22 Eylül 1934 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

22 Eylül 1934 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Televizyon ihtiraından ımumi hayatta istifade edilebilecek mi? — 2 nci Sayım — Tayyareci Lindbersin çocuğunu çalan adam yakalandı — 2 nci sayıfada — MT İTER NT 17 inci Yıl * Sayı: 6002 22 2 EYLOL (9 uncu Yazı İşleri Telefonu: 24379. Cümartesi, © İdare Telef onu ay) 1934 24370 Sayısı 5 Kuruş JAPONYADA 7 TAYFUN!, Acaba bir muvazaa! karşısında mıyız? Bulgaristanda Türk — Bulga dostluğunu zehirliyen ( (Traky: komitesi) dağılmış. Bu dağılış, Türk — Bulgar münasebatınm inkişafr bakımından şüphesiz şa- | yanı dikat bir hâdisedir. İhtilal ci Gorgiyef hükümeti geçer geçmez umumiyetle komite- cilik zihniyeti aleyhinde harekete geçmiş olmakla beraber Trakya Komitesi bugüne kadar Bulgaris- tanda Türk düşmanlığı tahrikâtr- na devam ediyordu. Bu tahrikâ- tın devam etmesi ise yeni hükü- metin ilân ettiği prensiplere sada katinde' adetâ şüphe uyandırı- yordu. Acaba uzun tereddütlerden sonra nihayet Trakya komitesinin dağılmış olması Türk — Bulgar münasebatında arzu edilen sami- miyeti tesise yardım edebilecek mi? Biz bu neticeyi candan dileriz. rakya komitesi dağılır- yaziyetinde salâh vü- isine mani olmak için fesat tohumu: atmış- nin dağılışı tespit netine bıraktığını ve bu diği Met te o maksat ve gayeyi tal k- »ak. ettirecek bir kudret gördüğü- ğ 200 ilân etmiştir. tlyı komitesinin bu tarzda dağılışı neden ileri gelmiştir? Acaba bu komite Gorgivef hü- kümetinin takip ve tazyikından kurtulamıyacağını anladığı için mecburi bir infisah kararı mi ver- di? Bu kararını verirken de zavahiri kurtarmak için malüm olan şekil- de bir nümayiş yapmak mı istedi? iş başma | Büyük zararlara uğrayan Ozaka'şehri ve tayfundan hafif kurtulan Tokyo, Şehirler yıkıldı; trenler devrildi; yangınlar çıktı Saatte 70 mil esen Güher ağ: 7— üne hdhçe » 0 Evet, futbol böyledir: Galata- saray tamam ve hazırlanmış bir takımla uzun müddettir yeneme- diği Fenerbahçeyi dün eksik ve hazırlanmamış bir takımla yeni- verdi, Doğrusu böyle bir neticeyi dün Galatasaray dün Fener bahçeyi yendi! Maç beklendiğinden fazl fazla hareketli ve heyecanlı oldu. Galatasaray takımı iyi bir maç yaptı stadyom kapısından — girenlerin pek çoğu ummuyordu. Bu itibarla bu netice yerinde bir sürpriz tesi- rini yaptı. Maçın yapılacağı pek de mu - (Devamı Tirci sayfanın 8 üncü sütunünla Mehmet Asım —— (Devamı 4 öneli sayıfanm i inci sütununda) tayfun önüne geleni deviriyor: ölenlerin sayısı belli değil. Tokyo, 21 (AAJLE — Orta Ja- ponyada Kiyushudan Nigataya doğru saatte 45 mil sür'atle ilerli- yen bir tayfun 35 mektebi yıkmış 300 çocuk ölmüştür. Tayfundan hasil olan cezir, fu- kara şehrinde iki bin kişinin sular altında kalmasına sebep olmuştur. Bir çok ölenler vardır. "Cenevrede, Türkiyenin miletler cemiyeti konseyi azalığına seçilmesi hâdi- İ sesinin siyasi ehemiyetinden ev- velce bahsetmiştik. Fakat seçim muamelesinin cereyanına dair Av- rupa matbuatında gördüğümüz tafsilât bu chemmiyetin derecesi- | Ozakadaki - meşhur Tennoji mabedi yıkılmış ve yıkılırken de 1S kişiyi yaralamıştır. Kujoto civarında bir ekispres yoldan çıkmıştır. Garbi Japonya da telgraf, telefon © muhaberatı, demir yolları münakâlât intiza - —— (Devam 4 Ündü sajıfanin 1 inci sütununda) | aleyhimizde çalışanlar eksik değildi! Konsey azalığına seçilmemiz, büyük mücadele neticesinde elde edilmiş bir muvaffakıyettir ni bir kat daha artırmaktadır. Bu cümleden olârak (Le Journal) ga- zelesinin Cenevrede bulunan #i- yasi muhavriri (Saint — Brice) Türkiyenin konsey azalığına se —— (Devamı Tini sayıfanın İlnci sütununda) Otuz devletin murahhasları dünden itibaren gelmeğe . başladılar Parlâmentölar konferansı ruznâmesindeki meselelerin en başında, işsizlik ve gençlerin çalıştırılması geliyor Dün Paflimentolar konferansına gelen mürahhaslar: 1 — Üstte: Japon, a! yeti reisi, İsveç heyeti umumi kâtibi, İngiliz heyeti reisi... Dün Fenerbahçeyi yenen Galatasaray takımı. Artvin yolunda: 7 Güzel şeylerin yanında acınacak hâller.. Artvin halkı sıhhi vasıtalardan mah- rumdur, mevcut tek eczanenin de kapısına kilit vurulmuştur! Artvinden bir görünüş. Artvine bu defaki gidişimde iyi şeylerle beraber'bazı acınacak haller de gördüm. İyi şeylerden | biri şimdiye kadar en küçük bir | meydanlıktan mabrum olan kasa- bam ortasında küçük, fakat gü | zel bir Cumhuriyet meydanr'açıl- mış ve ortasma da bu meydan ile mütenasip bir abide kurulmuş bu- lunmasıdır. Abidenin dört bir| köşesine ayni zamanda şair olan | kaymakam Ömer Bedrettin Beyin | bir. şiiriyle Gazinin gençliğe hita- belerinden bir kaçı yazılıdır. . Üss tüne de Gazinin bronzdan bir heykeli konacaklır. Heykel ha - zırlanmış, yalnız yerine konması kalmıştır. Cumhuriyet meydanı - um etrafındaki ahşap binalar is - ümlâk edilecek, meydan daha İ fazla genişletilecektir. Bu suret - : Fransız heyetleri. Solda: İrlanda he- (Yazısı 4 üncü sayıfada) Te bu meydan Artvinin zineti haline gelecektir. yegâne | Fevkalâde bir havaya ve ikli- me'malik olan Artvin iyi ve sıhhi bir sudan mahrum bulunuyordu. Mehmet ASIM (Devam 7 inci sayıfanın 4 inci sütunünda) Vakıt'ın Hekimi Okuyucularımıza bir fayda daha temin ettik İç hastalıkları mütehassısı Dr. Salim Ahmet Bey Vakit okuyucu- larının bütün müşküllerine | cevap vermek işini üzerine almıştır. İstiyen okuyucularımız gazetemize sorgularını yazı ile bildirsinler. Ce- vaplarını gene gazetemizde bula - caklardır.