11 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Cemal pehlivana yazık olacak Güreş müsabakalarında da ring kurulacak vakit çoktan gelmiştir Göçen ay Cemal pehlivan boksör'Franki ile yaptıgı müsaraadan sonraolam-münakaşalarda bir genç tihbiyel? ahaliye maksadını anlatirken Geçen: Cuma Maksimde yapılan güreş; müsabakalarında. konuşu- yorlardı; Cemal: pehlivan: güreşi bırakıp boks yapmağa karar vermiş... Boksu güreşten fazla sevdiğim için Cemal pehlivanın bu kararını hissen olun alkışlamam lâzımdı. Çünkü Cemal pehlivan gibi kuv- vetli, ağır siklet bir adamın boksa faideli olabilir. Açıkça söyleyim; boksör Fran- giye karşı döğüşünü: gördüğüm Camal pehlivanda kendi sekleti içinde üçüncü derecede olsun bir boksa ayartmak için çalışanlarla beraber: bile olürdum. Fakat hakikat hiç te böyle değildir. Kendinden üç sınıf hafif sıklette olan: Franki gibi bir boksörü hakile. Kazanmak bile bir şey ifade etmez. adam tarafindan bir türlü beceri- lemiyen: bir çok: incelikleri vardır. Boksun hakikaten çok güç bir spor oldüğunu Cemal pehlivan- dan evel tecrübe edup büyük bir ümitsizlikle boksa veda eden meş- hür Ayrupa pehlivanlarıda çoktu. Diğer sporlarda: dünya. şampi- yonluğuna kadar yükselmiş hari- kulâde insanların boksta bir şey yapamadıklarını yaşanmış. misal- lerle isbat etmek pek kolaydır. Sonra boks tarihi: yirmi beşinden sonra boksa başlamış bir ağır sikletin birinci sınıf boksörler arasına karışa bildiğini dekayd- etmiyor. Bir boksör için elzem olan adaleyi yapabilmek için hiç ol mazsa dört sene lâzımdır. Ekserisi indifai hassalar yavaş yavş yuğu- rularak pişirilecek boksör vücu- dugu her önüne gelen antrenörde hazırlıyamaz... vaziyet bu merkez- de iken güreşte kiymetli bir ele- man olan Cemal pehlivanı boksa ( sürüklemek, © adamı yazık etmektir. Vakıa boks şam- piyonlarına en fazla para temin eden, seyircisi en bol olan bir spordur. Boksun para ve seyirci cihetinden mazhar olduğu bu mevkiin yalar döğüş heyeca- nından (geldiğini (zannedenler ME İY iz çok aldanırlar.. Bu şubenin: kıy- meti nedretinde binlerce hattâ yüz binlerce kişi ancak sekiz dünya şampiyonile, on on beş o dereceye yükselmiş boksör para kazanabiliyor. Diğerleri açtır. Esas itibarile çok nankör bir spor olan boks diğerlerile kıyas edilmiyecek kadarda dimağ kabiliyetleri arıyan bir ihtisastır. Avrupalilar boks için (asıl sanat) diyorlar. O tabire Avrupa mütehassisleri bir vakıtlar itiraz” etmişlerdi. Yapılan uzun münakaşalardan, görülen tecrübe- lerden: sonra tabirin yerinde kul- lamıldığına karar verildi. Bügün (asıl sanat) denilen boksun büyük artistleri sınıfinn “© olmak her yiğitin harcı değildir. Karile- rim: bir fikir edinmeleri için şunu söyliyeyim: Kendinden üç sınıf daha ağır olan Cemal pehlivana karşı ( boksörce) faik bir tarzda döğüşen- Franki Marten Fransız boksörlerinir ikinci sınıfindndır. Bü: hususta elinde Fransız fede- rasyonundan verilmiş lisansı da vardır. Düşünmeli ki, ikinci sınıftan evvel, birinci sınıf, sınıflar fevkinde ve-şampiyon sınıfı olmak üzere üç. yüksek sınıfı boksör daha vardır. Bü sınıflarda: Fransada hiç: olmazsa bine yakın boksör vardır; Cemal pehlivanı himaye etmek istiyenler bütün bunları düşünerek yardım etmek istedikleri adamı yazık etmemelidirler; * .. Haliç kulubü tarafından başla- nan propağanda musabakalarına bazı tadilatla devam edildiği tak- tirde güreşin de taammümüne-çok yardım: edecektir. Geçen Cuma Maksim salonuna naklolunan gü- reşler çok daha güzel olabilirdi. Sa- lon hakıkatenmücadele sporları için bulunmaz bir yerdir. Yalnız birinci dafa olduğu için sandalyelerin tanziminde, güreşlerin ilânında bazı karışıklıklar oldu. Bunlar zaruridir. Organizasyonlara, Av- rupada olduğu gibi, pürheyçan havası vermek ayrı bir iştir. Işin bu tarafında muvaffak olmuş mutahassıslar bütün dün- yada parmakla göstrilecek kadar azdır. Bizim organizasyonların bu taraftan ideal şeklini zaman ya- Milli takım müda- faasında tadilât yapılmalıdır Geçen: cuma Benimi karşı oynıyan milit takımın en zayıf tarafı müdafaada olduğunu Herkes gördü. Bügünkü bekler formla- rını buluncıya kadar geçecek zaman zarfında Macar milli takımile: çarpışmak mecburiyeti vardır. Onun için cenah haf- larından OMithatı geri alarak bek hattını takviye etmek yahut başka bir şekil bulmak bugünkü vaziyetin: emir ettiği bir tedbirdir zannındayız. Macar omaçların atlattıktan sonra Belgratteki balkan kupa- sına kadar asıl bekler kendileri bulabilirler. Spor yıldızlarımız darülfünun klübünde toplanıyorlar Memleketin münevver spor genç- liğini toplamış olan darülfünun klübü faaliyetini futboldan gayri şubeleri de teşmil edecektir. Haber aldığımıza göre, atletizm kısmı için 200 metre şampiyonu- muz Mehmet Ali bey memur edilmiştir. Bu intihap Darülfünun atletizm şubesi içim hayırlı olacaktır. Meh- met Ali atletlerimiz. içinde atle- tizm. tekniğine hakikaten çok ince bir ihtisası olduğuna: inan- mış, atletizm nazariyesini epice okuduğu (Ohalde daha çok l eği Idiğini ı nazariyecilikte mütevazı olmağı Bacakları kadar'başını da kendi şubesinde çalıştıran bu gencin darülfünun- kulübündeki atletizm şubesini makul ve faideli bir şe- kilde çalıştırmasını temenni ederiz. Türk ismi geçen bir istatistik Viyanada çıkan Sport Tagblatt gâzetesi muhtelif: federasyonların idare ettiği klüplere dair'neşrettiği bir futbol istatistiğinde. türk fede- rasyonunun' da 218 klübe- malik olduğunu (O kaydediyor. O is- tatistikte komşumuz Romanya federasyonunun 220 klübü oldu- ğu: yazılıyor. Ayni cetvelde rökor 1215 klüple. Amerikada gösteril- miştir. a iğ Amatör boks Amerikada rağbette Olimpiyatlar için seçilecek Ame- rikan milli boks takımının mü- sabakaları 20,000 seyirci karşı- sında Şikagoda yepılmıştır. Şimdiye: kadar yalnız profesyo- nel şampiyonalara: nasip olan bu kalabalığı: gören“ gazeteler, milli hisleri tahrik: edecek maçlara karşı Amerikan ahalisinin. göster diği hassasiyetten behsediyorlar. Bazı gazeteler bu vesile ile amatör seyircilerinin- çogalacağını boks buk şekilde tesirini gösterebilmesi için: bizim de yardım etmemiz lâzımdır. Meselâ. artık heryerde başlayan bir şekli heman burada tatbik edebiliriz. Güreşlerde boks gibi ortaya kurulmuş yüksek ringlerde yapdırmak bu sporun manzarasmı büsbütün değiştirecektir. Üç sene evvel: yazdığım mev- zuw bu gün tekrarlamama misafir salonunun çok müsait ve çok güzel genişliği sebep oldu. Eşref Şefik Balıkesir, 6 (Hususi) — 23 Ni- san çocuk haftası için şimdiden mekteplerimizde hazırlıklar baş- ladı. Himayei etfal cemiyeti de çocuk haftasında cumhuriyet halk fırkası salonlarında bir çocuk ba- losu verecek, bu münasebetle elli bikes ve kimsesiz yavruyu tepe- den tırnağa kadar giydirecektir. Samatya” etfal reisi vilâyet hastanesi göz ve kulak muta- hassısı Kârsil beyin çocuk haftası için gösterdiği faaliyet çok tak- dire şayandır. Kâmil bey gece gündüz yavruları: için. çalışmak- tadir. Vilâyelimiz. zenginlerinin de çocuk haftasına: kadar bir kaç yaruyu daha geydirceklerini mem- nuniyetle öğrendim. Çocuk haftasında iki bin ilk mektep yavrusu vilâyet önünde tecemmü (edecekler (o kolorduda arzı tazimattan sonre istasyon caddesi tarikile idman meydanına giderek büyük bir geçit resmi yapacaklardır. Idman meydanında gürbüz Balı- kesir yavrusu için bir müsabaka yapılacak, bu müsabakada kaza- nan küçük bir senelik “Balikesir türk. gürbüz: yavrular cemiyeti reisi,, intihap: edilecektir.. Çocule haftasınm diğer bir gecesinde Cumhuriyet H. fırkası salonlarında yavrularımız o bir balo. vereceklerdir. Bu baloda güçükler vazife alacaklardır. Balo komiseri heyeti tertibiye ve teşri- fat yavrularımız tarafından idare edilecektir. Çocuk haftasında dokuz ilik mek- tep yavrusunu Mahfel sinemasında edebi ve hissi filimler gösterile- cek ve müteaddit ilk mekteplerde çocuk terbiyesi hakkında: konfe- rans ve müsamereler verilecektir. Gazi yatı mektebindeki faaliyet e Balıkesir mmalabeplanre Iki bin mektepli büyük bir geçit resmi yapacak Bahkesirde çocuk haftası için büyük hazırlıklar yapılıyor 1. Nisan 1932 Bahkesir Gazi yatr mektebi /ve gayret diğer mekteplere'nazaran daha fazladır. 160'leyli yavruya kucağını açan bu mektebin; hey- eti: talimiyesinin ve kıymetli mü- dürlerinin gayretlerile çocuk haf- tasında büyük varlıklar: göstere- ceklerini: zannediyorum; Şairin dişi 3,000.lirete satın alındı Milân'nın büyük tiyatrosunda meşhur: Italyan şairi ve kakraman D'Anunzio'nun “La Citto Mörta,, piyesinin: ilk: perdesi oynandıktan sonra: (meşhur aktris. Aramatica şaire: ait bazı eşyayı hasılâtı bir emri hayra verilmek üzere müza- yede etmiştir. Bu eşya arasında bulunan şairin çıkmış bir dişi 3,000 lirete: kadar artırılmış: ve Milâno belediyesi tarafından satın alınmıştır. D'Anunzio Fiume'yi zapteder- ken yakmağa muvaffak olamadığı bir kutu sigara M. Müsolininin yeğeni tarafindan 1,500 lirete satın alınmıştır. Ikinci felâket Tayyareci Lindberg'in evi yanıyordu Çocuğu. çalınan Lindberg'in başına ikinci bir felâket gelmesine ramak (kalmıştır. e Mumaleyhin çocuğunun. çalındığı kâşane yan- mak tehlikesini geçirmiştir. Kaşa- nepin bulunduğu tepenin öteki yamacından çıkan orman yangının tevessü ederek köşke yaklaşmıştır. Yangın köşke 25 kademe kal- dıktan sonra miralay Lindberg ile baldızı Mts Morrow ve çalınan çocuğun (İskoçyalı mürebbiyesi ellerine kazma kürek alarak yan- gının önünü almakta mahalli itfaiye efradına yardım etmişlerdir. Bu Emlâk sahipleri! üzüntü ve zahmet çekmeden Çok irat almak isterseniz Emlâkinizin idaresini UMUM EMLÂK ACENTESİNE tevdi ediniz! Bahçekapı, Taş han No. 20-21-22 Telefon; 20807 — Posta kutusu: 558: İstanbul MR suretle köşk kurtulmuştur.