28 Ağustos 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Ağustos 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sabife 1? 28 Ağustos 1932 — Kız - Erkek, Leyli - Nebari ürk Lisesi AÇILDI Şehzadebaşı'nda Feyziye caddesinde Vidinli Tevfik Paşa konağında ANA, iLK, ORTA ve LiSE sınıflarını havidir. Cumadan maada her gün 9- 18 e kadar müracaat edileblir. Tel: 23746 “İleri,, fik Mektep Kitapları Memleketimizde ilmin son telekkilerine göre yazılmışlardır. Ciltli, ciltsiz alfabeler, ilk okumak yazmak, bütün sınıflara kıraat kitapları, mükemmel gramerler, (Celâl Nuri beyin eserleri, Rauf Ahmet beyin kıraatları). Vatan- daşlık unvanlı yurt bilgileri yepyeni tarzda ve fevkalâdedir. Bütün (İleri) kitaphanesi kitapları Avrupa ve Amerika eserleri ayarındadır. Toptan için müracaat mahalleri: Galatada Mertetani sokağı Kefeli Hürriyet Hanı. Perakende: Beyoğlu'nda Tünel başı 408 numaralı Serbiadis kütüphanesi. Ankara caddesi İrfan kütüphanesi, Cağaloğlu ila Kız ve Erkek AMELİ HAYAT Ticaret Lisesi İstanbul Cağaloğlu - Telefon 23630 Ameli Hayat mektebi maarif vekâletinin tasdikına iktiran ederek 2 dereli Ticaret Lisesi olmuştur. Orta Kısmına 1* mete Lise Kısmına “"*2 ““*e» Kabul edilir. mezunları mezunları Ameli Hayat Ticaret Lisesi Memleketin iktisadi ve ticari sahasında en muvaffak unsurları yetiştirmekte devam etmek için lisan ve meslek derslerine son derece kıymet vermiştir. Mektebin yeni derecesine göre mezunları ali ticaret tahsiline devam edebilirler. Kayıt muamelesine 1 eylülde başlanacaktır. Kayıt günleri: Cumartesi, pazartesi ve perşembe saat 10 dan 16 ya kadar. UMUM EMLÂK ACENTESİ Bahçekapı Taşhan birinci kat No. 20-21-22 İdaresi kendisine tevdi edilmiş olan BIR ÇOK APARTIMANLARI Kiraya vermektedir. Kiracılar!.... Konturatınızı tecdit etmeden UMUM 'EMLÂK ACENTESİNE Müracaat diniz! Her kes kendi arzusuna göre BÜYÜK - ORTA - KÜÇÜK HAVADAR - KONFORLU - MÜNASİP SIHHİ EVSAFİ CAMİ VE KİRACA ELVERİŞLİ APARTIMAN Şişli - Emver EPaşa Mektebi Türkçe - Fransızca Leyti ve Nehari Muhtelit © Müessisi - Ortans Enver Kayıt muamelâtı her gün icra edilir. Dersler 15 eylülde * başlıyacaktır. BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 13. cü tertip 2. ci keşide 11 Eylül 1932 dedir Büyük ikramiye 35,000 liradır. Ayrıca : 15.000, 10.000 Liralık büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. Leyli - Nehari, Kız - Erkek Yeni Türkiye Mektebi Yuva, ilk Şişli İnkılâp müzesi karşısında Ecnebi dili kursları vardır. Talebe kaydına başlamıştır. p Büyükada Sanatoryomu Adanın en muvafık ve sıhhi yerinde kâin ve asri konforu havidir. Gıda maddeleri teminatlıdır. Fiyatlar 'Tenzil Edilmiştir: Tek yataklı oda 5 ve 6, çift yataklılar 3 1/2 Üç ve daha ziyadesi 3 liradır. Fazla tafsilât talep vukuunda hemen verilir. Adres : Büyükada, Musa Kâzım bey Sanatoryomu Telefon : Büyükada 75 liradır. Hayriye Lisesi Müdürlüğünden: Mezuniyet ikmal imtihanlarına 1 Eylül perşembe günü başlana- cağından mezkür günde alâkadar talebenin mektepte bulunmaları. Mr l | * | İst Evkaf Md. ilânları | * | Heybeliada sanatoryomu baştabipliğinden: Heybeliada Sanatoryomu Baştabipliğinden: Maarif vekâleti celilesinin 6/4/932 tarih ve 18676 numaralı emrile bütün m muadeleti tasdik edilmiş olan mektebimizde talebe kaydına başlanmıştır. e Ecni başlanır. Nehari talebe mektebin hususi otomobil ve otobüslerile nakledilir. Hej muamelesi yapılmaktadır. Talep vukuunda posta ile tarifname Mabeyincilik ve Şekayık sokağında Halil Rifat p Ana - İlk Orta - Lise sınıfları Kayıt muamelesi : nehari ücretlerinde mühim tenzilât yapı! Erkek i Yüksek Ziraat mektebi kayıt ve kabul şeraiti Ankara Yüksek Ziraat Mektebine 1933 senei tedrisiyesi için sitajyer talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul edilecek efendilerin 1 — Lise mezunu olmaları. 2 — Vekâletin tensip edeceği çiftliklerde bir sene staj görmeleri lâzımdır. Stajyerlere staj müddetince 50 elli lira ücretle ayrıca harcirah tahsisatı verilecektir. A — Türkiye Cumhuriyeti tabasından olmaları (Hüviyet cüzdanı) B — 17 den aşağı yaşta olmamaları. C — Ziraat mektebinin icabettirdiği kabiliyete malik ilel ve emrazdan salim olmaları (Doktor raporu ile) Ç — Staj veya tahsil devresinin ortasında meşru mazeretsiz staj veya mektebi terk edenlerin Hükümet tarafından kendilerine yapılan masrafı tazmin edeceklerine dair noterlikten musaddak kefalet vermeleri (mektepce verilecek nümuneye tevfikan) Mahalle ihtiyar heyeti ve polis merkezinin büsnühal mazbatası bu şeraitte dahil olmak isteyen efendilerin Eylül 1932 gayesine kadar Ankara'da Yüksek Ziraat Mektebi Rektörlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. Mahalle ve mevkii Sokağı No. sı Cinsi Beyoğlu Yenişehir Semenköy Keklik 70 Hane " " ” ” 72 ” Çarşı Hazırcılar 6 Dükkan Kabataş Ömeravni Dolmabahçe 207 Ss Beşiktaş Sinanpaşa Vapur iskelesi (o 33-35 (Arsa Bahçekapısında 4-cu V. hanın asma katında 2. Oda Çemberlitaşta Vezirhanı alt katında 36 e Alemdağı Dudullu Çarşı Kahvehane vesaire 80 ve 8d iki dükkân Balâda yazılı olan vakıf emlâk birer sene müddetle kiraya veril- mek üzere müzayedeye konmuştur. Ihaleleri Eylülün on ikinci pazartesi günü saat on beşte yapılacaktır. Taliplerin yevmi saatı mezküre kadar Çemberlitaşta Evkaf müdiriyetinde akarat kalemine müracaatları. , Devlet Demiryolları ilânetı | * | Haydarpaşa - Ankara hattı üzerinde Dil iskelesi civarında 54,600 üçüncü kilometrede vaki taş ocağından çıkarılacak 1200 M 3 Blokun kapalı zarfla münakasası 10 Eylül 1932 cumartesi günü saat 15 te Ankara'da idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşadaki idare veznelerinde beheri beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. Nafıa vekâleti içme suyu komisyonundan: Komisyon Ankaraya yirmi kilometre mesafedeki Elmadağında Sekipınarı denilen menbadaki kaptaj ameliyesine müteallik imalâtı pazarlıkla münakasaya vazeylemiştir. Pazarlık 1/9/932 tarihinde saat 16 da Ankarada içme suyu ko- misyonu dairei mahsusasında icra kılınacaktır. Pazarlığa dahil olabilmek için talipler bedeli keşfin */,7,5 nisbe- tinde olan 112,5 liralık teminatla, ticaret odası vesikası ve iktidarı fennilerini müşir vesaiki getirmelidirler. Talipler bu busustaki proje ve şartnamei fenniyi komisyondan alabilirler. Çayır Çadırcılar Heybeliada sanatoryomu için alınacak olan elektrik motörlerile müteharrik çamaşır makineleri kapalı zarf ile münakasaya konul- muştur. Eylülün yedinci çarşamba günü öğleden sonra saat ikide Galatada Karamustfapaşa sokağında sahil sıhhiye müdiriyetinde ihale edilecektir. Şartnameleri görmek için mezkür müdüriyet leva- zımına müracat edilmesi. Heybeliada sanatoryom undaki altmış yataklık pavyon için mübayaa edilecek olan çatal, kaşık, tabak ve emsali 25 kalem sofra edeva- tile 6 kalem tükürük hokkası, oturak oda derece ve saire aleni pazarlıkla münakasaya konulmuştur. Eylülün yedinci çarşamba günü öğleden sonra saat üçte Galatada Karamustafa paşâ sokağında Saraçhane başında Münir paşa konağında Leyli - Nehari - Ana - İlk - Orta - Lise - Kız - Erkek Hayriye Liseleri Nişantaş'ında tramvay caddesinde Şişli Terakki Lisesi Her gün 10 dan 17 ye kadar Halil Rifat Paşa konağında yapılır. Ayrı ayrı binalarda kız ve erkek talebeye mahsus leyli teşkilâtı mevcuttur. Leyli ve Talimatname gönderilir. Telefon B.0O. ekteplero tamim edildiği üzere resmi ebi lisanlarına ilk sınıflardan itibaren r gün saat 10 dan 17 ye kadar kayıt gönderilir. Tel. 20530 aşa konaklarında 9 Fransızca- İngilizce ve Almanca , kurları Imıştır. 2517 4 i En mükemmel elbiseler en ucuz fiatlarla J. İtkin Tüccar terzi İstiklâl caddesi 405 Tel: B. O. 450 EE LA YE US GE Darülaceze Müdürlüğünden: Darülaceze için iktiza eden iki yüz ellişer ton kriple ve tüvenan kömürlerinin kapalı zarf usulile münakasaları 7 eylül 932 çarşam- ba günü saat 14 te icra edilecek- tir. Taliplerin teminat akçelerile müracaatları. Darülaceze Müdürlüğünden: Darülacezeye dokuz ay için iktiza eden etin şartnamesi veç- hile ve kapalı zarf usulile müna- kasası 8 eylül 932 perşembe günü saat 14 te icra edilecektir. Taliplerin teminat akçelerile mü- racaatları. TURK MAARİF Cemiyeti (Müesseseleri 1 — Bursa Kız lisesi leyli ve neharidir. Lisenin bütün sınıfları mevcut olduğu gibi resmi liselerle muadeleti Maarif Vekâletince tastik olunmuştur. 2 — Ankara Ana mektebi ve ilk mektep. 3 — Eskişehirilk mektebi? Leyli talebe de kabul eder. 4 — İstanbul Talebe Yurdu. Yalnız Yüksek mektep ve Darülfünun talebesine mah- sustur. 5 — İzmir, Çorum, Adana talebe yurtları. Lise ve Orta mektep talebesine mahsustur. Türk Maarif Cemiyeti yuka- rıda yazılı olan müesseselerine girmek istiyenler kabul şeraiti için Cemiyet şubelerine ve yahut bu müesseselerin idare- lerine müracaat etmelidirler. TTAVUKÇULUKTAN INASIL PARA KAZANİILIRZ, Tevzi merkezi : Çifçi kitaphanesi Sahil Sıhhiye müdiriyetinde ihale edilecektir. Nümuneleri görmek üzere mezkür müdiriyet levazımına müracaat edilmesi. Umumi neşriya müdürü: Enis Tahsin Akşam matbaasi,