29 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

29 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Neden yeniliyoruz? (Baş tarafı birinci sahifede ) nın (w) sistemini tatbik etmesine lâzum yoktur. Şunu da söyliyeyim ki (w) sis- temi, gayet kuvvetli, £ atletik meziyetleri haiz, seri, mukave- metli iç muhacimler ister. Halbuki milli takımda, en ziyade göze çarpan noksan, atlet oyuncuların mefkudiyetidir. Ba itibarla milli takım muhacimlerini, (w) sistemini oynıyabilmek noktai nazarından çok zaif görüyorum. — O halde milli takımımız, muvaffakiyetli bir oyun oynaya- bilmek için hangi sistemi tatbik etmeli? — Bence milli takım, Galata- sarayın, Fenerbahçeye karşı yap- tığı maçlarda, tatbik ettiği tabiyeyi kabul etmelidir. Fikrimi size daha edeyim: Muhacim hattı, bir hat üzerinde, hasım müdafaasını tatbik etme- lidir. Ancak 2-3 gol attıktan sonra, gol yememek ve zayıf gördüğüm müdafaa hattını takviye etmek için içler geri çekilmeli, yani W sistemi tatbik edilmelidir. — Macarlara karşı çıkardığımız milli takımı nasıl buldunuz? — lik çıkarılan takımı oldukça iyi “buldum. Zeki daima en iyi merkez omuhacimimizdir. Biraz ağırlaşmış olmakla beraber, şüt- leri itibarile daima tehlikelidir. En münasip zamanlarda şüt çeker, pasları, oyunun tevziatı mükem- meldir, oyunu daima hasım kalesine doğru sürer, muhacim hattının cevvaliyetini temin eder, oyunu açar, ve kendi müdafaa hattını yormamağa çalışır. Rebiide çok büyük terakkiler gördüm. top sörüşleri, ortalayış- ları mükemmeldir, milli takımın gedikli sol açığıdır, Fikret te çok iyidir. Bence, Rebiiyi daima sol açık meykiinde ve fikretide sol içte oynatmalıdır. Rebii, sol açık mevkii için Fikretten daha iyidir. Nihat, zamanında daha iyi idi. Takımın ruhu mesabesinde olan ideal (osantrhaf değildir. Fakat halihazırda mevcut santrhafların en iyisidir ve şimdilik bu mevkide onun yerini tutacak bir oyuncuda yoktur. Mithat sol haf mevkii için çok iyidir. Kendisi 'y bir bek olmakla beraber, daıma sol muavin oynat- mak daha iyidir. Reşat, vasat derecede bir oyun göstermiştir. Diğer oyunculara gelince, iyi tanı- madığım cihetle, mutalaa derme- yan edemem. — Mevcut oyunculara nazaran milli takımı nesil teşkil edersiniz? — Bence milli takım, Galasaray ve Fenerbahçe oyuncularından teşkil edilmelidir. Takımı da şöyle bir şekilde tertip ederim. Avni Burhan... Mithat Nihat Cevat Rabii Fikret Zeki Kemal Faruki Niyazi Sağ müdafi için Fenerin iyi oynayan bir beki vardır. Ismini hatırlıyamadığım için bu sağ mü- dafiliği Oo münhal (o birakıyorum. Kemal Faruki, hem iyi bir mu- hacimdir, hem de müdafaaya yarar. Oyunun icabına göre W sistemini tatbik edebilecek bir kabiliyettedir. Leblebi eski formunda olmadığı, ve bildiğimiz oyununu gösterme- diği için sağ açık mevkiine, daha iyisi yoksa, Niyaziyi ikame ede- rim, — Takımın gençleştirilmesi id- diasına ne dersiniz? — Yukarıda saydığım oyuncu- ların evsafını haiz daha iyi oyun- cular varsa, takım kadrosu genç- leştirilebilir. Fakat ben bunun imkânını göremiyorum. Bu münasebetle, kaydetmek istediğim mühim bir nokta daha açıkça izah vardır : Ecnebi takımlar ile te- maslarımız pek azdır. Eğer sık sık ecnebi takımlar getirtecek olursak, oyuncularımız, daha çok tekemmül edeceklerdir. Bu noktaya çok ehemmiyet vermek lâzımdır. — Antrenör hakkındaki müta- leanız nedir? — Hiç bir şey söyliyemem. Ahmet Hilâli Bu Sakbahki Akşe Telgraflar Borsa önünde kanlı bir vaka Vasilisminde bir serseri bir serkomiseri öldürdü, iki kişiyi yaraladı, nihayet bir kurşunla yere serildi Vasilin hüviyeti henüz tamamile anlaşılamadı. Üzerinde kurşun dolu yedi şarjör çıktı Dün akşam Bahçekapıda dör- düncü vakıf hanı karşısında Hami- diye türbesi önünde kanlı bir hâdise olmuş, bir serseri bir komiserimizi öldürmüş, * bir polisi yaralamış, kendisi de öldürülmüştür. Vaka aşağıda yazdığımız: şekil- de cereyan etmiştir : Istanbulun azılı yankesicileri akşam üzerleri Yenicami merdi- venleri üzerinde toplanarak Balık- pazarı caddesinin kalabalıklaşma- sını beklerler. Polis bunun için burada daima uyanık ve tedbirli bulunur. Şüpheli bir adam Dün akşam da saat 19 buçuk raddelerinde polis taharri memur- larından Fahri efendi buradan geçerken merdivenin (o basa- maklarında pejmürde kıyafetli bir adam görmüş ve kendisine oradan kalkıp gitmesini söylemiş- tir. Pejmürde kılıklı serseri, poli- sin ihtarı üzerine merdivenlerden kalkarak Yeni camiin arkasına doğru yürümeye başlamış ve polisten biraz uzaklaştıktan sonra cebinden bir tabanca çıka- rarak eline almiş ve bu suretle yoluna devam etmeye başlamıştır. Takip başlıyor Polis Fabri efendi bu serserinin tabanca çıkardığını görünce ken- disini oyakalamak için O takibe başlamıştır. Serseri Yenicamiin arkasından dolaşarak yerli mallar pazarının önünden geçmiş ve hızlı adımlar ile tramvay yoluna çıkıp Sirkeci Fransız intihabı M. Herriot yeni bir nutuk irat etti Bourg 28(A.A.) —M. Herriot radikal sosyalist fırkasının prog- ramını izah etmek üzere yeniden bir nutuk söylemiş ve bilhassa tamirat meselesinden bahsetmiştir. M. Herriot Almanyanın bugün çekmekte olduğu istirapları ve sıkıntıları teslim eden, fakat Fran- sanın (Ohukukunu ve istikbali mahfuz tutan Ove umumi salâhı temin işine Amerikanın da iştira- kini istiyen Pale komitesi raporu- nun müzakeresini dürüst bir esas telâkki ettiğini beyan etmiştir. M. Herriot radikal sosyalistle- rin beynelmilel adilâne bir anlaş- ma husulüne çalışmağa can attık- larını, (o fakat Ohakeme caat tarikile sulhün muhafazası emniyet altına alınmodıkça selâ- met, düsturlarına göre (o memleketin müdafaasını göz önünde uzak bulundurmiyacaklarını (o sözlerine ilâve etmiştir. Beyoğlu hastahanesi dahiliye mütehassıslığı Sıvas 28 (Hususi) — Sıvas hastahanesi doktorlarından Nec- meddin bey Beyoğlu hastahanesi dahiliye omütehassıslığına tayin edilmiş ve İstanbula hareket etmiştir. müra- | | etfal hakem ve tahdidi teslihat | istikametine odeğru O yürümeğe başlamıştır. Polis memuru arkada, serseri elinde tabanca ile önde 'yürürler- ken etraftan görenler de arkalarına takılmışlardır. Şakir beyin müdahalesi Serseri vakıf hanı karşısında Hamidiye türbesinin önüne geldiği sırada oradan geçmekte olan Harbiye - Fatih tramvayında bu- lunan Eminönü polis merkezi ko- miserlerinden Şakir B. bir serseri- nin elinde tabanca ile gittiğini görünce derhal tramvaydan inerek bu adamı yakalamak istemiştir. Serseri ateş ediyor Şakir bey tam önüne gelince serseri elindeki tabancayı komisere çevirerek ateş etmiştir. Çıkan kurşun Şakir beyin karnına isabet etmiş ve kendisini yere düşür- müştür. Arkadan takip etmekte olan taharri memuru Fahri efendi yetişmiş, serseri herif kurşunla da Fabri efendiyi yaralayıp yere yuvarlamıştır. Katil öldürüldü Şakir beyin bulunduğu taram- vayda olan vize memuru Osman efendi derhal tabancasını çeke- rek serserinin üzerine ateş etmiş ve kurşun kulak tozuna isabet ederek katili (yere yuvarla- mıştır. Meçhul katil aldığı yaranın tesirile derhal ölmüştür. Çocuk vefiyatı Sıhhiye vekâleti tekzip ediyor Ankara, 28 (A.A.) — Sıhhat ve İçtimai Muavenet vekâletinden tebliğ olunmuştur: 26 nisan tarihli Haber gazete- sinde hiç bir ilmi kıymeti olmayan bir takım yanlış mukayese ve mütalealarar (| istinat ederek Türkiyede (o çocuk (o vefiyatı hakkında tamamile hayali rakkam- ları ihtiva eden bir makâle neşre- dilmiştir. Bu makale esaslı bir tetkike ve vesikalara müstenit değildir ve bu işlerde hiç bir ihtısası ve iştigali olmıyan bir zat tarafından yazıl- dığı tarzı tahrirden anlaşılmaktadır. Gerek bu makale ve gerek son günlerde ayni mevzua dair Himayei cemiyeti neşredilen risale mündericatı tamamile yanlış ve esastan ari bulunduğundan tekzip olunur. Trabzonda feci bir kaza Trabzon, 28 (Hususi) — Dün burada feci bir kaza olmuştur. Un tüccarlarından müfti zade Mehmet beyin ortanca oğlu Ali beyin dün fabrikalarını dolaşırken büyük makinenin kayışına kendi- sini kaptırmıştır. Biçare genç biraz sonra çarkların arasında parçala- narak vefat etmiştir. Bu sırada atılan kurşunlardan yoldan geçmekte olan matmazel Agavni isminde bir genç kız da dizinden hafif surette yaralan- mıştır. Şakir beyin vefatı: Mecruh Şakir beyle Fahri Ef. derhal sıhhat yurdu hastanesine götürülmüşlerse de Şakir bey bir müddet sonra vefat etmiştir. Vakaya zabıta ve poliş-müdüriyeti vazıyet etmiştir. Meçhul katilin üzeri arandığı zaman ceplerinde 7 tane tabanca şarjörü bulunmuştur. Şarjörlerin hepsinde dokuzar tane kurşun dolu idi. Bunlardan başka üze- rinde hüviyetini tesbit edecek hiçbir şey bulunamamıştır. Meçhul katil kim ? Tahkikat bu sabaha kadar de- vam etmiş ve meçhul serserinin Vasil isminde Galatada şurada burada yatan biri olduğu anlaşıl- mıştır. Bunun bir yankesici olduğu zannedilmektedir. Polis müdiriyeti parmak izi dairesinde Vasilin (sabıkası da bulunmamıştır. Eminönü (polis merkezi ve müddeiumumilik tah- kikata devam ediyor. Serserinin kurşunile vefat eden kıymettar komiserimiz Şakir be- yin cenazesi bugün defnoluna- caktır. Şakir beyin cenaze merasimine vilâyet erkânı ve memurlar iştirak edeceklerdir. Mecruh Fahri efendi tedavi altındadır. 16 bin lira Üç kişi tutuldu, tahkikat ilerliyor Trabzon 28 (Hususi) — Bundan bir müddet evvel Sürmene ziraat bankası kasasından çalınan 16 bin lira etrafında tahkikat devam etmektedir. Şimdiye kadar üç kişi tevkif edilmiştir. Bunlardan bütün şüpheler Hasan isminde birisinin üzerinde toplanmaktadır. Hasan vakayı inkâr etmektedir. Çalınan para hâlâ ele geçmemiş- tir. Sürmene banka memurları serbest bırakılmıştır. Maznunların istiçvaplarını bizzat polis müdürü Bahri bey yapmaktadır. Hâdise- nin mahiyeti polis romanlarındaki vakalardan daha esrarengizdir. Büyük Millet Meclisinde Ankara, 28 (A.A.) — Büyük Millet Meclisi bügün Reis Vekili Hasan Beyin riyasetinde toplan- İ mış ve Gaziayıntap meb'usluğuna intihap edilmiş olan Nuri Beyin intihap mazbatasını tasdik etmiştir. Büyük Millet Meclisi Riyaseti- cumhur ve divanı omuhasebat 1927 - 28 - 29 - 30 seneleri he- sabat cetvelleri mazbatasının he- sabı umumi cetvellerine ithal edilmek üzere maliyeye tevdii tasvip edilmiş ve ruznamede mü- zakere edilecek başka mevat bu- lunmadığından (o pazartesi günü toplanmak üzere içtimaa nibayet verilmiştir. 29 Nisan 1932 Moskova seyahati (Baş tarafı birinci sahifede) halife ortadan kaldırmağa, memleketin iktisa- diyatını inkişaf etlirmeğe mus vaffak (olduğunu (söylemekte | Ismet paşayı ve heyeti selamla- maktadır. Bu gazete diğer bir makalesinde de bugünkü Türkiye- nın siyasi, içtimai ve edebi inki- şafını izah ediyor. j Pravda gazetesi bu seyahatın iki hükümet (omünasebatını ve | sulbu takviye edeceğini söyledik- i ten sonra Çarlığın malüm ve mahut siyasetini şayanı nefret | olarak tavsif etmektedir. Bu ga. zete Yakın şarkta sulhün hâkim j olması Türk - Sovyet dostluğunun | bir neticesi olduğunu söylüyor. Ismet Paşa, Tas ajansı muhab rine beyanatında demiştir ki: “Türk - Sovyet dostluğunun te- ; meli müşterek menfaat ve iki milletin arzusudır, bundan dolayı sağlamdır. Türkiye, kendi. inkilâbının çiz- miş olduğu prensiplerin çerçevesi dahilinde inkişafına devam etmek- tedir. Memleketim bir köylü ekseriyetinden müteşekkildir. Türkiye yarının ihyayı iktisadi- sini bunların ihtiyaç ve arzuların- dan mülhem olarak bina edile- cektir. Bunun için de fennin ve tecrübelerin (o emretmiş olduğu kavaide tatbiki hareket ediyoruz. Türk milletinin (arzularından ilham alan bu gayretin bizi ink:- şaf ve saadete götüreceği ümi- dindeyim. Türkiye bu suretle beşeriyet ailesinin terakki ve sulh unsuru olacaktır. j Ismet paşa gördükleri hüsnü kabulden hararetle bahsetmiştir. Türk gazetecileri Tas aiznsı merkezini ziyaret etmişlerdir. Gayrimübadiller i Ankaraya giden heyet avdet etti Ankaraya giden gayrimüba: diller heyeti dün şehrimize dön: müştür, Heyet azasından bi Ankara oseyahtı hakkında şu izahatı vermiştir : — Ankarada Başvekil ve maliye vekilimiz tarafından kabul edildik. Arzularımızı ve faiz, bono çıkarıl- i ması hakkındaki noktai nazarımızı izah ettik. İstediklerimiz hükümet mahafilinde esas itibarile kabul edilmiş demektir. ; Tesbit edilen esasa göre Ankarada bir büro teşkil oluna- caktır. Büro üç gayrımubadil tarafından idare edilecektir. Yu- nan emlâki bu büro tarafından tesbit edilecektir. Izmir (ziraat bankasının bina fiatlarını yüksek göstererek bonolarımızın kıymetle- rinin düşmesine sebep olduğun! dair iddiamız Ankarada nazarı itibara alınmıştır. Bunun için bun- dan sonra kıymet tahmininde icar ! bedeli nazarı itibara alınacaktır.,, Heyet, kongreden sonra tekrar Ankaraya gidecektir. Garbi Trakya Türkleri i Şimdiye kadar garbi Trakya- | daki etabli Türklere 90000 Ingiliz lirası tazminat dağıtılmıştır. Ge- lecek ay da 60 bin sterlin dağı» tılacaktır. Valiler arasında nakil ve becayişler Ankara, 28 (Telefonla) — Beya- zıt valisi Ahmet Muhtar B. Erzin- can valiliğine, Erzincan valisi Ali Kemal B. Beyazıt valiliğine, Kırklareli valisi Mustafa Arif B, Samsun valiliğine, Edirne valisi Emin B. Bilecik valiliğine, Bilecik valisi Özdemir Saim B. Edirne © valiliğine, - Muğla valisi o Salih ve bakayasını Cemal B. Gireson valiliğine, Samsı valisi Saim 8. Mersin valiliğine tayin edilmişlerdir. ğ