16 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

16 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 12 Ecnebi ipekliyi tercihte serbesisiniz!. Eğer: İDERİZ ayarında bir ecnebi ipekli kumaşı ayni fiyatta, hatta yüzde elli daha ucuza bulabilirseniz... Bir kaç misal: 1 — Krep damurlar 245 kuruştan itibaren... 2 — Krep birmanlar 270 kuruştan itibaren... 3 — Krep mongollar 435 kuruştan itibaren... Çöp tenekelerinde ; helâlarda ve sair mur- > dar mahallerde topladığı muhlik mikroplarla, sinek” size” hastalıkgve * ölüm “getirebilir : Tüylü vücudu vasıtasile, tifo, verem, iskar- latin, çocuk ishali ve bir çok hastalıklar daha nakleder. Sinek , sivrisinek ve bilcümle haşaratı sür'atle ve ,kat'i suretle öldürmek için en emin vasıla, bütün dünyaca tanınmış olan 5 FLIT'tir. Sarı renk ve siyah çizgili teneke -—— Üzerindeki asker resmine dikkat ediniz. Nİ e Şayet mühürlü genekeTüzerinde bu resim mevcut değilse aldığınız mal FLIT değildir. Umumi Deposu: ). BERT ve ŞÜREKASI İstanbul - Galata Voyvoda han Konya vilâyeti muhasebei hususiye .. uy. müdürlüğünden: Konyanın dere köyünde ve Delikli taş mevkiinde bulunan Maarif değirmeni namile maruf un fabrikasının mülkiyeti satılmak üzere kapalı zarf usulile müzayedeye vazolunmuş ve yevmi ihale olan 22/6/932 tarihinde talip zuhur etmemesi dolayısile müzayede şart- namesinde yapılan tadilât üzerine bedeli üç senede ve üç taksitte ödenmek üzere müzayede müddeti 31/7/932 tarihine kadar temdit edilmiştir. Talip olanların ve daha fazla tafsilât almak isteyenlerin li Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar a Akşam AHTAPOT! Bu korkuuç canavar; şikârını bırakmaz ve müteharrik kıskaçlari ölümü tesri, için” faaliyete”geçer. Hamizi; bevil, (acide'urigue) uzviyet Üzerinde bir ahtapot gibi icrayı tesir eder. Bilâmum eczahanelerde satılır. URODONAL Hamızı bevil (Acide urigue) halleder. Paris hastahaneleri müteahhitleri Şatelen müessesatı 16 Temmuz 1932 URODONAL Böbreği veya mideyi tahriş eden hiç bir madeni tuzu ihtiva etmez. Muzat tedbiri yoktur Romatizma farti semen Husat alâmı mafsaliye © UĞUR GİŞESİ Gene büyük ikramiyelerile bir çok kimseleri zengin etti Cağaloğlun'da Uğur Gişesi sahibi Ömer Rıfkı Hiç bir yerde şubesi yoktur. Tel. 20342 UĞUR GiŞESİi-ag BILÜMUM ECZANELERDE ip. SATILIR * Pryjt Salı we” Eno” Timleri etiketleri tabrikanın alkmeti darikas vr ENO'S FRUIT SALT. >— .Sicaklarda, damar ağrisin- > dan, bulantıdan, yarim baş ağrisindan ve suihazimden mütevellit rahatsizliklardan masun kalmak isterseniz ; tatli müleyyin, tabii tuzsuz müshil olan şekersiz Eno's “ Fruit Salt” gazözlü müs- tahzarindan sabah ve akşam bir bardak su derununda bir kahve kaşiği mikdarinda aliniz. » Büyükada Sanatoryomu « havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: 31/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 Askeri Lise ve Orta mekteplere talebe 1 — di > Giz —wumaktanlarina müracaat ederek mezkür sartları öğrenebilirler. alınıyor 1932-1933 ders senesi içi Istanbulda bulunan Kuleli ve Mal- tepe askeri liselerile Bursada bulunan Bursa askeri lisesine, Konya ve Erzincanda bulunan asrkeri orta mekteplerine talebe alınacaktır. Liseler 9, 10, Ilinci sınıfları (1, 2, 3) üncü, ortamektepler- de 6,7,8inci (1,2.3)üncü sınıfları muhtevidir, Ve lisele kısmına 400-500, orta mektepler kısmına da 200-300 talebe alına- bielcektir. Mektepler leyli meccanidir. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı, kitap ve sairesi hükümete ait olduğu gibi ayrıca talebeye her ay bir miktar maaş ta verilir. Liseleri muvaffakıyetle bitirenler Harbiye mektebine terfi ederler. ve iki senelik tahsilden sonra Cümburiyet ordusu için zabit olurlar. Bütün mekteplerde kayıt ve kabul, mekteplerin bulundukları yerlerde 1 temmuz 932 de başlar ve ağustos 932 tarihinde hitam bulur. Bununla beraber kadroda münballer kalırsa ders senesinin devamı müddetince sivil lise ve orta mek- teplerden nakil suretile talebe alınmıya devam olunur. Mekteplerin bulunduğu yerler haricinden askeri lise ve orta mekteplere talip olanlar 1 haziran 932 tarihinden itibaren bulundukları yerlerin askerlik şubelerine müracaat edebilirler Mekteplere girmek için lâzım olan şartları muhtevi kayt ve kabul şartnameleri ve muhtaraları bütün askerlik şubelerinde mevcuttur. Talipler askerlik şubelerine ve askeri lise ve orta TÜRK Mahrukat tüccarı İğneadalı ALi HAYDAR Merkezi İğneada, tesis tarihi 1908 Şubesi: İstanbul - Fındıklı Tel, B.0.3731 Toptan ve perakende satış (Trakya) İğneada'daki sahibi bulun- duğum ormanlardan istihsal ettiğim meşe odunlarile imal ettirdiğim ecnebi kömürlerine faik hakiki Rumeli mangal kömürü üzerine 24 seneden beri yaptığım toptan muameleden bir kısmını bu seneden itibaren İs- tanbul halkının istifadesine arzetmek ve piyasadaki aracıları ortadan kal dırarak doğrudan doğruya muhterem ahaliye ucuz ve en iyi mahrukat verebilmek . maksadile Fındıklı cami meydanındaki 104 No.li depoyu tesiş eyledim. Kara tarikile şehrin her tarafında irsalât yapılır. Mahrukata ihtiyacı olanların bir kerre Fındıklı deposuna uğramalarını rica ederim. mumun Haydar İLÂN...|N Fişer Lowe-Donald, Gardi- ner, Fine- Woolen Cie 've sairenin... En birinci nevi yaz- lık hafif kumaşların müntehap çeşitleri vürut ettiğini muhte- rem müşterilerimize (tebşir eyleriz J. İtkin Tüccar terzi Beyoğlu, İstiklâl caddesi 405 Tel, B. 0. 450 RE 2 NK SAN EZA Adliye Vekâletinden: Adliye Vekâleti kaloriferi işim mubayaa edilecek olan 130 ton kriple maden kömürü şartname- sinde muharrer evsaf ve şerait dairesinde ve bedeli muhammeni 4290 liradan ibaret olarak Anka- rada istasyonda muayene ve tes- lim alınmak ve Adliye sarayına kadar nakliyesi ve anbara konul- ması müteahhide ait olmak üzere aleni müzayedeye konulduğundan taliplerin yevmi ihale olan 10/8/ 932 çarşamba günü saat 16- da Adliye vekâletinde omüte- şekkil (o mubayaat (o komisyonun- da hazır bulunmaları ve yahut vekil göndermeleri ve teminatı muvakkate olarak “/,7,5 nisbetin- de banka mektubunu veya bu mikdarın nakten depo edilmesi ve bu hususa ait şartnameleri de şimdiden İstanbulda Adliye leva- zımında ve Ankarada Adliye mu- bayaat komisyonundan talep eyle- i lüzumu ilân olunur. AREA SAEEAAAAENAAAAAAAAAANAAN : Necmeddin Sadık Umumi neşriyat müdürü; Enis Tahsin Kora Akşam