19 Mayıs 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

19 Mayıs 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

19 Mayıs 1932 2 — > — Greta Garbo Maruf sanatkâr yakında evleniyor Meşhur filim sanatkâr Greta Garbo yakında evleniyor. Greta son defa tatilde Stokholme gittiği zaman genç İsveçli omüharrir Wilhelm Sörrenans ile tanışmış ve iki gencin aralarında bir alâka hasıl olmuştu. 3 Greta, oHollivuta döndükten sonra genç muharrirle mektuplaş- makta devam etmiştir. Iki genç ku muhabere neticesinde evlen- weğs karar vermişlerdir. Fakat Greta konturatı mucibinçe daha bir müddet Hollivstta kalmağa mecbur olduğundan izdivaç tehir edilmiştir. Greta Garbonun konturatı ya- kında bitecektir. Artist bundan sonra Avrupaya gelecek ve şimdi Berlinde yerleşmiş olan muharrir- lerle evlenecektir. Bundan sonra Greta filim hayatından çekilecek- tir. Maamafih ara sıra Berlinde bir filim çevirmesi muhtemeldir. Gretanın evleneceği haberi Hol- livutu büyük bir alâka uyandır- mıştır. Bu haber Greta ile Ramon Navarro arasındaki muaşaka şayi- alarının doğru olmadığını mey- dana çıkarmıştır. Pola Negrinin yeni filmi Pola Negri temmuzda ikinci sözlü, filimine başlayacaktır. Filmin ismi “Itiraflarım,, dır. Filim ingi- lizcedir. Senaryoyu Pola kendisi Leh lisanında yazmıştır. Oradan ingilizceye terceme edilecektir. X Paramount şirketi bir Jkısım stüdyolarını oOkapatmağa karar vermiştir. Bu suretle iki buçuk milyon lira kadar tasarruf edile- cektir. Marlene Dietriçhin Cliw Booc ile birlikte çevirdiği “Şanghay ekspresi,, filmi bu senenin en güzel filimlerinden biri addedilmektedir. Filim New Yorta iki sinemada birden gösteriliyor. Resmimiz filimden bir sahneyi gösteriyor. * Sinema artistlerinden Ann Harding kızını |kaçırmak isteyen Amerika içki (o kaçakçılarından kurtulmak için mühim bir para vermeğe mecbur olmuştur. X Sesini büyük bir lezzetle dinlediğimiz Almanyanın meşhur tenorlarından Riçherd o Tauber ( Aşk namesi ) isminde yeni bir filme başlamak üzeredir. Heilivudun genç yıldızlarından Judith * Bebe Daniels varyete artist- liğine başlamış ve çok rağbet görmüştür. Bunun üzerine bir daha filim hayatına avdet etme- Buhran Buster Keaten ile karısınır. ayrılmasının sebebi Dünyanın her tarafında hüküm süren iktisadi buhran Hollivutta şiddetle tesirini göstermeğe baş- lamıştır. Bu yüzden bütün artistler masraflarını okısmışlardır. Şimdi günde bir kaç defa tuvalet değiş- tiren, garajında sekiz on otomobil bulundiran artist kalmamıştır. Ağu vergiler yüzünden bir çok artistler yalnız bir otomobille iktifa edi- yorlar. Buhranın bir neticesi Buster Keaten ile karısı Natali Talmaçın ayrılması olmuştur. Natali buhran dinlemiyerek çılgınca para sarf etmekte devam eylemek iste- miştir. Bir çok artistlerin masraflarını kısmaları üzerine Natali Holli- vutun en şık kadin: olmak sev- dasına düşmüş, bu yüzden mas- rafını arttırmıştır. Keateu Buster karısına meram anlatmağa çok çalışmış, fakat bir türlü muvaffak olamamıştır. Bunun üzerine bosanmak için mahkemeye müracaat etmiştir. Âdem ve Havvaya ait filim Amerikada Âdem ve Havvaya dair bir filim çevrilmiştir. Filimde gerek Âdem, gerek Havva çıplak- tır. Bu hal Amerikada büyük gürültüler koparmıştır. Filmi çevi- ren şirket “biz Incildeki tarife göre filmi çevirdik. Kabahatimiz yoktur. O zaman bunlar çıplak geziyorlardı. ,, demektedir. Bu delil karşısında bir çok kimseler söyliyecek şey bulama- mışlardır. Meselenin nasıl halledi- meğe karar vermiştir. leceği henüz malüm değildir. Bir ihtilâf Marlene Dietrich ve | Sternberg avrupaya geliyor Maruf rejisör Sternberg, artist Marlene Dietrich ile Paramount şirketi arasında ciddi bir ibtilâf çıkmıştır. Ibtilâfın sebebi yeni bir filimdir. Bu filmin senaryosu yü- zünden şirketle rejisör ve artist bir türlü anlaşamamışlardır. Uzun müzakere ve münakaşa- lardan sonra iki tarafın uyuşması mümkün olamiyacağı anlaşıldığın- dan aradaki kunturat feshedil- miştir, Şimdi Sternberg ve Marlene Dietrich serbest (o bulunuyorlar. Hollivutta diğer bir şirketle mu- | kavele yapacaklarından bahsedil- mekte isede Avrupaya gelerek Almanyada yerleşmeleri ve orada filim çevirmeleri daha ziyade muhtemel görülüyor. * Berlin sinemaları hasılâtı son zamanlarda yüzde kırk dere- cesinde azalmıştır. X* Fransada Saphonun filme çekilmesine (Okarar | verilmiştir. Sapho rolünü Marcelle Chantal'ın yapması muhtemeldir. X* Japonyada filim sanayii çok ilerliyor. OBu sene haftada 12 filim o çevirilmektedir. 1931 de 750 filim yapılmıştır. * Bir çok filimlerde bir arada oynadıklarını gördüğümüz Gretl Tbhemirer ve Warner Fuetterer, yeni bir filim bitirmişlerdir. Bunun rejisorü Dr. Tohu Guter ve filmin ismi (On üç numaralı kızaktaki üç kişi) dir. Hollivudun genç yıldızlarından Lilyan Tashman