22 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

22 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

> Künunusani 1937. AKŞAM Sahife 15 Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: — mz Han İmroz postası 24 İkinci kânun 937 tarihin- den itibaren İmroz postaları- na başlanacaktır. İstanbuldan PAZAR günleri saat 9 da kal kacak olan bu postalar ayni gün akşamı TEKİRDAĞINA “varacak ve Tekirdağından son- ra GELİBOLU, LAPSEKİ ve ÇANAKKALEYE uğrayarak İMROZA kadar gidecek ve İm- rozdan dönüşte yine ayni iske- lelere ve ayrıca ŞARKÖYE uğ- rayarak Salı günü sabahi Te- kirdağına varıp kalkacak ve ayni gün akşamı İstanbula dö- necektir. (404) Bir muammanın — halli Fransa kraliyet hanedanına « mensup İhtiyar Markiz de la Rochefoücauld.un torunu Matmazel Anne-Marie Fransada güzelliği ve cinsi cazibesile şöhret bul- muş bir kızdır. Beden estetiği ile uğra- şanların iddiasına bakılırsn o Matmazel Anne-Maris de gözü çeken en Bariz hu- süsiyet, çehe ile kafa tası arasındaki uzuv- ların ahenginde ve bu abenge uyan ve cidden birer inciye benzeyen . dişlerinin güzelliğindedir. Ağzım ve dişlerini gös- tererek tebessüm etmesi ve ekseri ahval- de görünmesi yüzü çirkinleştiren diş et- leri bu müstesna mahlükda âdeta bir gü- zellik ve cazibe mütemmimi gibi müşa- hede edilmektedir. Bu büsusiyet estetik mütehassışlarına U tetkik mevzuu olmuş, bu güzelliğe, çok asil bir aileden doğu- Yan sebep olduğu neticesi üzerinde mu- sirrane “durulmuşken D. P. R. Verdier bir musmma gibi Fransayı meşgul edeni hadiseyi ilmi bir tetkik ile çözmüştür. Azayı bedenin kol, bacak gibi kısımları bir takımı hususi temrinlerle, deri kısmı, kreilerle nasıl lah edilirse dişler ve diş gtleri de ÇOK İTİNA İLE intihab edilmiş ir dis macunu ile bakıma tabi tutularak yox sekle sokulabilir. İşte Matmazel Anne Mari sadece Diş ve Diş etlerine gelmiyen ve muhtelif antiseptikleri ihti- Ya eden profesör Respautun DENTOL İş macunu ve diş suyunu kullanarak bu İyi meticeyi almıştır. Ve yine bu sebepler» dir ki diş etleri, bir hastalık alâmeti olan $ekilme, şişme ve iltihaplanma gibi çir- kin tezahürlerden masun kalmış, ve Fran Sanın en güzel kızı olmuştur. Kğ ZAYİ — İmalâtı Harbiye Senayi mek- tebinden 1927 senesinde almış olduğum 15 No: hı gehadetnamemi zayi ettim. Ye- i alacağımdan eskisinin hükmü ol. madığı ilâri olunur. Aksaray Mustafa Kemal caddesi No, 70 Halid oğlu Feyzi EMLÂK İDARESİ âk sür'atle satılır, Kiraya verilir ye idare olunur. Fatih tram- vay durağı, sayı 45. racaatları ilân olunur. (413) Devlet Demiryolları ve Limanları Işletme Umum Müdürlüğünden : Şimdiye kadar yalnız istanbul Edirne muhtelit katarlarından istifade | edebilen Kırklareli - Mandra şube hattı güzergâhındaki halkın semplon ve konvansiyonel trenlerinden de istifadeleri için Kırklareli - Alpullu arasında her gün gidiş dönüş servisi yapmak üzere bir ray otobüsünün 1 Şubat 937 tarihinden itibaren işlemeğe başlıyacağı ilân olunur. Tafsilât için istasyonlara müracaat edilmesi, (400) Kartal Malmüdürlüğünden : Mevkii Sokağı No. Cinsi Muhammen kıymeti Maltepe Karaağaç © 460-458 69 metre murabbai arss 345 30-29 | Yukarıda yazılı arsanın muhammen kıymetine göre sürülen pey haddı lâyık görülemediğinden arttırmanın on gün müddetle uzatılmasına ka- rar verilmiştir. Talip olanlar yüzde yedi buçuk pey akçelerini vakti muayyenesinden evvel yatırarak ihale günü olan 26/1/937 salı günü saat 14 de Kartal malmüdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna mü- | İnhisarlar U. Müdürlüğünden: | I — İdaremizin Maltepedeki Tütün enstitüsü arazisine proje ve şart- namesi mucibince yaptıracağı (19171) lira (05) kuruş keşif bedelli tü- tün bakım evi inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 1i — Eksiltme 28/1/937 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — Muvakkat teminat (1437,83) liradır. IV — Şartname ve projeler (96) kuruş mukabilinde la levas| zım ve mübayaat şubesinden ve Ankara başmüdürlüğünden alınabilir, V — isteklilerin ihaleden en az iki gün evvel mimar, mühendis ve ya- hut bir mimar veya mühendisle kâtibi adillikçe musaddak ortaklık ve- Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi “İlânları Afyon İstasyonu tevsiatının eksiltmesi, Afyonkarahisar istasyonunda yapılacak makine deposu ve müştemi- lâtı, kanalizasiyon teysiatı, rampa ve yolcu peronu inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Bu işleri keşif bedeli 270916,23 liradır. 2 — İstekliler bu işe aid şartnameleri, projeleri ve sair evrakı Devlet Demiryollarının Ankara, Haydarpaşa, İzmir ve Afyon veznelerinden 13,55 lira mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 15/2/937 tarihinde pazartesi günü saat 15 de Ankara» ! da Devlet Demiryolları işletme umum müdürlüğü yol dairesinde topla- | nacak merkez birinci komisyonunca yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni günde saat 14 de kadar komüsjon Yeisliğine teslim etmiş Se maları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanun ahkâmina uygun olmak üzere 14587 mii muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Nafıa vekâletinden müsaddak ehliyet vesikası, D — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince egsiltmeye girmeye bir mas ni bulunmadığına dair imzaları tahtında tahriri beyanat 5 — Teklif mektupları ihale günü saat 14de kadar makbuz mukabilin- de komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mek- tuplarını iadeli teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. 1 Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenlerin D. D. Yolları Yol dai- resine müracaat etmeleri. (135) (411) © Müzik Öğretmen Okulu Direktörlüğünden: Ankarada yeni açılan Devlet Tiyatrosu okulu için talebe alınacaktır. sikası ve resmi dairelerde yapmış oldukları işlere aid vesikalarla birlik- Okul üç sınıflıdır. te İnhisarlar İnşaat şubesine müracaat ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu ve ayrıca kanuni vesikalarla 5 inci maddede yazılı vesikaları ihtiva edecek olan kapalı zarflar en geç ihale günü tam saat 14 « kadar yukarıda adı geçen Alım komisyonu reisliğine verilmiş olmalıdır. (139) » 1 — Şartnamesi mucibince mi f eb'atta tüylü, tüysüz (32) adet lito makinelerine mahsus kösele merdane pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık 29/1/937 tarihine rastlıyan cuma günü saat 16 da Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapıla- caktır. 3 — Şartnameler pârasız olarak her gün sözü geçen şubeden alına- 4 — tateklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7.5 gü- venme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (205) 1 — Paşabahçe ispirto fabrikasi için şartnamesi mucibince 365 lira muhammen bedelli 15 adet muhtelif elektrik kontörü pazarlıkla satın alınacaktır. N : 2 — Pazarlık, 29/1/937 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapı- lacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabi- lir. 4 — İsteklilerin münakasa tarihinden üç gün evveline kadar fiyatsız fenni tekliflerini İnhisarlar Müskirat Fabrikalar şubesine vermeleri ve münakasaya girebilmek için de münakasadan âzami bir gün evveline kadar verilen tekliflerin muvafık bulunduğuna dair mezkür şubeden vesika almaları lâzımdır. Son gün vesika verilmiyecektir, 5 — isteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güven me paralariyle birlikte yukarda adı geçen alım asontor gelmeleri ilân olunur. (183). Giresun Belediye Reisliğinden: Şehir, su yolları için kutru 4 santimetrelik 1210 metre tul ve takri- Ben 11492 kilo ağırlığında ve yine iç kutru 5 santimetrelik 175 metre tul takriben 2100 kilo ağırlığında ceman (1385) metre dökme font boru 29/1/937 günü saat (14) de ihale edilmek üzere açık arttırmaya çıkarılmıştır. 1 — İhale Giresun belediye encümeninde yapılacaktır. 2 — Teslim şartı Giresun iskelesi olmak üzere muhammen keşif bede- li tutarı 1631 ira 40 kuruştur. 3 —İsteklilerin 96 7,5 teminatlariyle birlikte Giresun belediye reisli- ğine müracaatları ilân olunur. (324) Küçükçekmece karyesinde şimendifer yolu civarında yıkılmış imaret binası enkazile bahçe duvarlarının 103 metro mikâbında bulunan taş- uhdesinde bulunmuş olmakla pazarlıkla ihalesi 25/1/937 pazartesi gü- nü saat 15 te yapılacaktır. İsteklilerin mahlülât kalemine müracaatları, (399) lara tahmin olunan 82 lira 40 kuruş kıymete mukabil 333 lira ile talibi | Girme şartları şunlardır: 1 — Konuşması ve vücutları sahneye elverişli olmak. 2 — Sıhhi durumu mükemmel olmak (işitme, uzak ve yakın görmek kabiliyeti mükemmel olmak dişleri sağlam bulunmak zindelik ve çevik lik) 3 — Enaz orta tahsilini bitirmiş bulunmak. 4 — Yaşı yirmiden fazla olmamak İstekliler pullu birer dilekçelerini Ankarada Müzik öğretmen okulu direktörlüğüne İstanbulda Şehir ti- yatrosu rejisörlüğüne gönderirler. Dilekçeye şunlar ilişik bulunacaktır, A) — Hüviyet cüzdanı, B) — Sıhhat raporu © C) — Okul diplomasi veyahut tasdikli sureti, D) — Hüsnühal mazbatası (devam ettiği okul direktörlüğünden tas dikli) Ç) — 4 iyi çıkmış fotoğrafı. 5 — İsteklilerin arasında bir seçim sınavı jayiilökktir. Bu sınavda aranılacak şeyler şunlardır: A) — Düzgün ve serbes konuşma, bir vaka veya hikâyeyi anlatma kudreti. B) — Gördüğü veya okuduğu bir piyes içinden seçilecek bir rolü ya- pabilmek. o. C) — Seçim heyetince verilecek bir rolü yapmak. 6 — 10 kız 3 erkek talebe alınacaktır. 7 — Seçme sınavı İstanbulda 29 son kânun 1937 cuma günü saat 9 da şehir tiyatrosunda, Ankarada 10 şubat 1937 çarşamba günü saat 9 da Müzik öğretmen okulunda yapılacaktır. (369) Istanbul Defterdarlığından: ki Gili've ievkli Muhammen bedeli Lira Beyoğlunda eski Pangaltı yeni Feriköy Birinci kısım mahallesinin Tay ve Derebaşı sokakları köşesinde iki katta dört oda vesair müş- temilâtı havi ve içinde terkos, elektrik tesisatı ve bir miktar bah- çesi bulunan 14 ve 3 No. lu evin yarı payı: Beyoğlunda eski Pangaltı yeni Feriköy birinci kısım mahallesinin eski Tay yeni Büyükdere caddesinde üç katta dökuz oda vesair müştemilâtı ve içinde elektrik, terkos tesisatını ii eski 12 yeni 137 No. lu kâgir evin yarı payı. Beyoğlunda Galatasaray lisesi arkasında Tom Tom mahallesinin yeni çarşı caddesinde dört katta Dokuz oda ve her katta birer mat- bah ve helâsı bulunan eski 64 yeni 66 No. lu kâğir evin tamamı: o 4000 Yukarıda cins ve mevkileri gösterilen emlâk açık arttırma usulile hi- zalarındaki muhammen bedeller üzerinden ayri ayrı satılacaktır. İstekli- 1125 4800 lerin ve tediye vesair şeraitini öğrenmek isti; 1 25/1/937 pazarte- si günü saat on dörtte yüzde 7,5 peyakçelerile Mil li Emlâk müdürlüğün- de toplanan komisyona gelmeleri. (R.) (104) Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Satınalma Komisyonu Mânları 4000 Metre mikâbı kereste Tahmin edilen bedeli (168000) lira olan yukarıda miktarı ve cinsi yazılı malzeme Askeri fabrikalar num müdürlüğü satınalma komis- neşriyat müdürü: Enis TU Akşam matbaası Sahibi Necmeddin Sadak | İdare Heyeti Riyasetinden: Birliğimizin senelik âdi kongresi 30/1/937 cumartesi günü saat 14 de Büyük | nın gelmeleri. Türkiye Sigorta Prodüktörleri Birliği vaa em De Yi e EÇ A 4 İdim gid ağa spain tdi) önül” yonunca 8/2/937 tarihinde pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname sekiz lira (40) kuruş mukabilinde komis- yondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan (9650) lirayı havi teklif mektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar komisyona verme» be m benin 20) anem br ARE