13 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ii “fusilim Maci ad. 115. AKŞAM 13 Ağustos 193# —iş arıyanlar Muhasip — Daxtio, fnsızca, ak mea ilen çok tecrübeli bir mslhasip İSinyor, Onda birkaç saat için defler: nizi ve muhaboratırızı temin edir, e mnracasi <ü imla “Kâtip, rümu; Kimsesi olmıyan müstakim 'r Alman hanımı — Seyahatte ct etmek yaya ev işlerin mezarel ik zara kir çacuk veya yalmız bir & ezlinde iş aramaktadır. Serie 37) muzu ile Alşam gazetesine tahriren ssam - Kartoğrst Iş yn zamanda francızca, alman 3 Vakıf tecrübeli rmuhasipdir. Mühen: muayinliği de yapar, icabında da İğriya gider, Pargalı P.K. iması, Dxsak tahsilli — Büyük ai. imsesiz bir genç hususi Türkçe Core, sim, örnek çıkarmak ve yazı tstalığı İri arıyor. Ala kuruşluk posta pulu erenlere cevap verilir. Akşamda İŞ) rümuzuna kahriren müracsat, <1 — İşçi arıyanlar ahrir ve kitabeti kuvvet ilayn vakıf bir kâtibe ihtiyap yar. , iplerin her gün saat drtten beşe Gzlata Danüb Sigorta Han 27 raya muracantlar 6 Daktilo aranıyor — Yazı makine İmalathane işlerinde çalışmak Ozer akti kanıma ihtiyaç yardır. Her in sünt 10-12 ye kadar Sirkesi Sana iyan han No. 360 mnracaak olunması, ni imada arlisi olarak Çalış“ istiyen — Hanım, erkek, Dör- 0 Vat hn birinci kat 25 Duma Fazl beye serin muracaat, —2 resme ve yazı — İşlerinde lişanlmak: özaro almanca, fianızca, zc3 Usanlarından bir veya bir kat in ln hanımların (Akşam) gaz miresine yazmaları. riyor — Bir dakile | 8 bir memura ihtiyaç yardır. Sultan Noter Sadıkıya Han 1 İnel resin miraca Hastabakıcı ve hizmetçi Or — Talplerin Ortaköy Şila Yurdu e mamanluğunn her gön saab 10:18 ye har arananlar Ortaköy tramvay yolu <a Malatya cineti — Taşamıza br doklara ihtiyncımiz. verir. Yaş 5 ir. alip olanların Karaköy pa it Sivas » Erzurum yo Malatya harc İnşaa mteahhiliğine mn. acsatları: 3— Satılık OşYy: Satılık Teodolit ve Piyano — kullanılmış “Zolss,, markalı tecdolit © wivelan Aleti, “Sisinwez, markalı liraya piyana. Hsbek Robert Kolec pıcısına müracaat. —ı (edi buçuk beygir kuvvetinde Oklot — Markalı çok az kullanılmış arkadan takma bir deniz motörü ile Di takirsile birlikte yeni iki çile, İF sandal satılıktır. Cama ve pazardan. wi günlerde alip olanlar dokuzdan İkiye kadar 40520 No ya tolfonla mlracaat görmeleri, — Eiralık-Satılık EDREMİYTE — Çayiçi, çarşıya 60 mülröda, cadda üzeri, har tnrin mağaza 1 zer inşa elverişli, sabıkan Söracin ohinot E. Kanesi maktuan 1400 liraya ır. Talilerin balen sahibi Akşam etâsl depo memuru Hasan Akmet Şe, görmek için Edromitte Damat yade Hakkı baya maracantlnr. —9 Beyoğlundâ (kiralık apa man — Isikli cadlesinda Şık sine. 1s karpısnıa 166 No.lu fatikal apar manında bir dairo kiralıktır, Görmek n kapıcıya, kiralamak için Istanbul içekapıda Taş Handa 20 numarada müracast —u Acele salılık hane — Vefa cat kargi alça, 1 desinde Atıf Eföndi kntüphaneri zda maliye 25 inn icar getir ve terkos suyunu bayi altı odalı alı hane 2000 Jir#ya eatılıklır. Kiralık Köşk Boğasiçi Çengelköy Havuzbaşı Çakal tepe caddesinde 900 metre meyvalğı havi yedi odalı alışap bir köşk: Görmek istiyenler > Çohgelköy telgrafhanesine, görüşmek Için Kadıköy Telefon caddesi 105 numaralı haneye müracaatları. —4 Ko. 11, 6 ota, kuyu, sarmç ve büy balıçesi, deniya nezareti vardır. 92 lime ya, Anahtarı bitişik komşudadır. Sahi binin ariresi onlardır —ı Biyükadada — Kizamda' doniz kenarı, tım, büyük kuyulu 800 matre güzel “bir. arsa satılk, Bakkal Digor ofandiyo mtrannat, —: bir mahaldo ve bekleme salonu, mun. yene odası ve alelş» odasını bayi, yoni Ya mkemmel bir muayenehane kiralık: tur, Sirkecide Ankara cadüesinde “Temiz ,, race 3 in tramvay — Bahçeli fskiyeli kalive karçısında beşer odalı yaylı boyalı elektrik, terkos tesisatını hayi mendil, körgir İki muntazam Jane satlıklır. Maktuan 0ç bin beşer yüz biradır. 9 Ucuz dört katlı aparıman — Kurtuluş Yeni istasyon Azak sokak 18 No, Sahibinin dışarıya gülmesi mona söbetila pek ehven fintis acele satılıyor. Mezkür apartımanda üçüncü dalroyo müracaat, Ni Kelepir — Senavi peşin 1900 Ira Kira getiren ve içinde kiracı bulunan Fatihte bir mali yarı fiatına acelo catı Jiktır, Saat (8 - 6) arasında müracaat, Telefon 29866 —ı Kiralık hane — Üsküdir Ti ağacı, Yazmacı Şerif sokağında 10Xo. uno 8 oda, torkos, hmvagazı, elektrik, sarnıç, kuyu, Boğaza bakan taraca, manzarası mükemmel ve havadar; kira hktr, Moracant: Aym iahelle 11 Noh bitişik eve, —1 Gerek şehirde gerek sayi yelerde — Kiralik mediiyli moblye: Siz apartıman, er, köşk ve sre İçin Bey- pozajmda “Verit, ya — Kadıköy Allyek azı Çilek sokağında maa müçtemiAk 7 ora ve altında kira getiren bir dülkâm havi 24 romaralı yenl bir oy ohven fiyatla Gatlktr, Tçizdeki sahibine me taat 3 Kelepir satılık apartıman — Beyoğlu. Tetikli caddesi tramvaya bir dakika mesafade 7 kat mermer merdk yen 101 lira irat getirir 10000 lira, Müracaat: Beyoğlu etiklül caddesi Ağa Caml sokak No. 1 1dlkat | — 1 Ev, tarla ve dükkân (1800) liraya satılıktır. — Yeşilköye kırk baş dakika xeesafede bulunan Safra kö- yönde dört oda bir dükkân (2090) metro, Kuyulu bahço 200 koyun alır bayük bir ahır alla parçadan ibaret (84000) metre, tarla, sahılıktır. Talip olanlar mezkür köy imamı Tahsin efendiye ve Yenipos- tahane mersüle dafrasinde küçük Hllml beye müracaat edebilir. Fatih tramvay tevakkufuna bir dakika, Fevzi paşa caddesinde onar metre cap holi iki arsa satlıktır. Fatih Nişanca Jepanakçı zade sokak 9 numaraya mür cant, Beyoğlunda İngiliz sfarotkanssi arka: sunda Aslan sokak 18 numaralı han satiliktir. 12 oda, salon parke, yağı boya divar, arkam bahçe. Yalms 13 ye kadar rasat. ml Acele satılık apartman ve hane — Cihangir, Firuzağa mahaller sinde Kalirler yokuşu Kasatura soka: ğında baş dair, iki dükkân mabiyo dokenn lira icar getirmekte olan Fabl Bey apartımanı eskiz bin Uraya ve ik Salindeki bap odalı kârgir hana de tçbin bop yüz aya acele satlkür. İçindeki hibine müracaat. Kiralık hane — Bıkırküy Yeniyol ik Kiralık muayenehane — İşlek Satılık mükemmel hane — | slntamal kümesi E İLÂNLAR Acele satılık yalı — Kuzguncuk iskelesinn 8 dakika moeafede Paş mevkinde 101 numarak yalı bi metre murabbaina yakın bahçesi ve ayrı kiralık boleğiie her veçhile kabil taksim. vo kabil istifade olan bu binm pazar iksız 6000 liraya verilecektir. Taliplerin lıya müracaatları, — Kiralik dükkân — Kadköyünle Faziryolunda 18 mumuaralı Taran mas Harası köffoi loyazım va 260 metro bah: çesila kiralıktır. Karşısındaki totüncüyo) müracaat olunması, Satılık ev — Lal, Çukurçeşme Kemlpaşa Defter emini sokak yağlı boya beş oda, mutfak, bamem ve belâ ile maa baliço, eloktrilli, torkoslu. ve kü yulu ev maktu Fat 5750 Uraya satı İlktir, Mozkür eve möracaar, | —6 Kiralık aparlıman — Beyoğlu İstiklal caddesinde Kihamra Handa yedişer olalı, banyo, kaloriler, asansörü hayi, deniz görür, doktor kabinesi ve ikameti illhazına elverişli. kiralık üsireler varılır. Birinel kalta 8 numaralı Küroya müracaat, Tel 40p45. —9 Usküdarda satılık hane Güzel manzaralı, gayet kullanışlı, içi iş boyalı, 000 metro murabbaı 7 od, havar gazı va su tasisah, hamam, büyük bah çesinde meyva ağaçları, çişkler ve İk ubonluk, kuyu, havuzlar ve amerikan Fist ağacı tramvayı durağı solunda. Yazınanı Şort sokağı No, ©. İçimdakilara yüürncas Kiralık doktor muayeneha- nesi — Sirkeci Muradiye caddesi 87 No. ikirel kat gayet, kullanışlı, 8 odalı, fevkalâde kâyadar, elektrik, terkos, havagazı mevcut doktor muayenehanesi kiralıktır. Sirkeci Muradiyo caddesi 85 numaralı berber. Ligor efendiye mOra: caak, -3 tarafından satılıktır. Görüşmek için aynı avreste Osman Nuri efendiye müracat , Satılık eczahane — Rumeli se bilinde mufana bir kazada yeğine olan işlek bir ecgahane azimet dolayısile müsal: fiatle satılıktır. Taliplerin Yeni postahana karşısında Hamldiyo cadds- sinde N. Merluh soza deposuna mira. cnlları, Devren salılık berber dük- Sirkeci Ankara caddesinde rada İlkbahar. borbor güllü ahven fatle devron satılıktır, Taliplarin. çindekilere müracaat, Kârlı irat, acı Boyoplamta, Kule kapısında, sinemanın yamada 504/610 numaralı dükkân. 436. lira senelik icar, Dükkâna mürac Cağaloğlunda satı Son Posla matbaa sırasında spartıman inşasına elverişli ve ucuz. Müracat Türbe Babili caddesi (Mahmudiye) No, 16. SU Ucuz satılık ev — Yerernda Uzunçarşı caddesinde Kllithan kargı sındaki sokakta caddeye mazır köşe ba şında 1 numaralı kögir 4 oda, 8 sofa, 2 hela, mutfak, hamam ve Haliç denk ins nezareti, elektrik, terkos ve bura. cas olan yenl ev ucuz satılacaktır. Galata Ada han 28, telefon: 49897. —1 5 — Müteferrik Almanca dersleri — Usula ted pisi mükemmel olen bir Alman hanım almanca dersler vermektedir. Cumadan manda her'gün saat 4 ten 7 ye kadar müracaat : Melle Nezih H. Takelm Mis sokağı 9. —1 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz. Hrehanesini © adres olark göstermiş olan kaclrimizden ÇEKA-Serliö 37-MS- TY-SR narılarına/ gelsn mektupları idareha: aomizden ekdirmal Tekin ve Nuri beylere Gönderdiğiniz ilân için Ida- reye müracaatınız rica olunur. moreudur. Ankara Nafıa Baş Mühendisliğinden: Birinci madde — Bedeli keşfi “46312, lira ve “98, kuruştan ibaret olan Ankara İstasyon eşyayı Ticariye Anbar yollarınız parke kaldırım inşaatı mukavelename tarihinden itibaren 150 gün zarfında ikmal edilmek üzere vo kapalı zarf ile 278/934 tarihinden 2518/934 tarihine kadar “23, gün müddetle münakasaya konuk muştur. İkinci Madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı melilerini isbat edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak Isteyenlerin. A — Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan “3474, li Vilâyet muhasebesi veznesine tevdi ettiklerine dair makbuz sene dinin veya milli Bankalardan birinin teminat mektubunu yabut esham mukabili muhasebeden alınacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet oldyklarına ve itibarı malilerine ait bir vesika göstermeleri icap eder. C — Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarnı yevmi ihaleden en az sekiz gün evvel Vilâyet Baş mühendisliğine göstererek mü- makasaya dabil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları veyahut ellerindeki vesikanın zirine şerh verdirmeleri iktiza eder. Bu üç şartı tamamen baiz olmıyanların münakasaya iştirakleri ani kabul olmıyacağından teklifleri kabul edilmez, 3 üncü madde — Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale ka- Bununun onuncu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı 25/8/934 tarih ve Cumartesi günü saat on beşte Vilâyet münakasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. A üncü madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha m malümat istiyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Nafın ül (4434) Oi Ort Mektebi Orta Orman Mektebine yazılma ve alınma şartları: 1 — Türkiye Cumhuriyeti tebaasından olmak. 2 — Orta mektepten mezun olmak. 8 — Yaşı yirmiden yukarı olmamak. 4 — Sıhhi vaziyetini “dil, göz, kulaklarında ariza olmamak, vücudunda noksanlık olmamak, arızalı yerlerde, dağlık havalide yirüyüp gezmeğe ve hayvana binmeğe bünye teşekkülâtı müsait ve mütehammil olmak,, tam teşekküllü hastanelerden mufassal raporla tesbit etmek, aşı şahadetnmasi vermek. 5 — Belediye veya polis merkezlerinden iyi ahlâklı, ceza görme- miş olduğuna dair mazbata getirmek. 6 — Mektebe girmek isteyenler, İstaubulda Büyükdere Yüksek Orman Mektebi Rektörlüğüne yazacakları istid'aya hüviyet cüzdanı, orta mektep şahadetnamesini, sıhhat ve aşı raporlarını polis veya belediye mazbatasını ve üç adet vesika fotoğrafını iliştirerek gön- dermelidirler. 7 — Müracaatlar 15 Agustostan 15 Eylul tarihine kadar yapılmış olmalıdır: Noksan evrakla müracaat kabul olunmaz. 8 — Vaktinde tam evrakla müracaat etmiş olanlardan şahadet- nameleri pek iyi ve iyi olanlar müracaat tarihi sırasile tefrik olu nur, Kabule lâyık talipler kadro miktarım geçerse bunlardan evvelâ tahsiline fasıla vermemiş olanlar, saniyen riyaziye dereceleri yüksek. olanlar tercih olunur. 9 — Kabul olunan efendiler tahsil esnasında mektebi terkettik- leri veya mektebi bitirdikten sonra tayin olundukları vazifeye gitmedikleri takdirde mektebin yapmış olduğu masrafları ödeye- ceklerine dair mektebin vereceği nümuneye göre Noterlikten tas- dikli tahbhüt senedi vereceklerdir. Taahhüt senedi vermeden mek- tebe devama müsaade olunmaz. “4162, Bursa Ziraat Mektebi Talebe Kayıt ve kabul şartları: Bursa Ziraat Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Mektebe bu sene Leyli ve Meccani on heş talebe alınacaktır. Girmek için kabul şartları A — Türkiye tebasından ve hüsnühal eshabından olmak, B — Orta mektebi bitirmiş çifçi veya arazi sahibi evlâdı olmak, € — Yaşı on dokuzu geçmemiş olmak, D — Hastalıktan salim ve Ziraat işlerini ifaya bedenen mukte- dir olmak, E — Tahsil esnasında mektebi bilâ mazeret terketmemek ve terkettiği taktirde kendisine yapılmış olan bilumum masa- rifi ödeyeceğine dair noterden musaddak “ Mektepten alı naçak numunesi veçhile , kefaletname vermek, F — Talip miktarı muayyen adedi geçtiği taktirde yapılacak musabaka imtihanını kazanmaktır. 2 — Mektep Teşrinievvel başında açılacağından taliplerin niha- yet Eylülün onuncu gününe kadar yukarda yazılı evsafı haiz olduklarını bildiren vesikalarla birlikte bir istida ile mektep müdürlüğüne müra. etmeler (4484) Maarif Vekâletinden: Muatıka Erkek San'at mektepleriyle Ankara İnşaat Usta melte- bine bu sene de müsabaka ile leyli meccani talebe alınacaktır. Müsabaka imtihanı her Vilâyet Merkezinde 20/8/934 tarihinde yapılacaktır. Talipleri bir istida ile Vilâyete müracaat etmeleri İlân olunur. (4470)