14 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

14 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

“ww uAğaçtan düşerek derhal ölmüştür. Sahife 6 Kastamonuda spor sahası Bir çocuk bahçesi, birde büyük yüzme havuzu yapıldı Kastamonu 8... (Hususi) — Bir müddetten beri Oluk başın- da yapılmakta olan spor saha- 81, çocuk bahçe si ve yüzme hi vuzunun. inşaatı bitmiş ve saha geçen hafta mex rasimle açılmış bir. Gerek spor sa: ası ve gerekse gocuk bahçesile yüzme | havuzu şimdiye kadar Kastamo- nuda, hissedilen en büyük yaşlardan birisi idi. Değerli ve çalışkan valimiz Fuat bey, bir se- ne evvel Kı monuya geldiği zaman bu ihti yacı duymuş ve ilk faaliyet olarak Bu güzel eseri ortaya atmıştır. Gazi stadı adı verilen bu saha, Olukbaşındaki hususi idareye ait üzerine kurulmuştur. İçinde niza- mi boyda bir futbol sahası, ve ge- ve voleybol yeri yapılmıştır. Bun- lardan başka sahanın ağaçlık bir kısmında güzel bir çocuk bahçesi N meydana getirilmiş ve bahçeye çocukların eğlenmelerine mahsus salıncaklar, kayma olukları ve atlı “karınca konulmuştur. Bütün mal- zemesi ve ustalığı Kastamonuda yapılan bu aletler çocukların oyan ve eğlenme ihtiyacını kâfi derece- detatmin etmekte ve günün hiç bir dakikası boş durmıyarak Kas- tamonu çocuklarile dolup boşak | maktadır. Hayli emek sarfile meydar len ve üzerinde oldukça im toprak tesviyesi yapılan futbol sa hası'da fevkalâde iyidir ve etra- fında tabii şekilde anfi mevcut- tur. Sahada ayrıca oyuncularım yunmalarını mahsus bir yer ile koşu ve saire yapıldığı zaman ha- Gaziantep trahom mücadele reisi Gaziantep 12 (Hususi) — Şeh- rimiz trahom mücadele reisi dok- tor Köşif Ömer bey Adana tra- hom hastanesi baş, hekimliğine pakledilerek yerine doktor Nuri Fehmi bey tayin edilmiştir. Kâşif Ömer bey, şehrimizde trahom mücadele teşkilâtımi tesis etmiş ve bu vadide büyük hizmet ve himmetler. sarfından biç bir an kaçmamış değerli bir doktaru- muzdur. Bir Kn ağaçtan düşerek öldü nın -Kızılbahçe nabiyesi da- iel hüviyeti henüz tesbit edi- lemiyen bir köylü, köyünden çikarak palamut toplamağa gitmiş ve palamut toplamakta olduğu me Kastamonuda yüzm havuzundan bir manzara kemlerin oturmalarına mahsus bir izme havuzu, denize hasret gidilen Kastamonuda; çok mühim bir ihtiyacı karşılamış bu- Junmaktadır. Muhtelif derinlikleri ihtiva eden havuzun genişliği 20X40 ebadındadır. Ve en derin yeri 1,80 metredir. Temiz bir su akan bu havuza bir de kayık getir- tilmiştir. Etrafa muntazam şekil. de soyunma mahalleri inşa edil. miş ve soyunma yerlerinin üst ta- Tafı, istirahat yeri haline soku muştur. Ayrıca havuzun bir tara- fına atlak yeri yapılmış, bu suret- Tahta kaldırılınca. Döşeme arasında birçok kitap ve eşya bulundu Gaziantep 12 (Hususi) — Mant- fatura ticaretile meşgul Ali efen- dinin Eyüboğlu mahallesindeki evinde tamiratla meşgul bulunan marangozlar bir tabtayı kaldırınca içeride birçok eşya gördüklerin- den ev sahibini haberdar etmiş- lerdir. Keyfiyet zabıta ve maliyece de haber alınınca evde yı rağ turmada bin ciltten fazla ve ecnebi dilinde yazılmış kitaplar, birçok fizik alâtı, bir mikroskop, mavzer ve saire bulunmuştur. Evvelce bir ermeni doktora it olduğu anlaşılan bu eski ve bü- yük evde. araştırmaya devam edilmektedir. skins pes Kastamonu yüzme havuzunda bir müsabaka ve Gazi stadile çocuk bahçesinin uzaktan görünüşü | cabeyin en büyük derdi susuzluk- le havuza yük- sekten de atlamak imkânı verilmiştir. On beş gün- denberi umuma açılan havuzda hergün yüzlerce kiş banyo yap- makta ve buna binlerce kişi de seyirci — olarak sahasının bir kı- sum tarafları mun- tazam şoseler har | linde tarhedilmiş | olduğundan man: zarası da çok güzel görünmek: tedir. Gelecek se- ne yapılacak bir kısim inşaat ve ağaç dikilmsile bu kısmın manzarası tamamile deği” şerek Kastamonu- un mükemmel bir mesiresi hali- ni almış olacaktır. Spor sahasında ayrıca bir de büfe bulunmakta ve ihtiyaçlar bu- radan temin edilmektedir Sahanın, kalabalık olduğu za- manları inzibat ve asayişi işleri de yoluna konulmuş ve bir tarafa 'da telefon tesisatı yapılmıştır. Olukbaşı şehrin merkezinden 14,5 kilometre kadar uzakta ok. duğu için çarşı ile Olukbaşı ara- sında otobüs seferleri de yapıl. mağa başlamıştır. Stadın ir yolcu otobüsle beş kuruşa ve araba ile yüz paraya Olukbaşına gitmektedir. Bu su- retle stadın inşası bilhassa cuma günü ve diğer günleri akşamlari şehrin hayatını bambaşla bir şek- ia da muvaffak olmuştur. Kastamonulular, vali Fu- at beye bu büyük himmetinden dolayı teşekkür etmektedirler, Ben de, burada Kastamonuluların bu hissiyatına tercüman olarak ça- teşekkür Sunmağı bir borç biliyorum. Talât Mümtaz Karacabeyde su derdi Karacabey 9 (Hususi) — Kara 'dan sonra, lışkan valimize sonsuz tur. Şimdiye kadar kasabanın yı mından geçen Hanife deresinin suları bir hortumla mahallelere çıkarılıp içiliyordu. Şimdi bu de- re yeşil bir renkte akmaktadır. Su fena halde kokuyur. Belediye Suyun içilmesini yasak etmişti Fakat halk su tedarikinde gü ğe uğriyor. Kasabaya 15 kilometre uzak- ta Gölcük isminde iyi bir su va dır. Bunun celbi için 50 bin lira lâzımdır. Halbuki belediyenin ar cak 10 bin lirası vardır. Beledi. ye bankasından 20 bin lira istik Taz edilerek suyun getirtilmesine teşebbüs edilmesi düşünülüyor, hükümetin bu hususta yardımı beklenmektedir... yiz“. isi » 14 Eylül 1934 Merzifon mektupları Merzifonda dokumacılık gittikçe ilerliyor Dokumacılar boya getirtmekte müşki- lâta e şikâyet ediyorlar Merzifon 8 (Samsun ve ha- valisi o muhabi- rimizden) Merkezinin ka- labalığı Okadar verimli bir ka- saba olan Merzi- fon, son zaman- larda dokum cılık — sanatini pek ileriletmiş- dir. Cumhuriye- tisat yolundaki kuvvetli hamle iş hayatı, zifonu da m kadder © olan parlak bir istik- bale her gün bir- az daha yaklaş turmaktadır. Bu havali köye lerinin (Don- P luk) dedikleri renkli ve cubuk- Merzitonda bir dokuma Imalâthanesinin boyas Tu elbiselikleri. çı ni ve çadır denilen don ve gömleklerini Merzifon tezgâhla- rının durmak bilmiyen faaliyeti hazırlamaktadır. Sayısı 1200 den fazla olan bu tezgâhlar, bir taraf- tan köylünün istediğini verirken, öbür taraftan da şehir ve kasaba-, larda tutum ve şalışmaktadır. Şimdi bunun ne- ticesi olarak ta uzaklardan Erzu- Tum. ve havalisinden bile sipariş almakta. imişler.. Merzifon perdelikleri, sofra, ya- tak, oda takımları, krepon ve ke- ten bezleri Samsunda ve bu civar kasabalarda da oldukça bir rağ- bet ve şöhret bulmuştur. Merkez- | de ve köylerde iki üç bin ailenin geçim imkânını hazırlıyan bu sa- pat, henüz makineleşmemi her gün biraz daha ileriliyen ve genişliyen bir çalışma kaynağı ol. maktan da geri durmamıştır. Merzifonda dokumacılık faali- yetini teksif ve idare eden bir kaç. Ferendecizade- ler, Müezzinzedeler, Şahinzede- ler, Aydınzadeler, Basmacızade- ler gibi... Bu müesseseler kendi tezgâhlarından başka | ariçteki tezgâhları da angaje etmişlerdir. Halkın tutumuna bağlı olarak seçilen örnekler, bu tezgâhlarda, zamana göre değişen bir ücretle 'dokutturulmaktadır. Merzifonda- | ki bu sanat müesseselerinin içinde | Ferendecizadelerin çalışma | ev- leri biraz daha canlı, biraz daha müessese vardır: rinden birisi boyacılığa ayrılmıştır. Buradaki islim kazanları, toz ha: bir taraftan da iplikleri istenilen renge çevirmektedir... Öğrendiğime göre boyalar, Al manyadan, iplikler de Ada Tarsus, İzmir ve Yedikule fabri- kalarından © celbediliyormuş... Kendilerile temas ettiğim doku- macılar, boya getirtmekte çok maruz kaldıklarını, imrüklerde boya kutu- larinin ağızlarından muayenesi imkân varken kutuların her har dairesi ve Imalâthanenin çözgü dolabı gi bir yerine vurulan şişlerle mua» yene yapıldığını ve bu yüzden açılmış deliklerden akan boyalar, binnetice maliyet fiatlerini ka- bartmağa vesile olduğunu söyle- mektedirler. — Zübeyr oğlu Fuat AKŞAM Abone ücretleri Benedi SENELİK 1400 İuruş 2700 kuruş G AYLIK 750 » 1450 > SAYLIK 400 » 800 > JAYLIK 150 z Posta irtihadına dahil olmayan. ecnebi memleketlir. Senelei 600, allı aylığı 1000, Wç aylığı 1000 kuruştur. Aöres taba için yirmi beş Kuruşluk pul göndermek kâzımdır. Cemaziyelâhir: 4 — uzm mark Güneş Özin İkindi Akşam Yal E 946 UMIZ SAZ S2 1 Va. 358 S9 A0 13,82 akar ie İlarehane: Bakıili civan Acımasluk Sk. LERİN Radyo 14 Eylül cuma 2.30 pl mesriyatı, 18,30 lik “neşriyatı, 19,20 ajana haberleri, 19,30 Türk musiki mentiyat: (Elzem; Ruşen, Cevdet beyler ve Vecihe, Nez dime, Nazan Feridun hanımlar, Öyrk elendi), 21,20 ajana ve borsa haber leri, 21,30 mdyo orkestra tarafından hafif msi. Budapeşte (550.5 m.) — 19.35 or- kesim konser, 21 spor haberleri, 21,15 peşeli sözler, 21,45 Lakatoz çikan taz kımı, 22,45 ecnehi eiyazetine dair söz. ler, 23 haberler, 23:20 operalardan tac ganni (piyano yefaksitle Me But tertir, Toka. Manon, Bobene, Vi Alda ve Matlinata operasından parça: lar, 24 dans raki Viyana (507 m.) — 16.05 keman, gitar milis, 19720 apar, 9.30 sey yah neşriyat, 19,40 teknik bahisler, 20 haberler ve saire, 20,10 halk sarkıları 71,10 memleket bahialeri, 21.30 Artur Seknlezlerin Licbelei isimli piyesi, 23 akşam musikisi, 23.40 haberler, 23.50 konserin devam, | pl. 15 Eylül cumartesi stanbul £ 1830 frsnsizen dee, 19 plâk mepriyatı, 19,30 Türk mesiki mes siyatı: (Fahire, Safiye hanımlar ve fik, Fikret beyler), Zİ Excel Şefik bey tarafından konferani, 21:30 atidyo caz İstanbul İM