26 Haziran 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Haziran 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 İpekiş'ten Gömleklik Kaç Sınıf ipekli Gömleklik Vardır?... A — Birinci sınıf,en yüksek ipekten yapılan organ- zinlerle imal edilenlerdir. Bunları yapan fabrikaların adedi bütün dünyada dokuz on tanedir. Harptenberi bu nevi gömleklikler memleketimize girmemiştir. Umumi harpten evvel, bu kumaştan yapılan bir gömlek 4,5 altın liraya malolurdu. Bunlar en lüks gömlekliklerdir. B — İkinci sınıf, şap gömlekliklerdir. Bunlar esas itibarile (A) sınıfına en yakın olan gömlekliklerdir. İpek kırıntılarının pamuk gibi iğrilerek ipek haline konma- sından yapılsr. Bunların, gayet yumuşak olmalarına mukabil, istimal kabiliyetleri (A) sınıfına nazaran nok- sandır. Elyem memleketimize ithal edilen lüks gömlek- likler ve filâfiller bu sınıfa mensuptur. C — Üçüncü sınıf krepdöşin veya birman üzerine yapılan gömleklikler veya filâfillerdir. halkımızca yakından bilinmektedir. Bunların evsafı İpekişi'in A sınıf gömlekliklerinin metresi 350 ilâ 535 kuruştur. B sınıfı gömleklikleri 300 ilâ 450 kuruştur. ipekiş G. sınıfından gömleklik yapmamaktadır. Gr ME KR EY 3 İz KK DAM Pp Hayvan besleyenlere lâzım kitaplar: Cafer Fahri beyin eserleri Kuruş Yeni Tavukçuluk 200 Av ve salon köpekleri 50 Keçi beslemek usulü 50 Tavuklara çok yumurtlamak için ne yedirmelidir ? 10 (Bu eserler eski harflerle basılmıştır) Nasıl tavukçuluk yapmalıdır ? “Mufassal Yeni Tavukçuluk, kitabını okuyanlar, bir tavuktan senede 250 yumurta alırlar. m... Tevzi merkezi: Çifçi Kütüphanesi 25 a . Nafıa Vekâletinden: e Samsun - Sıvas hatının 293--950 inci kilometresine tesadüf eden yarma dahiline takriben 80 metre tulünde bir tünelin inşası kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa 10/7/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 te Nafıa Vekâletinde yapılacaktır. Münakasaya “iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile Ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. Teliplerin münakasa şartnamesini beş lira mukabilinde Ankarada Demiryollaz inşaat dairesinde, İstanbulda Haydarpaşada Liman işleri müdürlüğünden tedarik edebilirler. a Şİ Nİ e Devlet Demiryolları ilânatı Yük ve yolcu vagonlarının yedek edevatının kapalı zarfla ve takas kaydile münakasası 6 ağustos 932 cumartesi günü saat 15 de Ankarada idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Haydarpaşa ve Ankara veznelerinde onar liraya satıl- makta olan şartnamelerde yazılıdır. üzüntüden husule gelen başağrılarını 1 2“Asbirin gableti : bertaraf 7 eder 5 çalışma zevkini iade eyler, TAKLİTLERDEN SAKININIZ! İSRARLA a EVDE SICAK SU Bugün hemen hemen bütün evler bir su tevzi mecrasına rapto- lunmuştur. Bu, evvelce bir lüks telâkki edilirdi. Halbuki her modern apartmanda banyo dairesi, tualet odası hattâ bir veya bir kaç lâvabo vardır. Tatbikatı sür'atle çoğalmış olan sıcak su evlerde günbegün bir ihtiyaç bir zaruret halini alıyor. Onun için her soğuk yanında bir sıcak su prizi bulunmak elzemdir. Şimdiye kadar sıcak su lüzumu olduğu zaman hazırlanırdı. Bu suretle hem vakit kaybolur hem de mesken hıfzıssıhhasının asri prensipleri itibarile evin sair yerlerinde de bulunması lâzım gelen su mutfağa münhasır kalırdı. İnsanın ihtiyaçları gibi teknik de hattâ daha geniş olarak tekem- mülâta uğramış ve yeni ihtiyaçlara tamamen tekabül eden cihazlar icat olunmuştur. Şehirde ve köylerde pek ziyade intişar eden iddiharlı elektrikli su ısıtıcı cihazı diğer cihazlar kadar idareli olduğu gibi fazla olarak iddiharlı elektrikli su ısıtıcı cihazı Elektrik şirketinin tatbik ettiği hususi tarife sayesinde su ısıtmak için sarfettiği cereyanı pek ucuza maleder. Hazinesinin hususi bir kaplaması sayesinde su yüksek hararet derecesini bütün gün muhafaza eder Arzu edilen mıktarda sıcak su elde etmek için bir musluğu açmak kâfidir. Bunun haricinde su ısıtıcı cihazı tamamen otomatiktir. Ne nezarete ne de tamire ihtiyaç göstermez. Binaenaleyh azami emniyet ve sadelikle azami konfur temin eder. Elektrikli su ısıtıcı cihazı her evde bulunması lâzım gelen ideal SS ATİE Elektrikli su ve banyo ısıtıcı cihazılarnı 12 ay vade ile veresiye Satar ve tesisatını yapar. > Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Güneş Plâj Yeşilköy'de Güneş Plâj ve Banyoları açılmıştır. Sıhhi ve her türlü esbabı istirahatı cami ve ehvendir. ği J. iTKiN Tüccar-Terzi Yeni MODLLERi Yeni KUMAŞLARI ve bihassa Yeni FİATLARI Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Telefon: Beyoğlu 450 İstanbul 4 üncü icra dairesinden; | Kadıköyünde Osmanağa mahallesinde | Vişne sokağında mahtumu Beyazıt; ma- liye tahsil şubesi memurlarından Etem beyin hanesinde mukim iken bilâhare | Diyarbekirde tayyare park kumandanı binbaşı Reşit beyin nezdine gidip orada dahi bulunmıyan ve elyevm ikametgâhı meçhul omüteveffa Hüsnüpaşa zade 41 merhum Hakkı bey zevcesi Melek H. ile keza Kadıköyünde Hasanpaşa ma- hallesinin Acıbadem Kızlarağa caddesi “İİİ Su terazisi karşısında 23'numaralı hane- * sinde mukim iken elyevm ikametgâhı meç- hul merhum Hakkı B. mahtumu Hüseyin beye Kadıköyünde Hasanpaşa mahallesinin Ulusulük çıkmazı sokağında atik 16 cedit 50 uumaralı tahminen dört buçuk dönüm tarlayı Hüsnü paşa zade Mehmet Ali beylerle biraderi Hakkı beyin ber- veçhi münasafa uhtelerinde iken muma» ileyhima yekdiğerine kef ilihilmal olmak üzere mezkür tarlayı 14/10/337 tarihinde altı ay vade ile borç aldıkları iki bin liraya mukabil Salamon Kohen efendiye vefaen ferağ eyleyip bu kerre borçlu- lardan Hakkı beyin vefatile bunlardan ikametgâhı meçhul bulunan veresele- rinden balâda isimleri yazılı tarla hissedarlarına; Hissedar olmak dolayısile Salamon Kohen efendiye olan horcunuza muka- bil vefaen mefruğ bulunan balâda adresi yazılı cedit 50 numaralı tarla mahallen haciz ve vaz'ıyet yapılarak beher dö- nümüne dört yüz lira kıymet takdir edilmiştir ve arttırmaya konulacaktır bir diyeceğiniz olduğu halde tarihi ilândan itibaren on gün zarfınra 931/341 dosya numarasıle İstanbul #üncü icra dairesine müracaat etmeniz ve keyfiyeti haciz ve takdiri kiymet zabıt varakası tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Istanbul 4 üncü icra memurlu- gundan: Foti oğlu Yorgi veledi Yordanın oOCurci efendi veledi Piraşkövadan 10 mart 337 tari- hinde istikraz eylediği iki bin liraya mukabil Ovefaen mefru$ bulunan Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinin Valdeçeşme sokağında afik 111/111 cedit 117/119 numa- rah kayden ahirı müştemil bir bap hane elyevm münhedim hane arsası kırk gün müddetle mevkii müzayedeye vazolunarak iki yüz lirada talibi uhtesinde olup bedeli müzayede haddi lâyıkında görül- mediğinden bir ay müddetle tem- diden müzayedeye (konmuştur. Hududu: bir tarafı Kozma arsası bir tarafı Yorgi Berhans arsası ve bir tarafı Girizyani arsası ile mahdut olup halen boştur. Kıy- meti muhammenesi beher arşınt beşer liradan dokuz yüz otuz beş liradır. Talip olanların kıymeti muhammenesinin yüzde on nis- betinde pey akçesini cem'an ve 927(1367 dosya numarasiyle 28 temmuz 932 tarihinde saat 14 den 17 ye kadar Istanbul dördüncü icra memurluğuna bizzat veya bilvekâle ve malfüümat dosyasından verileceği ilân olunur. Istanbul 3 üncü icra memurlu- undan: Bir borcun ödenmesi için mahcuz ve paraya çevrilme- sine karar verilen bir kasa masa- lar ve aynalardan ibaret kiraat- hane mobilyasının 30/haziran/932 perşembe günü saat 10 dan iti- baren birinci açık arttırma suretile Şahinpaşa otelinde satılacağından taliplerin . mahallinde memuruna atlarıilân olunur, Umumi neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaas ii