.