15 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

sa mia öldü; gene bu yoksuzluktan güreş si'banaderdini şöyle döktü: — Avrupanın-en. iyi güreş yapan mil-| olunca patinaj da, patenli hokey de öl- ietlerinden birinin-en kuvvetli bir ta- | dü. kımı buraya gelip Greko Rumen ve ser-| bes olmak üzere üç.gün müsabaka. yap- mak istiyor, İşte meklupları... İşte tek» lifi... İşte cevap alamayınca çektiği telgraf... Bu takımın içinde son olim- piyatlarda muvatlak olmuş güreşçiler de var... ka uyandırabilecek'bu maçlarıorgani- 7 etmeğe irikân bulamadık. “Tambir hafta bu işin nerede yapılabileceğini tedkik.etilk. Barcilardan tut.da ti- yatroculara, sincmatılâra kadar her- keste görüştük. Hesap ettik, kitap et- tik, işim çikar tarafımı bulamadık. En büyük bir salon, ortaya da ring we min-| | bir kapalı salon yaptıramazsak, belki der konduktan-sonra ancak sekiz yüz kişi alıyor. 1200 kişi alan bir sinemanın sahnesi, 8XB.minderi teğil 6X6 minde- Ti bile alamıyacak'katar'küçük. Bırak ki, güreşin tiyatro gibi sahnede “yapıl- mesı.kadar gülünç bir şey olamaz. Yaz değil ki, En münasip sayılabilecek yerler mas rafı korumuyor. Korusa ve başabaş gel-| dar bile, yavaş yavaş bir uyuşukluğa bir se.bile zahmete değmez. Çaresiz, maç yapmak istiyen takıma red ceyabı ver»| dik, mevsim icabı ancak yazın tekrar muhabereye -girişeceğimizi bildirdik. Herhalde mektubumuzu alınca şaşır- mışlardır. Çünkü Avrupada güreş, boks gibi kapalı salon sporları için kış,: ya- za tercih edilir, Düşündüm: Vaktile, büyük harpten , €vwel Beyoğlunda bir $keting palas vardı. Burada hergün patinaj, cumars tesi akşamları da patenli hokey maçları yapılırdı. Burası yıkıldı ve daha son- ra bir sinema yapıldı. Mütarekede, pa- İÇERDE Maçlar yapılabilecek mi? Bu hafta yapılacak lig:maçları ara- sında bilhassa iki miihiminin: Güneş - Beşiktaş ve Fenerbahçe - Galatasaray maçlarının Taksim stadında yapılaca- ğını dünkü sayımızda yazmıştık. Ge- çen pazardanberi devam eden yağmur ve sulu sepkenin,-esasen çamur derya- $1 halinde olan Taksim sahasını büs- bütün oynanmaz bir hale getirdiğine şüphe edilemez. Bu itibarla'bu baflaki maçların yapi-| hp yapılamıyacağı şüpheli bir şekil a1- mışlır. Mevsuk bir membadan haber aldığımıza göre stad müdürlüğü saha- nın oynanmaz bir halde olmasını na- aarı İtibare #larak, belki de, futbol a- janlığına müracaat ve Taksim stadın- daki maçların bu hafta tehirini isti- yecektir. Milli kümeye girmeleri tahakkuk eden dört büyük klüp arasındaki çok organizasyonları yapmak imkânı bulunamıyor Parisin meşhur Palais des Sports'nu 'besliyen serbest güreşlerden enteresan safhalar Geçenlerde bir gün, güreşle uğra- şan klüplerimizden birinin bir idareci- Üç müsabaka. için istediği pa- ra da çok değli,.. Gelgelelim ki, çok-alâ- maçları stadyomda yaptıralım: de kapalı başka bir salona intikal et- ti, Orası da kısmen yıkılarak garaj Eskiden boksa da hayli merak vardı. Gerek Sketing'de, gerek daha #onra Şantekler ve Springfild adını taşıyan genişce salaşlarda ehemmiyetli maçlar tertip edilir, bu yerler ağız ağıza dolar- dı. Bu maçların hazırlığı olsun, dediko- duları ve-neşriyatı olsun günlerce, ba- zan haftalarca, aylarca sürerdi. Bu sa- Jaşlar yıkıldıktan sonra zaman zaman stadyoma sığınan'boks, patinaj ve pa- tenli hokey gibi tamamile ölmediyse bi- Jean çekişmektedir. Yukarıya naklettiğim derd döküşten! anlaşılacağı Üzere, eğer çare bulamaz- sak, yani hiç olmazsa beş bin.kişi alan hemen ve çabuk değil amma yavaş ya- vaş, çok İftihar ettiğimiz güreş de pa- tinaj, patenli hokey ve boksun tuttuğu yolu takip edecektir. Çünkü, işlemiyen demir-paslanır. Bütün faaliyetleri, ken- di ufak-salonlarında idman etmeğe münhasır kslan güreşçilerimiz, müsa- baka yapamadıkları için paslanmasa- #hmale, bir bezginliğe Güreşi öldürmemek, boksu, patinafı, patenli veya buz üstünde hokeyi ihya etmek, hattâ kapalı kort tenisini yarat mak için İstanbula hiç değilse beş bin seyirci alacak bir kapalı salon mutlaka Yâzımdır. Böyle bir salona sarfedilecek para bir kayıp değil, kazançtır. Çünkü kapalı salonlarda yapılan, yapılması lâzım ge- len mücadele sporlarma büyük bir hiz vereceği gibi iyi işletilmek şartile çok kısa bir zamanda dökülen sermayeyi do çıkaracaktır. enteresan iki maçın böyle berbadi ha- valara'tesadüf etmesi cidden yazıktır. “Herkesin “merakla bekliyerek zevkle Stad idaresi müracaat etmese bile fut | Bolajanlığı bunu nazarı dikkate almalı | ve hattâ maç hakemleri, maç gününü ve seyircilerin beyhude yere yorulma» larını beklemeden sahayı bir gün ev- ayal saln Tüzmdr Patenli hokey -ve 'boks, sâlon yoksuzluğundan | tinaj ve patenli hokey maçları Taksim- DIŞARIDA; Perry yenilmiyor Amerika içinde türneye çıkan iki profesyanel tenisçi, Perry ile Vines, üçüncü maçlarını Şikagoda oynamış- lardır, İlk iki maçta olduğu gibi has- muna üstünlüğünü gü Bengin maçı da 60, 62, 63 kazanmıştır. Vines gripten muzlarip olduğun- yapılacak bu yarışa hava nezareti tar kâfat tahsis edilmiştir. Müsabaka ağustosun. biri ile otuz bi- ri arasında ihtiyari tarihlerde yapıla- caktar, Müsabakaya girecek tayyarelerin en az allmışiKilolukahcı ve verici telsizle mücehhez olması şart koşulmuştur. Her'tiple tayyarelere açık olan bu mü- sabakaya herhangi bir millete mensup pilotlar iştirak edebilecektir. Tasnif şöyle yapılacaktır: 1 — Lindberg'in müddeti olan 33 bu- çuk saatten aşağı enkısa zamanda uça- vak olan birinci sayılacaktır. 2 — 48 satten aşağı bir zarsanda uça- cak olan iki tayyareci ikinci ve üçün- cü olacaklardır. Birinciye bir buçuk, ikinciye bir, çüncüye yarım milyon'irank verile «ektir. Bundan başke kayıd ücretleri, yansı birinciye, dörtte biri ikinciye, dörtte biri de üçüncüye olmak üzere “dağıtılacaktır. Beccali Amerikaya gidiyor İtalyanın en meşhur atletlerinden 1500 metre eski olimpiyad şampiyonu Reccali Amerika organizatörleri tara- fından Nev-Yorka davet edilmiştir. Ya- kında Cenova'dan hareket edecek olan Beccali Amerikada gerek kapalı ve ge- rek açık pistlerde binçak müsabakalar yapacaktır. Maça boykotaj mi? 'Nev-Yorktan Avrupa gazetelerine bil- dirildiğine göre, dünya şampiyonluğu “ünvanı için Nev-Yorkta yapılması mu- karrer Braddack-Sehmeling maçı gene tehlikeye düşmüştür. Bunun da sebe- bi «İnsanlık hukuklarını müdafaa- ya mahsus Nazi aleyhiarı birliksin, bu maça boykotaj yapılacağını söyliyerek organizatörleri korkutmasıdır. Diğer taraftan Amerikada. 250,000 azası bulu- nan «büyük harbin Yahudi muhariple. ri cemiyetisnin.de'hu.maç için yapıla- cak bütün reklâmları önlemeğe ve yık- mağa karar verdiği söylenmektedir. İş- te bunun için Braddock'un karşısına Behmeling'in yerine 20 son kânunda yapılacak olan Joe Louis - Bob Pastor rafından üç milyon Fransız frangı mü-| Akayvapurlarında kimler iparasız seyahat edecek? Deniz yolları işletm işletme, Akay ve havuzlar bütçeleri encümende tetkik edildi 15 Kânunusani 1977 — Ankara (Hususi muhabirimizden) - Denizyolları işletme, Akay ve fabri- ka we havuzlar müdürlüklerinin 1937 yılı bütçeleri Büyük Millet Meclisi ik- tisat ve divanı muhasebat encümen- lerinden mürekkeb umumi heyetçe tetkik ve tasdik olunmuştur. Denizyoliarı işletme o müdürlüğü- mün 1937 varidat bütçesi 1375441 Hira olarak tahmin edilmiştir. Bunun 1294041 lirası umumi seferler hasi- Matının işletme masraflarından artan İ gayrisati kâr ve 81400 lirası da öle- beri gelirlerdir. j Ayni müdürlüğün masraf bütçesi âme 1;252/161 Jiradır, Bu miktar vari- dat yekünundan tenzil edilirse De- nizyolları işletmesinin 937 yılında 4680 Vira safi bir kâr temin edeceği Masraf bütçesinin 1,102,416 lirası memur ücreti, 20,760 Tirası tekaüd, dvi ve yetim “aylıkları yardun payı, 15.000 lirası ikramiye, 58,200 lirası bilâmum idare masrafları, 12,000 1i- rası Avrupaya tahsile ve staja gönde- rilecek talebe ve kaptanlar masrafı ve 144,385 lirası da amortismandır. Amorlisman için ayrilen para Va- purculuk Türk anonim şirketinden satım alman gemiler bedelinden mü- tevellid borcun itfasna tahsis olun- muştur. AKAY BÜTÇESİ Akay işletmesi müdürlüğünün 1937 varidat bütçesi 658/000 ve masraf bütçesi de 653;020 liradır. Varidat ye- künundan masraf yekünu indirilirse Akay idaresinin 1937 yılındaki mu- hammen safi kârı 4980 liradır. Masraf bütçesine konulan muhas- sesalın .nevileri ve miktarları şunlar- dır: 449,200 lira kadro içindeki memur ların ve murakib ficretleri ile Yalova muvakkat memurları ücretleri, 12000 tekaüd, dul ve yetim “aylıkları payı, 2500 lira ikramiyeler, 49,100 lira bilü- mum idare masrafları, 4000 lira ya- bancı memleketlere gönderilecek iki talebenin tahsil masrafı ve yabancı gemilerde staj görecek mülâzim kap- tanlara staj müddeti esnasında veri- lecek fazla ücret karşılığı, 136.200 1i- man tahsisatı, Yalovada yaptırılmak- ta olan otel inşaat, demirbaş ve tef- riş masrafları İle kaplıca elektrik ve su işleri tesisatı, Köprüde yapılan is- kele masraflarına ve Şirketi Hayriye- den alınan vapurların bedelleri baki- yesinin itfasına karşılık tutulmuştur. AKAY VAPURLARINDA KİMLER PARASIZ SEYAHAT EDECEKLER? Akay vapurlarında 1937 senesi içinde de parasız veyshut tenzilâtla seyahat edecekler bütçeye bağlanan ayrı bir cetvelde gösterilmiştir. Bu cetvele göre parasız seyahat edecekler şunlardır: maçı galibinin çıkarlması düşünül- mektedir. Küçük talihli vel tedikik ederek raporlarını ajanlığa | Uk büyük mükü- vermeli, ajanlık ta maçları sahanın da. | fala kazanmıştır ha müsald'bir zamanına, bırakmalıdır. | Yüksek iktisat ve ticaret | | | Maçı yapacak dört klüp nasıl olsa inin 5 l ehe mektebinin mim Oldukları için maçların daha İyi bir gü-| 54 tincü yıl dönümünü kutlamak üze- ne bırakılmasından hiç bir klübün | re yarınki cumartesi günü akşamı sa- zarar görmesi de mevzuu bahis değil. | at 16,30 dan 22,30 a kadar Perapalas dir, salonlarında bir çay tertip edilmiştir. | maz ikamet ettikleri mevkilerden va- 1) Akay işletmesinin kendi memur we müteksitleri ile gerek mütekaitle- rin ve gerek halen müstahdem bulu- nan memurların münhasıran talebe olan çocukları, (Seyriseftainden ayrı- Jan diğer idare memurlarından Akay hatları üzerinde ikamet edenler, yak zifelerine gidip gelmek Üzere evvelce verilen müddetle muteber müsaade- nin hitamı tarihi olan 1 temmuz 1936 | | tarihinden sonra işbu müsaade tem- did edilmiyecektir.) 2) İstanbul valisi, en büyük aske- TH kumandan, Merkez ve deniz ku- mândanları, vali muavini, belediye relsi muavinleri, umumi meclis aza- ları, müddeiumumi muavinleri, deniz ticaret müdürleri, Akay hatları ken- di mıntakaları dahilinde bulunan kaza kaymakamları ve nahiye mü- dürleri Ne donanma ve Üssübahri kumandanları, harp ihtiyat filoları kumandanları ve askeri nakliyat ko- miseri, 3) Üniformalı polis ve askeri inzi- bat memurları, 4) Mütekabiliyet şartile diğer nakil | Ypg vasıtaları ideveleri mensupları ,otu3 beşi geçmemek üzere.) 5) İktisat vekâleti emrine hamili ne mahsus olarak verilecek dokuz aded paso, 6) İstanbu! polis müdürlüğü emri- ne yirmiyi geçmemek Üzere sivil po- bütçesi ile aktine müsaade edilen yü? bin liralik istikrazı lüzumu halinde 50,900. lira #azlası ile 150,000 liraya iblâğ edebilecek ve gelecek seneler tahsisatından ödenmek üzere bu mik“ tarda taahhüdeta girişebilecektir. FABRİKA VE HAVUZLAR MÜDÜR- LÜĞÜNÜN YENİ BÜTÇESİ Fabrika ve havuzlar müdürlüğünün 1937 yılı bütçesinin varidat ve mas- raf kısımları biribirinin ayni olmak üzere 190/387 liradır. VWeridatın 160,527 lirasını havuzlar ma, tamir ve imalât ve çamaşır hasi- Iatından maliyet ve işletme masraf- ları çıktıktan sonra kalan kâr ve 9860 Mrasını da öteberi gelirler teşkil et- mektedir. . Masraf bütçesindeki muhassesatın miktarı ve “nevileri de şunlardır: 70812 lira kadro içindeki işyarlarla murakib ücreti, 2;700 lira ikramive- der, 10,000 lira idare masrafları 3000 Jira, yabancı memlsketlere gönderile- esk iki “talebenin tahsil masrafı, 25,050 lira amortismanlar, 78,925 1i- ra almacak makine bedelleri. Amortisman da dahil olduğu halde bileimle masraflar çıktıktan sonra idarenin kendi hasılatından yeni ma- kineler mübayaası için yetmiş sekiz bin güsur bni lira gibi mühim bir pa- nelde Matkoviç, Galata: Okçumu- sa caddesinde Yeniyol, Fındıklıda Mustafa Nail, Kasımpaşa: Miley- yed, Hasköy: Aseo, Eminönü: Ye- mişte Bensason, Heybeliada: To- madis, Büyükada: Merkez, Fatih: Saraçhanede İbrahim Halil, Ka- ragümrük: Mehmed Arif, Bakır- köy: Hilâl, Sarıyer: Osman, Tarab- ya, Yeniköy, Emirgân, Rumelihi- sarındaki eczaneler, Aksaray: Zi- ya Nuri, Beşiktaş: Süleyman Re- | cep, Kadiköy: Pazaryolunda Mer- i) #ez, Modada Faik İskender, Üskü- dor: Ömer Kenan, Fener: Defler- darda Arif, Beyazsd: Yeni Lâleli, üs eren Hikmet Cemil, Sa- satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al- tı daireyi ve altında bir dükkân muhtevi güneşli, havadar iyi bir apartıman on beş bin liraya satı- lıklar. (Akşam) ilân memurluğu na mürâcaat. Telefon 24240