24 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

24 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 12 Okumadan geçmeyiniz Çay Yerine HERVEA içiniz “HERVEA,, denilen nebattan ihzar edilen çayı içtiğiniz takdirde fazla mikdarda müdrir olduğundan vücuda mazarrat veren hamızı bevilin ıtrabına muvaffak olursu- nuz. Bu suretle vücudunuzda bir zindelik ve rahatlık hissedersiniz, ve ROMATİZMA sızılarına karşı büyük bir faide temin etmiş olursunuz. Müstamerat mahsulâtı İthalât ve İhracat Müessesesinin: H. J. LEE — Londra Türkiye mümessili * B. Tubini - Siparişat ve fazla malümat için İstanbul'da, Galata Voyvoda caddesi Ünyon Han 49 numa- İsi râya müracaat ediniz. Posta kutusu 1139 Galata. üyükada Sanatoryomu « Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir.: Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 liradır. Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 iğnelerini Tecrübe ediniz. Sedanın temiz ve dolgun çıkmasına hayret edeceksiniz. ANKARA Hususi Bizim Wektep Ana, İlk, Orta Ecnebi lisanlarına ilk sınıflardan itibaren başlanır. Kayıt muamelesine başlanmıştır. Yeni bina Halk Evi civarındadır. Telefon: 2459 Kız ve erkek - Leyli ve Nehari İSTİKLÂL LİSESİ İlk, Orta ve Lise kısımlarını havidir. Bütün sınıfları mevcuttur. Kayıt muamelesine başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri saat 10 dan 18 e kadar müracaat olunabilir. Şehzadebaşı Polis merkezi arkasında Telefon 22534 Her an sipariş verebilirsiniz: EE ET AAA 7 YE EY SAY A YE) Beyoğlu ve Kadıköyünde oturanlar aşağıdaki mahallere telefon ettikleri takdirde derhal siparişleri ikametgâhlarına gönderilir : Beyoğlu: Şişe birası, Bomonti rakı ve gazozu için Tokatlıyan yanında Hiristaki pasajındaki depo. Telefon B. O. 2862, Beyoğlu : Fıçı birası için Galatasaray polis merkezinin altında Yeniçarşı caddesindeki depo. Telefon B. O. 2192, Kadıköy : Şişe, fıçı birası Bomonti rakı ve gazozu için iskele civarındaki depo. Telefon : Kadıköy 306. BOMONTİ ŞiRKETİ Şişli Enver Paşa Mektebi Türkçe - Fransızca Leyti ve Nehari Muhtelit Müessisi - Ortans Enver Kayıt muamelâtı her gün icra edilir. Dersler 15 eylülde başlıyacaktır. Satılık ankaz Emniyet sandığı müdürlüğünden: Sandığımızın malı olan Tophanede * Sakabaşı mahallesinde Def- terdar caddesinde seki 17, 19 ve yeni 81, 83 numaralı maili inhimam iki hanenin ankazı satılığa çıkarılarak 23/8/932 tarihinde icra kılı- nan aleni müzayede neticesinde dört yüz on beş lira bedel ile müş- terisi üzerinde tekarrür etmiş ise de mezkür bedel haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar ilânına karar verilerek 27/8/932 tarihine müsadif cumartesi günü saat on beş buçukta müzayede bedeli haddi lâyıkında görülür ise kat'i ihalesinin yapılması mukarrer bulundu- ğundan talip olanların mezkür gün ve saatta Sandık Idaresine müracaat eylemeleri ilân olunur. Akşam MA RR Leyli - Nehari, Kız - Erkek Yeni Türkiye Mehtebi Yuva, IlK Şişli İnkılâp müzesi karşısında Ecnebi dili kursları vardır. Talebe kaydına başlamıştır. Yüksek Baytar Mektebi Kabul Şeraiti 1 — Yüksek Baytar mektebi leyli ve meccanidir. 2 — Yalnız lise mezunları kabul olunurlar. 3 — Talipler aşağıda yazılı vesaiki istidalarına raptederek İstanbulda bulunanlar Selimiyede Yüksek Baytar mektebi rektörlüğüne, taşradakiler mahalli baytar müdürlüklerine müracaat etmelidirler. A ) Türkiye Cumhuriyeti tebasından olduğunu natık hüviyet cüzdanı, B) Mütehassısları tam hastane heyetinden istihsal edilmiş nümunesine muvafık ve musaddak resimli bir kıta raporu (bu rapor hastane baştabiplerinin resmi mübrile memhur ve mazruf olarak tabipler tarafından diğer evrakile bir- likte göndrilecektir ) bu hastaneler Ankara, Sıvas, Erzu- rum, Diyarbekir nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi İzmir, Bursa, Konya, Adana ve Samsun mem- leket hastanelerinden ibarettir. | Buralarda muayene olunmak için bu hastanelerin mensup oldukları vekâlet- lerin sıhhat ve içtimai muavenet müdürlüklerine talipler bizzat müracaat edeceklerdir. C) Lise şehadetnamesi D) Ahval ve ahlâkı şahsıyesi mazbut olduğuna dair polisten musaddak hüsnühal varakası E) Terki tahsil ettiği, veya mektepten ihraç edildiği, ve yahut mektebi ikmalden sonra memurin kanununun mad- dei mahsusası mucibince hükümetin göstereceği mahal- lerde muayyen müddet hizmetten istinkâf ettiği takdirde hükümetçe yapılan masarifi maa faiz nizami tediyeye mecbur olduğu hakkında nümunesi veçhile noterden musaddak kefaletname senedi. F) Dört adet vesika fotoğrafı. 4 — Kabul şeraitini haiz olanlardan taşradan talip olanların yol masrafı hükümet tarafından tesviye olunacaktır. (Bunun için talip- lerin yaptıkları masrafı gösterir evrakı müsbiteyi ibraz etmeleri lâzımdır.) 5 — Muavenete muhtaç talebeye cep harçlığı verilir. Kaydü kabul şartları Nafıa fen mektebi müdürlüğünden: 1 — Orta mektep mezunu olmak. Riyaziye derecesi ceden aşağı olmamak. 2 — Yaşı 17 - 25 ten eksik ve fazla olmamak. 3 — Hendese, hesap ve cebirden yapılacak müsabakada muvaf- fak olmuk. 4 Mektep tabibi tarafından yapılacak sıhbi muayenede emrazı sariye ile göz ve kulak hastalıklarına mübtelâ olmadığı anlaşılmak. 5 — Mektebe girebildiği takdirde birinci sınıfın birinci sömes- tresini nehari olarak geçirmek, 6 — Hizmeti mecburiyesini ifa edeceğine dair noterden musaddak kefaletname ve yahut teahhütname vermek. 7 — Kaydü kabul muamelesi 15 ilâ 30 Ağustosta yapılır. Müsa- baka imtihanları 17 - 22 Eylül arasında yapılır. 8 — Mektep teşrini evvelin birinde açılır. Lise meznnları müsabakaya tabi değildirler. Mektebe doğrudan doğruya leyli olarak girerler. Yukarıdaki şartları haiz olan talipler bir istidaya bağlıyacakları mektep vesikasile aşı şehadetnanesi 6 adet vesika fotoğrafını ve mahallinden alarak zabıtaya tasdi tirecekleri hüsnü hal ilmüha- berini nüfus cüzdanını rapten mü ğe vereceklerdir. Ziraat vekâletinden: Ankara yüksek ziraat ve baytar enstitüleri civarında inşa edilecek olan dershaneler, yatakhaneler, kütüphane, yemek salonu, Rektörlük ve memurin dairesi binasının inşası 21 gün müddetle kapalı zarf usulü ile münakasaya vazolunmuştur. Mezhür inşaatın münakasa şartnamesi , mukavelenamesi, umumi şartname, umumi şartname lâhikası, vahidi fiat listesi ve plânları (50) elli lira mukabilinde ziraat işleri umum müdürlüğünden alı- nacaktır. Her talip münakasa şartnamesinde zikredildiği veçhile ehliyeti fenniye ve kudreti maliyesini tevsik eden vesikaları komisyona ibraz etmeğe mecburdur. Taliplerin kendi teklif edecekleri bedelm */, 7,5 gu nisbetinde teminatı muvakkatesile birlikte ihale günü olan 14 eylül 1932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de vekâlet inşaat komis- yonuna müracaatları ilân olunur. Afyon Nafıa Başmühendisliğinden: Afyon - Konya yolunun “16739,, lira bedeli keşifli 55--633 - 68--530 kilometreleri arası tamiratı esasiyesi 7/9/932 tarihinde saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya konuldu. 1 — Ehliyet vesikası almak veya kaydettirmek için münakasa şeraiti umumiyesinin birinci ve ikinci maddelerinde yazılı vesaikin münakasa gününden lâakal sekiz gün evvel vilâyet başmühendisliğine tevdii. 2 — Münakasa tafsilâtile şartnameler sureti musaddakalarının vilâyet nafıa başmühendisliğinden alınabileceği. 3 — Münakasaya iştirak edeceklerin münakasa ve ihale kanunile şartnameler ve teferruatı dairesinde (hazırlıyacakları teklif mektuplarını 7/9/932 tarihinde saat 15 ten evvel vilâyet encümeni riyasetine vermeleri ve ihalenin vilâyet cncümeninde icra kılınacağı ilân olunur. âlâ dere- ao MM 24 Ağustos 1937 / aa ti Bir yarım müs- temleke oluş tarihi Muharriri : Hüseyin Avni 30 Ağustos kitap panayırı günü çıkıyor ŞİŞLİ TERAKKİ LİSESİ Müdürlüğünden : 1 — Mezuniyet imtihanlarına ey- lâlün 3 ünde, sınıf ikmal im- tihanlarına eylülün 6 sında başlanacaktır. o Alâkadar talebenin mektebe müraca- atle imtihan günlerini öğren- meleri. 2 — Yeni talebe kaydına baş- lanıldığından eski talebenin kayıtlarını bir an evvel tecdit ettirmeleri tavsiye olunur. Tedrisatal7eylül cumartesi başlacaktır. 4 j En mükemmel elbiseler en ucuz fiatlarla J. Itkin Tüccar terzi İstiklâl caddesi 405 Tek B. O. 450 i e İstanbul Beşinci icra memurluğundan: Mukaddema Kadıköyünde Sen Jorj mektebi karşısında 49 No.lı hanede mu kim ve muahharan Beyoğlu Kurtuluş caddesinde (245) No. da iken ikamet gâhı meçhul İskender Anti efendiye: Yusuf molla zade Hüseyin beye iki kıta senet mucibince iki bin liranın maa faiz ve masarifi icraiye tahsili hakkında dairemize müracaat edilıniş ve namınıza tanzim olunan ödeme emri- nin ikametgâhınızın meçhuliyeti hasebile tebliğ edilememiş ve zabıtaca yapılan tahkikatta ikametgâhınızın meçhul bu- bildirilmiş olmasına binaen lunduğu ödeme emrinin ikametgâhınızın meçhu- liyeti hasebile iki ay müddetle ilânen tarafınıza tebliğ edilmesine karar veril miştir. Tarihi ilândan itibaren kırk beş günün hitamında ilk yedi gün içinde 931/5353 No, lı dosyamıza müracaatla tesviyei deyn ve yahut kanunen şayanı kabul bir itiraz dermeyan etmediğiniz taktirde iki ayın hitamında gıyabınızda icraya devam ve deynin tesviyesi cihetine gidileceği malüm ve ödeme emri tebliği makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ olunur. YAZI MAKINALARI Müzayede ile satış Önümüzdeki 25 ağustos 1932 perşembe günü sabah saat onda Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 213 Mİ itumarada mevcut muhtelif markalı aleni Satış G makinaları satılacaktır. müteaddit yazı müzayede ile peşindir. Beyoğulunda Kumbaracı sokağında MUSEVi LiSESİ Derslere 5 eylül 932'de t Kayıt muamelâtı 15 tostan iti- baren cuma ve cumartesinden maada hergün yapılır. Yeni talebe berabe- rinde nüfus tezkeresi, doktor raporu vö bulunduğu mektep tasdi iki kıt'a fotoğraf getirmesi knamesile âzımdır, : Necmeddin Sadık Umumi! neşriyat müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaası