12 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Neden hep yeniliyoruz? Tedenninin başlıca sebebi amatörlük.. “Ferden kuvvetlıyız, fakat cem'i iş göremiyoruz. Halbuki...,, Üç
 Kontenjan Bazı tadilât yapılması hakkında bir cereyan | | | | | —ai | Ankara 12 ( Telefon ) — | Kontenjan tatbikatının tadili
 Rusyadan avdet Başvekil Ankarada çok hararetle karşılandı Binlerce halk başvekili istasyondan çıkarken şiddetle alkışlandı ZM
 Gruzia vapurunda tayfalık eden genç kız Fırtınalı havalarda bile nöbet bekliyor, ) kaptan olmağa hazırlanıyor Ismet paş-...
 Berlin sefiri Kemaleddin Sami paşa otomobil kazasında ağır surette yaralandı y Kemaleddin Sami paşa Berlin 11 (Hususi) —...
 Bir refikimizin açtığı bir ankete &esbak şehr emini operatör Cemil paşa cevap vermiş ve şehir meclisi âzasının belediye...
 Trabzonda balık bolluğu Trabzon, 11 (Hususi) Bir kaç günden beri fazla balık çıkıyor. Cinsine göre ekkası beşten elli kuruşa

Berlin sefirimiz bir otomobil kazasında ağır surette yaralandı. Kontenjan usulünde bazı, tadilât yapılması için bir cereyan var. Sene 14 — No: 4879 — Fiafı her yerde: 5 kuruş PERŞEMBE — 12 Mayıs 1932 Ker gn Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 ismet paş Rusyadan avdet Başvekil Ankarada çok hararetle karşılandı Binlerce halk başvekili istasyondan iy çıkarken şiddetle alkışlandı ima 2:09 Ismet paşa Hz. dünkü ziyatette Ankara 12 ( Telefon) — Baş vekil Ismet paşa ve hariciye ve- kilile, arkadaşlarını hamil tren saat 10 da geldi. Istasyonda, riya- seticumhur umumi kâtibi Hikmet yaver Celâl beyler, vekiller me- buslar, sefaretler ve devair erkânı kendilerini karşılamışlardır. Askeri merasim yapılmıştır. Dünkü ziyafet ve teşyi merasimi Binlerce halk obaşvekil ve ha- ricive e vekilini şiddetle alkışla- mıştır. Başvekil Ismet paşa ile refa- katlerinde (o bulunan zevat dün akşam trenile Ankaraya hareket etmişlerdir. İsmet paşa istasyonda (Devamı ikinci sahifede ) Gruzia vapurunda tayfalık eden genç kız Fırtınalı havalarda bile nöbet bekliyor, kaptan olmağa hazırlanıyor Ismet paş- heyetinin Rusya'ya seyahat ettiği “Gruzia,, vapu- runda Nataşa isimli bir tayfa kız vardı. Muharririmiz (Vâ-Nü), bu kızdan ilk mektubunda bahs- ederken onun kaptanın kızı oldu- ğunu yazmıştı, Genç kız, bunu haber alarak fena halde müteessir olmuştur : — Ben, bu vapurda kimsenin kızı olarak seyahat etmiyorum. Ben sadece bir tayfayım! -demiştir. Filhakika, o 18- yaşında olan Nataşa, geceleri ve hattâ en fır- tınalı havalarda bile nöbet bekle- mekte, güvetteyi yıkamakta, orta- lığı boyamaktadır. Hülâsa, her erkek tayfanın yaptığı işi yapıyor. Nataşa, yedi senelik bir mektep bitirdikten sonra üç senelik de- nizcilik mektebinde “okumaktadır. Yazları tayfa sıfatile çalışıyor. Yirmi bir yaşında kaptan olacak. Başka rus gemilerinde, daha şimdiden, kaptan olmuş kızlar varmış. Fakat, şimdilik kadınlar harp gemilerine kabul edilmiyor- larmış. Natasa, yemek içmesi hariç, ayda 85 ruble maaş alıyormeş. (Devamı ikinci sahifede ) g Gruzlanın kız tayfası Nataşa — e Kontenjan Bazı tadilât yapılması hakkında bir cereyan Ankara 12 ( Telefon ) — Kontenjan tatbikatının tadili lüzumu etrafında kuvvetli bir cereyan vardır. Bu usulün hariçten gelen bazı eşya fiat- lerinin tereffüüne sebebiyet vermesi münakaşa mevzuu addedilmektedir. Şeker meselesi de bu meyan, dadır. Bundan başka ihraca- tımiz memnuniyete şayan bir derecede olan bazı memleket- lerden : bize ithal edilmekte bulunan eşyaya teshilât gös- terilmesi arzu edilmektedir. Halk fırkasi grupunun salı içtimaında bu mevzu etrafında kararlar ittihazına intizar olunabilir. Bugün Y Sahifedir Berlin sefiri Kemaleddin Sami paşa otomobil kazasında ağır sureite yaralandı Kemaleddin Sami paşa Berlin 11 (Hususi) — Türkiye- nin Berlin sefiri Kemaleddin Sami paşa bugün bir otomobil kazası geçirmiştir. Otomobil tren yolu üzerindeki bir geçitten geçerken devrilmiş, sefir ağır suretto yara” lanmıştır. ” Bir kadın daağır surette yara- lıdır. Otomobilde bulunan diğer | iki kişinin yaraları hafiftir. Şoföre İ hemen hiç bir şey olmamış gibidir. Yaralılar Weimar hastanesine sevkedilmişlerdir. Trabzonda balık bolluğu Trabzon, 11 ( Hususi) Bir kaç günden beri fazla balık çıkıyor. Cinsine göre ekkası beşten elli kuruşa kadar satılıyor. a Ankaraya vasıl oldu Neden hep yeniliyoruz? Tedenninin başlıca sebebi amatörlük.. “Ferden kuvvetliyiz, fakat cem.'i iş göremiyoruz. Halbuki...,, Üç dört sene evveline kadar Fenerbahçenin ve milli takımın meş hur sol açığı olan diş tabibi Bedr) Hakkı beyi tanımayan var mıdır? 14 defa beynelmilel olmuş, hasım kalesine daima yıldırım gibi indi- ğinden dolayı, seyirciler arasında (otomobil- ceylân) lâkabını kazan- mış olan Bedri Hakkı bey, yaş " lanmadan ve tam inkişaf devrinde | iken futbolu kendiliğinden bırak- | mış ve doktor İsmet bey gibi bütün faaliyetini mesleğine vak- fetmiştir. Babriye hastanesinde ( birkaç sene diş tabibliği yaptıktan sonra Kadıköyünde, Altıyol ağzında bir muayenehane açmıştır. Burada, fazla meşguliyetine rağmen beni büyük bir nezaketle kabul eden Bedri Hakkı bey, furolumuzda | son . senede görülen inhitatın Bedri Hakkı bey sebeblerini anlattı ve dedi ki: (Devamı 4 üncü sahifede) Belediye işleri Cemil paşanın beyanatı üzerine şehir meclisinde fırtına koptu Bir refikimizin açtığı bir an- kete esbak şehr emini operatör Cemil paşa cevap vermiş ve şehir meclisi âzasının belediye işlerinden anlamadıklarını iddia etmişti. Cemil paşanın bu sert sözlerinden sonra bir muharrir de ayni zeminde bir fıkra neşret- miştir. Bu neşriyat, meclis âzası ara- sında şiddetli infial ve asabiyet- lere sebebiyet vermiştir. Dün âzadan bir kısmı bu neşriyatı protesto etmek için bir takrir vermek istemişlerdir. Yalnız daimi encümen âzasından Adalı Avni —Dava açmak, ortaya atılan bu kabil iddiaları mahkemelere sevk- etmek doğru değildir. Hücuma, tenkide maruz kalan siyasi şah- siyetler, siyasi heyetler mahkeme- lere müracaat değil, kürsülerden cevap vermek mecburiyetinde- dirler. Belediyeyi, bizi gıyaben arkamızdan söven bir milyon ağız var. Varsın böyle alenen tenkit ve hücum edenler, hattâ sövenler bulunsun. Biz, iftira da olsa aleybimizdeki fikirlerin açıkça söylenmesine tahammül etmeğe alışmalıyız.,, Bugünkü meclis içtimaında bu meselenin müzakere edilmesi çok muhtemeldi — Böyle dileneceğine gel iş vereyim de çalış, para kazan!... — Alay mı ediyorsun efendi?... | i İm>— j—,o0ç