29 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

29 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Paris'in en kibar sosyetelerini saran harikulâde bir zevk ve sanat eseri Modanın en ince isteklerini cami enfes bir ipekli.. Akşam tuvaleti sabah - ve ya - Apremedi elbiseleri için tercih ediniz... Çünki: Bu TşiterİpekiŞ indi İstanbul ve Ankara satış şubeleri 21 Mayıs'ta Açılıyor Krepton Krepinin en güzel ve canalıcı renkleri Ankara sergisinde teşhir ediliyor. Sanayi Mezunu Aranıyor edileceklerdir. müracaatları, » Büyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 ve 3 1/2 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 İstanbul Gümrükleri 1 — Açıkdeniz motörleri pazarlığa konmuştur. “e 7,5 teminatlarile Muhafaza Müdiriyetinde hazır bulunmaları. e İstanbul haricinde kâin bir müessesei sinaiyenin muhtelif makina daire- lerinde çalıştırılmak üzere hizmeti askeriyesini ifa etmiş on genç sanayi mezunu efendiye ihtiyaç vardır. Bu efendiler şimdilik muvakkaten, ileride gösterecekleri kabiliyetlere göre dolgunca maaşla daimi olarak tavzif Taliplerin vesaiki askeriyeleri ile şimdiye kadar çalıştıkları müessesattan almış oldukları bon servis sureleri ve muhtasar tercümei halleri merbut olduğu halde (Sanayi) rumuzile İstanbul (176) posta kutusu adresine tahriren Muhafaza Müdürlüğünden: için imal ettirilecek 10 adet pervane 2 — Pazarlık 2 Mayıs Pazartesi günü saat 14 de isteklilerin EEE posta kutusu adresine göndermeleri, # Akşam Baş ateşçi aranıyor Istanbul haricinde kâin bir müessesel sinaiyede istihdam edilmek üzere muktedir bir baş ateşçiye ihtiyaç vardır. Bu efendi şimdilik üç ay için muvakkaten ve bu müddetin hitamında kabiliyetine göre şehri 100 ilâ 120 lira maaşla daimi olarak tavzif edile- cektir, Taliplerin hizmeti askeriyelerini ifa etmiş olmaları ve duvvar kazanlar hakkında vasi malümat ve mumaresesi bulunması şarttır, Avrupa fabrika- larında çalışmış olanlar tercih olunur. Arzu edenlerin yetlerinde mevcut vesaik suretlerinin bir mektuba leffen ve ( Makina ) rumuzile İstanbul 176 Çeşme Plâjları müzayede şartnamesi Hilâliahmer Cemiyeti İzmir merkezinden : 1 — 18 kabine - Banyo soyunma maballeri - 1 büfe 1 gazino 1 mutbak, Elektrik dairesi, su tesisatı 1 hususi oda 3 duş 3 halâyı müştemil Çeşme'de ilıca mevkiinde kâin plâj 5 sene müddetle icara verilecektir. 2 — Plâj arazisi müstekillen Hilâliahmer cemiyetine ait olup bundan başka plâj sahası olmadığı gibi hiç bir kimse tesisat yapmak selâhiyetini haiz değildir. 3 — Gazinonun masa, sandalya, mutfak levazımı, deniz oyuncak- ları, ve saire gibi eşyası tekmil olup (omuhafazaları kırılmak ve fersudeleşmek gibi zayiat tamamen müstecire ait olmak üzere bu eşyaların birlikte iâreten müstecire verilecek (Oeşya ve motörün halihazır evsaf ve kıymetleri hini teslimde nazarı itibare alınmak suretile teslim olunacaktır. İşin hitamında mezkür eşya ve motörün kullanılmak yüzünden kıymetlerini kaybedeceği tabii bulunduğundan her eşyanın cins ve nevine ve aşınmalarına nazaran “/,10 ilâ */,100e kadar amorti tenzil edilerek devren tesellüm olunacaktıi, Binanın amortisi bundan hariç olup ancak bu müddet zarfındaki tamirat, boya ve saire gibi arızalar müstecir tarafından ikmal edilmesi şarttır. 4 — Elektrik dairesinde motör ve gozinonun dahil ve haricinde elektrik tesisatı vardır. Müstecir kendisine ait olan tenviratı ikmal ettikten sonra ber mutat kendisinin tensip edeceği bir ücretle başka müşteriye satabilir. Yalnız motöre haddi tabiisinden fazla cereyan tahmili atiyen motörün bozulmasına ve kırılmasına sebep olacağından bu cihetin nazarı itibara alınması şarttır. 5 — Plâja gelecek olan müşterilerden on kuruş duhuliye alın- maktadır. Müstecir bu hususta serbesttir. Yâni isterse duhuliye miktarını tezyit ve tenkıs edebilir. Hilâliahmere ait hanelerin müstecirleri bu duhuliyeden müstesnadırlar. 6 — Bedeli icar tahmin edilerek üç taksit ve peşin olmak üzere tesviye edilecektir. 7 — Mevsim geçtikten sonra bina ve eşyaların muhafazası için senevi (150) lira ücretle bir bekçi istihdam edilmektedir. Bu para da müstecire aittir. 8 — Plaj sahası dahilinde mevcut iki adet bane vardır. Bu binalar yalnız cemiyete ait olup müstecir ile bir münasebeti olmadığı gibi bunlardan gelecek menafi ancak Hilâliahmere aittir. Ve bunların müstecirlerinden duhuliye alınmaz. 9 — Müstecir plâj sahası dahilinde bilâhare cemiyete terkedilmek ve hiç bir hak aranılmamak şartile - istediği tesisatı yapabilir. Ve bn hususta cemiyet bir mes'uliyet kabul etmez. 10 — Fazla izahat istiyenler ayrıca bir mektupla cemiyeti İzmir merkezine müracaat edebilirler. 11 — Plaj icara verildikten sonra gerek müstecir tarofından otel ve gerek buna mümasil büyük başka tesisat yapmak arzu edenlerin daha uzun müddet kiraya vermek ve daha müsait şerait göstermek üzere müzakereye girişebiliriz. 12 — Işbu şartnamenin müddeti nisan nihayetinde bitecektir. Hilâliahmer Beyoğlu'nda İstiklâl caddesinde Sent Antuan karşısında Olivo pasajında “REGENCE,, Kahve, lokanta ve çiçekli bahçesi 4 mayıs çarşamba günü öğle vakti AÇILIYOR Perşembe : Suvare dansant - Her gün çay ziyafeti. Beyoğlu defterdarlı- ğından: Kıymeti Kiremitçi Hasköy Kalaycıbahçe 20 No.lı ahşap hane 200 L. Hp > 112, 114,116 , arsa 250 2 Si 79. 11 » o kalafat yeri! (1218 zi 4 152,154,156,94,86,88 No.lı arsa 680 “ 104, 104 No.lı arsa 150 Piripaşa Hasköy 7 No.lı kâgir hamam 2000 Hacışaban Mektep sokak 29 No.lı hane - 259 Kiremitçi Sakaçeşmesi 1/3 No.lı arsa 100 > Hasköy caddesi 108 No.lı arsa 100 Arapcami Makaracılar 32 No.lı dükkân Varidatı 36 L. Olga motoru Balâda 11 kıt'a gayri menkul eshabının vergiye olan borçlarından dolayı bilmüzayede füruht edilecektir. 21/4/932 tarihinden 11/5/932 tarihine kadar 21 gün ihalei evveliye ve 12/5/932 tarihinden 25/5/932 tarihine müsadif pazar günü ihalei kat'iyeleri icra edile- ceğinden talip olanların “/, 7,5 pey akçelerile Beyoğlu kazası idare heyetine müracaatları ve fazla malümat talebinde bulunanların da Beyoğlu kazası defterdarlığına müracaatları ilân olunur. Diş Tabibi Ali Rıza Feyzullah Balıkpazar caddesi No. 3 Telefon 1096 Ankara : 29 Nisan 1932 İstanbul 4 üncü icra dairesinden : Vasil efendinin Luka Dimo efendiler zimmetindeki alacağından dolayı mahcuz Galatada Yenicami mahallesinde Ferme- neciler caddesinde Hacı Foti sokağında eski 90, 18- yeni 90, 92 numaralarla mürakkam nizamlı Çorbacı bakkal gedi- ginden münkalip ve ahara 1000 lira bedelle vefaen mefruğ bulunan mağaza” nın 26880 sehim itibarile 1880 sehimi ile gene Galatada Yenicami mahallesinin Hacı Foti sokağında 6, 10, 12, 14 mw maralarla murakkam dükkânın ve mah- sen mülklerinin icareli mahallinin tamamı 6720 sehim itibarile 1250 sehimi ve sırf mülk mahallinin tamamı 25,542,080 hisse itibarile 656,132 hisseleri 45 gün müd- detle müzayedeye konarak mahalli mez küra 250 şer lira bedelle talibi uhtesinde bulunup bedeli müzayedeler haddi lâyı kında görülmediğinden ihalei kat/iyeleri icra kılınmak üzere bir ay müddetle yeniden müzayedeye konmuştur. Yeni 90, 92 numaralı meğaza Hacı Foti sokağı ve İstefan ve Prodromos Ralli mağazaları ve Arikyan efendi ve Hristo ve Emelya vesaire dükkânı deniz ve Arabyan Ef. dükkânile Dimitri Maraş oğlu v6 Vasilâki vesaire ait dükkân ve Fermeneciler caddesile muhat mesahası 282 metre 30 santim terbiinde olup bundan 162 metre 30 santimi 8 kat kârgir derunu ahşap ve 120 metre bir kat galvaniz salaş ebniye olup deniz mahalli de vardır. Evsafı kârgir kısmının zemin katında birinik üstünde sayvan kısmınde zemini parke kaldırım koridor yazıhane bir asma oda zemini malta bir kısmı parke kaldırım avlu salaş kısmın- da zemini parke kaldrım koridor 3 ka zanlı zemini çimento rakı imalâthanesi ve bir merdiven altı tahta perde ile bö- lünmüş depo zemini çimento şişe temiz- leme mahalli ve halen mesdut üst katta Hacı Foti sokağındaki ahşap merdivenle çıkılır işbu asma katta bir sofa üzerinde 6 oda vardır. İkinci katta bir sofa 078- rinde 7 oda 1 helâ ve sofada ocak ma- halli 3 üncü katta zemini çimento etrafı duvar korkoluklu taraça elektrik ve terkos tertibatı havi olup alt katta camekân kazan vesaire ile elektrik ve terkos tertibatı kiracıya ait ve Çelebi Bahar Salamon efendi kiracıdır. Tama- mının kıymeti muhammenesi 20000 lira- dır. 6, 10, 12, 14 numaralarla murakkam gayri menkulât hududu bir tarafı Kirya- ko.un ve bazı Vasilyadis mağazaları bir tarafı Aleksandıra Ralli mağazası arkası deniz önü yol ile mahtut mesa- hası tahminen 166 arşın terbiinde olup iki yanında bulunup ahere ait mahallerin kârgir duvarna istinağ suretile ön ve arkası ahşap olarak bina edilmiş olan ebniye ve işbu mesa- haya dahildir. Arkasında 105 arşın terbiinde ahşap iskele mahalli vardır. Binanın zemin katı iki kısımdan ibaret olup bir kısmının zemini tahta ve diğeri çimentodur. İskele ahşap salaş helâ vardır, Üst katta bir sofa üzerinde 4 oda bir merdiven altı, daha üst katta yekpare çatı arası "ve terkos elektrik tertibatı havidir. Binada İshak Helva efendi kiracıdır. Tamamının kıymeti muhammenesi 8300 liradır. Mezkür his- selere talip olanların kıymeti muham- menelerinden hisselerine musip miktarın yüzde 10 nisbetinde pey akçelerini ala- rak 928/868 dosya nümarasile 2/6/932 tarihinde saat 14 den 17 ye kadar 4 üncü icra dairesine müracaatları ilân olonur. Beykoz sulh hakimliğinden: 15/12/1931 tarihinde (o Paşabahçede katırcı yolundaki hanede ikamet etmek» te iken vefat eden Bülbül oğlu Hüse- yin ağa zimmetinde gerek asaleten ve gerekse kefaleten alacakları olan ve ya merkuma borçları bulunan ve her hangi bir suretle hak talep eden ve ya mirası hakkında malümatı olanların tarihi ilân- dan itibaren bir ay içesrisinde mahke- memizde açılan defteri mahsusuna kayıt ve tesbit ettirmeleri ve bu müddet zarfında alacaklarını ve ya talep ettik- leri her hangi bir hakkı kayit ve tesbit ettirmeyen zevatın mirasçılara ne şah- san ve ne de terekeye izafeten müraca- at edemiyecekleri (omalumları olmak üzere kanunu medeninin 561-562-569 uncu maddelerine tevfikan ilân olunur. İstanbul yedinci icra dairesinden: Bir borçtan dolayı mahcuz ve satıl ması mukarrer D. F. P. markalı ve 6530 N. Lu bir adet deniz motor maki- nesi ve bir adet kasanın işbu mayısın 8 üncü Salı günü saat 9 dan itibaren Galatada Mahmudiye Caddesinde 96 NN. lu dükkândan bilmüzayede paraya i i ol ibi: Umumi neşriyat müdürü; Enis Tahsin Akşam matbaası e az