4 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 AKŞAM 4 Kânunusani 1937 m amma a eo AKŞAM-SPOR Senenin en güzel maçında Fenerbahçe Güneşi 1-0 yendi Gol, Güneş kalecisinin avta gidiyor zannederek yol verdiği ... topun direğe sürtünerek kaleye girmesile oldu Resmi futbol mevsiminin en sıkı, en güzel ve en heyecanli maçı dün güzel bir havada Taksim stadında altı bine yakın seyirci önünde oynandı. Bize bu ente n olduğu kadar güzel maçı İstanbulun en kuvvetli takımı sayılan Fenerbahçe ile ona lâyık bir rakip ol- duğunu dünkü oyunile anlatan Güneş seyrettirdiler, Günün $on maçını yapan bu iki ta- kım, stadın dört tarafını dolduran binlerce seyircinin alkışları arasında sahaya çıktılar, Hâkem Sadi Karsandı; şöyle teşekkül etmişti: Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Fazıl - Cevad, Aytan, M. Reşad - Niya- zi, Naci, Ali Rıza, Esad, Fikret, Güneş: Cihad - Faruk, Reşad « Yu- Suf, Rıza, İbrahim - Melih, Selâhaddin, Rasih, Daniş, Rebii, Sahanın bilhassa bir tarafı haylı çamur olduğu için yer yer kömür tozu dökülerek daha oynanıla bilir bir hale gelmesine çalışıldı. takımlar MAÇ NASIL OLDU? Maçın neti teşkil eden yegâne sayının oluşunu anlatmadan evvel 0- yunun heyeti umumiyesini anlatalım: Maçın başından sonuna kadar bütün seyredenleri meraktan ve heyecandan kıvrandıran safhalar içinde kâh Fo- nerbahçenin, kâh Güneşin hâkimiyeti allında geçti. Doksan dakikâ içinde sür- atini biran kaybetmiyen bu oyunda, Güneş kalecisi Cihad, Öteki maçlar 'Taksim stadında Fener - Güneş ma- çından evvel Galatasaray - Vefa maçı ilk devrede yaptığı üç golle 3-0 Galata- | saray lehine bitti. Geollerin birini Nec- | del, ikisini de çok güzel oynıyan Sü- leyman yaptı. Şeref stadında İstanbulspor - Hilâl maçı İstanbulsporun büyük hâkimi- | yeti alında 8-1 Hilâl aleyhine netice- lendi. Beşiktaş - Beykoz maçı daha sıkı ve mütevazin oldu. İlk devreyi 1-0 galip bitiren Beykozlular ikinci dev-| Tede Şeref ve Nazimın £gollerile 2-1 | mağlüp oldulap hemen hemen bir tevazün vardı. Bu- | nunla beraber Güneşlilerin hücumları | daha tehlikeli oluyordu. Fenerbahçe muhacimlerinin en tehlikeli sayılabi- lecek hücumlarını Güneş müdafaası, ka- lecisi kendi gayret ve maharetlerile ön- ledikleri halde, Güneş muhacimleri Fener kalecisile karşı karşıya kaldık- ları üç dört mühim fırsata mukabil tarafın gayret ve maharetleri netice- sinde değil, ancak kendi gayretsizlik- lerile kaçırdılar. Buna mukabil ilk dey- rTede Fenerbahçe sağ açığı Niyazinin çok güzel bir şütünün direğe çarp- tığını da kaydetmeliyiz. OYUNUN BAŞLANGICINDA İlk akımı yapan Fenerbahçeliler, ilk on beş dakika içinde akınlarını en iyi ve kıvrak oyuncuları Fikret tarafın- dan yaptılar. Esadın güzel pasları ile iyi vaziyete giren Fikreti Güneş sağ muavini Yusuf tutmağa muvaffak 0- lamıyordu. Bu suretle Fenerbahçenin soldan iyi bir tehlike oluşu ancak on beşinci dakikâya kadar devam elli, Yavaş yavaş alışan Yusufun güzel bir oyun göstermeğe başlıyarak Fikreti | mühim bir tehlike olmaktan uzaklaş- | tırdığını gördük. Yusufun bu şuurlü oyunu maçın nihayetine kadar devamı etti. KAÇAN FIRSATLAR, TUTULAN ŞÜTLER Fenerbahçenin soldan yaptığı ilk se hücumliara, Güneş te sağdan akınlar- Ja mukabelede geri kalmıyordu. Sağ a- çık Melih iki defa çok müsaid vaziyette Hüsameğdinle karşı karşıya kaldığı halde çamurdan veyn aceleden topu Hüsameğdinin kucağına ettı. Yedinci dakikada da Rasih pek müsald bir va- ziyeti yalnız kaçırmakla kalmadı, bir de hendböl yaparak arkadan yetişen Selâhaddinin de gol yapmasına mani oldu. Buna mukabil Fenerbahçe mü- bacimlerinin de tehlikeli ve sıkı bir kaç şütünü dün fevkalâde oynıyan Cihad güzel plonjonlarla kurtardı. Fikretin hizı azaldığını gören Fener- bahçe akınlarını sağa, Güneş te sola intikal ettirdiler, Kâh Niyazi se- ri ve güzel inişlerle Güneş kalesinin önünü, kâh Rebii maharetli akışlaria ve paslarla Fener kalesinin önünü ka- rıştırıyorlardı. Oyun bu şekilde devam ederek ilk devre sayısız olarak bitti, İKİNCİ DEVRE BAŞLANÖICI İkinci devre gene Fenerbahçenin sağ- dan akınlarile başladı. Çamur tarafa düşen Güneş müdafaası bu akınlar karşısında müşkül v tlere düşmek» İ le beraber kale için mühim tehlike sa- yılabilecek vaziyellere de meydan vet- miyordu. İbrahimden mada bütün mü- dafaa vazifesini yapıyor ve Faruk gü- zel oynıyordu. On dakika kadar süren bu akınlara on dakika kadar da Güneşliler mukâ- bele ettiler. Hüsameddin bir kaç kur- tarış yaptı. MAÇIN YEGANE GOLÜ Devrenin yirminei dakikasında sol muavin İbrahimin yaptığı favul üze- rine Güneş öleyhine firikik çekildi. 'Top ayağına gelen Naci uzaktan bir şüt çekti. o dakikaya kadar çok güzel oynıyan Güneş kâlecizi topu kolayiık- la tutabilecek bir vaziyette iken salla» na sallana gelen topun avuta gidece- ğini zannederek üstünden atladı, yol verdi, yere temasında hifif bir falso yapan top direğe sürünerek kaleye gir- di, FENERBAHÇE MÜDAFAADA Fenerbahçelileri bile şaşırtan bu bek lenmedik gol üzerine Fikret müdafag- Dün Mecidiyeköyünde yapılan Cumhuriyet ya almdı. Buna rağmen Güneş sağdan, | soldan sıkı hücumlara başladı. Tehli keliyi gören Fenerliler topu taça ve bir defasında da tribünlerin damına kadar attılar, Bir müddet top beklen- dikten sonra oyuna devam edildi. Böyle olmıyacak bir gol yenildiği si- rada Güneş müdafaasının ve bilhassa kalecisinin moralı çok sarsılmıştı. Fenerbahçe hemen müdafaaya çekil miyerek bundan istifade edebilirdi, yap- madı, Kimbilir, belki de, o ane kadar gördüğü mukavemetten Güneşin teh- likeli olabileceğini hesaplamıştı. On dakika sonra da Güneş müde- faası ve kalecisi kendisine geldiği için fazla bir şey yapamadı. Buna mukabil Fener aleyhine bir kaç korner oldu. Bunlardan Melihin çektiği bir tanesi çok tehlikeli idi, Rasih( Fener kaleci- sinden biraz daha atik davransaydi gol yapılabilirdi. Maç nihayet 1-0 Fe- Ankarada Ankara 3 (Telefon) — Ankara liğ maçlarına bu hafta da devam edil miştir, Bu haftaki maçlardan sonra milli kümeye Ankaradan girecek ta- kımları puvantaj itibarile tetkik ve tayin etmek kolaylaşmıştır. Şimdiye kadar puvantajın başında gelmekte olan Ankara gücü takımı bugün Mu- hafız gücü ile yaptığı maçı 3-2 kay- betmiştir. Buna mukabil puvantaj itibarile Ankara gücünden sonra ge- nerbahçe lehine bitti. Fenerbahçeyi | tebrik ederken dünkü güzel oyunun- dan dolayı Güneşi de tebrik etmek bir hakşinaslık olur. NASIL OYNADILAR Fenerbahçeden Hüsameddin, M. Reşad, zi, Naci, ve Esad, başlangıç» ta da Fikret en iyi oynıyanlardı, Mü- dafaalarla merkez muavin fena olma- makla beraber parlak değildiler. Ali Rızayi beğenmedik. Güneşte İbrahim dışında bütün müs dafaa iyi oynadı. Çok iyi oynuyan kale- ci yaptığı hatadan müteessir olmama- lıdır, Futbolde böyle şeyler olur. Ken- disi genç ve çok vadeden bir kalecidir. Hücum hattının en güzel oyruyan 0- yuncusu Rebii, en çok çalışanı da Da- nişti. Rasih durgundu, Selâhaddin faz- la dribiing yaptı Sadun Galip lig maçları len Gençlerbirliği takımı bugünkü maçta Çankaya takımını 2 iye karşı 4 ile yenmek suretile Ankara gücü- nün yerini almıştır. Ankara gücü- nün Muhafız gücü ile yaptığı maçın neticesine itiraz edeceği anlaşılmak- tadır. Muhafız gücü Harbiyeden ve söylendiğine göre, İstanbul atış mek- tebinden Rızayı gayri nizami bir su- vette takımına almış bulunmakta Galatasaray » Vefa maçında Avwninin kurtarışı Puvan vaziyeti