14 Mayıs 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Mayıs 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

vie Sahife 10 14 Mayis 1934 İSTANBUL PLÂNI MÜNASEBETİLE 3000 sene evvel Istanbul ve “öküz geçidi,, Sultan Ahmet meydanı Kadırgaya kadar bağ ve (Baş tarafı 5 inci sahifede) 'dar gelip dayanmış olmaları çok muhtemeldir. Bu mühaceretler esasında Rumeli tarafına geçen Torların Yunanistana kadar gittikleri ve bazı kabilelerin de İstanbulda yerleştiklerini biliyoruz. Yeni gelen insan dalgaları bir. likte getirdikleri medeniyeti bu- Falara yayarak insanların yaşa yışmda yeni inkılâplara sebe biyet vermekte idiler, Gemicilikte ileri giden Feni- keliler sabilleri takip ede ede ta Karadenize kadar giderken İs tanbulda yaşayan insanlarla te- masa geldiler. Yunanlılar için de Boğaziçi malümdu. Ona Bosphoros der. lerdi ki bu tabir «Öküz geçidi» manasını ifade ediyordu. Bu isim esatiri bir hikâyeye aitti “Argolid hükümdarı Tnaehosun kızı Yunanilerin mabudu olan Zeuvs tarafından kaçırılmış ve bir buzak çekline sokulmuştu. Bu meseleyi haber alan Zexvsin zevcesi Junon gazabından bu kızı kovalamış ve © da Boğaz. içini bir taraftan öbür tarafa yü- zerek geçmiş imiş. Bundan başka Yunan esatirin- 'de iraklis yani Herkül ve Yas: sonun — Boğaziçinden geçtikleri ve Argonotların buralara kadar sefer yapmaları bü kitanin Yu- nanilerce meçhül olmadığını gör terir Fenikeliler gibi kayıklarla bu yalara kadar sefer yapan ve müstemleke arayan Ellade ka- yimleri kendilerine pek yabanci olmıyan ve Anadolu sahillerin. de muhtelif hükümetler kuran bemcinsleri ile birlikte bu civar halkını da hükümleri altma ağa çalışıyorlardı. Fenikeliler gemilerinin . se ferini temin için sahillerde ko- Jcniler teşkil ediyorlardı, Bu ka- Dilden olarak Moda Kalamış ko- yunda da bir Fenike kolonisi tecssüs ettiği vakit Yunanistan. daki Megaralıların da Byzas is mindeki reislerile beraber gele- rek İstanbulda bir hükümet kur. duklarını tarihlerde okuyoruz. © Milâttan on asır kadar evvel Sarayburnu ve Sirkeci tarafla da tecessüs eden bu küçük şe hire o zaman mezkür sergerde- nin ismine izafeten Byzans de Şehir o vakitten itibi ren ehemmiyet kesbetmeğe bap Jadı ve türkler tarafından feth olununcaya kadar hemen iki bin seneden fazla o ismi saşıdı, Byzace yeni bir şehir kurmağı başladı. Güzel bir mabet yapıl- (du, Evler inşa olundu, Nüfus gün- 'den güne artıyordu. Ticaret gemileri Marmara ve Karadeniz sahillerinden gelen ep- yayı Sirkecideki limana getiri. i yorlardı. Anadoludan © kervan larla gelen eşya Usküdardan ka- yıklarla Bizans © şehrine taşini- yordu. Yunan gemileri buraya yuğrıyarak kalafat yapılıyor, er. zak tedarik ediyorlar ve Boğaz. dan geçmek için Bizanslılara bir vergi veriyorlardı. Şehir | Sirkeciden © Marmara sahillerine doğru büyüyor, e bahçe iken.. velce mevcut olan keçi yollarına kaldırım taşları döşeniyor, kuyu- lar açılıyor, sarnıçlar yapılıyordu. Şehrin etrafında tarlalar, bor. lar vücude geliyor; üzüm bağları yetiştiriliyordu. Şimdiki Sultanahmet meydanından Hi lice ve Kadırgaya kadar iki yaz maçta tarlarlar, bağlar, sebze bahçeleri şehre lâzım olan şey- leri yetiştiriyordu. İri çitlembik ve meşe ağaçlarının küme küme toplandığı yerlerde uzun sırıkla rın ucuna bağlı tulumlarla gekilen bostan kuyuları g yordu. Limanda müsellâh gemiciler. le mücehhez harp kayıkları Bo- Zazdan geçerken vergi vermek» ten imtina eden Fenike veYuman kayıklarına rampa etmeğe her zaman hazır bulunuyorlardı. Bizanstan epice evvel küçük bir şehir halinde teşekkül edeni Kadıköy de bir Yunan koloni olmuştu. İsmi Halkidondu. Ki gük ve müstakil bir idare olarak Boğaziçinin Anadolu kısımlarma kadar hükmeden bu şehir Dara tarafından zaptolunduktan son- Ta milâttan 74 sene evvel Ro- malılara intikal etmişti, Kadıkö- yünde iri taşlarla mendirekli bir küçük liman vardı. Bu şebrin üç mühim sokağı vardı. Birisi iske- leden iBahariyeye kadar giden caddesi ki iki Çarkçı sokağı ve birisi de buna amut olan Moda caddesinin bir kısmı. idi. Şehir Bahariye srt larına kadardı, Sağ taraftan Ti- Yatro sokağına ve sol taraftan da Pazar yoluna kadar imtidat ederdi, Bunun harici bağlar ve bostanlardı. Üsküdarda da bir köy vücuda gelmişti. o Burası o Anadoludan len kervanların son menzili Boğaziçinde tek tük bahkçi kulübeleri vardı. Boğaziçinin iki tarafı da kâmilen ormanlıktı, Eski İstanbulu, sırasile muk- telif makalelerde tetkik edeceğiz. Celâl Esat Kara derviş ağa vakfı mütevelliliğinden Sokağı No. Şlidiki vaziyet İstasyon civarı 2 kahvehane bahçesile İstanbul caddesi 85 Sebzeci dükkânı Cami sokağı 4,6 Arpacı dükkânı ar diyesile , Ar , 10 kalvehane © üstün eki odalarile > 12 eskici dükkânı odaslla Dakırkayande Karaderviş ağa Yakti akarakından yukarda sokaklarle muma: raları yazılı dükkünlar birer sene made detle kiraya verilmek üzere 6/8/084 | den itibaren müzayedeye çıkarmıştır. | Tnnlesi 80/6/084 çarşamba günü sani 10 da tanbul Evkaf müdüriyeti idare Bacümeninde yapılacaktır. Talip ol cakların ofo 7,6 teminat muvakkatelerie tayin olunan gün ve saatta idare encü- ind bulunmaları Hn olunur. Ademi iktidar ve bel gevşekliğine Karşı en müessir deva SERVOİN hap lardır. Deposu, İstanbul'da Birkoc'de, Ali Ruza Morkez cczanesidir. Taşrayı 160 kurup posta ila gönderilir. İzmirde Irgat pazarındaki, Trabzonda Yeni Ferah. ecaanelerinde bulunur. 46281), KÜÇÜK İLÂNLAR 1 — İş arıyanlar a im zl Orta yaşlarında bir hanım — Dalml surette kalmak şertile, bir elle nezdinde çocuğa bakmak, hafif hizme görmek Nero » ve can yoldaşı olabilir.» gâyet eliyen horetia çalışmal istiyor. Alışamda: Hayriye rümüzuna müracaat, 1 Biçki dersi — Bir mua makas tar okvencp evlerde biçki dersi veriy Akşamda (Muslim Makastar) romuzuna tahriren müracaat, © Orta mektep mezunu — Daktilo ile yazı Türk genci müessese ve girk aramaktadır. Taşraya da gider, Bu hür lüzum görenler Akşamda: K.M, rhruzuna tali icen reüracant, - Daktilo Bir Tanım yon şeri itle ticarethane ve yazıkanelerde muva: le bir iş arıyor, Akşamda S, M.D. teh yiren müracaat, —-1 2 — İşçi arıyanlar Memur aranıyor — Bir müessese için lisa dalısllini ikmal ederek ünal bir sene muhasebede vazife görmüş bir genç aranıyor. Lisan bilenler tereih olunur. Yalipler terermeihallerini ve merade çalıştıklarını adreslerile 1538 posta kutusma yazanlar. ii Hizmetçi aranıyor — Ev işlerinde çalıştırılmak üzere bir kadına, ayrıca 12-14 yaşlarında bir kız evlâtlğa ihtiyaç yardır. Gazetemiz. çinkografi şubesi müdürlüğüne müracaat, —ı Boş zamanlarınızda — Dokkin lara mal satarak. günde ik lira kazana: bilirsiniz. Dort lira depozit sında mihracaat : Dördüncü Val asma kat No, 39, iniyor — Te liplerin Ankara caddesinde 50 numaralı birinnin alt katında 1 numaraya pazar, sali, perşembe günleri saat 15ton 186, kadar mürarantlar, 3 — Satılık eşya taks) otomobili 17/5/034 tarihinde San: dal bedesteninde satılacaktır. — 1 Satılık 519 modell Fiyat — Az nol kapalı yedi kişilik bir aral eben fiyatla satılıktır. Takeimde Fiyat garajına veya 20104 e müracaat, —1 Satılık yelkeni! deniz motörü— ld salon, tuvalet, gardırop, mutfak, İünresi kolay, bir ailenin yazlık ihtiya cına kafi, Telefon #2169, -6 2 — Kiralık-Satılık Satılık irat — Galatada üç dük kânlı' iki bina satılıktır. Galatada rh tamda Selinik kuraathanesinde Sabite —u ev — 2900 liraya © odalı, bahçeli, Kadıkoy Osmanağa maballesi Hayri Boy sokağı 86 No. mahalle bek: çisiaden sorulacak. mi Satılık arsa — Valide camli karşı: sında 60 mstroluk caddede 70 metro: 120 metro derinlik, 6,6 metro yüzünde bir arsa satılıktır. Talip olanlar Uluköyde, Muvakkithane caddesinde 70 numaralı Hanede Sabilin hanıma müracaat — © 18 liraya api Şişhanede havadar salonlu tç oda, ayrıca banyo, Akşamda 7, R. ye müracaat, —8 Satılık Çapada Nari Dede mahallesinde yen! küçat edilen © metro- luk sokakta 5 oda, iki kat zerinde mutfak, bahçe vo müştemilân eniresi meveui, denize ozateti mükemmel bir ban satılıktır, İçindekilere mnracant, —ı Bakırköyünde — İstasyonda eat. ile ve kiralık eyler: Görmek istiyenler görüşmele için Bakırkoyünde İncirli cad desinde 23 No. ya maracast, edebi —i Satılık arsa — Bayoğlu Eminem İnce kaş sokağında (kl arsa, İmar Ban kasında Kunt beye müracant, Telefon: Bar, —1 | anda Kiztaşı Satılık arsa ve ankaz — Kişi taşında KAğilhans cadılesinde 84 muma Falı 473 metro arsa va içindeki muhte rik kârgir konak: aokazı salılıkar İmar Bankasında Fuat beye, Telefon: 24627. — Fırsattan isifade ediniz. Kayışdağı eteğinde dokuz bin dönümlak (Şerif Ali) çiftli izale şüyu zırnynda Üsküdar Mahkemesinde satılmaktadır. Gulatada Ada handa 14 numaraya roüra: onat edilmesi, —ı Kiralık ev — Salimiyede Karlık bayırında iskeleye iki dakika, fevkalade mezaresli bahçe, kuyu ve saznıçlı ev. Bankasında Fuaz beye Satılık — Beyoğlu Emincamli 11/13 mümaralı iki kane haliyle ve yahut yalnız. ii satlıktır. İmar Bankasında Tuak 5 arazi — Kanlıcada Muhacir mahallesinde dört odak köşk, kuyu ye meyva ağaçlı arazi, Telefon. Bb. İmar Bankasında Fuat beye. — 2 Satılık arsa — Nişantaşında Küt hane caddesinde Gözem ayarla, karşı srasınla 180 metro area, İmar Banka: Satılık arsa — Capalaplunda Son Posta güzetesi yanındaki arsanın en iyi asm, “Türbe Babil. caddesi No, 18 Dr: Ziya Baya müracaat, —4 — Rümelhisar Mer bii By yalısının dör oda bir nlon bir bayaie antire ve bir mütbahtan ybtaşekkil, elektirik ve ter. kos tesisatını. havi bir Ismi kiralıktır. Mezkür yalıya müracaat, Satılık arsa — Şişlide Osmanbey. don yukarı, Gazi İnkiip Müzesi ittlsa. indo” ehven fiyatla arsalar, Telefon 20B2A, Beyoğlu — Tiyatro sokak No 19 büyük mağaza zerinde dört salon, alında iki mahzen senövt kiramı ©ç bin. (3000) lir ve acele kiralıktır. Mürücant İçim: Telefon 42157 Sedat beye. — Acele satılık düxkan — Çar guy kebirde Takyeci sokağında 87 No Gükkün sahili elinden acele satılıktır Divanyolunıla Firuz ağa camli karşısında, 106 No.li haneye mürcenak. Maktuan yedi bin liraya yali aparlımanlar — Vani köyünde & treleri ayın, mutfak “ve apteshane ve her türlü eshabı istirahatları ayrı ayri birl yedi oralı ve Iki sofa mel balkonlu, diğerleri b hal ve' ayrı ayrı h mamları bu'man yaplı boyalı ve gay sında Fuat hye Telefon; PG27, —9 | müze ri apartı, gayet mea mez ai 1 | Biel ve sağlam Tiitm, “meyveli, ağaçlı Satılık mütrez arsalar —r | iri in kozür cen balı il VEZİR taşta Yıldızda Tilamur caddesinde 150) ilâ 200 metro murabbaıda müfrez ar Jar metro murabbal kuruştan 60 kuruşa kadar acele satılıktır. Taliplrin Galatala eski gümrak caddesinde Ada Banında 22 No du Musta'a Eşref baj müracaat, Telefon 48887 —ı — Ortaköyde Taşmer Kilerelbaşı köşkü onkazı Satılıktır. Telefon 41588 müracat, —8 Mühacir çiiçiler için firsat — Kanlıca iskelesinden yirmi dakika me Safodo 64 dönüm arazide mebzul mayva ağaçları, akar suyu, havuz, ahır, beş odali binası olan ynabal ucuz bir iade satılıktır. Cağaloğlunda diş tabibi Meb met Rifat baya trasaat, —7 Bir utriyat Tabrıkası — Devren satılıktır. Cüğaloğlunda “ Ceğaloğlu e meri sahibi Übeyit beye müracaat & Sarnıç ayrica kayıklısne ve natonda iki on, apteshans ye mutlağı havi bir er, havadar ve yaz banyolarını halz yoz. bin lira kiymetinde höyük aparıman, yalı maktuan ve pazarlıksız yedi bin İiraya satılıktır. Ayrıca kiralik kasımları Palz olduğu giti, büyük fırsatı kaçırmak istemiyenler Hasan Poza deposuna müe Taci —15 Kirası gayet ehven — ki dil çer ada, banyo, mutfak, Beyoğlu Melek sineması karşısında Kuloğlu sokağında No.7 esçi zada apartımanı, Kay Maltepede Kiralık Köşk — Fayası, suyu güzel, Maltepede Bağlar caddesinde, den'72, Adalara nazır, babe çeli ve #eykaltdo manzaralı, yedi odali Köşk mobilya ile tamınman veyahuf kis men kiralıktır. İstasyonda büfeçi Kerim. efendiye. vayannt Maltapa eezanesine mii — niz. “7 | Satılık ve Kiral köşk — İrem a azı —————— köy sanütoryomu karşısında 42 dönüm. Ucuz ve güzel — Saraçhane ki İM EMEL piçi Al civarında 529 arşın iftazı da kabil güzel bir arsa saril Kıztaşınla «Darülfünunlular yurdu» DA müracsat, Temiz rahat ve kârlı bir iş — Yenipostahano karşısında Erzurum hanı altında (0) No da tolon ve pul beyilği yapılan mükemmel bir dukkân öavcen satılıktır, > Yeniköyle istinye — Arasında Nuri paşa yalısı kısman veya tamamen kiralık ve satiliktir. İçizdekilere würa: Sant, —6 20 ve 25 liraya kiralık apar- tıman — Pındıklıda Ermis fabrikasına, Dirişik kl daire aparıman kiralıktır Altındaki odun deposuna veya 2288, ielefsa ailresine müracaat, 3 Satılık kârgir yalı — Yanikoyinde 88 No. gayet Kullanışı, dört oda, elek: #rik, hava gazı, kumpanya Suyu tesis tim, meyva ağaçlı bahça va kuya, Göniz havuzu, kayıkheneyi havldir. 860 metro murabbai maktaan 2000 liradır, Hntum şirketinde Fazlı beye z Satılık hane — çehsadebaşında Karagöz mahallesinde Kavalalı sokakta, beş olalı ve tramvay mevkifine yakin kir hanereatılıklr. Mahalle bekçisine müracaat edilmesi pi Satılık hane — Lilelini en temiz muhitinde müceldet ve merakla yapıl. muş baş odalı bir hane salılıktır, Terkos rik yardır. Lâleli apartımanları Merkez kıranthanesine 4-7 mat 3 Konforlu Kiralık yalı — Vani köyünde iskele yakınında “içi dışı yağlı boyalı, biri beğ, diğeri yedi odalı Ve, yekaiğerinden ayrı metball, elektrik, tarkos, hava gazı, telfon, hamam, mun. tazam bahçe, geniş rıhtımı havi hava dar, Avrupa tarzında inşa edilmiş ma kemmel bir yalı kısmen veya tamamen, mevsimlik veya senelik ucuz fiatla acele kiralıktır. Adres: Vaniköy 80 nu maralı Kuleli yal, 3 Gözü Çifte havuzlar me linde Cemi Paşa sokağında havası nezareti fuvkaldıla gözel 3-5 numaralı çamlı bahçeli biri 4 diğeri & odalı iki köşk kiralıktır, Görmek isteyenler için deki eahiplerlne ve yal 23504 telefo Da müracaat, —4 satılık ve kiralıktır. Bahçekapı Kısantopolo han odabaşı Mehmet efem diya müracsak Satılık bağ ve köşk — Sarıyar Yenimahalle üstünde iskeleye 10 dakika, Boğez ve Çamlıcaya nezareti, 25 dönüm maysalığı,* çiçek, Gebze bahçesi, bol Suları, ayazması, çilik tarzında mn kemmel 5 cü! köşk, ahırı havidir. Sarıyerde manlfaturacı Sadık beyo mi raeaat, Satılık otel ve Kıraalnane — Galatada Mumhane caddesinde 54, 60. mumuralı Yeni Hayat otel ve kırmak hanesi devren satlıktır. Otel bölün köri konforu. ve mükemmel tesisatı havidiri Taliplerin otel müdürü Girit Niyazi beye müratası, ii beye müren e Sanılık aparıman — Aksarayda Yenikapıya giden eli metroluk Mustafa Kemal Paşa caddesinde 5 numaralı, 8 at üzüriele, her katta Dç oda, hir bin yo, bir helâ, “bir mutfak, maa bahça salk ergün reel. Fazl çin içimde) amcuk maral, yağlı boyalı, 0g dönüm meyva balıçli, Boğaz ve İstan bula nazari, & oda, 2 salon, üç kuyu, Dün sarnıçi, havagazı, sü tesisl Tatalâs: Telefon 60868 de doktar Mahi met beye üren. 18 5 — Müteferrik amaaa rl — Usulu tede Alman bünimi ari vermektedir. Mela Nezih H, Taksim Mis sokağı 9 — 5 ingiliz madam — İngiterenin (Eambriçim) bi İngliz madam, bay vaya hanım efendilre İnglzoo ders verme kabul eder. Akyamla Me. Tomuzuna tabriren müracaat. Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz Kdarohanesini adres olara göstermiş olan kanlerimizdan CH 25 - MC - ABL - GM - CS -RS - ŞH.RM KL. BM-KA- -MDA-TM MA-JD-BS-EFM- MS-MEB-MS-SMD- TR hanların gelen mektupları darahar pemlzden aldırmaları mecendur. Eyi