10 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bitaraf devletler, zecri tedbirlere şiddetle de- vam edilmesini yorlar isti- Italya, Habeşistanın ilhakı tanınmazsa Av- rupa işlerine karışmı- yacak “Sene 18 — No. 6307 — Finti her yerde 5 kuruş PAZAR — 10 MAYIS 1936 mma Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) © Italya kralı Imparator oldu Faşist meclisi dün gece Habeşistanın ilhakını ilân etti Kral Emanuel, Habeş Imparatoru oldu, Badoglio da Habe- şistan kral vekilliğine tayin edildi. İlhak tanınmazsa Habeş Imparatoru İlân eğilen kral Viktor Emanuel Roma 9 (Akşam) — Büyük faşist meclisi bu gece saat 1ide NM. Musuo- lininin riyaseti altında Palazzo Ve- nezlada toplanmış ve on dakikalık bir müzakereden sonra dağılmıştır. Bundan sonra M. Mussolini nazır- lar meclisine riyaset etmiş, bu toplan» tida üç dakika sürmüştür. M. Mussolini, zecri tedbirci ol- mayan devletlerin diplomatlarını, tas rihi kararlari dinlemek üzere, Vene- dik sarayına davet etmiştir. Tam sani ön bir buçukta M. Mussolini sarayın balkonuna çıkarak, saray önünde toplanan binlerce hal- kın şiddetli alkışları arasında Şu nutku söylemiştir: «Beni dinleyiniz. Bir kaç dakika içinde öğreneceği niz büyük faşist konseyinin karar- Jarı fe büyük bir hadise vukua gel- mektedir. Bugün Habeşistanın mu- kadderatı kati olarak tesbit edilmiş- tir. Faşist devrinin 14 üncü sene- sinin 9 mayısı vatan tarihine geçen bir gün olmuştur. İtalya nihayet ken- disine bir İmparatorluk kazanmiış- tır. Bu faşist imparatorluğudur. Çün- kü: bu imparatorluk, liktör faclaları azminin silinmez izlerini taşımakta- dır, 14 yıldanberi İtalyan milletinin (Devamı yedinci sahifede) Yolcu tayyarelerimiz geldi Dün gelen üç yoleu tayyaremiz ve tayyareleri getiren pilotlar Devlet hava yolları idaresi tarafın- dan Ankara ile İstanbul arasında yolcu ve posta nakliyatı için Londrâa- dan satın alınan üç yolcu tayyaresi, dün saat beşi on geçe Yeşilköy tayya- Te karargâhına gelmişler ve hava yol arı idaresi oerkânile tavvarecileri- miz tarafından karşılanmışlardır. Tay- yareler, yedişer kişiliktir ve son $is- temdir, Tayyareler, bugün pilotları tarafın- | dan Ankaraya götürülecek ve hava yolları idaresine teslim edilecektir. İtalya, Ren meselesine ve Avrupa işlerine karışmıyacak 3 28 Habeşistan kral vekilliğine tayin edilen mareşal Badoglio Bulgarlar aleyhi- 1 Amedio İtalyan zabitleri arasında mize filim çevirdi! Sofya hükümetinin düş- manlığı körükliyen bu İfilmi menedeceğini umarız Müteveffa | Sofya 9 (Akşam) — Bulgar şairi İvan Vazofun meyhinde Granada seri, yeğeni Al, Vazof tarafından filime alınmış ve buradaki Paçef sinemasında halka gösterilmeğe başlarımıştır, Resmi Bulgar m fM, Türk «- Bulgar dostluğunun takviyesi lüzu- kleri bir sırada Türk rkler namında bir Bi üğe gelen Tü mak için güzel kızı Çi stiyor. rinde misafir- rına > yaran- ayı çıkarmak Fakat kız Kamen namında r delikanlısını seviyor ve babasının evine Halil ağa ile arka- daşları geldikleri sırada sevgilisi ile beraber dağa kaçıyor. Çorbacı Çeko kızının bu hareketi- ne kızarak kleri takiplerine çıka- Tıyor, niyor. t kizi Halil ağanın haremine götürü- Tüyor. (Devamı yedinci sahifede) Mussolini Habeşistana mı gidecek? Roma 9 (A.A) — M. Mussolininin bugünlerde doğu Afrikasına gidece- ğine dair burada bir şayia dolaşmak- tadır. lisi Kamen yarala- İtalya, kabule şayan bir sulha yanaşmadıkça.. Zecri tedbirlerin ref'i muhtemel değil Attlee bu maksadla Parise gitti, bitaraflar ve Ingiliz döminyonları zecri tedbirlerin idamesini istiyorlar Londra 9 (AX le partisi reisi binb: nında müteveffa M. Noel Baker intihabatta ekseriyet kazanan Fran- sız sol cinah fırkaları ile temas için Parise gelmiş ve Fransız sosyalist par- | ) — İngiliz ame- | tisi reisi M Leon Blum ile görüş“ (Devamı yedinci sahifede) Cenup Italyan ordusu Dire Daua üzerine yürüyor Adis Ababa şehrinde yanmıyan dükkân- lar ve Habeş bankası yeniden açıldı Adis Ababanın müdafaasına memur iken İtalyanlara teslim olan Buro Mogadiçyo 9 — Harrarın İtalyan | miştir. Ordu, dün saat 1235 geçe ordusu tarafından sureti işgali hak- | Harrara girmiştir. kında şu mütemmim tafsilât gek (Devamı 6 ncı sahifede) | ormana msm — Sahiden leyleğe benziyor değil mi?.. — Evet amma ömrü lâklâkla geçmiyor!...