22 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Lizbon şehrinde dün birçok bombalar patladı Milli müdafaa önünde 5 kişi yaralandı maddi hasar çok buyuktur Lizbon 21 — Dün
 İtalya, artık Dörtler misakını düşünmüyor Romada, 933 senesindenberi Avrupada vaziyetin de Uıştısgı söyleniyor Roma 21 (ALA:)
 M. Mussolini , Almanyuaya gidecek mi? M. Goeıîngle son mü lâkatta karar verilecek Roma 21 (A:A.) — İyi malümat almakta olan
 Vekiller heyeti gece başvekilin öşkünde toplandı Geç vakte kadar süren toplantıda mareşal Fevzi Çıkmıkt:_hag bulundu Ankara
 Sancakta üaâziyet Taşnak ermenilerinden çeteler teşkil ediliyor Türkleri müşahitlerle görüştürmemek için her şey yapılıyor ve
 - Suriyeliler Filistinle birleşmek için bir muhtıra vefdilgr Kudüs 21 (A.A.) — Gazeteler,...
 |Konsey toplandı, Sancak işi gelecek haftaya görüşülecek Türkiye - Fransa arasında Sancak —meselesi konuşmaları devam ediyor

En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defas: 98 kuruş Sene 19 — No. 6561 — Fiati her yerde 5 kuruş AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ CUMA — 22 KÂNUNUSANİ 1937 | Konsey toplandı, Sancak işi gelecek haftaya görüşülecek Türkiye - Fransa arasında Sancak meselesi konuşmaları devam ediyor Konsey âzası devletler bilhassa Ingiltere, Romanya, Sovyet Rusya hariciye nazırları meselnin kısa bir zamanda halli için uğraşmak hususunda büyük bir arzu gösteriyorlar Cenevre 21 (A.A) — Konsey bu-” Gün ilk içtimamı yaptı. Alelusul Yalnız ruzname işi ile meşgul oldu. Hatay meselesi ruznamede mevcud Olmakla beraber gelecek hafta için- de ne gün müzakere olunacağı henüz mialüm değildir. Dr. Rüştü Aras bugün Edenile ğ görüşmüş, konsey içtimamdan sonra da Litvinofla mülâkat etmiştir. «Yarın hususi mahiyette yeni bir toplantı yapılarak Türkiye - Fransa möktai nazarlârının raportörün hu- Zuru İle müzakeresine devam olun- ması beklenmöktedir. Cenevre 21 (44) — Fransız - Türk ihtilâf bazı müşkilât arset- mekte olduğundan, mesle esaslı bir Şekilde tetkik © edilmeden muvakkat bir tarzı hal aranılacaktır. Fransa ve (Devamı 13 üncü sahifede) Sancakta üaziyet | Taşnak ermenilerinden | çeteler teşkil ediliyor | Türkleri müşahitlerle görüştürmemek için her şey yapılıyor ve tercümanlık Vazifesi Türk düşmanlarına veriliyor Adana 21 (Husust muhabirimizden) Vatani azasından İhsari Cabiri Ce- İçe Ye gikemiştir. İhsan Cehiri Millet- <emiyeti konseyinde Sancak mese- müzakeresini takip edecek ve €yi kendi görüşlle vatani mer- 5 Kezine bildirecektir. TEŞKİLİ DEVLM EDİYOR halep 21 (Hususi) — Fransızlar tara” y , Suriyenin Türkiye hududunâ Akın olan kısımlarında kendi vasıta» Sayabilecekleri şahıslara silâh tev- olunmaktadır. Bu meyanda Anez€ ti efradına silâh dağıtılmıştır. Hama 21. (Hususi) '— Kırıkhanda / lik Lonyan kumandasında şimdi- 300 kişilik müsellâh bir ermeni çe- | ğ VSİ teşkil edilmiştir. Çetenin kadro- Mu ihtiyacı göre genişletilecektir. A- ? yan kan dökücülüğü ile şöhr kazanmış bir taşmak mensubudur. MÜŞAMİDLER © KÖYLÜLERLE BERABER Şam 21 (Hususi) — Dün öğleye yar bitaraf müşahid heyeti ansızın İs- A-gelerek kendilerine protes- te " “ mektubu gönderen Türk köylüleri- DİN ileri in ileri gelenlerini görmek'istemişler- dir, Müşahig heyeti daha evvelden teb. 60 bin Türkün müşahldlerin önünde Ügat ve sgat Yaparak geldikleri gün öğle vak- öytülerin İskenderunda bunmaları- vi Pransızlar tarafından sureti mah- sada Geciktirilmiş ve müşahidler gel- sonra köylüye tebligat yapıl » Bu suretle köylülerin hepsi bü- r, Bulunanlar Doryonun d Ty iresindeki müşahidler heyeti huzu- izlardan istemişlerse de bu teb-! | yorsunuz.. diye sormuşlar, köylüler de:| Sancak meselesini Cenevrede müzakere edenler: Sağfan sola doğru Fransız hariciye nazırı M. Delbos, Hariciye vekili Rüştü Aras, Fransız hariciye müste- şarı Vlenot, Hariciye umumi kâtibi Numan Menemencioğlu Suriyeliler Filistinle birleşmek için bir muhtıra verdiler Kudüs 21 (A.A.) — Gazeteler, | Beyruttaki . Süriye milliyetperver partisinin Filistin İngiliz komis- yonuna bir müuhlara göndererek Filistin ile Süriyenin birleşmesi tezini müdafaa ettiğini yazıyor. lar, | M. Mussolini Almanyaya gidecek mi? M. Goeringle son mü- lâkatta karar verilecek Roma 21 (A:A.) — İyi malümat al- makta olan mahafii M. Mussolininin yakında Almanyaya gitmesi muhtemel olduğunu beyan etmekte iseler de bu ziyaretin Duçe le M. Göering arasın- daki son mülâkallarda kararlaştırılmış olup olmadığı hakkında bir şey söyle- yememektedirler. İŞ Yeni tefrikamız KIRILAN BEBEKLER Genç bir kızın bütün varlığı ile bağlangığı sevgisinden duyduğu zevk ve ıztırabı, uğradığı sukutu hayali, gösterdiği feragati açık bir lisanla anlatan «KIRILAN BEBEKLER» i yarından itibaren yaptıkları muazzam nümayişlen bir intiba runa çıkarılmışlardır. Müşahidler köy- lülere; niçin mektup yazdınız ne İsti- Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) « 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) Lizbon şehrinde dün birçok bombalar patladı Milli müdafaa önünde 5 kişi yaralandı maddi hasar çok büyüktür Lizbon 2i — Dün şehrin muhtelti noktalarında beş bomba patlamıştır. Bombaların ikisi İspanyol klübünde patlamış, mühim zârara sebep olmuş- “ tur. Bir bomba da milli terbiye neza- && harap olmuştur. Şehrin merkezinde bir, telsiz istasyonunda da diğer hir (7 Tizbon 21 (A.A.) —ispanya kon- © soloshanesinde iki bomba patlamıştı. « Bunlardan birisi ikinci katta patlamış! ve camları kırmıştır. Hölde patlıyan £- kinci bomba, muzzam merdiveni cid- “9X8 di surette hasara uğratmış, su boru- larını patlatmış ve binayı su basma- ğa başlamıştır. Portekiz Radio - Club'unda bir bom- ba, telsiz cihazlarının bulunduğu sa- Tonun duvarında bir metrelik bir de- lik açmış, elektrik aletlerini hasara uğratmıştır. Radlo - Club, bir kaç gün Roma 21 (A.A:) — Havas ajansın- dan: İyi malümar alan mahafil, İtak yanın 1933 tarihli dört devlet misa- kına rucu tasavvurunda olmadığını, çünkü o tarihten beri Avrupada çok mühim siyasi tebeğdüller vukua gel- ler, Bu mahafil, İtalyanın dörtler mi- sakına vücud vermiş olan ayni uzlaş- ma zihniyetini taşımakta olduğunu ilâve ediyor ve diyor ki: «Sovyet sosyalist cumhuriyetler bir- liği, prensib itibarile, büyük Avrupa devletleri zümresi haricinde bırakıla- maz. Diğer taraldan Lehistanın da büyük bir devlet olduğunun kabulü ciddi suretie derpiş edilmektedir. Roma - Berlin mihveri siyasi for- mülünden bahis olan Milâno nutku ile geçenlerde İnğiltere ile imza edil- miş olan itilâfnameye son derecede mühim iki siyasi hadise nazarile ba- kılmaktadır. neşre başlıyacağız. YARIN Bu aşk ve macera romanını — İstiklâl istiyoruz. Hükümet bize çok zulmediyor. Bunun için müracaat ettik. demişlerdir. (Devamı 4 üncü sahifede) miş Bulunduğunu beyim etmektedir. | Lisbon şehrinden bir görünüş neşriyatına fasıla verecektir. Lizbon 21 (A.A.) — Mili müdafaa önünde patlıyan bomba beş memuru hafifçe yaralamıştır. Maddi hasar çok büyüktür. Italya, artık Dörtler misakını düşünmüyor Romada, 933 senesindenberi Avrupada vaziyetin değiştiği söyleniyor Roma 21 (A.A.) — Giornale d'İtalia gazetesi, İtalyanın İngiliz elçisinden dörtler paktının ihyasını arzu ettiği- nin Londra hükümetine bildirilmesi- ni rica ettiği hakkındaki haberleri kati olarak tekzib etmektedir, Vekiller heyeti gece başvekilin köşkünde toplandı Geç vakte kadar süren toplantıda mareşal Fevzi Çakmakta hazır. bulundu Ankara 21 (Telefon) — Vekiller heyeti bugün sünt üçlü başvekil İs- met İnönünün Tiyaselinde toplandı ve akşam sant dokuza kadar altı sa- at fasılasiz bir surette müzakerede bulundu. (Devamı 4 üncü sahifede) Fotoğraf tahlilleri 1.. (5) Ali Naci Karacan Gayet hoşsohbet ve natıkaperdaz- dır. Hiç kimseyi, hele devlet adamla- rını gücendirmek İstemez, Futbol, yüzme, atlama gibi sporlar rı çok sever, Bir gazeteci için lâzımgelen bütün evsafı haizdir. Fakat ciddi yazayim derken mizahı yapmak gibi edebi ha- tâya düşer. Yüzünün” çizgileri, haleti ruhiye- sinde, kırkından sonra, paranın gü- | müş olduğunu anlamak ve maliyeye geçmek gibi mühim değişiklikler ola- * ocağını haber vermektedir. Bu hâdise tevekkül ve kanaat va- Sıflarmın tekâmül noktası olâcak Meselâ kendisinde, bir bankacı olup i paraların geçit resmini seyr İle iktifa İk ay etmek gibi mütevekkildr hisler beli recektiri