17 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Recep B.in Avrupada tetkik seyahati Ankara, 18 (Telefon) — Halk fırkası umumi kâtibi Recep bey, yakında Avrupada bir tetkik
 Müdafaa vekili Cenup hududunda tetkik seyahati yapacak Ankara, 18 (Telefan) — Milli müdafaa vekili Zekâi bey önümüzdeki ay)
 Izmirde Gazi heykeli Izmirde, 28 temmuzda yapılacak olan Gazi heykelinin küşat resmi için hazırlıklar devam ediyor. Merasimin
 Hariciye tayinleri Ankara, 18 (Telefon) — Hariciye vekâleti şifre müdürlüğüne birinci daire ikinci şube müdürü başkonsolos
 Cenevrede Akşam Çocuk oyuncağı askerler ortadan kalkacak !.. Şimdi de M. Benes suya sabuna dokunmaz bir karar sureti yazmağa
 Şark darülfünunu Van şehrinde tesis olunacak Istanbul darülfünunundan başka Şark vilâyetlerinde bir darülfünun tesisi...
 Gazi Hz. Yalovada Büyük Reis pek hararetli tezahüratla karşılandı Gazi Hz. ni hamil olan tren dün saat sekiz buçukta...

nülen Şarkta açılması düşü- Darülfünun Van " şehrinde tesis edilecek. Recep bey yakında Av- ar A K b A Mz tetkik seyahatine Sene 14 — No: 4945 — Fiatı her yerde: 5 kuruş PAZAR — 17 -T Tamam 1932 Telefonlar: Tahrir 21686 — Idare 21434 — Klişe 20113 Cenevre 12 — Itiraf edeyim, ki ben pek iyi bilmiyorum, yeni öğrendim. Coğrafya (malümatı daha esaslı, yahut mektep hafızası kuvvetli olanlar , belki bilirler: Antil adalarında Dominik cum- İ Oburiyeti onamında bir devlet | - varmış... Terki teslihat konferan- sında bu Okyanos devletinin de murahhasları hazır ve nazırdır. Bu heyet, konferansa yeni bir teklifte bulundu: Hani, çocukların oynadıkları, kurşundan mamul, mini mini askerler yok mu? Bunların ilgası!.. Gülmeyiniz, şaka değil, teklif ciddidir, ve Hoover, yahut sir John Simon teklifleri gibi, usulü NA tertip edecektir. AAA Çocuk oyuncağı askerler ortadan kalkacak!.. Şimdi de M. Benes suya sabuna dokun- maz bir karar sureti yazmağa çalışıyor! | Cenevrede Akşam | Terki teslihat konferansının Içtimaıa alt bir intiba: Umumi komisyonda Cemal Hüsnü bey, Amerika teklifi hakkına Türk heyeti murahhasasının noktal nazarını Izah ediyor dairesinde bir komisyona havale edilmiştir. Konferans, bu sayede, müşkül bir vaziyetten kurtulabilir. Demir ve çelikten mamul, büyük insanlara mahsus hakiki silâhları ilga edemeden dağılırken, hiç olmazsa, çocuk oyuncağı askerlerin orta, kaldırılmasına arar verebilir. Bunu istemek belki beynelmilel bir konferanstan ziyade bir mizah gazetesine mevzu olabilir, diye- ceksiniz... Fakat, acele etmeyiniz: Kurşundan mamul oyuncakların ilgasında da ittifak hasıl olacaği şüphelidir. o Çünki O bunlarm menedilmesi de bazı oyuncak fab- ( Devamı dördüncü sahifede ) Limanımıza gelen Italya filosu gemilerinden bir parça Dün şehrimize gelen Italyan filo zabitanı şerefine bugün Italya sefarethanesinde öğleden sonra bir garden parti tertip edilecektir. Bu gardenpartiye, vilâyet erkânı ve memurları davet edilmişlerdir. Yarın amiral Moreno, Ouarto kruvazöründe bir resmi kabul Reisicumhur Gazi Hz. nin dün Yalovayı teşriflerinden bir intiba Gazi Hz. Yalovada Büyük Reis pek hararetli tezahüratla karşılandı Müdafaa vekili Cenup hududunda tetkik seyahati yapacak Ankara, 18 (Telefon) — Milli müdafaa vekili Zekâi bey önü- müzdeki ay) zarfında çenup hu- dudu üzerinde bir tetkik ae «yapacaktır. Şark dari udi Van şehrinde tesis olunacak Istanbul darülfünunundan başka Şark vilâyetlerinde bir darülfünun tesisi düşünüldüğünü ve bu da- rülfünun için Diyarıbekir veya Elâzizin merkez ittihaz edilmesi muhtemel bulunduğunu yazmıştık. Haber aldığımıza göre Anka- rada tesisi mukarrer bulunan Darülfünundan mada Şark wilâ- yetlerinde tesis edilecek üçüncü Darülfünun Vanda açılacaktır. Recep B. in Avrupada tetkik seyahati Ankara, 18 (Telefon) — Halk fırkası umumi kâlibi Recep bey, yakında Avrupada bir tetkik seyahatine çıkacaktır. Hariciye tayinleri Ankara, 18 (Telefon) — Hari- ciye vekâleti şifre müdürlüğüne birinci daire ikinci şube müdürü başkonsolos Celâl, birinci daire ikinci şube müdürlüğüne orta elçilik müsteşarı Feridun Cemal, üçüncü daire birinci şube müdür- lüğüne şifre müdürü Vehbi, iktisat işleri şubesi müdürlüğüne sabık Tokyo müsteşarı Talât (Rauf beyler tayin edilmişlerdir. Gazi Hz. ni hamil olan tren dün saat sekiz buçukta Derinceye' vasıl olmuştur. Reisicumhur Hz. buradan Ertuğrul yatına rakip olmuşlar ve Yalovayı teşrif buyur- muşlardır. Derince istasyonunda Gazi Hz. ni Derincede Büyük Millet meclisi reisi Kâzım paşa, Vali Muhiddin bey, kolordu kumandanı Şükrü Naili paşa, fırka idare heyeti reisi Cevdet Kerim, seyrisefain umum müdürü Sadullah beyler karşılamıştır. Ya- lovada bulunan dahiliye vekili Şükrü Kaya bey de Gazi Hz.ni karşılamak üzere Derinceye git- miştir. Bir iş için İzmitte obulunan milli müdafaa vekili Zekâi beyle Naci paşa, milli müdafaa vekâleti müşaviri Sedat beyler Derinceye ( Devamı ikinci sahifede ) Izmirde Gazi heykeli Izmirde, 28 temmuzda yapılacak olan Gazi heykelinin küşat resmi için hazırlıklar devam ediyor. Merasimin çok parlak olacağı anla- şılmaktadır. Heykelin etrafındaki parkın elektrik tertibatı ikmal edilmiştir. Resmimiz heykelin kat'i kabul resmine ait bir intibadır. Şimendifer kazalarından sonra En arkadaki vagonun en tehlikesiz vagon olduğu anlaşılınca...