24 Haziran 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Haziran 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 17 — No, 5991 — Fiatı her yerde 5 kuraş PAZARTESİ — 24 Haziran 1935 Bugün Sahife —— Telefon: 24240 (idare) » 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) İtalyan - Habeş gerginliği Atatürkün Ankara civarında gezintisi son günlerde arttı Habeş imperatoru “biz de toprakları- mızı korumak için tedbir almağa mecbur olacağız,, diyor Londra 23 — Sunday Chorenic- le gazetesi Habeş imparatorunun yeni sözlerini yaziyor. İmpara- tor demiştir ki; «Habeşistan Miletler cemiyeti üyesindendir ve Briand-Kellog andlaşmasını imza etmiştir. Bu se- beple harpten evvel her türlü sulh yollarına baş vuracaktır. Milletler Cemiyetinin italyan - Habeş anla- şamazlığını halledemiyeceğini zan- netmem, Biz ne asker topladık, ne de hududa asker gönderdik. Bilâkis biz işin sulh yolile hallini istiyo- Yuz. Fakat böyle bir yol bulun- maz, iş uzar ve İtalyanın silâhlân- ması levam ederse biz de toprak- larımızı korumak için tedbir al- mağa mecbur olacağız.» Napoli 23 — Gange şarki Afrikaya hareket Vapurda 29 zabit, 50 küçük zabit, 1800 nefer ve çok levazım vardır. Cenfidenza vapuru da beygir ve top yüklü olarak yola çıkmıştır. Cenevre 23 (Hususi) — İtalya ile Habeşistan arasındaki gergin- lik son günlerde artmıştır. İtalya bu işe kimsenin karışmasını iste- miyerek mütemadiyen hazırlık yapmaktadır. M, Edenin Paris ve Romayı ziyaretlerinde (o Habeş işinin de konuşulacağı umulmuş- tu, Halbuki M. Eden böyle bir konuşmaya yanaşmamıştır. Anla- şıldığına göre İngiltere şimdilik bu çetin mesele ile uğraşmak is temiyor. vapuru Adalarda Dün Büyükadada çiçek bayramı yapılmış, bu münasebetle bir çi- çek muharebesi olmuştur. Bayram on sekizi yirmi geçe başlamış, iptida çiçekleri: süslü arabalar geçmiştir. Bir.nclliği | Seferoğlu- nun, ikinciliği Soyuncakinin, üçün cülüğü Yat klübün arabası ka- xanımıştır. etmiştir. | Milletler cemiyeti, İtalyan - Ha- beş işinin aldığı şekilden çok eni- dişe duymaktadır. Seferberlik doğru değil Adisababa 23 — Habeşistanın seferberlik yaptığı doğru değil dir. Habeşistan geçen hafta Mil letler cemiyetine baş vurmuş, bi- taraf bir heyet gönderilmesini is- temişti. Böyle bir heyetin kurul ması tahkikat yapması bekleni- yor, Roma 23 (A.A.) — Habeşiş- tan dış işleri bakanı M. Herroy,- dün Adisabadaki İtalyan elçiliği- ne giderek bayrak yırtma hâdise- si hakkında hükümet namına ö- zür dilemiştir. Bu mesele hakkında tahkikat açılmış ve birkaç kişi yakalan- mıştır, $ilâh kaçıran gizli bir cemiyet Roma 22 — Giornale d'İtalia gazetesi Habeş hududunda de vamlı surette çete muharebeleri olduğunu yazıyor. Bu gazete Ha beşistanın bütün İtayanlara ve İ- talyan eşyasına kapılarını kapa- dığını ilâve eldiyor. Habeşistan bütün devletler tebaasina imtiyaz verdiği halde İtalyanlara imtiyaz vermiyormuş. Giornale d'italia Habeşistanın açıktan açığa İtalya (aleyhinde durum aldığını, merkezi “Ameri- kada olan gizli bir cemiyetin Ha- beşistana silâh kaçırdığını yazı. yor. Cemiyetin 400 şubesi varmış. Büyük Önder RX Çubuğu, Karagölü, Timurlengin ordugâh kurduğu yerleri gezdiler gi 7- Atatürk Timurlengin yıkandığı hamamın, üstünde, “2 - Atatürk ve bay All Çetinkaya Karogölün kıyısında, $ - Atatürk Ankaradan hareketinden önce Parti binası önünde, Ankara (Hususi) — Atatürk geçen pazar günü Çubuk bara- mı ziyaret (etti, o Yanlarında bayındırlık bakanı bay Ali Çetin- büyük çiçek bayramı Çiçek bayramında çiçeklerle süslenmiş arabalar ve çiçek muharebesinden bir enstantane Bundan sonra çiçek sergisi gezilmiş ve bir çiçek muharebesi yapılmıştır. Araba içindekilerle Nizam cadderinin iki tarafında toplanan haik biribirlerine çiçek atmışlardır. Çiçek bayramı çok eğlenceli olmuş, Istanbuldan gelen binlerce halk ta bayramda bulunmuştur. 4 ve 5 Atatürk eski hamamın üstünde kaya ile davetli birçok saylavlar bulunuyorlardı. Çubuktan sonra 25 kilometre ileride bulunan Karagöle varıl | dı. Atatürk Karagölde bayındir- | lık bakanından ve köylülerden malüma! ler, gö- | lün 25 metre derinlikte oldu- ğunu, suyu en sıcak günlerde buz gibi soğuk olduğunu tepedeki ka- yalıklar arasinda bütün yaz buz bulunduğunu söylediler. (Devamı dördün ifede) ITecimezlerimiz, dış pazarlarda hik lesiz ve en iyi mal satacaklar.) —Gazetelerden— — Hamburga oturmak için mi gidiyorsunuz?.. — Hayır, bir kilo Trabzon yağı alık geleceğim!...