22 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Belediyelere 490 bin lira Ankara 21 (Hususi) — Oktro vanın lâğvı ile yerine konan yüzde sekiz gümrük bissesinden 934 senesi ”
 hrimize gelen murahhaslardan bir kısmı: Yukarıda solda Estonya heyeti, sağda Fransız murahhılarından bir ku heyeti reisi,...
 Eski bir dert.. " İstanbulun süt meselesi nihayet hallediliyor mu ? Trakya sütçüleri Istanbula ucuz fiatle süt göndermeğe...
 Reisicumhur Hz. Ankarada iyük tezahüratla karşıladılar “Ankara 21 (Hususi) — Reislcamhur Hz. bugün Ankarayı şereflendirdiler.
 K İ müzeleri umumi mi hrimizde mevcut - Bilerile fetihten sonra vütirilmiş olan tarihi binalazın mahvolmasına meydan verilk

1kl cambaz... w Bir ipte oynamazl... Sene 17 — No: 5731 — Flat her yerde 5 kuraş CUMARTESİ — 22 Eylal 1934 Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Eski bir dert.. İstanbulun süt meselesi nihayet hallediliyor mu ?| Trakya sütçüleri Istanbula ucuz fiatle süt göndermeğe başladılar Trakyanın merkezi olan Edi İstanbulun ötedenberi büyük bir derdi vardır: Süt meselesi... Bu meseleyi halletmek için şimdiye kadar yapılan teşebbüsler hiç bir netice vermemiştir. Elân sırası gel- dikçe en slâhiyettar ağızlar İs- tanbulda satılan sütlerin karışık ve hileli olduğunu söyler. Buna rağmen şehrimizde süt fi- ileri ucuz değildir. Vasati olarak sütün İitresi 20 kuruştur. Bu fiat, bilhassa halis olduğundan şüphe edilen bir süt için, çok yüksektir. Şehrimiz sütçüleri kendilerinin sütü pahalıya aldıklarını, bu se- beple daha ucuza satamıyacakla- rını ile iyorlar, Süt fiatini ucuzlalmak için alınması lâzım ge- Jen tedbirler arasında toptan fiat- lerin ucuz olması çok mühimdir. İstanbulda süt toptan 8 kuruşa sa- tılıyor. İnekçiler bundan daha ucuza süt vermelerine imkân ol. madığını ileri sürüyorlar. ilrneniin umumi görünüşü Son zamanlarda inekçilere mü- im bir rakip çıkmıştır: Trakya daki hayvan sahiple manlarda hububat mesi Trakyada bi hayvan beslemeğe ok köylüleri sevketmişt Alpullu mintakasında pancar zira atinin inkişafı bunu kolaylaştır. miştir, Pancar köspesile beslenen hayvanlardan daha fazla süt alın. maktadır. Nakliye vasitalari çoğaldığı için Istanbula süt ve yoğurt sevkiyatı artmıştır. Trakya sütleri cine iti- Barile iyi olmakla beraber, yol masrafına rağmen İstanbulda 6e- kiz kuruştan ucuza verilmektedir. Bu yüzden bir rekabet başlamiştir. Trakyada sütçülük tanzim edi Jirse İstanbula çok miktarda süt gönderilebileceği anlaşılıyor. Bu hal istanbulda süt meselesinin hal line yardım edecektir, e Hz. Ankarada İ Ankaralılar Gazi Hz.nil büyük tezahüratla karşıladılar Ankara 21 (Hususi) — Re- İ) istcumhur Hz. Bugün Ankara- İl ve sereflendirdiler. Uzun müd- dettenberi Gazimize mütehas- sir olan Ankaralılar erkenden istasyon civarını doldurmuş” ardı. Herkes trenin gelmesini sabırsızlıkla bekliyordur. Gazi Hz, islasyonda vekil. ler, binlerce halk candan tezahü. rat ile kendisini selâmladılar. Gazi Hz. nin refakatinde Başvekil İsmet paşa ve da hiliye vekili Sükrü Kaya beyler gelmişlerdir. Gazi Hz. doğru. X ca Çankayadaki köşklerine İY azimet buyurmuşlardır. © Galatasaray Feneri yendi Dün Galatasaray - Fenerbah- çe takımları Taksim stadyomun- da karşılaştılar, Stadyom çok ka- Tabalıktı, fki klüp te tam takımla” rile çıktılar. Çok heyecanlı olan Nİ tile bitti, Maçın tafsilâtı spor kis- maumızdadır. Belediyelere 490 bin lira Ankara 21 (Hususi) — Oltro- yanın n ile yerine konan yüzde sekiz gümrük hissesinden 934 senesi birinci üç aylı mahsuben 490 bin liranın bil mum belediyelere tevzi edilmesi dahiliye vekâleti tarafından ka- rarlaştırılmıştır. Keyfiyet beledi yeler bankasına bildirilmiştir. Beynelmilei parlâmentolar konferansına iştirak kısmı: Yukarıda solda Estonya heye heyeti reisi, sağda Japon heyeti, # i, sağda Fransız murablışılarındar Dün bir çok murahhaslar geldiler ge n bir kısmı, aşağıda solda logiliz Oiazısı ikinci sahifemizdedir) Seyyah celbini düşünürken. Eski eserleri muhafaza için çare bulmak lâzım Bazı kıymetli sebiller ve âbideler bakımsızlıktan harap olmaktadır a Çatısında yaban! ağaçlar büyüyen Galatada Azap kapısında 18 inci asırdan kalma sebil Miktarı 800 ü mütecaviz olan bu eserler arasında çok kıymetli geşmeler, sebiller, medrese, han, hamam, cami ve mescitler, Bizans devrinden kalma kale surları, burçlar, kiliseler, şimdi ancak dört duvardan ibaret Tekfur ve Jüstin- yen sarayları bilhassa muhafaza ya lâyık görülmektedir. rının geceleri aşirilar zans eserlerile fetihten sonra cuda getirilmiş olan tari zin mahvolmasina meyda: memesi için yeniden teşebbü bulunmuştur. Artık harap olmuş ve kurtarılması imkânı kalmamış bulunan eski eserler olduğu gibi bırakılarak bütün muhafaza emek- erinin sanat, mimari ve tarih ba- kımlarından çok değerli ski eser. ere tahsis olunması kararlaştırıl- mıştır. müzeler idare, ini celbetmiş ve menolenması içini (Devamı 4 üncü sahifede). — Rica ederim dokunmayinl., deği — Hiş tramvaya binmediniz mi? Bu yaşa geldim, daha bana bir erkek el