27 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

27 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Son dakika Hariciye vekilinin mühim beyanatı Büyük müjdeyi haber vermek zamanı | gelmiştir. Anlaşma metnini bugün konsey tasdik edecek B. Şükrü Saracoğlu Türk gazetecilerini “Hatay davasının büyük avukatları ve bugünkü zaferin büyük neferleri ,, cümlesile taltif etti Ankara 26 — Hariciye vekâleti ve- 4 Sancağın resmi bir dilidir. İkinci bir kili Şükrü Saraçoğlu dün kendisini zi- yaret eden gazetecilere şu beyanatta bulunmuştur; ö — Büyük müjdeyi vermenin zama- nı gelmiştir. Her noktada tam bir-njü- Cenevröderi aldığımız bir telefon ha- berile öğrendik. Yarın saat 15,30 dü” | tesbit, dilen hükümler Mileter ce- | miyeli konseyinde bir Karara “bağ” lanscaktır. da şu şekilde halledilmiştir. Türkçe Ankarada büyük sevinç Başvekilin bugün izahat vermeleri muhtemeldir Ankara 71 — Halay meselesinde kar) sandığımız büyük muvaffakıyet Üze- rine başvekil İsmet İnönü Atatürke hükümetin şükran ve minnetlerini arzetmiş B. Tevfik Rüştü Aras ile ar- Türk - Italyan dostluğu yeni şekil alıyor Italyan gazeteleri hariciye vekilimizin beyanatını büyük harflerle neşrediyor Cenevre 27 (Akşam) — Tevfik Rüş- | tü Aras şubatın üçünde Milânoda İtak ya Hariciye nazırı kont Ciyano ile görüşecektir. Rüştü Aras İtalyan ga- zetelerine mühim beyanatta bulun- muştur. Bu beyanatı bülün İtalya ga- zeteleri dostane bir şekilde ve büyük serlevhalarla neşrediyorlar. Türkiye - Malya dostluğunun almak üzere ol- duğu yeni şekil burada büyük Dir memnuniyet uyandırmıştır. Roma 27 — İtalyan güzeteleri Ce- " tini minnetle yaddettikten sorira Türk gazeteciliğini «Hatay davasının bü- vekâleti dilin şerait ve şümulü Milletler ce- miyeli konseyi yapacağı tahkikattan sohra tesbit; edecektir. B. Şükrü Saraçoğlu başta B. Tev- ilk Rüştü Aras olmak üzere heyeti murahliâsamız büyük muvaffakıye- gazetecilerini de tebrik emiş, Türk yük avukatları ve bugünkü zaferin büyük neferleri; cümlesile taltif et miştir. Millet Meclisine yi anlaşma metnini tasdik edeceğin- den İsmet İnönünün de bugün akşa- ma doğru, Millet meclisinde Sancak meselesi hakkında izahat vermeleri muhtemeldir, Sancak meselesinde ka- zandığımız büyük muvaffakiyet An- karada büyük memnuniyetle karşı- lanmıştır, nevrede bulunan Türkiye Hariciye Vekili B. Tevfik Rüştü Arasın beyana- tanı neşrediyorlar. B. Tevfik Rüştü Aras, Kont Çiyano ile mülâkatının Ankaradan hareketinden evvel karar- laştırılmış olduğunu, Türkiyenin Ak- deniz meselelerinde İtalya ile umumi bir anlaşmaya varmak hususundaki arzusunu teyid etmiştir. ii İtalyan mahafil siyasiyesi, "Tevfik Rüştü - Kon Çiyano mülâkâtına bü- SEŞAM Sofya 26 (Akşam) — Bulgaristan- da şiddetli kış hüküm sürüyor. Her taraf karla örtülüdür. Bilhassa Ro- manya hududu taraflarında bazı yer- lerde karın irtifat tg metreyi bul muştur, Gazetelerin yazdıklarına göre şim- diye kadar soğuktan donarak 9 kişi ölmüştür. Bunların dördü Türktür, Kışın şiddetlenmesile aç kalan kurt. lar, sürüler halinde dağlardan he- rek Eski Zağra vilâyetindeki köyle- m e mi rin ağıllarında koyun ve keçi sürü- lerine saldırmışlar, pek çok koyun ve keçi parçalamışlardır. Leskovo köyünden ava'çıkan Dim. Bocf, Spas Stambollief ve Georgi Çorapçiyef namlırıda üç Bulgar öv- cının üzerine 5 kurt saldırmıştar. Âni bir surette üzerlerine hücum eden kurtlara karşı silâh kullanamı- yan avcılar, kurtlarla boğaz boğa- za gelmişler ve üstleri başları par- ça parça yırtıldıktazı ve kanlar için- de kaldıktan sonra kurtları püskür- Rumen hariciye nazırı 9 şubatta şehrimize geliyor M. Antonesko, Ankarada üç gün kalacak 13 şubatta hariciye vekilimizle beraber Atinaya hareket edecek Bükreş, 27 (Akşam) — Şubatın ilk haftasında Ankarayı ziyaret edecek olan Rumen hariciye nâzıri M. Antoneskorjn seyahat programı tesbit edilmiştir. M.- Antonesko yanında kalemi mahsus müdürü ve iki müşavir bulunduğu halde 8 şubatta Daçya vapurile Köstereeden hareket edecek ve 9 şubatta İs- tanbula varacaktır. İstanbulda, hariciye kalemi mahsus müdürü B, Refik Amir ile Romanyanın Ankara sefiri tarafndan karşılanacak ve ayni günün akşamı, freni mahsusla Ankaraya hareket edecektir. Hususi trön 10 şubat sabahı saat onda Ankaraya varacak B. Tevfik Rüştü Aras, vekâletler erkâm M. Antenesko Ankarada üç gün kalacak ve şerefine ziyafetler verilecek- tir. 12 şubatta M. Antenesko, Hariciye Vekilimizle birlikte Ankaradan hare ket edecektir. İki vekil 13 şubatta İstanbula gelecekler ve Balkan antantı kon- seyinin 15 şubatta Atinada toplanacak olan içtimamda hazır bulunmak için 77 Kânunusani 1935 | Bulgaristanda kurt sürüleri | Kışın şiddetinden kurtlar köylere inerek koyunları parçalıyorlar tebilmişlerdir. En ziysde isırilan Ço- lann geçtikleri koymuş ve böyl hirlenmekle ölen 14 kurt bulunmuş”? tur. Eski Zağın havalisinden Vigovo v8* Starevsko köylerte de sürü sürü kurğ$ ların saldıtmakta oldukları bildiri” mektedir. Sümer Bank: Bir'madde hakkinda ayrı bir kanun yapılacak Ankara 26 (Telefon) ümer bapk kanununun 11 inci mai değiğe, tirilmesi ve 11 inci maddeye bir fikrâ eklenmesi hakkındaki kanun lâyıhasi, Meclis iktisad, maliye ve bütçe encü- menlerince tedkik edilmiş ve Meclisin ruznamesine alınmıştır, Bütçe encümeni, Sümer bank kanu” nunun İl inci maddesinin tadiline v€ Sümer banka bağlı müeseselerin ano . M. Hitler Londra- : . ya gidecek mi? Londra, hükümet reislerinin davet edilmi- yeceklerini bildiriyor Londra 28 (A.A.) —-Bazı gazeteler, İngiliz kralının taç giymesi münasebe- tile M. Hitlerin Londrayı ziyaret etme- si Imkânından bahsetmiş olduklam- dan resmi mahafil, bu merasime biz- zat devlet relslerinin çağırılmalarının mutad olmadığını, zira hükümdarla- rın ve relsicumhurların bir arada bu- Yunmalarından bir .çok halli nakabil meseleler doğacağını beyan etmekte- dirler. Filistinde yük bir ehemmiyet vermektedir. 1 Amerikada seller devam ediyor Bazı şehirlerde yeniden büyük yangınlar çıktı Nev - York 26 (A.A) — Feyezanlar nelicesinde ölenlerin mikdarı hali ha- arda 134 kişidir. Bundan başka bin kadar kayıp vardır. Meleesiz kalmış kimselerin mikdarı 650,000 e baliğ ol- , muştur. M Suların, bilhassa Mississipi vadisin- de daha ziyade kabarmasından korkul- maktadır. Pevkalâde ihtiyat tedbirleri alınmıştır, Cincinatti 26 (A.A.) — Bastırılmış olduğu zannolunan ateş bir milyon litre petrolu ihtiva eden bir depoda vukua gelen infilâk üzerine yeniden | baş göstermiştir. Louisville belediye reisi, yağmacıla- ra aleş etmek emrini vermiştir. Mini muhafızlar, Frankfurt zinda- nındaki 1,500 mahkümun tahliyesine Moskovadaki muhakeme Yeniden dinlenilenler de itiraflarda bulundular Moskova 20 — Mahkeme Sibirya- da Troçkist teşkilâtının elebaşıların- dan Bozuklavskiyi sorguya çekmiş- tir. Suçlu, fabrika ve demir yolla- rını bozmak işizi idare edenlerle mü- nasebetini anlatmış ve kendisinin de- mir yolların bozması Üzerine 1934 ten beri tren kazaları çok arttığım söyle- miştir. Bundan sonra suçlulardan Müra- lof dinlenmiştir. Suçlu, tedhiş ha- reketleri, Stalin, Voroşilof, Kazano- viç ve Kirofa gulkasd hakkında ta- limatı ihtiva eden mektupları aldığı- ! nı, Sibiryadaki Troçkistlerle temasa grçtiğini söylemiştir. Bundan beşka Molotofa karşı şulkasd nasıl hazır Jandığını, neden ekim kaldığın an- lstmıştır. j Tülmesidir. anlaşma olamıyor | 0 gece limanımızdan kalkan vapurla Pireye hareket edeceklerdir. Karadenizde buz parçaları Tuna tamamile dondu şimali Karadenizde seyrüsefer kesildi Bükreş 71 (Akşam) — Romanyada şimdiye kadar misli görülmemiş dere- cede şiddetli soğuklar hüküm sür mektedir. Romanyada hararet dere- cesi, sıfırdan aşağı 31 derecededir. 'Tuna nehri tamamile donmuştur. Şimali Karadenizde seyrüsefer kesik miştir, Sebebi, Karadenizin şimal ter raflarında büyük buz parçalarının gö Heroin imalâthanesi Ingiltere münasib bulduğu) Fatih civarında bir evde kararı kabul ettirecekmiş Londra 26 (A.4.) — Filistin İngiliz tahkik heyetinin mesaisini meizuu bahis eden Times gazetesi, ne Yahudi- lerin, ne Arapların uzlaşmaya müte- mayil olmadıklarını yazmaktadır. Bu şartlar içinde, Filistindeki müş- külâtın halli için bulunacak yegâne çare, İngilterenin mandater devlet st- Jatile münasib bulduğu kararı ka- bul ettirmesidir. Cezayride ayrılık hareketleri Paris 26 (A.A.) — Bakanlar meclisi Cezayirde silâh ticaretine ve ayrılık hareketlerine karşı alınacak tedbirler hakkındaki kanun projelerini tedkik etmiş ve bilhassa Arapların «şimal Af- rikası yıldızı» ismindeki milliyetperver komitelerin dağıdılması hakkında mü- zakerelerde bulunmuştur. Navaşin hançerle öldürülmüş Paris 2ö (A.A.) — Navaşin'in nâşi meydana çıkarıldı Gümrük muhafaza teşkilâtı tar fından - Fatih civarında bir Heroin imalâthanesi meydana çıkarılmış ve jewelki gün araştırma yapılmıştır. Bu araştırmada evin alt katında bir mahzende henüz kurumamış siyah ve beyaz morfihirr bulunmuştur. Hü- seyin ve Nazmi adlarında iki kişi yaka lanmışlardır. o Morfinler müsadere edilmiştir. Heroincilerin başka arka- daşları da bulunduğu anlaşılmakta- dır. Tahkikat devam ediyor. Eskrimciler dün Ankara Halke- vinds bir toplantı yaptılar Ankara 26 (Telefon) —Eskrimciler bugün Halkevinde bir toplantı yaptı- lar. Bütün eskrimcilerin ve tanınmış bir çok şahsiyetlerin iştirak ettiği bu toplantı münasebetile Halkevi salonu şimdiye kadar misli ender görülen ka- labalık davetlilerle doldu. Eskrim müsabakaları yapıldı. Mono- edilerek neşeli ve çok iyi bir gece geçi- rildi. loğlar söylendi ve geç vakte kadar dans ç mahkümlar, Lexington kışlasına nak- | üzere Anzerka bankasından 164 mi başlamışlardır. Bunlardan on beş kişi |. Dinlenen diğer suçlular da itiraf Beyazlarla Zenciler. arasında vukus | larda” bulunmuşlardır. Bunlardan gelen bir arbede de telef olmuştur. Bu | Çeskof, tedhiş sonunda sörfedilmek x üzerinde yapılan otopsi ameliyesi, mu- majleyhin rüvelverle değil, fakat bir « Bitlis 26 (Hususi) — Burada 200 Baget a Kabaş klana göt İli e sab ser a geri Bitliste 200 muhacir evi nim şirket haline konulmasına dair bazı hükümleri ihtiva eden birinci maddeyi daha esash bazı tedkikat ie rası olâzimgeleceği mütalâası (İl€ bu maddenin ayrı bir kanun lâyıhasi şeklinde Meclise veritmesi mütalâasın- İ tay etmiştir. iğ Sümer bankla muamele yapan mü- teahhitlerin tabi olacakları vergiden bahis olan ikinci maddeyi bütçe encü- meni birinci madde olarak lâyıhaya Almıştır. Bu maddede şöyle deniyor: 4Sümer bank ile buna bağlı veya bu bankanın iştiraki olan fabrika, müös- 8€st ve şirketler, inşaat ve esaslı tânii- Tat işlerinde dahi artırma ve eksiltme ve ihale kanunları hükümlerine tabi Ol- mıyacaklardır.» 2395 sayılı hazine vergisi kanunu- num sekizinci madesinin birinci bendi İ le 33 ncü maddesi ve 74 üncü madde- nin B, fıkrası hükümleri Sümer bank İle buna bağlı veya bu bankanın işti- raki olan fabrika, müessese ve şirket- | lere karşı taahhüdatta bulunan müt& Jahhit ve müzitezimlerle bu müteahhit te mültezimlere karşı derece derece * ti ahhüdatta bulunanlar hakkında dahi cari olmıyacaktır. Bu taahhüt ve iltizam işleri hak- kında kazano vergisi kanununun umü mi hükümleri tatbik olunacaktır. Madrid etrafında Asiler bazı mevkileri ele geçirdiklerini bildiriyorlar Paris 26 — Madrid etrafında yeni- den harp kızışmıştır. Asiler şiddetli bir topçu ateşinden sonra bazı mev- kileri ele geçirdiklerini bildiriyorlar. hanlage önle yen b yay ye İSPANYA HÜKÜMETİ BİR TEBLİĞ NEŞREDECLK Londra 26 (A.A) — Ortada dola- şan bir şaylaya göre Valencia hükü- meti, yakında yeni bir kanunu esas? meşredecektir. Bu kanunu esasi, hükümet şeklinin komünist olmıyağağını ilân edecektir. Bu hal, M. Mussolini ii M. Hitleri Francoyu müdafaa etmek için kül landıkları başlıca delillerden mahrum edecektir, İspanyol, eyaletlerine geniş bir muhtariyet verilecektir. İsponya, bir nevi federal cemhurlyet halinde ten- sik olunacaktır... Bükreş'e yangın Bükreş 27 (Akşam) — Bükreşte kle bu havelide 2eyf © kanunü' “2. ikinci alay kışlasında büyük bir yar gın çıkmıştır. Kışla tamamfle van kn ii ik e zem apn ban a an