14 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Ruhile 10 AKŞAM 14 Kântmusani 1937 — e AKŞAM-SPOR o Senenin en mühim iki maçı Bu pazar Fenerbahçe ile Galatasaray, Güneşle de Beşiktaş ayni Minili karşılaşacaklardır Hava müsaid olacak olursa bu hafta senenin en mühim #por gününü yaşı- yacağız. Taksim stadında İki ezeli ra- kip Fenerbahçe - vw Be şiklaş - Güneş ile karşılaşacık. Fener- bahçe - Galatasaray karşılaşması şxm- piyona üzerinde o kadar müessir de- gildir. Çünkü sanı âciverdiiler bu m a- çı kazansalar, kaybetseler, berabere de kalsalar vaziyetleri değişmiyor. Yalnız Galatasaraylıların ikincilik, ürüncülük üzerindeki vaziyelleri noktasında tesiri olabilir. Maamafih şampiyona üzerin- de müessir olmasa dahi bu iki Wüp karşılaşması her zaman alâka uyandı- rr. Bu karşılaşmalarda mantık, kuy- vet aranmaz. Esasen tutbolde mantık hesan'arının rolü pek büyük değildir. Tahminlerin alt üst olduğu çok defa vaki o'muştur. Bu iki ezeli rakibin seri lâciverd sarı kırmızı karşılaşması hör zaman bir heyecan doğurur, Herkes © günü bek- ler. Daha maçtan bir iki hafta evvel münakaşalar, dedikodular başlar, ta- raftarlar bahisler tutarlar, Arok o gün! yaklaştı. Bu hafta onları karşı karşıya göreceğiz. TILSIMI BOZABİLECEKTLER Mİ? leri Beşiktaşı ve Güneşi yendi. Yaptığı sekiz maçta hiç bir gol de ye...edi. Fe- ret var. Üç ortası insana o karlar emni- yet vermiyor. FENERBAHÇE MÜDAFAASI Dün muhacim hattile tutunan Fe- nerbahçe bugün de muavin hattile tu- yapılamamasının olacak? Fenerbahçe kalesini” nerbahçeyi bu sene yermek değil onun! müdafaa eden Hüsameddinin de bur- kalesine bir tek gol ölsün yapmak bir | da muhakkak ki, hissesi vardı.. Müda- hâdise oldu. Her takım ona bir tek gol çe . olsun yapmak için uğraşıyor. İşte bu hafta Fenerbahçe - Galatasaray kaışı- laşması bu noktadan da büyük bir alâ- ka uyandırmaktadır. Zayıf sanılan taraf en kuvvetli za- manındaki hasmı yendiği çok defa va- ki olduğunu göz önünde tutarsak bu defn Galatasarayın Fenerbahçeyi hem yenmesi ve hem de onun hiç gol yemi- faa hattında Yaşar, Fani bugünün en iyi müdafileri arasında bulunmakta” dırlar. Bilhassa düne kadar Fener ta- kımında en zayıf oyuncu olarak Fazıl gösterliiyordu. Bugün ise Fazıl olgun- laşmiğ ve takımın en iyi oyuncuları ara- sına karışmış bulunmaktadır. Bugün birçok kimseler onun Yaşardan daha emniyetli olduğunu bile iddia etmekte- dirler. Fazıl günden güne düzelmekte- dir. Bilhassa son C. F. R. maçında en iyi oynıyanlar arasında idi. Yalnız mu- avin hattının en kıymetli oyuncusu Cevad C. F. R. maçında oynamadı, K-n- disinin Güneş maçında ufak bir sakat- lık geçirdiğini söylüyorlar. Maamafih bu maçta Galatasaraya karşı oynaya- bilmesi için oynu.madığını ileri sürenler de var. Bu ikinci iddia bize daha doğru gibi gelyor. Cevad'da oynadığı takâr- de Fenerbahçeyi sahada tam Fudrosilo göreceğiz. Belki muhacim hattında u- fak bir değişiklik yaparlar. Şabanın da oynatılması muhtemeldir. GALATASARAY NASIL ÇIKABİLİR? Galatasaray takımına gelince sarı kırmızilılar hiç şüphe yok ki, bü muça çok ehemmiyet vermektedirler. Her zaman olduğu gibi bu maçta da €zeli rakiplerine karşı iyi bir netice al- mak için bütün enerjilerini sarfederek- lerdir. Fakat sarfedilecek enerji araba Fenerbahçenin gol yememek sırrını bo- yen kalesine gol yapabilmek hâdisesi zacak mıdır? Galatasaray takımı na- ile belki karşılaşabiliriz. Galatasaray taraftarları bakalım bu- nu görebilecekler mi ve'bu tılsımı bOZ- dukları takdirde kendi takımlarını aj- Kıslayabilecekler mi?. FENERİN HÜCUM HATTI Eskiden sarı lâciyerdlilerin en kuv- vetli taraflarını muhacim hatları teş- kil etmekte idi. Sabih, Alâeddin, Zeki, Bekir, Bedri veya Fikretten müteşekkiğ muhacim hattı karşı takımlar müda- faasımı kolaylıkla aldatırlar, ruhal kab gol yaparlardı. Takımı sürükliyen mu- hacim hatları idi. Ve bununla şöhret bulmuşlardı. Bu yıldızlar futbolü ters. kettikten bilhassa Zeki futbol sahasın- dan uzaklaştıktan sonra bu hat bozuls du. Fener muhacim hattının bu şöhree © silinir gibi oldu. Bugün görüyoruz. #i, sarı lâciverdlilerin en zayıf tara- fını bu hat teşkil etmektedir. Bu hatla | iş görebilen, en ziyade myessir olan Fik n Fenerbahçenin üç kıymetli oyuncusu Lütli sıl olabilir? Kalede gene Avni buluna- cak, müğafaa hattında Lütfi ve Reşed oynıyacaktır. Muavin hatları da Eşfak, Salim Suaviden teşekkül edecektir. En Fikret düşünülmesi Kâzım gelen hat muhacim hattıdır. Gündüzün bazı ailevi sebepler dolayısile oynayamıyacağını duyduk. Bunun ne dereceye kadar doğru oldu- ğunu bilmiyoruz. Eğer Gündüz bu hat- taki yerini almıyacak olursa muhacim hattı yarı kuvvetini kaybetmiş olacak- tar. Çünkü Galatasaray hücum battı- hun eh iş görecek oyuncusu da Cün düzdür. Son oyunlarda Galatasaray ta- Kımında Fenerbahçeli Süleymanı görü- yoruz. Ve Vela maçında takımın yap- tığı üç golden ikisini Süleyman Yup- tı. Yalnız bu maçta Süleyman öynaya- mıyacaktır. Çünkü bu maç tehir meçi- dır, O tarihte Süleymanın bekleme müddeti bitmemişti. Binaenaleyh O rengarenk nizamnamenin bugünde? tatbik edilen hükümlerine göre oynaya? GÜNEŞ - BEŞİKTAŞ MAÇI Fenerbahçe - Galatasaray karşılaş masımdan evvel Gtmeş - Beşiktaş karşı karşıya göreceğiz. Güneşin lig maçla- fına girdiği İlki sene gibi çok üz bir za- man olduğu halde İstanbul şampiyona« smda başta giden takımlar arasında- dır. Ve bu sene yaptığı maçlarda gyay- Ti tabii bir netice olarak Eyüple beraber Kaldılar. Fenerbahçeye 1-0, yenildiler, Galatasaray karşılaşı yoz beraberlikle bisi derece üzerinde mühi: caktır. Galibiyet Güneşlile! çeden Sonra ikinci dereceyi almasını te min edecektir. Bizce bu karşılaşma, bu maçlarda şayipiyonluk ye olmamakla beraber, Fenerbahçeden #onra diğer üç klübün vaziyetlerini ta yin noktasından Fener-Gülatssaray Bu maçı maçından ââha mühimdir. hângi taraf kazanabilir? E takim nasıl bir kadro ile Şünu bir tahmin olarak kaydedel Güneş takımda müdafaa Bağtsin en kıymetli oyuncusu Farük öynuyabile- cek midir? Asıl düşünülmesi lâzım ge- len nokta budur. C. F. R. maçında di- inden sakatlanan Faruğun bu oy'un- dn oynayabileceğini pek zannetmiyoruz. Bu vaziyet karşısında Yusuf müdafaa hattına almacaktır. Fakat bu Maç te- bir mağı olduğu için Yusuf da oynıya- maz. Faruk oynamadığı takdirde yeri- ne kimin kohulebileceğini tahmin et- mek güçtür. Şimdi de Beşikteğin şekli- ni mütalea edelim, SMA Sa pe maz, O halde bu hücum hattı nasi Gla. © bilir? Gündüzün oynadığım kabul ede- rek biz böyle yapılması ihtimali cidu- unu zannediyoruz. Necdet, Bülend, Gündüz, Haşim, Danyal yalnız Pü:end j sağ içte ne dereceye kadar muvaffak olabilir, düşünülmesi lâzım geler bir noktadır. Fakat en iyi şekilde biz bunu buluyoruz. Şu var ki, her iki takında sahaya en kuvvetli kadrolarile çıkmak için çalışacaklardır. Görülüyor ki, oyu- nu kazanma şansı daha ziyade Fener- bahçe tarafındadır. Fakat seneler vat- ki, bir defa değil, bir çok defalar tah- minler alt üst olmuştur. Galip çıkması beklenen taraf sahadan mağlüp çıkmış. ir. Pek uzağa gitmiyelim budan iki s6- ne evveldi, Galatasaray çok zayıftı, Fe- nerbahçenin büyük bir farkla yeneceği iddia ediliyordu. Bu maçı sarı lâciverd- Mer 4-0 gibi büyük bir farkla kaybetti- ler. Sarı kırmızılıların bilhassa bu maç- lardaki enerjisini kimse inkâr edemez. Fenerliler bunu hiç bir zaman unutma, malıdırlar. Yoksa bir parça ihmal ne tılsım bırakır ne de kuvvet farkı. her Iki güzide takımdan &a biz temiz bir o- yun bekliyoruz. BEŞİKTAŞIN KADROSU Ridvan . O da niza- mi vaziyeti dolayısile oynıyamaz. O hal- de Beşiktaş ağlebi ihtimal şöyle çıka- caktır: Mehmed Ali - Hüsnü, Faruk - Fund, Hukkı, Feyzi - Hayati, Sulhi, Nazım, Şe- ret, Eşref, Bizce bu maç için şu veya bu takım mandanberi kuvvetli takımlar karşı- sında görmedik. Ne de olsa bu maç çok . çetin bir karşılaşma olacaktır. MAÇ HAKEMLERİ KİMLERDİR? Fenerbahçe - Galatasaray maçını şimdiki halde kimin idare edeceği bel- li değildir. Hakem komitesi iki takımın anlaşmalarını muvafık görmüştür. Eğer bir anlaşma olmıyacak olursa baş- antrenörün idare edeceği söyleniyor. Başantrenör bu maçlardaki havayı bil- mediği için kendisine vaziyet daha ev- velden söylense ve ona göre hareket edilse iyi olur kanaatindeyiz. Güneş - Beşiktaş maçını da Sati Kar- san idare edecektir. o M. Kemâl