20 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10. Trabzon mektupları - 5 kuruşa hamsi, 30 kuruşa a EŞ A A Simi Eker kalkan, 35 kuruşa sığır eti Trabzonda yiyecek fiatleri Istanbula nispeten çok ucuzdur Trabzonda iskele ve sahil Trabzon 15 (Hususi) —Ilık bir likbahar havası içindeyiz. Öksü- ren, nekahat halinde bulunan, sıh- hatından Ovehmedenler (istisna edilirse herkes paltosuz, pardüsüsüz dolaşmağa başladı. Erik ve şeftali ağaçları beyaz, kırmızı çiçeklerle, kırlar ve çimen- ler rengârenk menekşe ve papat- yalarla bezendi. Mâamafih henüz gül ve sünbüller açılıp saçılmadı, bülbüllerin sedalarile bağ ve bah- çeler kâfi derecede çınlamadı. Mekteplilerin (e kırlara dağılıp göğüslerinde bir tutam, ellerinde bir demet menekşe ve kır çiçek- leri olduğu halde şarkı okuya okuya şehre inişleri henuz başla- madığına bakılırsa havanın bu - günkü hali bir bahar havası ha- linden ziyade (abril) beş fırtına- sından evvel açınış gayri tabii bir hali andırıyor. Çünkü Trab- zonda tam bahara giriş ve ondan sonra fırtınalara, hava bozumlarına aldırış etmemiş avam tabirile abril beş fırtınasından sonra ola- bilir.. Bu geçeki şiddetli kıble rüz- garı, bu sabahki ılık hava, yakıcı güneş, yarım kapalı gök abril © beş fırtınasına hazırlıkdan başka — bir şey değil.. Zaten başı dumanlı dağlardan, enğin vadilere doğru tahşidat yapan sisde bunu gös- teriyor. Bu sabah bu hava içinde şehir de bir cevelân yaptım. 'Denize arka veren şehrin dar aralıklı sokaklarından geçerek mumhane sahiline gittim . Burada hamsi kayıklarının et- rafını çerçiveleyin insanların hamsi alışlarını, hamsi (o kayıklarından (okkası beş kuruşa) bağıran satı- cıların çeşit çeşit sedaları, hamal, merkep, at, katırların sepetlerine hamsi yüklenişini, teneke man- gallar üzerinde hamsi pişirilişini, önlerinde kocaman dilimli ek- mekler, birer baş soğan veya turup, birer tava hamsi olduğu halde yer iskemlesi üzerinde, tahta masalar etrafında hammal ların hamsi yiyişlerini, (ookkası 20 kuruşa kefal, 30 kuruşa kal kan, 10 kuruşa mezit balıklarını tarttıran ozenginleri ve heyeti umumiyesile bir penayırı andıran bu mahalli ve bu manzarayı bir görmelisinizl.. Hamami zadenin (Hamsi name) sindeki bu hal ve bu manzara ne canlı tasvir edilmiştir. Buradan Mumhane önündeki sebze pazarına uğradım. Burası da ayrı bir şehir, ayrı bir âlem.. Belediyenin bir mezarlığı tesviye ettirerek bir sebze hâli yaptır- mağa başlattığı mahal henüz ikmal edilmediği için sebzeciler gelişi güzel bu dar meydanda sergiler açarak alışveriş yapıyor- lardı. Dul kadınların, memurların her sabah birkere başvurduğu sebze yüklü hamalları öne katıp evlerine döndüğü bu mahalde sebze fiat- lerini sordum: Taze bakla 20, ispanak 10, prasa 5, kereviz 20, - havuç 10, yerelması 10, patates 10, soğan 10, kara lâhananın okkaları 5, bir bağ salata ve soğan 30 paradır, dediler. Diğer sergilerde portakal, elma satılıyordu. en iyi portakalın tanei 1, mühtelif elmaların okkası 5 den 10 kuruşa kadar dediler. Karşıdaki kasaplara oğradım. Koyun eti 50-55, sığır 35, kuyrak 65 kuruş, yağ 100-110.. Fırıncıda birinci ekmek 12, ikinci 11 buçuk kuruşa cıkarıldığı, sebebi de un fiatlerinde görülen terakkidir. Çünkü Istanbul birinci un 12, ikinci 11 buçuk kuruş. Bir hafta içinde birinci ekmeğe 2, ikinciye 3 buçuk kuruş zam yapılmış demek oluyor. Cevdet mun Avrupa 20 veremez sene para Washigton, 17 (A.A.) — 1928de reisicümurluğa namzetliğini koy- muş olan M. Smith'in dün akşam bir ziyafet esnasında Amerikanın önümüzdeki 20 sene zarfında Avrupanın Amerikaya olan borç- larını unutması lâzım geldiğini beyan etmesi Amerika demokrat- ları liderleri arasında büyük bir heyecan tevlit etmiştir. 1 Aylık abone 150 kuruş Muhterem karilerimize kolaylık Karilerimizden arzu edenler 150 kuruş mukabilinde gaze- temize bir ay için abone olabileceklerdir. Gazetemize bir aylık abone kaydedilecek muhterem oku- yucularımızdan ricamız: 150 kuruştan ibaret olan abone ücretini müddetlerinin hitamından evvel ve vakti zamanında, idaremize göndermek. Aksi takdirde gazete irsalâtında oteahhur vukubulur ki bunu muhterem kari'lerimizin de arzu etmiyeceklerinden eminiz. ARANAN EAA AŞAN A AŞAN ÜK İLÂNLAR ETİ AE RA AN Dy A A İ bu sütuna dercedil KÜÇ Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş iv 60 > 3 » 76 > Her fazla defa için İt» 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 3 — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları 1 — iş arıyanlar EE LE MZ A AE YAT Tecrübeli ve muktedir — Bir makastar 40 lira maaşla müessese ve ticarethanelerde iş arıyor. Akşamda T. S. rümuzuna tahriren müracaat. —2 Fransızca bili ve askerliğini bitirmiş tahsili kuvvetli ve şayanı itimat bir genç iş arıyor. İyi referans. Akşamda Z.M. —2 Müteahhit beylere — Şoso, köprü inşasından anlarım. İstenilen yere gide- rim. «Akşam»da S, S. rümuzuna mahal, vakit tayinile bildirilirse gelip görü- şürüm. — 9 Bir Fransız mürebbiyesi — Gece veyahut yalnız gündüz için iş arıyor. Taliplerin Beyoğlunda Aleon sokak 13 numarada madam Adele Gazel'e müracaatları, > 0) Oksijen, kaynakçı ve tesvi- yeciyim — Atelyem var takımlarımla çalışmak üzere iş arıyorum. Beşiklaş Hasfirın caddesi No. 18 Hikmet. —3 Alman mürebbiye — Ingilizce, Fransızca, Almanca ve biraz Türkçe bilen bir Alman çocuk bakıcısı iş arıyor. Adres: Beyoğlu Asmalı mesçit 72 Alman misafirhanesinde Freda, ————— af Ingilizce ve Fransızca ve biraz Türkçe bilen bir Alman daktilo hanım iş arıyor. Ihtiyacı olanların Akşam gazetesinde E, F. rümuzuna müracaatları, On beş sene — Pratikli olan dip- lomalı mühendis, Peşte yüksek mühen- dis mektebinden mezun, her nevi mü- hendis işleri ( taksimi arazi, yollar, bilümum su işleri, beton arme, her türlü inşaat, projeler ) kabul eder. Adresi: Mühendis E. Beyoğlu Posta kutü 2005. sell 2 — İşçi arıyanlar BEGEN ZAT YE A EŞE GN Kadın ve kız işçilere— İhtiyacımız vardır, Taliplerin Mahmutpaşada Bezci- lerde Taşçı zade Rafet ve Hakkı kar- deşler Ay Yıldız Trikotaj fabrikasına müracaatları. — 65 3 — Satlık eşya EL EMER OLDE EE 3 Bankalar ve tiçari mües- sesata — Lliverişli Wertheim marka bir büyük demir kasa mutedil fiatla satılıktır. Talip olanların Galata'da Kara- köypalas odabaşısı Osman efendiye mü- racaatları, Bi Satılık piyano — Pek az kulla nılmış alman bir piyano, tanınmış mar- ka acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı caddesi No. 27 1 inci kat bf Satılık otomobil — Sağlam, zarif, ekonomi, açık karuserili henüz yenidir. Sahibinin Avrupaya hareketinden elhven fiatle satılıktır. Mü geçidi N. 9 telefon - Kolonya ve parfüme ait Güzel vitrinleri olup satmak istiyenler Yenipostane Bolu oteli karşısında 14 numaraya müracaat, -1 Civar çiftlikte — mrvcut yüksek cins Kırım ve Romanya inekleri azimet hasebile maa teferruat toptan satılıktır. Galata oOMehmet Ali paşa han60 No.ya tahriren müraccat, —1 Satılık otomobil — Gayet iyi, temiz ( kullanılmış, biç bir kusuru bulunmayan 1574 numaralı kapalı «Buik» marka otomobil satılıktır. Sultanahmet golör Talit efendiye müracaat, — 1 Satılık motör teknesi — 16.86 metro tulinde ve 3.90 M. arzında ve 2.12 M. umkunda 40 ton yük alabilen meşe ağacından mamul sağlam bir adet motör teknesi acele ehven fiatle satılık- tır. Talip olanlar OGalatada Kalafat yerinde 119 No. Sadi beye her gün saat 10 ilâ 12 arasında telefon etmesi ve yahut bizzat müracaatı, Beyoğlu 2729. Satılık otomobil — Az müstamel, lüks, mükemmel ve sağlam ve gayet kelepir Buick marka bir otomobil satı- lıktır. Sirkeci Salkım Söğüt Ford garajı yanındaki imalâthanede Hamit beye müracaat. 0 Acele satılık deniz motörü — teknesilş veya ayrı olarak marş otoma- tik, teferruat tamam. Kalamış caddesi No, 10 Kızıltoprak. 24 — EKiralık-Satılık GE ZE ER ET A RR TE —ı Pangaltı'da — Tramvay cadde- sinde Sipahi Ocağı karşısında Altın bakkalın üstündeki hane kiralıktır. Gör- mek istiyenlerin bakkal Vahram efen- diye müracaatları. —w Beyoğlu istiklâl caddesi — Tokatlıyan tramvay istasyonunda 156 numaralı İstiklâl apartımanı 2 inci da iresi kiralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Kapıcıya müracaat. — 6 Satılık Bostancı Çalalçeşmede denize yakın 1229, 852 arşınlık bitişik arsalar 27 nisan çarşamba saat 14 te Kadıköy icrasınca satılacaktır. —2 Fenerbahçe ile Caddebostanı — Arasında büyük bahçeli ve tâli bi nalı ohayvanatı tayure yeliştirmeğe elverişli bir ev kiralanmak üzere aran- maktadır. Posta kutusu 1069, Galata'ya müracaat. Ayda 55 lira kira getiren — Beyoğlunda Tünel civarında 3 katta 6 oda 4 mutfak, helâ, terkos,. elektriği mevcut kâgir hane acele satılıktır. Taliplerin Pangaltı Fransız mezarlığı caddesi' 67 Numaraya müracaatları, — 2 Kiralık Köşk — nezareti fevkalâdeyi havi; çam Ormarı, yemiş ağaçları, bağ, sebze mahalli, terkos, havagazı, telefonu havi köşk kiralıktır. Otobüs seferleri mevcuttur, Kadıköy Acıbadem caddesi polis karakolu karşısında 40 ve 42 numaralı Emin bey köşkü namile maruf, .İ Acele satılık arsa — Sultan Ahmette Akbıyık Hamam sokağında Ali paşa konağı arsası 1098 arşın olup gerek tamamı ve gerek ifrazen ucuz satılıktır. Talip olanlar ve ifraz harita- sını görmek isteyenler Galatada Büyük Millet Han 23 No.ya müracaatları. Ayda 250 ilâ 300 lira — V datlı bir mülk satın alınacaktır. ( Tercihen mağaza ) satmak isteyenlerin bilâ vasıta Taş handa terzi Medih beye müracaat —ı ları, Azapkapıda — köprü yanında 53-61 numaralı büyük depo kiralıktır. Tel 20149 (4. Vakıf han asma kat N. 7) müracaat. Müceddeten inşa edilmiş kiralık hane — Çarşıkapıda tramvay durak o mahallinde Hattat sokağında 3 No.lı 3 odalı, elektrik, terkos nezareti kâmileyi havi hane. Ter gün saat 12 den sonra hane derunundakilere müracaat. Satılık kârgir hane Fatihte, tramvaya yakındır. Cuma günleri gez- - Fatihte Malta tramvay durağında ie diril kimyager Ismail Beyin evine müraca 600 liraya — Rami Edebiye C; de 4 odal mutbak ve 1 ahir ve bahçeyi havi ve nezareti kâmileyi haiz 27 No. hane. o Eyüpte Türbedar Hacı Emin efendiye mürac Gü Satılık, kiralık| hane Eyipsul- tanda Baba Haydarda Beşir ağa medre- sesi karşısında 4 No.lı müceddeten tamir edilmiş haricen yağlı boyalı harem 6 oda, mutfak, bahçesi, selâmlık Hane deru- kısmı kısmı 4 oda, mutfak, bahçe, nundakilero müracaat, Ankarada ucuz arsalar — Ka ve Deliler tepesinde 80 ve 86 vaklıdere küruşa metrosu, toptan satış halinde tenzilât, Ankarada Ankara eczanesine müracaat, — 20 Nisan 1932 Satılık ev — 5 oda, 1 sofa, 1 antre 1 taşlık, 1 mutfak, © balkonu, su ve elektriği vardır. 2 katlı gayet kullanışlı 8 senelik kârgir bir binadır. Adres: Beşiktaş Orta bahço Keşkal sokak No. 6 Kiralık apartman — 6 oda, ban- yo, havagazi, su, elektrik, manzara, kira ehven. Ferah apartımanı 27 Bilezikçi sokak, hamam. a Beyoğlunda — Kirahk mefruş oda namuslu ailede, havadar, temiz, cadde üzerinde, Banyo, fiatı uygun. Galata, Karaköy palas han Lafonsiyer sigorta sında Hamamciyan. — 1 Satılık arsa — Nişantaş Teşvikiye Kâğıthane caddesinde avukat Celâl beye muttasıl Nimeti beyin arsası. Taliplerin Meşrutiyet mahallesi Kodaman sokak 22 No. ya müracaatları, — 6 Satılık — Pangaltıda tramvay cad- desinde 20, 22 No.lı dükkânlarla üst- lerindeki üçer katlı kapıları Mektep sokağında 11, 13 No.lı hanelerin izalei şuyuları zımnında 25 nisan pazartesi saat 15-16 ya kadar Beyoğlu 2 nci sulh hukuk o hâkimliğince ihalei katiyesi yapılacaktır. —3 Satılık — Birinci nevi ve iyi marka bir piyano kelepir olarak satılıktır. Beyoğlunda Baker mağazaları muhasibi Fazlı beye müracaat. —ı Kiralık yalı apartımanlar — Suyu ve mutedil havası ve şairane manzarası ve bülbüllerile meşhur Vani- köyünün en mütena deniz sahilinde mükemmel rıhtım, kayıkhane, elektrik, terkos ve esbabı istirahatı haiz iki odalı müstakil bir hane ayda on liraya mükemmel iki büyük oda müstakil apartıman 15-liraya, dört odalı müsfa- kil apartıman 25 liraya, yedi odalı iki büyük sofa mükemmel hamam ve gayet lâtif balkonu ve her türlü konforu havi müstakil apartıman elli liraya kiralıktır. Hasan ecza deposuna müracaat. — 2 Satılık mükemmel hane — Kadıköyünde Moda caddesinde 113 No.lı modern ve kârgir hane dükkân ve cad- deye nazır cesim ve mükemmel bahçe- sile acele satılıyor. Talipler görmek için derunundakilere, pazarlık için Beyoğlu: Telefon 874 No. ya müracaat etsinler. —i Kiralık büyük bir mahal — Sirkecide santral bir mahalde garaj, imalâthane, depo, fabrikaya Salih üç büyük ve muhteşem kapı, elektrik, su ve her türlü esbabı fenniye ve sanaiyeyi havi dört yüz ilâ altıyüz metre mürâb- bada bir mahal kiralıktır. Hasan ecza deposuna müracaat, 9 Kapadık çiftliği — İspartakulede, kiralık ve satılıktır. Bebekte Değirmen- ciyan yalısında Muzaffer beye müraca- at. ii Kiralık — Nişantaş ile Osmanbey arasında Cabi sokağında kâin gaz, Su, elektrik ve banyo tesisatını havi iki katlı ve bahçeli hane kiralıktır. Ta- liplerin Babıâli caddesinde Kahraman zade hanında birinci katta İlânat Acen- tasına müracaat olunması, N 5 — Müteferrik BN TE KER GE 62 Fransızca lisanında Amelt tahsil görmek için kibar bir Fransız hanımı tarafından mükâleme dersleri verilir. Adres: Galatasaray Aznavur apartmanında madam Fotiyadis, o — Arapça, eski türkçe — Yazma ve müzehhep âsar, kitap ve kütüphane satın alınır. Adi Istanbul posta kutusu No, 187. 20 Piyano ve ses muallimesi — Muktedir bir muallime çok müsait şera- itle piyano ve ses dersleri verir. Beyoğlu Tokatlıyan karşısında Suterazi sokak Nimet apartman No. 8, by Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarekanesini olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA-SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6E-MM “NT. namlarına gelen mektupları idaroha- nemizden aldirmaları mercudur, adros