22 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Akşam 22 Haziran 1932 I KÜÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş 2 » 6 » e 75 » Fer fazla defa için ip va 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. $ — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde okabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları bu sütuna dercedilmez. ann 1 — İş arıyanlar Türkçe ve Fransızcaya — aşina altı senedenberi ciddi ve büyük müesseselerde “çalışmış bulunan eyi bir daktilo matmazel mevki arıyor. İcabında eyi aileler nezdinde mürebbi- yelik (o kabul edecektir. « Matmazel» rumuzite, İstanbul 176 posta kutusu adresine (o yazılması, 2 — 18 yaşında olup, Göztepe ame- rikan Jisesinden mezunum. İngilizce, fransızca ve ayrıca da radyo bilirim. Her hangi bir radyo vazifesinde ve her yerde çalışmak için bir iş arıyorum. Adres: Abdülkerim, Amerikan Jisesi, Erenköy, İstanbul. — 2 — İşçi arıyanlar Muhtelif işlerde çalışacak — kadın ve kız işcilere lüzum vardır. Mahmutpaşada Bezciler sokağında Taş- çı zade Rafet ve Hakkı kardeşler Ay Yıldız trikotaj fabrikası. a Muktedir bir overlokçu — ile | iki düz fanilâ makinesi için kadın işçiye ve her türlü seri el dikişine muktedir bir hanıma ihtiyaç vardır. o Çiçekpaza- rında Fındıklıyan Han, No. 54 trikotaj ticarethanesine müracaat ediniz. e 3 — Satluk eşya Satılık piyano — Üç pedalı havi kruvaze yeni en iyi Alman markaların- dan bir piyano satılıktır. -Arzu edenler, Beyoğlunda ( Kalyorcukulluk Peşkirci sokak No. 45 müracaat etsinler — 2 Şık bir Alman piyanosu — Yolculuk münasebetile. 125 liraya acele satılıktır. Adres Beyoğlu Tarlabaşı doğ- rTamacı sokak No. 4 müracaat. — 4 Satılık oda takımı — Bilecik çatmasından üç perdesile 12 parçadan ibaret olan bir oda takımı önümüzdeki pazartesi . öğleden sonra sandal bedes- teninde müzayede ile satılacaktır. — Satılık piyano — Pek az kullanıl mış mükemmel bir piyano acele satı- lıktır. Öğleden sonra Beyoğlunda Hamal- başı No. 27 birinci kata müracaat. — 4 Satılık piyano — Rolzcer markalı bir piyano yeni olarak acele satılıktır. Kurtuluş Sinem köy Küçük akarca Pervaz sokak No. 63 e müracaat. — Satılık piyano — Tekmil demir ve çapraz bir piyano acele satılıktır. Bey- oğlu Aynalı çeşme Emin cami İbrahim sokak 9 No. ya müracaat, — 1 24 — Kiralık-Satılık Muhtelif satılık arsalar — Çapa- çeşme, Çiftehavuzlar, Yeşilköy, Maçka €hven fiatlarla.Nişantaşında Yenimahalle #okağında 36 numarada Baha beye müracaat, Şi Satılık ev Fatihte tramvay caddesine pek yakın kâgir, bahçeli yedi odası ve suyu vardır. Fatih belediye kimyahanesinde İsmail beye müracaat, — 4 a Aceie satılık ev — Şehremizi tramvay merkezi Ali Baba sokak No.9 Altı oda, bir salon, büyük bakço için dekilere müracaat. al Acele kiralık hane — Şişli Ha- lâskâr Gazi caddesinde 365 numaralı hane 7 oda, havagazı, elektrik, terkos möble olarak 4,5 ay için ehven şeraitle kiraya verilir. Veyahut 2 oda möble pansiyon verilir. Aynı haneye müracaat. —1 İstasyona 5 dakika mesafede vasi bah- çeli, iki kat üzerinde 12 odalı iki methal, iki mutfak, banyo dairesi ve telefonu muhtevidir. Limon iskelesinde 81 No, lı Diamandi Yanakaki efendiye müracaat. — 6 gayet işlek, veresiyesiz bir bakkaliye mağazası içindeki rralları ile devredile- cektir. Talip olanlar Sirkecida Kemal bey sineması karşında 37 numarada komisyoncu Salih efendiye müreeği Fiat şaşılacak kadar ucuz — Kabataşta, set üstünde, tramvay dura ğının tam yanında, Taksim'e yaya on dakika mesafede Çürüksulu Mahmut paşanın kâgir konağında, fevkalâde manzaralı, geniş, ferah beş altı odalı, mükemmel banyo daireli ve her türlü konfor esbabını havi iki apartıman bölüğü kiralıktır. Fiat şaşılacak kadar ucuzdur; harcalemdir. 10) Galata — Balıkpazarında 46 No.lı mağaza kiralıktır. 250 metre murabbar dır. Kirası 60 liradır, yalnız aşağı veya yukarı kısımları da kiralanır. Anahtarı köşe başında tütüncüdedir. Ticaret odası kütüphane memuru Hakkı beye müra- caat. — Rami'de — Dokuz odalı, bahçeli yarım kâgir mükemmel bir hane pek ehven ve acele satılıktır. Fyip, Defter- dar Arif Mustafa eczahanesine müra- Caat. — Kınalıada'da — Köroğlu cadde- sinde Balmumu sokağında altı oda, bin yüz on arşın bahçeli hariçte mutfak ve sarnıcı havi merhum Rıza bey köşkü kiralık ve satılıktır. Mezkür köşke müra- caat. Kiralık köşk — Göztepe istasyonuna bir dakika mesafede on odalı, üç salon, hamam, terkos, bağ ve bahçeli Nebil beyin köşkü kiralıktır. Bekçiye veya içindekilere müracaat. Di Çapada — Üç ve beş odalı haneler, geniş bahçe, tatlı su, banyo müştemilâtı saire. 3 oda lölira 5 oda 25 İstanbul defterdarlığında varidat müdür- lüğüne müracat. — Acele salılk hane — Ankara Şengül hamamı kadınlar kısmı sokak üzerinde 15 numaralı hana satılıktır, içindekilere müracaat. —2 Kadıköyünde - —. Çilek sokağında 13 numaralı Ragıp beyin hanesi satılık- tır.. Altıyolağzına o tarafeyni caddelere nazırdır. İki dükkânı vardır. Tesisatı tamamdır. İçindekilere müracaat. — 1 Kiralık apartıman — Moda Cafer ağa mahallesi Hacışükrü sokağında 5 oda, sofa üzerine çok kullanışlı ve ferah 3 üncü kat, 52 No. Turan apartımanı kapıcıya müracaat. —ı Satılık ev — Kumkapı Nişancasında, Mabeyin çeşme sokağında 34 numaralı ev. satılıktır. 450 arşın arsa ve bahçesi, yüklü, dolaplı, yedi odası, bir sofa, bir gusülhane, bir sandık odası, bir su ku- yusu, iki helâsı, odun ve kömürlüğü vardır. o Mutfağı gayet muntazamdır. Ayda kırk lira getirir. İçindekilere müracaat. Gil Büyükada'da — lâtif manzarsile meşhur Nizam caddesinde kâin Kevkep beyin köşkü arkasındaki arsa satılıktır. Galata Ömerabit han 16 No. da avukat Remzi beye müracaat, Ci Ankara caddesinin — en işlek mevkiinde kiralık odalar ve daireler mevcuttur, şerait ehvendir. Türk neşri- yat yurduna müracaat ediniz. istasyona yakın — Vasi bahçe, elektrik, su, altı oda. Yazlık ve kışlık çok ehven şartla kiralıktır. Kızıltoprak, Feneryolu caddesi No, 21, Havyar hanı odabaşısı Cemil beye müracaat. ihalei katiye — Acıbademde 53 Boğaziçinde — Yeniköyde iskele | dönüm meyva bahçeli ve selâmlıklı civarında rıhtımlı 10 odalı tesisatı | Şevket paşa köşkü ile karşısındaki 48 mükemmel yalı kiralıktır. (Müracaat | dönümlük bahçe şuyuunu izaleten 29 Galatada Büyük Tünel hanında No. 18 | haziran çarşamba saat 15 te Üsküdar Telefon Beyoğlu; 721 ! Sulh hukukunda satılacektır. 2 er e Yeşilköyde satılık Köşk — e a e Satılık bakkaliye — İyi mevkide Çiftçiler okusun — Anadoluhi- sarında ufak bir nümune çif tliği olabilir. Hisarda ve Kanlıcadan 20 dakika me- safededir. 62 dönüm arazisi 500 kadar meyva ağacı akar suyu, havuzu, büyük ahırı kuyusu bahçıvan odaslıe dört odalı köşkü havidir. Kelepir olarak satlıktır. Talipler Galatada (Mehmet Alipaşa han No. 41 Emniyet müessese- sine müracaat. g9 m İm Hava parası yok Her türlü ticarete elverişli fevkalâde temiz yeni yapılmış kârgir 3 dükkân kiralıktır. Ayrı ayrı veya hepsi birden. istenilen şekle konulur. Fiat çok ehven, menfaa- tınız için bir kerre görünüz. Galatada tramvay caddesi Karakuş Hanı yerinde.. Yanındaki arsa da satılık ve kiralıktır. Diş tabibi Mehmet Hüdaverdi beye müracaat, İstanbul türbe o Telefon 22622. 9 Satılık mükemmel hane — Moda caddesinde 113 No, lı kâgir mü- kemmel bütün konforu ve nezareti kâmileyi haiz hane çiçek seri altındaki dükkânları ve yanında caddeye nazır bahçesile satılıyor. Almak arzu eden ler ve tekrar görmek istiyenler ayni numaraya sahibine müracaat buyursun- lar. Tel. Kadıköy 236 — 1 Ucuz satılık arsa — Denize ve her tarafa nezareti, kâmileyi haiz. Men- faatınız için bir defa görmek kâfidir. Ayas paşada Fransız kilisesi karşısında Saray arkası sokağında, Görmek için içindeki Ayas paşa bekçisi Osman efendiye, Görüşmek için diş tabibi Mehmet Hudaverdi beye, Istanbul Türbe Telefen 22622. —2 5 — Müteferrik Fransızca lisanında — Ameli tahsil görmek için kibar bir fransız kadın tarafından mükâleme dersleri verilir. Adres: Hayri apartıman Kuloğlu sokak No. 11 içinde No. 4. —8 Dikiş biçki de — Senelerden beri ecnebi vö akalliyet mekteplerinde ders vermiş tecrübeli diploması tasdikli bir muallim müsait, şartlarla ders verir. Pek az zamanda biçki ve dikiş öğretir. İcabında talebenin hanesine gider. Akşamda S. V. Ee Yuguslavyada (Sırbistan) — Emlâki bulunanların serian ilk posta ile Sürat rumuzile aşağıdaki adrese derhal müracaat etmeleri menfaatları icahıdır. “Sürat,, Galata posta kutusu No, 1501 Telgraf adresi: İstanbul Merkez. o — 1 Bir fransız muallimesi — Pek pratik olarak fransızca dersler vermeği deruhte ediyor. Arzu edenlerin Galatada Yüksek kaldırım başlangıcında İzmirli oğlu hanında 6 No. ya müracaatlar: M. V. —4 e Fransızca, italyanca — ve hesap fizik, kimya dersleri fransızca olarak Paris darülfünunu mezunesi fransız bir muallime tarafından hususi ders verilir, Müracaat Akşamda No, (177) — 4 Ankarada daktilo kursu Balık pazarında polis noktası karşısında T. L. 2037. Müsait şeraitle her zaman talebe kayıt olunur. Mezun olanlara iş bulmak için yardım edilir, (Tatil zama nından istifadeyi tavsiye ederiz.) — 12 Ankarada Halk iş idareha- nesi — Balık pazarında polis noktası karşısında T. L, 2037. Her nevi komis- yonculuk, emlâk alım, satım, icar ve isticarı, Devairde iş takibi, ikraz ve istikraza tavassut olunur. Yazı ve ter- cüme işleri yapılır. İşçi tavsiye edilir. — 132 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz (idarehanesini (oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA - SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-NT -Placier- E T-ST- MSF - namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur, Dr. Mehmet izzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No, 21 Cumadan mada hergün 18-17 hastalarını kabul eder, Tel, 23925, Askeri Lise ve Orta mekteplere talebe alınıyor 1 — 1932-1933 ders senesi içi İstanbulda bulunan Kuleli ve Mak tepe askeri liselerile Bursada bulunan Bursa askeri lisesine, Konya ve Erzincanda bulunan asrkeri orta mekteplerine talebe alınacaktır. Liseler 9, 10, 1linci sınıfları (1, 2, 3) üncü, ortamektepler- de 6,7,Binci (1,2.3)üncü sınıfları muhtevidir, Ve lisele kısmına 400-500, orta mektepler kısmına da 200-300 talebe alına- bielcektir. Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine terfi ederler. ve iki senelik tahsilden sonra Cümhuriyet ordusu için zabit olurlar. Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundukları yerlerde 1 temmuz 932 de başlar ve ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münhaller kalırsa ders senesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mek- teplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 haziran 932. tarihinden itibaren bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat edebilirler Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayt ve kabul şartnameleri ve mubtaraları bütün askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta mekteplerine müracaat ederek mezkür şartları öğrenebilirler. Satılık Emlâk 192 — Çemberlitaş: Satılık hane: Dört kat, sekiz oda, üç salon, su, elektrik, kuyu. İradı: 65 T. L. ayda 191 — Tarlabaşı: Satılık hane: Metin bina, dört kat, su, gaz, elektrik, mağaza, bahçe. İradı: 1200 lira 205 — Galata: Satılık iratlı emlâk: Dört kat. Yazıhane için 24 oda, üç dükkân, bir depo. 190 — Sarıyer: Satılı bina: Yeni inşaat. Dört kat, her katta beş oda, su, elektrik, banyo. Uygun şerait. 207 — Büyükdere: Satılık hane: Yedi oda, iki dükkân, Su, elektrik. İradı: 70 lira ayda 214—Kadıköy: Satılık hane, dört kat, altı oda, su, gaz, elektrik, banyo, sarnıç, küçük bahçe. 173 — Beyoğlu: Tünel civarında satılık apartıman. Altı daire. İradı: T. 1. 2200 216 — Beyoğlu: Altinci satılık apartıman, odalık altı daire, kuyu. daire metin inşaat, 4-5 su, gaz, elektrik, 215 — Saraçhane: Satılık hane Beş oda, iki mutfak, küçük bahçe Tramvay caddesinde Feriköy satılık arsa: 350 arşınlık üç kıta arsa. Tamamen veya parça parça satılır. Merkezi bir mevkide. Fiatı ehvendir. Satılık bahçe ELLI DÖNÜM, 600 yemiş ağaçı, kiraz, vişne, elma, erik, armut, sebze. Bahçe içinde bir hane ve iki kuyu vardır. Şehire yakındır. 193 — Aynalı çeşmede SATILIK APARTIMAN: beş kat on daire. SENEVİ İRAT: 4300 lira. FİYATI: ucuzdur. KIRALIK FABRİKA GALATADA deniz kenarında, pek merkezi bir mevkide. fabrika için pek elverişlidir. Bina metindir. Umum Emlâk Acentesi Bahçekapı Taş han No. 20 -21 - 22 Telefon : 20307 Depo veya Nafıa vekâletinden: 1100 ton yerli maden kömürü kapalı zarfla münakasaya konul- muştur. Münakasa 4/7/932 tarihine müsadif pazartesi günü saat 15 te Ankarada nafıa vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektupları ile birlikte ticaret odası vesikaları ve teminat mektuplarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Taliplerin münakasa şartnamesini iki lira mukabilinde Ankarada demiryolu inşaat dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş Yeni Tavukçuluk 200 Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? 10 IBu eserler eski harflerle basılmıştır) Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk,, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. 25 Tevzi merkezi Çifçi Kütüphanesi