24 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

24 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

24 Ağustos 1932 Akşani Sahife 11 Ankara'da Türk Maarif Cemiyeti idaresinde Ana ve İlk Mektebi Yenişehir Necati Bey cad- desinde tevsian tadil edilen binada 15 Eylülden itibaren tedrisata ve 1 Eylülden iti- baren Cumartesi, Pazartesi ve Perşembe günleri saat İdten 18 e kadar kayıt ve tecdidi kayıt muamelesine başlıyacaktır. Telefon: 2877 Modanın mmmummamız Ruhu okşayan inceliklerini Yei AHTER terzihanesinin mutena işlerinde bula- bilirsiniz. (Bilhassa elbise hususunda titiz gençlerimize tavsiye ederiz.) çeşitler caddesi Yeni modeller, hususi gelmiştir. ( Babiâli ) An No. 96 Tel. 20 Müzayede ile satış Gümüş porsilen ve kristal takımları ve halılar, Ağustosun 26 mcı cuma günü sabah saat 10 da Beyoğlunda Maçkada Teşvikiye camii karşısında Atiye soka- a ö numaralı köşkte mevcut bilcümle vadide ve müzeyyen nefis eşyalar mü- zayede suretile satılacaktır. Kristal vit- rinli ve 12 adet sandaliyesile 15 parça- dan mürekkep zarif yemek oda takımı, şifoniyerli ve son model 8 parçadan ibaret mükemmel yatak oda takımı, gayet nefis 2 adet bronz İngiliz karyo- laları, masif ceviz ağacından mamul berjer koltuklarile vitrini ;Lui XV ve XVI şeklinde mükemmel salon ta- kımları, eski ipekli Hereke perdeler, Hereke perdelerile 21 parçadan mürek- kep muhteşem lâke salon takımı, moket kadife perdesile hayvot Amerikan usulü kanape takımı, 2 adet yıldız vazosu, Japon, Çin ve İtalyan vazoları, gayet kıymettar tabak ve kristal takımları kristofl markalı çay ve çatal bıçak takım- ları, Türk gümüşü kahve ve çay takım- ları, mineli ve gümüş zarflar, gümüş biblelar, çay masası, markitri ve moza- yık taşlı masalar, Singer dikiş makinası iyi.balle muşambalar, yol ve merdiven halıları, elektrik halı süpürgesi mutfak takımları, vesair lüzumlu eşyalar. Kim- ball - Chicago markalı kıymettar konser piyanosu, Tebriz ve Kayseri danab halıları ve seccadeleri, mükemmel salon gramofonu. Büyük ve düzelmiş bahçe- sile köşk dahi satılacaktır. Pey süren- lerden 100 de 25 teminat alınır. PARA Bonoları mazbatalar ve deyin ilmüMaberleri üzerine her surette muamele yapar. Balıkpazar Maksu- diye.han No. 8ö Ugurlu Zade M. DERVİŞ. Tek 23897 Dr. TAŞÇIYAN Zührevi ve bevli hastalıklar tedavi- hanesi. Eminönü, Köprübaşı Reşa- diye caddesi, Hüseyin efendi han. Dr. A. KÜTEL Cilt ve zührevi hastalıklar tedavihanesi Karaköy Börekçi fırını sırasında 84, Zayi — Emniyet Sandığına (8029) numara ile 22/2/1928 de ikraz etmiş olduğum 500 lirayı 22/2/1930 da tecdit etmiş isemde elimdeki Bonoları zayi etmiş ol- duğumdan bir hükmü olmadığını ve sandık idaresince yeni mua- meleye tevessül edeceğimi ve bu- lanların bana getirdiği takdirde memnun edileceğini ilân ederim. Kapı ağası mahallesinde 6 nu- maralı evde mukim Nuriye Zayi — Istanbul Iran konsolos- hanesinden ahiz ettiğim pasaport ile Galatasaray polis merkezinden aldığım ikamet vesikamı derunun- da 25 lira evrakı nakdiyede bulu- nan bir cüzdanda bundan bir hafta mukaddem kazaen zayi ettim bulup getirenleri ayrıca memnun edece- gimi ve aksi takdirde yenilerini alacağımdan mezkür pasaport ve ikâmet vesikasının hükmü kalma- yacağıni ilân ederim. Beyoğlunda «kule dibinde camci sokağında 6 numarali apartimanın 10 numarasinda sakin Iran teba- dan Yusuf oğlu Mişa “en Çarılıca Kız Orta mektebi Müür ünden: İkmal imtihanlarile leyli ücretli talebe) kaydına Eylülün üçüncü Cumartesi günü başlanacaktır. Yüksek Baytar Mektebi Rektörlüğünden: “ Cerrahi hastalıklar ,, kitabının tabiyesi aleni münakasa usulile 14Eylül/932 çarşamba günü saat 16 da ihale olunacaktır. Talipler şeraiti anlamak üzere mektep idaresine, münakasaya iştirak için de yevmi mezkürda teminatlarını hamilen Fındıklıda Yüksek mektep- ler muhasibi mes'ullüğünde müteşekkil mübayaat' komisyonuna gelmeleri. İnhisarlar umumi müdürlüğünden: 932 mali senesi zarfında şartnamesi ahkâmına tevfikan Foçe ambarlarından yahut Çam Altı memlehasından Karadeniz, Akdeniz İstanbul ve Marmara sevahillerinde ki ambarlarımıza sevkolunacak (30.000)ton tuzun nakliyesi kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taliplerin şartnameyi almak üzere her gün ve münakasaya iştirak etmek için de perşembe günü saat (11) de müracastları. Üsküdarda İstanbul altıncı icra me- murluğundan: Nişantaşında Hâcı emin efendi sokağında 48/2 numara Ziya bey apartımanının 5 inci katında mukim iken ikametgâhı! meçhul müteveffiye H. veresesinden Atıf bey ve yine aynı mahalde Şemsettin Ziya bey mahtumu Mahmut bey ve Şişlide Maytap sokağında 44 numaralı İbrahim Itri Aapartımanında müteveffa Feridun bey zecesi Nazıma hanıma: Müteveffa Hristakl Nikolaidis verese- sinden oğlu Nikolaki ve kızı Marya hanr- mın bihasebilverase mülga mahkeme asliye beşinei hukuk dairesinden istihsal eylediği 10 mayıs 341 tarih ve 156 nw- maralı ilâm mucibince murisiniz müte- veffiye Firdevs o hanımın müddeilerin mhverrisi Hristaki efendiye bir kıta müdayene senedile istikraz eylediği 2500 türk lirası mukabilinde Büyükada camii mahallesinde atik yeni bahçe Çakır, cedit servili sokağında atik 12. cedit 1/3 numaralı maa müştemilât bir bap hanenin bey'i bil vefa suretile Dayin uhdesine ferağ edilmiş ve işbu deynin tediyesine kefil olduğunuz omezkür 2500 liranın müverrisiniz Firdevs hanım terekesinden olmak üzere maa faiz ve masarif tahsiline karar verilmiş ve mezkür ilâm icraya vezedilerek 20 Ağustos 1932 tarihine müsadif cumartesi günü Üsküdar altıncı icra dairesinde icra edilen üçüncü ve son müzayedesi neticesinde 3200 lira mukabilinde alacaklılar uhdesine ihalei katıiyesi icra edilmiş olmakla son üç günlük ihbarname makamına kaim ol mak üzere üç gün müddetle tarafınıza ilânen tebliğ olunur. Üsküdarda İstanbul Altınc İcra memur- luğundan: Beşiktaşta Sinan paşayı atik mahallesinde atik Köprübaşı cedit Hay- rettin iskelesi sokağında atik 33 mü- kerrer cedit 23 numaralı sahilhanede mukim iken elyevm ikametgâhları meç- hul bulunan Kâniye ve Hacer hanımlarla geno aynı mahalde mukim müteveffa Şükrü bey varislerinden oğlu Daniş bey ve kerimesi Raife hanıma: Müteveffa Hristaki Nikolaidis verese- sinden oğlu -Nikolaki ve kızı Marya Han bihasebilverese Beyoğlu birinci hukuk dairesinden istihsal eyledikleri 14 Tş. Ev. 339 tarih ve 277 numaralı ilâm mucibince bilesalo ve bihasebilverase müddeilerin müverrisi Hristaki efendiye bir kıta müdayene senedile istikraz eyledikleri sigorta ve re'sülmali 1400 türk lirası mukabilinde Beşiktaşta Sinan paşayı atik mahallesinde atik Köprübaşı cedit Hayreddin iskelesi sokağında atik 83 mükerrer. Cedit 23 No.lı maa bahçe ve maa müştemilât bir bap hanenin bey'ibilvefa suretile dayinler uhdesine ferağ edilmiş ve işbu deynin tesviyesine kefil olduğunuz mezkür 1400 liranın müverrisinizle sizin tereke- nizden olmak üzere maa faiz ve masarif tahsiline karar verilmiş ve mezkür ilâm icraya vazedilerek 20 ağus- tos 932 tarihine müsadif cumartesi günü Üsküdar altıncı icra dairesinde icra edilen üçüncü ve son müzayedesi neti- cesindo 3330 lira mukabilinde Ismail efendi uhdesine ihalei katiyesi icra edil miş olmakla sönüç günlük ihbarname makamına kaim olmak üzere üç gün müddetle tarafınıza ilânen tebliğ olunur. Kartal İcra Memurluğunaan: Evmali metrukeye izafeten Kartal Malmüdüriyelile (Mösyö Kontinonun şayian ve müştereken mutasarrıf olduk- ları Pendikte Pavli adası karşısında Kiremit fabrikası ve arazisinin izale şuyuu zımnında açık arttırma İle icra kılınan birinci arttırmasında beşbin lira ile tebdili zuhur etmemiş ise de bedeli mezkür haddi lâyikında görülmiyerek ikinci ilâna karar verilmiş olmakla 15/9/932 Perşembe günü ihalef kat'iy- yesi saat lö te icra talip olanların kıymeti olan 46700 liranıu yüzde 10 u nisbe- tinde pey açesile ve şartnameyi gör- mek istiyenlerin dahi 24/8/€ tarihinden itibaren Kartal Sulh icrasına müracaat- | Jan ilân olunur, kılınacağından muhammenesi teklif ve teminat mektuplarını hamilen (25/8/932) Galatada Mübayaa Komisyonuna Üsküdarda Istanbul altıncı icra me- murlnğundan : Nişantaşında Hacı Emin efendi sokağında 48/2 numaralı Ziya bey apartımaninın beşinci katında mu- kim iken elyevm ikametgâhı meçhul müteveffiye Firdevs H. veresesinden Atıf bey ve gene aynı mahalde mukim Şemsettin Ziya bey mahtumu Mahmut bey ve Şişlide Maytap sokağında 44 numaralı Ibrahim Jtri apartımanında müteveffa Feridun bey cevcesi Nazime hanıma : Mütevaffa Hiristaki Nikolaidis vere- sesinden oğlu Nikolaki ve kızı Marya H.mın bihasebilverase mülga mahkemei asliye beşinci hukuk dairesinden istihsal edilip mevkii icraya “vazedilen 10 mayıs 841 tarih ve 155 numaralı ilâm muci- bince murisiniz müteveffiye Firdevs hanımın müddeilerin müverrisi Hristaki efendiye bir kıta müdayene senedile istikraz eylediği 1500 türk lirası mu- kabilinde Büyükada, Büyükada camii mahallesinde atik Yenibahçe Çakır cedit, Çakır çikmazı sokağında atik 12 cedit 4/4/1 numaralı maa müştemilât bir bap hanenin bey'i bilvefa suretile dayin uhdesine ferağ edilmiş ve işbu deynin tesviyesine kefil olduğunuz mezkür 1500 liranın müverrisiniz Firdevs hanım tere- kesinden olmak üzere maa faiz ve me- sarif tahsiline karar verilmiş ve mezkür ilâm icraya vazedilerek 20/ Ağustos/932 tarihine müsadif cumartesi günü Üs Küdar* altıncı icra “dairesinde-icra edilen üçüncü ve son müzayedesi neticesinde 1800 lira mukabilinde alacaklılar uhde- sine ihalei katiyesi icravedilmiş olmakla son üç günlük ihbarname makamına kaim olmak üzere üç gün müddetle tarafınıza ilânen tebliğ olunur. Üsküdarda İstanbul altıncı icra memur- luğundan: Nişantaşında Hacı Emin ef. sokağında 48/2 numaralı Ziya bey apar- tımanının beşinci katında mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul müteveffiye Firdevs hanım veresesinden Atıf bey vö yine aynı mahalde mukim msettin. Ziya bey mahtumu Mahmut bey Şişlide maytap sokağında 44 numaralı İbrahim Itri apartımanında müteveffa Feridun B. zevcesi Nazıme: Müteveffa Hristaki Ni kolaidis veresesinden Oğlu Nikolaki ve kızı Marya hanımın bihasebil verase mülga Beyoğlu birinci hukuk dairesinden İstihsâl eyledikleri 29 eylül 339 tarih ve 276 numaralı ilâm mucibince murisi- niz müteveffiye Firdevs hanımın müd- deilerin müverrisi Hristaki efendiye bir kıta müdayene senedile istikraz eyledi- gi 2000 türk lirası mukabilinde Beşik- taşta Teşvikiye mahallesinde atik 5 mü- kerrer ve cedit 3 numaralı malümül hu- dut bir kıta arsanın bey'i bil vefa sure- tile dayin uhdesine ferağ edilmiş işbu deynin tesviyesine kefil olduğunuz mez- kür 2000 liranın müverrisiniz Firdevs hanım terekesinden olmak üzere maa faiz ve mesarif tahsiline karar verilmiş ve mezkür ilâm icraya vazedilerek 20 ağustos 932 tarihine müsadif cumartesi günü Üsküdar altıncı icra dairesinde icra edilen üçüncü ve son müzayedesi neti- cesinde 3260 lira mukabilinde alacaklı- lar uhdesine ihalei katiyyesi icra edil- miş olmakla son üç günlük ihbarname makamına kaim olmak üzere üç gün müddetle tarafınıza ilânen tebliğ olunur. Isanbul sekizinci icrasından: Hakkı ve Bekir efendilere ezgayrı masarif üçyüz doksan iki lira borçlu Sirkecide Emiriâlem ma- hallesinde tramvay caddesinde 34/36 numaralı lokanta müsteciri Şükrü efendinin işbu deyninden dolayı Kadıköy mühürdarda Rıza- iye sokağında 30 numaralı hanesi tahtı hacze alınmış ve mumailey- hin halen ikametgâhı meçhul bulunmasına binaen zabıt vara kasınin ilânen tebliğine karar ve- rilmiş olduğundan tebliğ maka- mına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. Hilâliahmer hastabakıcı hemşireler mektebi müdürlüğünden: Genç kizlarımıza parlak ve emniyetli bir istikbal hazırlıyau mektebimize yeni talebe kabul edilecektir. Tahsil müddeti iki buçuk senedir. Mektep leyli ve meccani Talebenin iskân ve iaşesi giyimleri Hilâliahmer cemiyeti tarafın- dan temin edilir ve ayrıca kâfi miktar harçlık verilir. Kabul şartları: 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebasından bulunmak. 2 — 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak. 3 — Evli olmamak. j 4 — Sıhbati iyi olmak (Sıhhi muayene mektepte yapılır.) 5 — Ilk tahsili ikmal edenler imtihanla orta tahsili ikmal edenler imtihansız kabul edilir, 6 — Tahsil esnasında hastalıktan gayri bir sebeple mektebi terkedenler ve şahadetname aldıktan sonra beş senelik mecburi hizmeti ifa etmiyenler tahsil masrafını ödeyeceklerine dair noter- den musaddak bir taahhütname vereceklerdir. 7 — Mecburi hizmet esnasında evlenemezler. Bu şartları haiz olan hanımların hüviyet cüzdanı, aşı ve mektep şehadetnamelerini, ve mahallesinden O hüsnühal ilmühaberlerini beraberine alarak 15 eylüle kadar Aksarayda"Haseki caddesinde mektebimize müracaatları. Bu sene Haziran imtihan ve yoklamalarında ikmale kalan talebe- nin ikmal imtihanları (5) Eylülde yapılacak olduğundan alâkadara- nın o gün mektepte isbati vücut etmeleri ve mazeretleri varsa bir gün evvel mektep idaresini vesikai sahiha ile haberdar etmeleri muktazidir. - Talebe kaydı kabulü İstanbul Erkek Muallim Mektebinden: Bu sene mektebimizin yalnız 4 üncü sınıflarına 12 leyli talebe alınacaktır. e 1 — Türkiye cumhuriyeti tebasından olmak. 2 — İstanbul, Bolu, Kocaeli vilâyetlerinden sakin olmak. 3 — Orta mekteplerden bu sene iyi veya pek iyi derece ile mezun olmak. a 4 — Yaşı 17 den küçük 19'dan büyük olmamak. 5 — Sıhhatinin muallimliğe elverişli olduğu mektep doktorunun muayenesi ile sabit olmak. 6 — 31 ağustos 932 perşembe günü akşam saat 17 ye kadar mektep idaresine vesika ile müracaat ederek namzet kayıt olmak. 7 — 3 eylül 932 cumartesi günü saat 9da mektepte hazır bu- lunup müsabaka imtihanına girmek ve imtihanı kazanmak. Müsabaka imtihanı Türkçe, Riyaziyat, Tarih ve coğrafya guruplarından icra edilecektir. Nafıa Vekâleti Satınalma komis- yonundan: -—&- 50 makas takımı için muktazi 1950 adet meşe makas traversi kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 4/9/932 tarihine müsadif pazar günü saat 15 de Ankara'da Nafıa vekâletinde icra edilecektir. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarile Ticaret odası vesikalarını aynı gün ve saatte komisyona vermeleri lâzımdır. Talipler bu husustaki şartnameleri İstanbulda Haydarpaşada Liman İşleri müdürlüğünden ve Ankarada Nafıa vekâleti Levazım müdürlüğünden tedarik edebilirler. Haydarpaşa - Ankara hattı üzerinde Dil iskelesi civarında 54,600 üçüncü kilometrede vaki taş ocağından çıkarılacak 1200 M3 Blokun kapalı zarfla münakasası 10 Eylül 1932 cumartesi günü saat 15 te Ankara'da idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşadaki idare veznelerinde beheri beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. * 75 adet makas göbeğinin kapalı zarf usulü ve takas kaydı ile münakasası 18 Eylül 1932 pazar günü saat 15 te idare binasında yapılacaktır. j Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. * 500 m 3 kerestenin kapalı zarfla münakasası 5 eylül 932 pazartesi günü saat 14,30 da Ankarada idare binasında yapılacaktır, Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. Feyziati Lisesi Müdürlüğünden: İlk kısım ve lise eylül devresi mezuniyet ikmal imtihanlarına eylülün birinden ve sınıf ikmal yoklamalarına eylülün onuncu gününden itibaren başlanacaktır. Programlar hakkında malümat almak üzere alâkadarların .mek- tebe müracaatları. A Şİ Heybeliada Sanatoryomu Baştabipliğinden: Heybeliada sanatoryorundaki altmış yataklık pavyon için mübayaa edilecek olan çatal, kaşık, tabak ve emsali 25 kalem sofra edeva- tile 6 kalem tükürük hokkası, oturak oda derece ve saire aleni pazarlıkla münakasaya konulmuştur. Eylülün yedinci çarşamba günü öğleden sonra saat üçte Galatada Karamustafa paşâ sokağında Sahil Sıhhiye müdiriyetinde ihale edilecektir. Nümuneleri görmek üzere mezkür müdiriyet levazımına müracaat edilmesi. .. us. Hava makinist mektebi müdürlüğünden Hava makinist mektebinin kadrosu mucibince mütekait Etıbbadan ücreti şehriye ile bir doktor istihdam edileceğinden talip olacakla- rın şeraiti öğrenmek üzere mektep müdiriyetine müracaatları.