August 24, 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

August 24, 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 e: Akşam KÜÇÜK İLÂNLAR Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40. kuruş Mo © » B. > 75 > Her fazla defa için 5 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 6 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki oilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri Sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları bu sütuna dercedilmez. muna 1 — İş arıyanlar DR LE 7 e EZ Paristen mezun — Müteşebbis faal, ve çok tecrübödide bir elektrik mühendisi iş arıyor. İnşaat ve işletme işlerini tercih eder. Anadolu ve mema- liki ecnebiyeye gider. A. P. rümuziyle Akşam gazetesine mücacaat. —ı iyi Fransızca bilen bir ma- dam — Ankarada iyi bir aile nezdinde mürebbiyelik arıyor. ( Akşam) da N. G. rümuzuna tahriren müracaat" — 12 Iş arıyorum — diplomalı hasta bakıcıyım. Masaj ve iğne yapabilirim. Taksim Kurabiye sokak (sabık Şişli sokak ) No. 18 Matmazel Anjele müra- caat, —u | 2 — İşçi arıyanlar Anadolu'da — Bir fabrikada çalış- mak üzere Almanca ve Türkçeye bihakkın vakıf bir daktiloya ihtiyaç vardır. Müracaat: Çiftçi kütüphanesi, İstanbul - Ankara caddesi 69, o — 1 3 — Satılık eşya Satılık piyano — Az kullanılmış (Bechsten) Alman bir piyano satılıktır. Kabataş set üstünde 3 Nolı hanede .Lütfi beye müracaat, —2 Bor markalı — Bir Fransız piya- nosu yolculuk münasebetile 140 Jiraya acele satılıktır, Taksim Tarlabaşı Macar caddesi karga sokak No. 4. —3 Satılık piyano — 3 pedal kruvaze ve yeni bir Alman piyanosu acele satı- lıktır. Beyoğlu Aynalıçeşme Emin cami cedidiye sokak No. 9 müracaat. — 5 Satılık piyano — Az kullanılmış (Bechstein ) Alman marka bir piyano satılıktır. Kabataş setüstünde No. 8 hanede Lütfi beye müracaat. — Satılık güzel fransız mo- bilyesi — Yatak odası ve salon style Louis XVI «Innovation» dolabı, modern yemek odası, salamandra sobası. Her gün saat 10 dan 18'e kadar Frederich han 386, İstiklâl caddesi, Ap. No. 7 müracaat. —2 Ik piyano — Kruvaze yeni en iyi Alman markalarından bir piyano satılıktır. Arzu edenler & Beyoğlunda Kalyoncu kulluk Peşkirci sokak No, 45 e müracaat etsinler. 1 Elektrik istitasyonu — Mazotla müteharrik, motörü, dinamosu, akümü- lâtörü ve iki adet elektrik motörü, tablo ve sair bilimum teferrüatı ile tamam veişler halde bir Elektrik istas- yonu acele satılıktır. Tafsilât için Beyoğlu Taksimde Ford Acenteliğinde Hakkı beye ( Telefon B. 44 ) müracat, —5 —————— o Satılık bir komple otomobil tamirhane takımları — 1 adet torna 11/2 m. zımpara taşları matkap, büyük ve küçük okzijen takımları ve #aire müracat adresi: Pangaltı Hamam Saksı sokak No. 6. Nİ & — EKiralık-Satılık LE YARI NR ELA EZ Acele satılık hane — Modada Yusuf Kâmil paşa sokağında 6 odalı 11 No.lı hane satılıktır. İçindeki sahibine müracaat. — a Satılık — Üsküdar kapıağası bos- tanı 2500, Üsküdar bankası yanında 8 No, lı dükkân 2000 liraya satılık, Müsteciri vasıtasile sahibine müraca- “at. —3 Bir Alman ailesinde — Güzel ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu Tünel Şehsuvar cadd. Modern Palas apartr manı No. 3 —1 m m Devren satılık — Pulcu ve tütüncü dükkânı, mektebi Harbiye karşısında posta beyiye ilân pulu şubesi, müskirat şubesi ve tütün şubesi olan işlek bir dükkân devren satılıktır. Taliplerin Har- biye mektebi karşısında No. 3 müraca- atları. — 1 Kelepir otel — Kadıköy Hay paşa rıhtım caddesinde Ankara Eskişe- hir oteli gayet ehven fiatla devredile- cektir. o Taliplerin omüstecir (Mehmet beye müracaatları. e Kelepir Ev — Kuzguncuk iske- lesinden 7 dakika, Icadiyenin Hamam ve çifte çınar sokaklarında 14 No. 3 kattan 2 katı kâgir 6 odalı, su tesisatı, kuyu ve bahçesi, denize ve karaya doyulmaz manzarası olan, ve 20 lira kiraya mütahammil bir ev (1600) liraya acele satılıktır. İçindekilere müracaat. —6 Sermaye sahiplerine — İstan bulun en şerefli yeri olan Aksaray - Beyazit tramvay caddesi üzerinde kâin kebir tütün deposu ile arka cihetindeki hamam ve bahçe mahalli gerek toptan ve gerek ayrı ayrı sahibi tarafından acele satılıktır. Görmek ve pazarlık için 4 üncü vakıf han linci kat 7No.ya kn Rİ Li ie ne racast. eylemleri —5 Beyoğlunda mobilyalı oda Satılık ev — Kadıköyünde. Tellal — Banyo havagazı, elektrik, her türlü | yağa eski Murat oğlu sokak 16 numaralı istirahâtı havi bir oda kiralıktır. K Bey- iskeleye 3 - 5 dakika mesafede, elektrik oğlu, Büyük parmakkapı, Yeni Yol | paya gazı ve banyolu fevkalâde neza- Şükrü paşa ap. No. 9 Melle Dora — 2 Devren satılık — Perukâr dük kânı. Bayezitte tramvay (caddesinde 180-2 No.lı gayet işlek son moda kadın ve musluklu, erkek perükâr salo- nu. satılıktır. — Kiralık — Fabrikaya, yazıhaneye, depoya yarar -50, 100, 200, 500 metro kiralık salonlar. Sultanhamam Sıvacıyan han. Sıvacıyana yahut odabaşıya müra- caat. Maçka ile cihangir — Arasında üç odalı bir apartıman veya kat aran yor. Elektrik, su bulunmalıdır. Havagazı bulunanı müreccahtır. (Akşam) da K. R. rümuzuna mektup yazılması. Menekşe apartımanında kira- lık daire — Şişli tramvay caddesi No. 302, 6 oda, banyo, bahçe. Fevkalâde neza- ret ve konfor.. Gayet ucuz fiat. — 1 Fatih'te — Park karşında Haydar bey sokağında 7 No.lı hane müstakil 2 daire, 8 oda, hamam, elektrik, telefonu, gazı mevcut satılıktır. Görmek için tramvay caddesinde 55 No. lı kömürcü Mehmet efendiye müracaat. Her gün sabah 12 den 1 e kadar, akşam öten retli 6 odalı bahçeli yeni bir ev satılık tır. 9-12 arasında içindekilere müracaat. Telefon: Kadıköy 47. Ankarada satılık köşk — Orta Ayrancıda Diyanet reisi Rifat efendi ve Besim Atalay bey köşkleri hududunda fevkalâde manzaralı kırk dönüm arazi, meyva ağaçları, akar su, kuyu ve bağ kısmını havi köşk ucuz fiatla satılıktır. Ankarada Sanayi ve Maadin Bankasında Ahmet Bedi beye müracaat. — 5 — Müteferrik Hesap ve hendese muallimi aranıyor — Vaktinin müsait olduğu zamanlarda hususi hesap ve hendese dersi verebilecek tecrübeli bir türk muallimine ihtiyaç vardır. Taliplerin lütfen adresime tahriren müracaatları. Şişli hasat sokak No. 29 Nuri. —2 Sermayeli ortak aranıyor — Melek han 8-9 Galata Kredi Lyone bankası arkasında, 9 zel iyi bir aile nezdinde ingilizce ders 7 ye kadar. —3 vermek istiyor. Arzu edenler Akşamda Satılık yeni hane — Bomonti e Orm kle ie istasyonu Izzet paşa sokağı intihasında Bakkaliye, kasap ve fırın yeni açılan yolda 73 No.lı hane: Müs- takil 8 göz bodrum katından maada, 2 katta 4 oda, banyo, 40 metre bahçesi vardır. Beton ve tuğladan gayet zarif sağlam yapılmış hane maktuan 3500 liraya. Her gün saat 2 ye kadar deru- nundakilere müracaat. » 9 Satılık ev— Arnavutköyünde, iskeleye ve tramvaya 5 dakika mesafede, fev- kalâde nezaretli ve havadar, büyük bir bahçe içinde 11.odalı, elektrik, terkos ve banyoyu havi üç katlı betondan yeni bir ev satılıktır. Fazla malümat istiyer- lerin Akşamda E. G. rümuzuna tahriren müracaatları. — Satılık evi olanlar — Fatih, Sultanahmet arasında tramvay caddesi ve civarında asgari üç odadan ibaret dört, beş, odalı bir hane satın alına caktır. Mercan yokuşu Şerifpaşa hanında boyacı İbrahim efendiye müracaat. — 1 Ermis — “Beyoğlu Balıkpazarında 19 No. lı Ermis bakkaliye mağazasının binası satılıktır. Senevi iradı «2500» liradır. müracaat için mobilyacı Sedat beye. Tel. B. O. 2187. Tütün tüccar! üzerine beş kat ve her kat salon depo- ya elverişli tophanede mobilyacı Hakkı ustanın mağazası acele satılıktır. Müra- caat için Sedat beye. Tel, B. O. 2187. —6 Ankarada Yenişehirde — Aka: retler caddesinde 25 No. lı tam konfor- lu kâgir ev hem satılık hem kiralıktır. Hava müsteşarlığında muamelât memu- ru Neşet beye müracaat” —s Kadıköyünde — Cevizlikte Ahter sokağında (14) numaralı ev kiralıktır içindekilere müracaat. ra Ev istiyenlere — Acele ve kârlı bir tavsiye: Süleymaniyede her tarafa nezaretli 7 oda, bodrum, sarnıç, elektrik terkos, mükemmel bahçeli satılık hane. Yenipostane karşısında büyük Kınacr yan hanında avukat Muammer Salih beye müracaat. e Divanyolunda — Işık sokağında No. 7 sekiz odalı hane satılıktır. Cu- marlesi, çsrşamba saat 18ten 17 ye kadar gezdirilir, 51 aranıyor — İyi mevkide işlek bak kaliyesi, kasap, fırını olup devretmek istiyenler Sirkecida Ankara caddesinde 187 numarada berber Mehmet efendiye müracaat. 2 Ankarada — Devairdeki işlerinizi sür'at ve emniyetle Halk İş İdarehane- sine yaptırabilirsiniz. (o Balıkpazarında polis noktası karşısında Cafer zade apartımanı No. 4. Telefon: 2037. — 4 Ankarada — Emlâk almak, satmak ve kiralamak için en müsait tarzda iş yapan müessese Halk İş İdarehanesidir. Telefon: 2037. mL Ankarada — Paranızı emniyetle işletmek için Halk İş İdarehanesinin tavassutuna müracaat ediniz. Telefon: 2037. 7x d Ankarada — Her nevi tercüme ve bilcümle yazılarınızı doğru ve sür'atli olarak Halk İş İdarehanesine vermeli- siniz. Telefon: 2037. A Ankarada — Daktiloyu kısa müd- det ve. müsait şeraitle öğrenmek ve ekzersiz yapmak için Halk Daktilo kur- suna her zaman kayıt olunabilirsiniz. Telefen: 2037. 4 Ankarada — Hersınf işçiyi Halk İş İdarehanesinden tedarik edebilirsiniz. Telefon: 2037. 4 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz ( idarelianesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden SO-KA-D-MC-SG PTT “-LB6 - NT - Placier -ET- ST -MK No. 177- BI -A S-Ja- EG-RO- namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. Ademi iktidar ve bel gevşekliğine karşı en müessir deva SERVOIN hap- larıdır. Deposu, İstanbul'da Sirkeci'de Ali Rıza Merkez eczanesidir. 150 kuruş posta ile gönderilir. Irgat pazarındaki, Trabzonda Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. iyi ingilizce bilen: Bir matma- 24 Ağustos 193... Maarif vekâletinden Muallim mektepleri : Bu sene muallim mekteplerinin yalnız dördüncü ve beşinci sınıf- larına müsabaka ile talebe alınacaktır. 1 — Müsabakalara 3 eylülde muallim mekteplerinde, muallim mektebi bulunmıyan vilâyetlerde Maarif idarelerinde veya orta mekteplerde bir komisyon huzurunda tahriri olarak yapılacaktır. Binaenaleyh muallim mekteplerine girmek istiyenlerin bu makamlara müracaat etmeleri lâzımdır. 2 — Muallim mektebine girme şartları: A — Türkiyç cumhuriyeti vatandaşı olmak ( Türkiye haricinden gelenlerin vekâletin müsaadesini alması şarttır. ) B — Yaşı 15 gen küçük ve 19 dan büyük olmamak. C — Orta mektep mezunu veya Lise 10 uncu sınıf talebesinden olmak. D — Uzvi kusurları bulunmamak ( pepeme, kekeme, kör, sağır, şaşı, topal, çolak ve kanbur olmamak) E — Trahom, verem gibi sari ve müzmin hastalıklardan salim olmak (namzetler kat'i ve nihai olarak mektep doktorlarınca mua- yene edilecektir.) F — Tahsil vesikası, hüviyet çüzdanı ve çiçek aşısı vesikası ibraz etmek. 3 — Her Muallim mektebi için bir mıntaka tespit olunmuştur. Muallim mekteplerine ancak kendi mıntakalarından talebe alınır. Bu mıntakalar şunlardır: Adana Erkek ve Kız muallim mektepleri için: Adana, Ayıntap, Cebelibereket, Diyarbekir, Mardin, Maraş, Mer- sin, Siirt, Silifke, Urfa. Balıkesir Erkek muallim mektebi için. Aydın, Balıkesir, Bilecik, Bursa, Denizli, Kütahiya, Manisa, Muğla, Bursa Kız Muallim mektebi için: Balıkesir, Bolu Bursa, Bilecik, Kocaeli, Kütahya. Edirne Erkek ve Kız Muallim mektepleri için: Çanakale, Edirne, Kırklareli, Tekidağı. Erzurum Erkek muallim mektebi için : Artvin, Bayazıt, Erzurum, Erzincan, Kars, Muş, Gümüşane, Van. Erzurum, Kız muallim mektebi için : Artvin, Erzurum, Bayazıt, Erzincan, Gümüşane, Kars, Şebinka- rahisar, Rize, Trabzon. İstanbul Erkek muallim mektebi için: Bolu, Istanbul, Kocaeli. İstanbul kız muallim mektebi E İstanbul, Gireson, Ordu, Sinop, Zonguldak, Samsun. İzmir erkek muallim mektebi için; ii Antalya, Burdur, İsparta, Izmir. , Izmir kız muallim mektebi için: Antalya, Aydın, Burdur, İsparta, Izmir, Denizli, Manisa, Muğla. Konya kız ve erkek muallim mektepleri için: mai ii Aksaray, Çankırı, Eskişehir, Kastamonu, Konya, Niğde. Sıvas Erkek Muallim mektebi için: Amasya, Ankara, Elâziz, Kayseri, Kırşehir, Çorum, Malatya, Samsun, Sivas, Tokat, Yozgat. Sivas Kız Muallim mektebi için: Amasya, Ankara, Çorum, Elâziz, Kayseri, Kırşehir, Malatya, Sivas, Tokat, Yozgat. 4 — Kabul şartları arasında orta mektep mezunu veya 10 uncu sınıf talebesi tasrih edilmiş olmasına nazaran orta mektep son sınıfında veya lise 9 uncu sınıfta ikmalli bulunan talebenin müra- caatları nazarı dikkate alınmıyacaktır. 5 — Muallim mekteplerinin talebe kadrosu tahdit edilmiş bulun- duğundan kazananlardan hepsinin kabulü mümkün olmıyacak ve kazananlar kadroların müsaadesi nispetinde ve derece sirasile* mıntakalarında bulundukları Muallim mekteplerine yerleştirilecektir. 6 — Musiki muallim mektebinin kabul şartları ayrıca ilân edilecektir. 7 — Ana ve köy muallim mekteplerine bu sene talebe alınmıyacaktır. Lise ve orta mektepler: 1— Bu sene lise ve orta mekteplere 915 numaralı kanun muci- bince musabaka ile meccani leyli talebe alınacaktır. 2 — Müsabakalar 3 eylülde vilâyet merkezlerinde liselerde, lise bulunmayan yerlerde orta mekteplerde ve her ikisinin bulunmadığı vilâyetlerde maarif idarelerinde Istanbulda Istanbul erkek ve Eren- köy kız lisesinde yapılacaktır. N 3 — Kabul şartları: A — Türk olmak. B — Lise ve orta mektepler talimatnamasinin her sınıf için tespit ettiği yaş hadleri içinde bulunmak. C — Bedenen ve ruhan hasta, malül, sakat ve kusurları olmamak. D — Velisi kendisini tahsil ettirmiyecek kadar fakir bulunmak. E — Yapılacak müsabaka imtihanında kazanmak (A ve B şartları nüfus teskeresi C şartı mektep doktoru - bulunmadığı tak- tirde - imtihanın yapılacağı hükümet doktoru tarafından icra olunacak muayene neticesinde verilecek raporla) D şartı da idare meclisi mazbatasile tahakkuk ettirilecektir 4 — Taliplerin 31 ağustos akşamına kadar lise, orta mekteplere veya maarif idarelerine müracaatları lâzımdır. 5 — Bu ilânla kabul şartları ve imtihanların sureti icrası bildi- rilmiş olduğundan bundan sonra vekâlete vukubulacak müracaatlara cevap verilmiyecektir. çeyep verili ece e Heybeliada sanatoryomu baştabipliğinden: Heybeliada sanatoryomu için alınacak olan elektrik motörlerile müteharrik çamaşır makineleri kapalı zarf ile münakasaya konul- muştur. Eylülün yedinci çarşamba günü öğleden sonra saat ikide Galatada Karamustfapaşa sokağında sahil sıhhiye müdiriyetinde ihale edilecektir. Şartnameleri görmek için mezkür müdüriyet leva- zımına müracat edilmesi. * 5 a ma mm NM