30 Temmuz 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

30 Temmuz 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

GERİ Istanbul atletizm şam- piyonası dün neticelendi Tek adım atlamada yeni Türkiye rekoru yapıldı Geçen (haftadan beri boş tribünler önünde devam eden Istanbul şampiyonası dün niha- yetlendi. Atletizme karşı esasen mevcut olan rağbetsizliğin bu şampiyona münasebetile daha artmış oldu- ğunu gören atletizm meraklıları bayli üzüldüler. Itiraf etmeli ki, bu kabahat doğrudan doğruya atletizm heyetine aittir. Halkı Istanbul şampiyonasından haber- dar etmeğe bile lüzum görmiye- cek kadar müstağni davranan atletizm heyeti bari müsabakala- rın tertibini adamakıllı becerebil- seydi. Daha düz koşuları hakkile tamamlayacak on beş atlete malik olmayan bir mıntakanın şampiyo- nasında 3000 metrelik manialı yarışın yer alması kadar gülünç birşey olabilir mi? Her garibeye “ evet ,, cevabı veren atletizm antrenörü Her Abra- ham efendinin bu ucubeler önün- deki sükütu da ayrıca şayanı hayrettir. Iki haftadır tesadüf ettiğimiz tuhaflıklar içinde bereket versin bazı güzel rekorlar elde edildi de meşgul olmağa değer bazı atle- tizm hadiseleri vücuda gelmiş oldu. Bu güne kadar ibtisasına inan- mak hususunda daima sabırli kal- dığımız atletizm antrenörünün ve hüsnü niyetle telâkki etmek iste- diğimiz nevheves idarecilerin su- kutlarına şahit olduğumuz bu şampiyonanın dünkü neticelerini yazmakla iktifa edeceğiz. İlk müsabaka: Dört kerre 1500 Remzi, Muhsin Mehmet ve Fethiden müteşekkil olan Beşiktaş klübü birinciliği, Eyip klübü takımı ikinciliği aldı. Rekor : 19, 22 3/5 dir. 400 metro: Birinci Mehmet Ali Galatasaray, ikinci Ragıp Beşiktaş üçüncü Salâhaddin Beşiktaş, dör- düncü Naci Beşiktaş, rekor 55 1/5 dir. Bu müsabakanın şayanı dikkat noktası geçen haftaki bayrak yarışında 400 metroyu “/,5İ de alan Mehmet Alinin dün dört saniye farkla birinci gelmesidir. Mehmet Ali geçen haftaki ko- şuda çok ümitli bir hal göster- mişti. Dünkü koşuda fazla rüzgâr olmasına rağmen Mehmet Alinin daha iyi bir derece elde etmesi beklenebilirdi. Fakat yeni başla- dığı bu mesafede ki rakabetsizlik ve 400 metronun ancak bir kere koşulmuş olmasi bu tahavvülü yapmıştır. Biz hâlâ Mehmet Alinin bu yeni mesafede çok muvaffak olacağına kaniiz. (Yalnız bu yeni mesafenin tarzını kavramak şartile Mehmet Alinin en iyi 400 metroculardan biri olacağı ümidini dünkü koşu ile katiyen kaybetmiş değiliz. 200 metre — Bu mesafeye Ga- latasarayın 100 metrocusu ve Tür- kiye rekordmeni Semih girdi. Yüz metronnn yegâne şampiyonu olan Semih dünkü iki yüz metroyu Cuma günkü spor sütunlarımızda intişar eden tahminlerimizdeki gibi aksayarak koştu. Oda arkadaşı Mehmet Ali gibi bu yeni mesa- fede mütereddit davrandı. Dere- cenin pek iyi olmamasına rakip- sizliğin amil olduğunu not etme- miz lâzımdır. Bu koşunun birinciliğini alan Semih 200 metreyi 24 saniyede katetti. İkinciliği Fuat Beşiktaş, üçüncülüğü Galatasaraydan Turhan kazandılar. Cirit atma: Birinci Sudi Gala- tasaray, ikinci Selim Galatasaray, üçüncü Nuri Beşiktaş, dördüncü Arşavir Beşiktaş, Beşinci Mukad- der Beşiktaş. Rekor: 45 metre 72 santimetre 5000 — Bu koşuda Beşiktaş atletleri kuvvetli bir varlık gös- tererek ilk beş dereceyi aldılar. Dünkü koşu ile Beşiktaşlıların mukavemet koşularındaki kabili- yetleri bir daha belli oldu. Birinci Mehmet 17, 141/5, ikinci Remzi, üçüncü Naci, dör- düncü Mehmet, beşinci Ferhat. Sırık atlama — Üç atletin işti- rak ettiği bu müsabakada birin- ciliği (3) metro ile bahriye mek- tebinden Kenan! kazandı. Ikinciliği iki metro doksan beş santimetro ile Selim ve üçün- cülügü iki metro seksen beş san- timmetro ile Hayda kazanmıştır. Tek adım yeni Türkiye reko- ru — Dünkü müsabakaların en iyi derecesi tek adımda yapıldı. Bahriyeden Tevfik bey 6,67 ile yeni Türkiye rekorunu tesbit etmiş oldu. Böyle müsabakalarda istidadı muhakkak olan bu gencin ciddi çalışmak şartiyle bu rekorunu da indireceği memuldür. Tek adim müsabakasının ikinciliğini Hay- dar, üçüncülüğünü Sedat temin ettiler. Yeni Türkiye rekordmenini candan tebrik ederiz. Eşref Şefik At yarışları Dünkü yarışlar çok meraklı oldu Yarış ve ıslah encümeni tara- fından tertip edilen yaz at yarış- larının birincisi dün Veliefendi çayırında icra edilmiştir. Birinci koşu 3 yaşındaki yerli ve arap erkek ve dişi taylar arasında yapılmıştır. 8 hayvanın iştirak ettiği bu koşuda Emir Salih beyin “Bozkurt, u birinci, Behcet beyin “Daylıght, ı ikinci, Mehmet beyin “Murat, ı üçüncü gelmiştir. Ikinci koşu 3 ve yukarı ve 1932 senesi zarfında kazandığı ikra- miye yekünu 1000 lirayı doldur- mayan haliskan İngiliz at ve kısrakları arasında yapıldı. Madam Anna Sabri beyin “Piper,i birinci, Ali Haydar beyin “ Gözdem, i ikinci, Kirkor Muhbiryan efendinin “Amilcar,, ı üçüncü geldi. Üçüncü koşu 4 ve daha yukarı yaşta ve 1932 senesi zarfında hiç koşu kazanmamış yerli ve arap at ve kısrakları arasında yapıldı. 15 hayvanın iştirak ettiği bu koşuda, prens Halim beyin “ Ha- kan ,, 1 birinci, Burhaneddin beyin ““Vezir,,i ikinci, M. Binasın “ Sunleght ,, i üçüncü geldi. Dördüncü koşu, 3 ve daha yukarı yaşta İngiliz at ve kısrak- ları arasında yapıldı. Bu koşuya 2 hayvan iştirak etmiş Ahmet ve Fikret beylerin “Frig, i birinci gelmiştir. Beşinci koşu, 4 ve daha yukarı yaşta yerli ve arap at ve kısrakları arasında yapıldı. Prens Halim beyin “Poruj,, u birinci Ahmet B. “Ankara, nın “ Tayyar ,,ı ikinci, Ahmet bey “Üsküdar,, ın Rüzgârı üçüncü geldi. İzmirdeki Maç Beşiktaş, Izmirspora 2-1 mağlüp oldu Izmir, 29 (A.A) — Üç maç yapmak üzere şehrimize gelen Istanbul Beşiktaş kulübü birinci takımı bugün ilk müsabakasını İzmirspor ile binlerce halk muva- cehesinde yaptı. Oyun saat 18 de hakem M. Favlerin idaresinde Beşiktaşlıların hücumu ile başladı. Ilk dakikalar semeresiz akınlar ile cereyan ediyor, yedinci daki- kada Beşiktaştan Hakkının sıkı bir şütünü kaleci Sami kurtardı. Akınlar mütekabil oluyor. 9 uncu dakikada Beşiktaş kalesine çeki- len sıkı bir şüt kalecinin müdaha- lesile bertaraf edildi. Her iki takım netice almak için gayret ediyor- lardı. Beşiktaş 15 inci dakikada oldukça | mühim tehlikeden güç hal ile kur- tuldu. İzmirspor nisbi bir haki- miyet tesis etmiş ve düzgün pas- larla rakip kalesine akıyordu. Bu cümleden olmak üzere 17-inci da- kikada İzmirspor iyi bir paslaş- madan sonra oynun ilk golünü attı. Beşiktaş bu gole mukabele etmek için İzmirspor kalesine güzel bir akın yaptı ise de mü- dafaanın müdahalesile akın kur- tarıldı. 22 inci dakikada Beşiktaş aley- hine verilen penaltıdan İzmirspor ikinci golü de Beşiktaş ağlarına taktı. Bu golden sonra Beşiktaşlılar açılmağa başlamış ve haftaym nibayetine kadar hâkim bir oyun oynamışsa da netice değişmeden devre 2-0 Izmirsporun lehine ne- ticelenmiştir. Ikinci devre Ikinci devrenin bidayetinde İz- mir spor daha güzel ve hâkim bir oyun oynuyorsa da gol adedi fazlalaşmıyordu. Bu vaziyet 20 dakika kadar devam etti. Yavaş yavaş açılmağa başlıyan Beşiktaş 23-üncü dakikada Hakkının aya- ğiyle yegâne sayısını atmağa mu- vaffak oldu. Beşiktaş golün tesiriyle akınla- rını daha ziyade artırdı ve İzmir spora heran tehlikeli vaziyetler ihdas ediyorsa da İzmirsporun defan ve müdafileri çok gayret sarfederek gol olmasına mani oluyorlardı. 35 inci dakikada Hakkının sıkı bir şütünü kaleci kurtardı. 40 ıncı dakikada bir an sıyrılmağa mu- vaffak olan İzmirspor muhacim- leri şansları yardım etseydi 3 üncü golü de kaydedeceklerdi. Atılan top üst kale direğini yalayarak avuta gitti. Bundan sonra Eeşiktaş Izmirsporu adeta bir çenber içine aldı ise de netice değişme- den maç 2-İ İzmirsporun galibi- yetiyle hitam buldu. EGE SE 20, 15 liradır. çok ucuzdur. Birincide günlük tabldot 9,5 Beyoğlu 2612 - İzmirde germ Beyoğlu EE Aş İstiklâl caddesi en işlek yerde Kiralık apartıman 4 oda, banyo, mutfak Umum Emlâk Acentesine müracaat Bahçekapı Taş Han No. 20-21-22 'Tel. 20307 A Radyo 30 temmuz cumartesi Istanbul — 18-19 gramofon, 19,30- 20,30 Saz ( Hafız Ahmet heyeti) , 20,30- 21 opera, 21- 22 saz (Hafız Ahmet heyeti ) , 22 - 22,40 orkestra. Bükreş (394,2 m.) — 1940 gra- mofon, 20,45 Romen musikisi. Budapeşte ( 550,5 m.) — 20,30 konser, 21 operet parçaları, 22,30 radyo Jurnal 22,45 çingene orkestrası ve oda musikisi. Londra (355,8 m.) — 19,30 müsa- habe, 20 askeri muzika, 21,30 oda mu- sikisi, 22,45 konferans, 23,35 dans musikisi. Paris (1725. m.) — 19 inşat, 20 müsahabe, 20,10 gramofon, 21,40 şüun, 22,30 Çekoslovak musikisinden bir kaç parça. Prağ (438,6. m.) — 19,30 gramofon 20 fanfar, 21 şarkı, 21,30 müteferrik, 23,20 Bratislavadan nakil. Roma (441,2 m.) — 20,15 müsa- habe, 21,45 konser, 23 opera parçaları. Toulouse (385,1 m.) — 20 filim parçaları, 20,45 Arjantin (o orkestrası, 21 şarkılar, 21,15 operet, 21,30 Viyana orkestrası, 22 operet, 23 konser, 23,45 orkestra. Varşova (1411 m.) — 19,45 dans musikisi, 20.45 zirai müsahabe, 21 ha- fif musiki konseri, 23,5 piyano, Şopenin eserleri, Viyana (517,2ın.) — 20,5 viyolensel 20,50 radyo juri 21 varyete 23,20 radyo jurnal, 23,35 dans musikisi. 31 temmuz pazar Istanbul — 18 - 19 gramofon, 19,30 - 20-30 bedayii musikiye heyeti, 20,30- 21 opara, 2122 tanburi Refik bey ve 22-22,40 tango orkestrası, İ tekrar olunmuş ve yeni heyetler Ankara spor mıntakası umumi | kongresi Ankara 29 (A.A.) — Ankara spor mıntakası umumi kongrsi bugün saat 10 da belediye daire- sinde senelik içtimaını aktetmiştir. Içtimada merkez heyetile futbol ve atletizm heyetlerine ait raporlar okunarak tasvip edilmiş ve heyet- lerin mesaisi şayanı teşekkür gö- rülmüştür. Yapılan intihabatta heyeti mer- keziye ve futbol heyeti riyasetine ittifakı âra ile Anadolu ajansı müdürü umumisi Muvaffak bey şu suretle teşkil edilmiştir : Merkez heyeti: Birinci reis Mu- vaffak bey, ikinci reis, Mümtaz bey, âza Samih Nafiz bey, Remzi bey, Mustafa bey. Futbol heyeti: Reis Muvaffak bey, âza, Salâhaddin bey, Muhip bey, Rüştü bey, Orhan Şeref bey. Tenis ve voleybol heyeti: Reis, Mübarek bey, âza, Besim bey, Suat bey, Âdil bey, Zihni bey. Atletizm heyeti: Reis, Namık bey, âza, Raif bey, Hakkı bey, Güreş heyeti: Reis, Ekrem bey, âza, Melimet bey, Nusret bey. Hesap müfettişleri: Hadi bey, Cemil hey. İzmir Himayei'Etfal Cemiyetinin (Andros ) lüks vapurile mütekabil İSTANBUL - iZMiR - PiRE - ATINA - SELÂNiK'te Yedi Günlük Bir Tenezzüh Mübadil, gayri mübadil her vatandaş iştirak edebilir. Fiatlar : 45, 39 Vize işi pasaport masrafi cemiyete aittir. (Askeri vesikası, nüfus kâğıdı, 6 adet fotoğraf ) istenir. Yemek ve büfe i komple kahvaltı ve iki yemekten mürekkep ikincide iki, üçüncüde bir buçuk liradır. ISTANBUL'dan HAREKET 10 AĞUSTOS ÇARŞAMBA AKŞAMI Yerler mahduttur. 6 Ağustos Cumartesi akşamına kadar müracaat lâzımdır. Müracaat yerleri: İstanbul'da Himayei Etfal Cemiyeti Merkezi Umümisi Tel. 2.0776 - İstanbul Maarif Cemiyeti Tel: 2.3340 - Beyoğlu, İstiklâl caddesi Pasrapid sey hat acentası Tel: B. O. 451 Galata'da Çinili Rıhtım Han, ali kat Yunan Milli Seyriseferi Bahri acentası. Telefon Etfal Cemiyeti merkezi. Telefon İzmir 2916 30 Temmuz-1937 rmazar YAHATİI Yole Gazi Bulövarı Himayei Çalınan sandal Zabıta karpuz dolu iken sandalı buldu Cibali polis merkezi Osman ve Mehmet isimlerinde iki deniz hırsızı yakalamıştır. Bundan bir ay kadar evvel Küçükpazarda Okaptan (Hasan efendiye ait büyük bir sandal kalafat yerinden kaybolmuştur. O zaman yapılan tahkikat müsbet netice vermemiş ve polis merkez- lerine malümat verilmiştir. Aradan biray geçtikten sonra evvelki gün Cibali polis merkezi memurları iskelede parpuz yüklü bir sandal görmüşler ve şüphele- nerek tetkikata (başlamışlardır. Bunun evvelce kaybolduğu ve eşkâli tarif edilen sandalın aynı olduğu tesbit edilmiştir. Bu sırada karpuz satmakta olan Osman ve Mehmet şüphe ederek sandalı alıp denize açıl mak istemişlerse de polis her ikisini de yakalamıştır. Sandalın Hasan kaptana ait olduğu anla- şılmış ve kendisine verilmiştir. Osman ve Mehmet adliyeye teslim edileceklerdir. Sağır ve dilsizlerin içtima! Şehrimizdeki dilsiz ve sağırlar dün Şehzade başındaki cemiyet merkezinde içtima (etmişlerdir. Içtima, cemiyet heyeti idaresi taraftarlariyle muhalifleri arasında çok hararetli olarak cereyan et- miş, muhaliflerden Abdülkadir bey cemiyetin iş görmediğinden bahsetmiştir. Cemiyet reisi Süleyman Surı bey, bu iddiaları şiddetle reddetmiş, geçen senede böyle bir ittiham karşısında mahkemenin verdiği beraet karararına ait vesikaları muhaliflerine göstermiştir. Cemiyet dilsiz ve sağırlar için bir mektep açmağa teşebbüs etmiştir. Kapıyı tekmelerken Üsküdarda (Mustafa isminde birisi dün gece eskiden kavgalı bulunduğu Emin efendinin kapı- sına taarruz etmiştir. Bu sırada Fethi isminde biri gelerek Mustafaya mani olmak istemiş ve aralarında kavga çık- mıştır. Kavgada Fethi bıçakla Mustafayı yaralamıştır. YENİ NEŞRİYAT amm ea e Yolların sesi Yolların sesi ismindeki mecmua- nın ilsinci nüshası çıkmıştır. İçinde musiki ve muallimlik mesleğine dair yazılar vardır.