15 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Araplar Reyhaniyeyi basmaya hazırlanıyorlar — Santaktaki Türklere karşı tecavüze geçmek üzere Taşnak ve Araplardan çeteler
 Goeringin seyahati Fransada büyük bir endişe uyandırdı Fransanın zararına olarak Mgiltere, Almanya ve İItalya arasında bir |
 Cenevreye hariciye vekilinin reisliği Başvekil, dahiliye ve hariciye vekilleri dün geldiler altında bir heyet gidecek İsmet K
 -.M. Hanses 'e . Viyanaya gitti Gümrük veznesine 40 bin lira teminat yatırdı Elektrik şirketi müdürü M. Hangens dün akşamki

Yevmiye, Kasa defterleri, kebirler, muavin defterler İngiliz prese kartonu iledir.) 120, 150, 200 kuruş m. Sene 19 — No, 6554 — Fiati her yerde 5 kuruş En Sağlam, En Ucuz Mesap defterleri AKŞAM matbaasındadır. Defteri (Cildleri CUMA — 15 KÂNUNUSANİ 1937 Bugün sahife Telefon: 24240 (İdaro) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Müdür) » 20113 (Klişe) Başvekil, dahiliye ve hariciye vekilleri dün geldiler Cenevreye hariciye vekilinin reisliği ... altında bir heyet gidecek Başvekil İsmet İnönü, © dahiliye N Yekili ve parti ge m8l sekreteri Şük- TÜ”Kaya, hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü Maras dün sa- bah sant 10 da hu- Susi bir trenle İs- tanbula gelmişler, Haydarpaşa istas- Yonunda reisi Sümhur o namına seryaver Celâl, va- li, İstanbul kuman- danı general Ha- lis, polis müdürrü, üniversite rektörü Ve çok kalabalık bir halk kütlesi ta- rafından karşılan- mışlardır. Başvekil | İsmet İsönü ve vekiller Dolmahahçe sara- “ yına gitmişlerdir. Başvekil İsmet İnönünün Cenev- rTeyegideteği hakkında bIF Şâğla öev- Tan ettiğinden bahsetmiştik, Anado- lu ağarisi bu şayianın doğru olmadığı- m bildirmiştir. Cenevreye hariciye ve- kilimizin riyaset ettiği bir heyet gide- Başvekil İsmet İnönü, dahiliye vekili Şiikrü Kaya, hariciye vekili Tevfik Rüştü Aras dün Haydarpaşa istasyonundan çıkarlarken cektir, TAYMİSE GÖRE FRANSAYA YAPILAN TEKLİFLER Taymis gazetesi Hatay meselesin» den bahsederken Türkiyenin Fransayai > Araplar Reyhaniyeyi basmaya hazırlanıyorlar Sancaktaki Türklere karşı tecavüze geçmek üzere Taşnak ve Araplardan çeteler teşkil. edildi yi i :i | Sançağa giden müşahidler Hama 14 (Hususi o muhabirimiz- den) — Sancakla Türklere -tecavüz etmek üzere çeteler teşkil edilmekte- dir. Bu çeteler Araplar ve Taşnaklar- dan mürekkeptir, Reyhaniye ve An- takya havalisindeki Türk halkı bu hareketten fevkalâde — sinirlenmşitir, Böyle bir hâdisenin doğuracağı elim âkibeti şimdiden tahmine imkân gö- Tünmiyor. Halep ve civarında da 1500 Arap silâhlandırılmıştır. Bunların Reyha- niyeyi basmaya hazırlandıkları söy- leniyor. YENİ TEVKİFLER Halep 14 (Hususi) — Reyhaniyede Yapılan tezahürât dolayısile 10 Türk tevkif edilmiştir. 5 Türk: hakkında tevkif kararı verilmiş ise de bunlar yakalanamamıştır. SURİYELİ MUALLİMLERE MEKTUP Bağdad 14 (Hususi) — Bazı Suri- yeli şahislar tarafından Iraktaki Gu- riyeli muallimlere de mektuplar gön derilmiştir. Bu mektuplarda Irak ve Suriye lehinde tezahüratta bulunul- | ması istenmektedir. İ Bu tahrikâta uyan bâzı Suriyeli muallimler mektep talebelerini s0- kaklara çıkarmışlarsa da tezahürata, HALK ŞAPKA GİYMEĞE DEVAMDA muvaffak olamamışlardır. Halep 14 (Hususi) — Kürddaği ve (Devamı 4 ünöü sahifede) yatığı teklifi şöyle sayıyor! 1 — Hatayın is- tiklâli, 2. — Hatayın Su- riye ve Lübnan ile bir konfederasyon teşkli etmesi, 3 — Hatayın as- kerlikten tecridi, 4 — İskenderun limanının bir kıs- mının Türkiyeye kiralanması. Taymis diyor ki: «Türkiye, Fran- Sanın arzusu Üze- rine ilk iki madde hakkında mütem- mim izahat ver- miş, © istiklâlden ne (Kasdettiğini bildirmişti. Konfederasyon meselesine gelin- ce, bu konfederas- yana Lübnanın gir- mesine (o Fransa muarızdır. Soh ki nokta hakkında prensip itibarı ile “bir anlaşma elde etmenin zor olmıyacağı ümid eğik mektedir. Heroin kullanan idam ediliyor Çinde şiddetli bir mücadele başladı Pekin 14 (MA) — Şimali Çin- de keyif verici zehirler aleyhine açılan mücadeleye fiili surette ve Pekinde heroin kul- lanan beş kişi idam olunmuştur. M. Hanses Viyanaya gitti Gümrük veznesine 40 bin lira teminat yatırdı Elektrik şirketi müdürü M. Han- sens dün akşam- ki ekspresle Viya naya hareket ei- miştir. M. Han- sens bir müddet- ten beri hasta bu- lunüyordu. Son zamanlarda has- talığı ağırlaştığın- dan tedavi - için Viyanaya gitme- sine lüzum hasıl —. olmuştur. M. Hanses Anadolu yakasında — kullanılacak gümrüksüz levazımın İstanbul tarafın- da kullanılmasından dolayı elektrik şirketi erkânı hakkında takibat yapıl» makta olduğu mâlümdür. M. Hansens, ihtisas mahkemesinin kararı üzerine İ İstanbul gümrükleri veznesine 40 bin lira teminat yatırarak İstanbuldan ha- reket etmek için müsaade almıştır, Şi'i kabinesi istifa etti Santiagi de - Chili 14 (AA) — tir, Goeringin seyahati Fransada büyük bir endişe uyandırdı Fransanın zararına olarak İngiltere, Almanya ve Italya arasında bir | anlaşma yapılmasından korkuyorlar “ M. Goering ve zevcesi Roma 14 — Prusya (o başvekili M. | riciye nezareti erkinmmdan bir çok s€- Goeringin (e seyahati büyük &hem- | yatın ve İlalyanm Berlin şefareti müs- miyetle karşılanmaktadır. M. Goeringe| teşarının refakat etmesi seyahatin kalemi mahsus müdürile Almanya ha- (Devamı 4 üncü sahifede) anamın saman Fotoğraf. tahlilleri I.. (8) Da, Gi Bay Ahmed Emin Hâreket ve bereket ifade eden bir çehrel... Büyük bir feragat sahibidir, bir başmekalenin kazancını bir otomobil satışının kazancına tercih ederi... Gaze- tecilik edip milyonlar kazanmak gibi batıl itikâtlâra inanır!... Sön derece ce- surdur, hiç bir şeyden korkmaz. Yüzünün kahramanlık - çizgilerine dikkat edilirse şöyle bir menkabenin gizlendiği görülür: «Üstad, bir gün (Vatan) adlı yatı ile Babıâli açıklarında dolaşırken müthiş bir fırtınaya tutuluyor, gemi ikiye bölünüyor. İyi yüzmek bildiğinden kendini dalgalara terkediyor! ... Ve ay , yıllarca yüzüyor!... Günün birinde ufukta bir karaltı seçiyor, o tarafa yöneliyor. Bir de geminin bordasına bakıyor ki (Tan) yazılı!... Yorgunluktan (Tan) kelimesini (Vatan) kelimesinin-yarısı zanne- derek kendini içeriye dar atıyor!... Halbuki bu, içi tüccar malıile dolu bir şi- leptir!...» “| Fakat bir gün bu geminin baş kaptanı olacağına şüphe-elmez, zira kendi- derece güveni vardıri,..