20 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

20 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sabife 4 Ikinci maç (Baş tarafı birinci sabifede) başında nasihat vermek faide vermez. Mesuliyetten korkacak müdafaa | oyuncularımızın kendi kabiliyet- lerinin imkân vereceği bir tarza bilâ ihtiyar ram olarak her hücumda kalemize doğru bu oyunda da toplanacakları muhakkaktır. Bu vaziyete göre beklerden birini daha süratli bir oyuncu ile değiştirmek muvafık olur. Elde mevcut bekler içinde manevra sürati ve mukavemeti kâfi dere- cede olan bir beynelmilel düşü- nemiyoruz. Yukarıda saydığımız evsafta ideal müdafaa oynncusu olarak merkez muavin Nihat miş kaftandır. Merkez muavinimizin yerini başka birile doldurmak imkânı varsa, Nihadı beke getir- mek fevkalâde olur. Nihat eski- denberi sağa, sola yetişmesile fişek gibi çıkışlarile temayüz etmiş bir beynelmileldir. Kesiş hassası, besleyiş hassa- sından fazla olan bu oyuncunun arkaya çekilmesile haf hattında hasıl olacak müdafaa zağfı da Nihadın arkada oynamasile telâfi edilmiş olur. Esasen antrenörün öğretmeğe başladığı (w) sistemin- de beklerin ekseri vaziyetlerde geri gelecek merkez hafının hat- tına kadar yükselmesi lâzımdır. Böyle zikzak ve kademeli bir gidiş gelişi ancak Nihat başarır. Haf hattında bugün tam idmanlı olmıyan Reşadın yerine Cevadı tecrübe etmek münasip olur zan- nındayız. Sol hafa Mithat vazife- sini hakkile ifa eden oyuncu olduğu için onu yerinde bırakmak makuldur. Hücum hattının sol cenahında, seyircilerin hoşuna gidecek cam- bazlıklarla, işliyor zannını veren oyuncular var; Fikretle Rebii kombinezonu bazan ifrata kaçan cambazlıklarla hücumun semere verici şeklini bozuyor. Onlar bir köşede rakip oyun- culara çalım yutturmakla meşgul iken hücüm merkezinin ve sağ canahının ilerisi hasim oyuncu- larla dolarak diğer muhacimle- rimizin demarke vaziyetleri kaybo- luyor. Bu iki kıymetli oyuncumuzun şu fena itiyatlarına şiddetli nasi- hatlarla mani olmak imkânı yoksa, bunları birbirinden ayırmak sure- tile fuzulu hokkabazlığın önüne geçmek takım için hayırlı olur. İlk maçta hiç muvaffak olamayan oyuncu yerine tecrübesi itibarile akranlarına faik ve açıktan topu kapıp içeri doğru akabilecek ka- biliyete malik olan leblebi Meh- medi tecrübe etmek lâzımdır. Sağ içte Hakkı oynatılarak hücum hattı- mızı de bu suretle tamamlamak aklımıza en yatan şekillerden biridir. Nihadın müdafaaya alınmasile boş kalacak merkez muavin yerindede İstanbul sporlu Selâ- kadinin tecrübe edilmesi elzem- ir. Bu oyunda oyuncu teb. » ka- bul olunacağını düşünerek Delâ- haddin gibi sağ ve sol ayağını kullanan yorulmaz bir gencin merkez muavin mevkiine alınması katiyen mahzurlu olmaz kana- atindeyiz. Birinçi maçın bilhassa ikinci devresinde sağ iç mevkiinde mu- vaffak olan bu oyuncuyu (Fikret ve Rebiinin çalımda devamları takdirinde) sol içe getirmek, yabut Hakkı tarafı aksadığı tak- dirde sağ içe geçirmek pek kolay olur. Şahsi kanaatımızın mahsulü olan bu yazıdan bizden iyi anladığına emin olduğumuz milli takım an- trenörüne oyun öğrettiğimiz zan- nedilmesin.. Çocukluğundan beri futbol üstatlarını görmekten mü- tevellit bir alışıklık ile en iyi mu- tahassıslarımızdan daha ziyade nüfuzu nazara sahip olması icap eden antrenör Mr. Peğnam için —— hu yazı ancak bir hatırlatma lir. Eşref Şefik izmirdeki maç Apollon takımı 1-0 galip geldi Izmir 19 (A.A.) — Şehrimizde bulunan Apollon takımı üçüncü oyununu K. S.K - Altay muhteliti ile pek çop kalabalık bir seyirci kütlesi (omuvacehesinde oynadı. Saat 17 de evvelâ misafir takım İ ve onu takiben K. S. K. - Altay mubhteliti sahaya çıktı. Halk her iki takımı da şiddetle alkışladı. Mutat merasimden sonra oyun saat 17/10 geçe hakem Mustafa beyin idaresinde başladı. lik akını misafirler yaptı. Bu akın mubtelitin defansında kırıldı. 5 inci dakikada misafirler iyi paslarla çok seri bir tarzda muh- telit kalesine indiler. Çekilen şütü Fehmi yere yatarak kurtardı. Bundan sonra oyun mütevazin bir şekilde ceryan ediyor ve her iki taraf ta mukabil akınlar yapı- yorlar. Mubtelit anlaşamamazlık sebebile bütün akınları hep avutla neticeleniyordu. (o Misafirler çok seri ve sert bir oyun tarzı takip ediyorlardı. 15 inci dakikada gene misafir- lerin bir akınını görüyoruz. Bu akın avutla neticelendi. Bunu taki- ben muhtelit sağdan bir akın yaptı. Bu akını misafirler güçlükle kurtardı. 35 inci dakikada Yunanlılar sağdan seri bir surette muhtelit kalesine indiler çekilen top oyunun ilk ve son golü oldu. Bu golden sonra muhtelitin canlanması icapederken bilâkis karışık bir oyun tarrı takip etti- ğini ve sıkışık bir vaziyet aldığını görüyoruz. Haftayim 1-0 misa- firlerin lehine bitti. Ikinci hafta- ymde muhtelitin biraz çalıştığını ve hâkim oynadığını görüyoruz. Oyunun dö: cü dakikasında İzmirin yetiştirdiği iyi futbolcu- lardan biri olan Lütfüyü misafir takımın akınmı keserken ayağının kırıldığını gördük. Beklenilmeyen bu hadise muhtelitin kuvvei ma- neviyesini sarstı. Oyun ilk dev- redeki zevkini kaybetti, Muhtelit beraberliği temin etmek için çok çalışıyorsada misafir takım kalecisinin fedakâr kurta- rışları gol olmasına mani oluyordu. Bütün gayretlere rağmen gol olmadığından oyun' 1-0 misafir takımın: galibiyetile hitam buldu. Konya'da futbol Konya 17 (A.A. ) — “Geçik- miştir,, Bugün Ankara şampiyonu Gençler Birliği ile Konya Idman Yurdu takımları arasında yapılan ilk maç 3-3 beraberlikle netice- lendi. Ikinci devrede Ankara ha- kim oynamıştır. İkinci maç Salı günü icra edi- lecektir. Demirspor klübü Eski-- şehre avdet etti. Edirnede futbol maçı Edirne17 (A.A.)— (Gecikmiştir) Bugün muallim mektebi ile sanat- lar mektebi arasında yapılan mevsimin ilk ve çok heyecanlı maçı muallim mektebinin 5-1 galibiyetile neticelendi. Oyun tek- nik ve zevk itibarile çok güzel olmuştur. izmirde pehlivanlık müsabakaları Izmir, 18 ( A. A. ) — Bugün Alsancak spor sahasında Hima- yeietfal cemiyeti menfaatine Tür- kiyenin tanınmış pehlivanları ara- sında mühim güreş müsabakaları icra edilmiştir. Bu müsabakalarda hakemlik vazifesini meşhur cihan pehlivanı Kurtdereli Mehmet pehlivan ifa etmiştir. Desteye 10 pehlivan Manisalı Sait, Bucalı güreşti. Mehmet, Akşam BU AKŞAM KAR Hayat ve Radyo 20 Nisan Çarşamba akşamı Istanbul (1200 m.) — 18 gramo- fon, 19,30 Vedia Rıza Hanımın iştira- kile sız, 20,30 havadisler, 20,35 Gra- mofon vasıtasile Kavaliyera Rüstikana (Maskanyi) operası, 21 Stüdyo saz he ti, 22 Cazbant, 22,30 ticaret haberleri. Belgrat (4298 m) 20,15 AL manca ders, 20,45 konferans, 21,15 mu- sahabe, 22 gramofon, 22,35 konser. Budapeşte (6505 m.) 20,20 konser, 20,55 konferans, 21,15 komedi, 23 haberler, 23,15 piyano O konseri, 23,46 çingene muzikası. Roma (441,2) — 19,20 musahabe, 21,45 opera. Varşova ( 1411 m.) — 20,35 gra mofon, 20,45 radyo jurnal, 22,30 şarkı- lar, 22,50 konser, 23,30 radyojurnal, a Lemberg radyosu, 24 dans hava ları. Viyana (5172 ders, 20,35 opera. 21 Nisan perşembe akşamı Belgrat (429,8 m.) — 1945 Fran sızca ders, 20,15 jimnastik, 21,15 Dani- marka radyosu. Budapeşte ( 5505m.) — 1930 viyolensel konseri, 20,15 piyano konseri, 21,10 Kopenhağ radyosu, 23,20 çingene muzikâsı, Roma ( 441,29 m.) — 21 gramofon 21,30 müsahabe, 21,45 konser, Varşova (1.141m. ) — 20,30: radyo Jurnal, 20,50 tefrika, 21,10 Kepenhağ radyosu, 23,15 radyo jurnal, 93,30 dans havaları. Viyana ( 517,2 m. ) — 21 askeri muzika, 22,25 Kopenhağ radyosu, 23,30 dans havaları. KISA HABERLER m.) — 20 fransızca x» Yenibahçede stad yapılmı- yor — Belediye Yenibahçede yap- tıracağı ostadyomun inşasından sarfınazar etmiştir. Elde mevcut kırk bin lira tahsisatla şehrin muhtelif yerlerinde beş spor sa- hası vücude getirilecektir. #* Sabık roma sefiri Ankara- dan geldi — Sabık Roma sefiri Suat bey Ankaradan avdet et- miştir. Xx Maliye müfettişleri — Istan- bul'da bulunan maliye müfettişleri yarın Tütün İnhisar İdaresinde Gümrük ve İnhisarlar müsteşarı Beyin riyasetinde bir içtima akt- edeceklerdir. Adil B. bir kaç gün daha Istanbul'da kalacak, gümrükler- deki bazı mesail ve inhisarlara ait bazı işlerle meşgul olacaktır. *x Mektepler bugün açılıyor — Bayram münasebetile tatil edilen bütün mektepler bu sabahtan itibaren derslere başlıyacaklardır. * 1930 Yunan güzeli şehri- mizde — 1930 senesinde Avrupa güzellik müsabakasında birinciliği kazanan Yunan güzeli Mel Dip- laraku şehrimize gelmi: Bucalı Hüseyin destede galip gel- diler. Karacabeyli Ismail pehlivan ortada galip geldi. Alafranga (ogüreşteş (o Dinarlı Mehmet, Hüseyin pehlivanı yendi. Başta Kara Ali ile Bulgaristanlı Arif ve Manisalı Rifat ile Tekir- dağlı Hüseyin güreştiler. Kara Ali Arifi yendi. Tekirdağlı Hüse- yin Rifat pehlivanla pes etti. Manisalı Rifat pehlivan Kara Ali ile güreş tutamadığından hakem heyeti Kara Aliyi galip ilân etti. Carpantier tekrar ringe çıkacak Paris, 19 (A.A.) — Carpanti- er'nin döstları, sabık şampiyonun bu sene yeniden ringte isbatı vü- cut edeceğini haber veriyorlar. Mumaileyh, halen antrenemanla- rına başlamış bulunuyor. Carpan- tier, 38 yaşındadır. 1926 danberi CONCHiTA MONTENEGRO - WARNER BAXTER ve EDMOND LOW tamamen sözlü ve şarkılı de hiçbir boks maçına iştirak etmemiştir. 20 Nisan 1932 MENSiTA neşe filminde sizleri eğlendireceklerdir. OPERA'da Talep ve arzuyu umumi üzerine HAMMMMMMMMMEMEEN, ELHAMRA SiNEMASI HENRY GARAT ve MEG LEMONNİER'nin temsili muhteşemi; haftanın muvaffakiyeti NE SEViMLİ (il est charmant) filmini bir kaç gün daha irae edecektir. Geç kalanlar bu harikayı görebilecek ve bütün Istanbul halkı tekrar gidip görecektir. amaaan am Talebi umumi üzerine Yarn 2,1/2 matinesinden itibaren : ,MAJIK SINEMASINDA İZDİVAÇ LİMİTED ŞİRKETİ ( Marlage Limited ) Büyük operet filmi GEORGE ALEXANDER - CHARLOTTE SUSA ve WARNER FUTTERER ve BOYALI MELEK BİLLİ DOVE tarafından. 2 fevkalâde film birlikte gösterilecektir. Bugün MİLLİ sinemada 2 büyük muvaffakıyet RACANIN ESİRESİ Hakimei cihan, Hint Mezarı filmlerine nazire olarak yapılmış sesli sözlü zengin muazzam film. Ayrıca senenin en büyük muvaffakıyeti f PRENSES EMRiNİiZ LİLİAN HARVEY - HENRY GARAT'ın Fransızca sözlü opereti. Matineler: 2,30 - 5, suvare 9,30 da Bu akşam MELEK sinemasında MARLENE DIETRICH ve GRETA GARBO nun rakibesi yeni büyük yıldız TALLULLAH BANKHEAD'ı Bir aşk romanı... Hakiki bir hayat saifesi olan GÜNAHIM (Mon pöch&) filminde alkışlanacaktır. Kadıköyde muvakkıthane caddesinde kârgir gazino ki cektir. Talip olanlar şartname ve tafsilât almak için her gün Levazım müdürlüğüne ve ihale günü olan 21/4/932 perşembe günü de 140 lira 50 kuruşluk teminat makbuz veya mektubu ile: teklif mektuplarını saat on beşe kadar daimi encümene vermelidirler. * Mübayaa edilecek azami 310 asgari 168 adet yerli pulluk kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talip olanlar tafsilât almak için her gün levazım müdürlüğüne ve ihale günü olan 25/4/932 pazartesi günü de 343 lira 50 kuruşluk teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını saat on beşe kadar daimi encümene vermelidirler. * Keşif bedeli 29575 lira 84 kuruş olan Anadoluhisar - Beykoz yolunun 1728 metro tulünde bulunan Kanlıca - Çubuklu kısmının inşası kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talip olanlar tafsilât almak ve keşif evrakını görmek üzere ber gün levazım müdürlü- güne ve ihale günü olan 25/4/932 pazartesi günü de 2218 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mektuplarını saat on beşe . kadar Daimi encümene vermelidirler. Kiralık mobilyalı | apartıman Maçka'da gayet iyi mevkide havadar ve güzel manzaralı | mobilyalı bir apartıman bir |i #* Bir otobüs yandı — Eyüp hattında (o işleyen otobüslerden şoför (O Abdullahın idaresindeki 3628 numaralı otobüsün makine- sine bir sakatlık arız olmuş ve benzin birdenbire ateş almıştır. Bunun üzerine otobüs yanmağa başlamış ve içindekiler hemen | dışarı fırlamışlardır. Vaka mahal- | line (o yetişenlerin ve itfaiyenin | gayretine rağmen otobüs kurta- | rılamamış, tamamen yanmıştır. » Lozan sulhunun senei dev- | riyesi — Lozan sulhunun senei devriyesi yaklaşmaktadır. Bu mü- nasebetle İstanbul ve Ankara hukuk © fakültelerinde bu sene merasim yapılacaktır. * Zaro ağadan haber yok — Zaro ağanın ailesi, ihtiyarın vefat ettiği hakkındaki haberler üzerine telâşa düşmüş, hükümet vasıtasile malümat istemişti, Bu hususta Londradan henüz hiç bir cevap gelmemiştir. kaç ay için kiralıktır. 6 oda, sıcak su, telefon. “ Akşam , idaresine müracaat. Tel. 21434 Beyoğlu'nun mutena bir yerinde Kiralık apartıman İstiklâl caddesi, Tokatlıyan tramvay (o istasyonunda (156 numaralı İstiklâl apartımanı 2 inci dairesi kiralıktır. 4 oda, banyo ve mutfak. Apartıman kapıcısına müracaat.