24 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Lin Lindbergin evil ve çocuğun kaçırtıldığı oda ile burada bırakılan merdiven Nevyorktan gelen son haberlerde meşhur tayyareci Lincbegin çocu- ğunu kaçırma hâdisesini örten esrar perdesi, bütün taharriyat ve tahkikata rağmen hâlâ yırtıla- mamıştır. Lindberg ile karısı, çocuklarının kaçırılmasından dola- yı, perişan bir halde bulunuyorlar, bundan bir kaç gün evel, Lind- bergin oturduğu köşkün üzerinden meçhul bir tayyare geçmiş ve köşkün bahçesine Obir paket atmıştır. O esnada, bahçede bulunan bahçivan, gaip çocu- gun cesedi, (o bahçeye atılmış zannile paketi büyük bir heye- can ve. telâşla açmışlardır, içinden “çocuk ölecektir,, yazısını mubtevi bir kart çıkmıştır. Bu ihpar, bahçıvanda derin bir heye- can uyandırmış ve madam Lind- berğe, zavallı kadının haline -acıya- rak bundan hiç bahsetmemiştir. Kart, bahçeye atıldığı zaman tayyareci Lindberg evinde yoktu. Sonradan evine avdetinde, bah- çıvan kartı kendisine verdiği zaman korkunç muhteviyatından dolayı, teessür ve heyecanından yere yuvarlanmasına ramak kal- mıştır. Lindberg, haydutların gene hava tarikile, kendisine yeni bir ihbarda bulunacaklarını otahmin ederek bahçede beklemeğe başlamış ve bu tahmininde aldanmamıştır. dbergin ço Akşam Kaçırılan çocuğa bakan mürebbiye Filbakika aradan bir kaç saat meçhul bir tayyare ufukta görün- müş ve köşkün üzerinde bir daire çizdikten sonra yere bir paket daha atmıştır. Lindberg, tayyare Emlâk sahipleri! Üzüntü ve zahmet çekmeden Çok irat almak isterseniz Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE E tevdi ediniz! Bahçekapı, Taş han No. 20-21-22 Telefon 20407 Posta kutusu: 558 İstanbul cuğu ne oldu? Tayyarecinin köşküne yüksekten uçan tayyareler esrarengiz paketler atıyorlar | fından çocuğunun öldürülmesin- PN | rupi kıymetinde bir altın hamu- | esi, dün City of Venice vapuru : pek yükseklerde olduğu cihetle, tipini teşhis edememiştir. Bir ara- lık tayyaresine binerek meçhul tayyareyi takibe koyulmağı dü- şünmüş, fakat bu hareketinin çocuğunun ölümünü intaç etmesi korkusile bundan vaz geçmiştir. Lindberg, 'ikinci paket bahçeye düşer düşmez, derhal açmış ve içinden şöyle bir mektup çık- mıştır : “ Miralay ! Bu mektubu oku- duktan sonra ağzınızı açıp kim- seye bir şey söylmeyiniz. Bir söz söylemeniz meselenin fena bir surette neticelenm<sine kâfi- dir. Pek zengin olduğunuzu bili- yoruz. Eğer bizim dediklerimizi yaparsanız, hiç kimseye fenalık gelmiyecektir. Aksine obareket ederseniz, Smitin kızının başına gelen akibeti düşününüz. Smit te böyle bir mektup almış, fakat mubteviyatına riayet etmediği ci- hetle, kaçırılmış kızını bir defa daha görememiştir. Eğer çocuğu- nuzu bihakkin seviyorsanız, onun gibi hareketten içtinap 'ediniz. lik mektubumuzda da yazdığımız gibi 50,000 dolar istiyoruz. Parayı veriniz. Zabıtanın sözlerine ka- pılmayınız, zira bu size pahalıya malolacaktır.,, Mektubun altında imza yerine üç nokta vardı. Lindber, çocuğunu kurtarmak için fidyei necatı hay- dutlara vermeğe hazır bulunduğu halde evinin sivil polislerle çev- rilmiş olmasından ve kendisinin zabıta tarafından adım adım takip edilmesinden dolayı, paraları ver- meğe muvaffak olamıyor ve hay- dutlar ile temasa gelmeğe cesa- ret edemiyor. Çünkü kendisi hay- dutlar ile temasa geldiği zaman zabıta memurları onları tevkife teşebbüş edeceklerdir. Bu tak- dirde haydutların hempaları tara- den korkuyor. Hint altınlarının muhacereti Bombay, 23 (A.A.) — 1,006,000 ile Plymouth'a gönderilmiştir. Bolu mektupları Bolu civarındaki petrol madenleri işletilecek mi? Çifçiler geceleri de çalışarak tarla işlerini bitirdiler Bolu, 20 (Hususi) — Geçen mektubumda Mengen civarında bir petrol menbaı (o bulunduğundan bahsetmiştim. Madeni işletmek istediler. Bu hususta baş vekâlete müracaat etmişlerdir. Bu maden- den petrol, istihsal etmek pek âlâ kabildir. Madenin memleketimizin bütün ihtiyacatını temin edecek kadar zenğin olduğu söleniyor. Halbuki biz şimdi petrol, ben- zin ve mazot için harice 13 mil- yon lira veriyoruz. Eğer Mengen madenleri işletilecek olursa bu para tamamile memleketimizde kalacaktır. Mengen madeninden nümunelik bir miktar petrol, benzin ve ma- zot istihsal olunmuştur. Bunları, Bolu mebusu Cemil bey Ankaraya başvekâlete götürmüştür. Nümu- neler Ankarada tahlil olunacak ve madenden çıkan madde terkibi kimiviyesi anlaşılacektır. Burada maden hakkında tetki- kat yapan M. Horman isminde ecnebi bir mütehassıs vardır. M. Horman madenin tahmin edildi- ğinden fazla zengin olduğunu söylüyor. Madenin imtiyaz meselesi hal- ledilirse derhal tesisata başlana- caktır. Bu maden işletilmeğe başlandıktan sonra Bolunun man- zarasının otamamile değişeceği, buranın bir sanayi şebri halini alacağı tahmin ediliyor. Havalar ve tarlalarda faaliyet Geçen haftaya kadar burada havalar adeta bahar günlerini benzin ve mazot | hatırlatıyordu. Çift sürmek için pek az zaman kaldığını gören köylü havaların müsait gitmesin- den istifade ederek tarlalara döküldüler. (Havalar daha iyi giderken bir kısım çifçiler: — Hava bozacak!. diye tah- minde bulundular. Hakikaten de tahminleri pek doğru (çıktı. Fakat bu tahmin çifçilerin pek ziyade işine yaradı. Havalar bozmadan evel işlerini bitirmek istiyenler mehtaplı ge- celerde geçvakitlere kadar çalış- tılar ve hemen hemen bütün Be- lu civarındaki tarlalarda çift sü- rüldü, tohum atıldı. Bu sene mah- sulün iyi olacağı şimdiden tahmin edilebilir. Çünkü ekin zamanı tam vaktinde yapılmış, ekinden sonra da faideli yağmurlar baş- lamıştır. Çocuk düşürme vakaları Son zamanlarda burada çocuk düşürme vakalarının ziyadeleştiği görülmüştür. Bilhassa bu vakalar- dan bazıları bir facıa ile nihayet- lenmektedir. Bazı cahil kadınlar çocuk düşürmek için “kocakarı, ilâçlarına baş vurduklarından ce- haletlerine kendileri de kurban gitmektedirler. Bolu zabıtası çocuk düşüren- lere, çocuk düşürmek için ilâç hazırlayanlara karşı gayet şiddetli tetbirler almağa karar vermiştir. Çocuğunu düşürenler ve bu işi kendilerine sanat ittihaz eden ilâçci kadınlar şiddetle takip olunmaktadırlar. Şirin bir kaza merkezi iğ pa Mi Fethiyenin umum! manzarası Fethiye 20 (Hususi) — Fethiye, Adalar denizi sahilinde şirin bir kasabadır. Civarındaki manganez ve krum madenlerile meşhurdur. Bunlardan mühim miktarda istih- sal yapılır ve harice gönderilir. Burası ayni zamanda mühim bir tütün merkezidir. Fethiye küçük bir kaza olmakla beraber her sene epice tütün istihsal eder. Fethiye tütünleri bilhassa keh- riba gibi sarılığı ve nefis içimi ile meşhurdur. Fethiyede şimdi bir milyon kilo tütün mevcuttur. Fethiye tütünlerinden Almanyaya geçenlerde bir kaç nümune gön- derilmiştir. Almanlar tütünleri- mizi pek ziyade beğenmişler ve siparişlerde bulunmuşlardır. Bun- dan başka Italyaya ihracat yap- mak üzere tüccarlarımızla Italyan- lar arasında müzakereler devam etmektedir. Fethiyenin ötedenberi bir derdi: Susuzluk... Halkın bu su ihtiya- cını nazarı itibara alan belediye Fethiyeden üç saat uzakta gayet güzel ve içici nefis bir suyu buraya getirmeğe karar vermiştir. Bunun için ilk hazırlıklar yapıl- mağa (başlanılmıştır. (Fethiye yakında güzel bir suya kavuşa- caktır. Belediye bu yakınlarda deh- şetli | faaliyettedir. £ Kaldırımlar düzeltilmektedir. Son zamanlarda güzel bir bahçede yapılmiştır. Bu yeni ve asri parkla Fethiye küçük bir Avrupa köyüne benze- miştir. Bursada tenis yeri Bursa, 23 — Idınan yurdunun tahliye ettiği binanın bahçesine San'atkârlar sopr derneği gençleri bizzat çalışmak suretile buraya bir tenis, basketbol ve voleybol sahası yapmıya başlamışlardır. düz a ELİZ iz Mi ie iş