15 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Şubat 1937 Fenerbahçe, Anadolu maçında Esadın Sarı Lâcivertiiler hesabma yaptığı iki gel Fenerbahçe Anadoluyu 10-0, 6.Saray Istanbul sporu 3-0 yendi Dün Taksim stadında lig maçların- dan ikisi daha oynandı. İlk maçı Fe- nerbahçe İle Anadolu yaptılar. Hakem B. Şazi Tezcanın idaresinde oynanan bu maça takımlar, mutad kadrolarile çıktılar. Maç başalr başlamaz hâkimiyeti ele alan Fenerbahçe, Anadolunun soldan Solaçık Zeki vasıtasile yaptığı neti- cesiz dört beş akın istisna edilirse, her iki devrede tazyik edici bir oyun çıkardı. enerbahçeliler ilk devreyi 4 - 0, ikinci devreyi 6 - O bitirerek maçı 10 - 0 gibi büyük bir farkla kazandılar. Maç başlar başlamaz Anadolu kale- sine inen Fenerbahçe hücum hattı Anadolu kalesi için gecikmiyeceği an- laşılan golün peşinde koşuyordu. Ni- tekilm bir müddet sonra Esad, Ana- dolu müdefilerinden birini atlattık- tan sonra kalecinin kıpırdamasına im- &ân bırakmadan topu köşeden kaleye soktu. Çok geçmeden sol açıktan inkişaf eden bir Fener akını neticesinde Na- ci Fenerbahçenin ikinci sayısını yaptı. Anadoluluların canla başla gayre- tine rağmen bü iki gölden sonra Fe- nerbahçe artık büsbütün rahat oyna- mağa başladı ve fasıla İle Ali Rize nın yaptığı Iki gol, sayıları dörde çe kardı. İkinci devrede Fenerbahçenin gene Anadolu kalesini sıkıştırmakla işe baş- ladığını görüyoruz. Bununla beraber dakikalar geçtiği halde, ilk devrenin şekline ve neticesine göre, . beklenen goller çıkmıyor. Fakat nihayet bir an geldi ki Anadolu kalesi mukadder tehlikeden kurtulamadı ve Esad be- şincl golü yapta. Sanki bu bir türlü olmıyan golün. yapılması bekleniyor- muş gibi, sayılar birbirini takip et eğe başladı ve sırasile Ali Rıza altan- cı, Esad yedinci, Naci sekizinci, Bü- lend dokuzuncu gene Esad onuncu gölü yaptı. Oyunun sonlarına doğru hakem, sert Jeden dolayı Fik- dan çikardı. Fenerbahçe- i, Aytan ve Reşadan mü- n hatti neticenin yü u. Çünkü bu mua- irmadan Fener muhacim- CALATASARAY - İSTANBULSPOR MAÇI İzinci maç. Galatasaray - İstanbul- spor arasında idi Hakem, Galatasa- Tay maçlarının mutad hakemi B. Ah- med Ademdi. İstanbulspor, son haftalardaki kad- rosunu muhafaza ettiği halde, Gala- tasaray takımında bir hayli değişik- Uk vardı, Bir kere Salim sol müdafi yerine alınmış, Lütfi merkez muavin- liğe geçirilmişti. Sağmuavin yerinde Ekrem oynuyordu. Merkez muhe- cim vazifesi Haşime verilmişti. Oyun başladıktan biraz sonra bir Galatasaray akınında soldan gelen to- pa İstanbulspor müdafileri ve hattâ kalecisi atıldılar. Fakat Haşim bun- ların müdahalesine İmkân bırakma» dan mükemmel bir kafa vuruşile to- pu İstanbulspor kalesine yerleştirdi, Oyunun hemen başlarında yapılan | bu gol İstanbulsporluları şaşırttı ve hattâ kırdı, Eğer bu golden sonra Galatasaray, meselâ Fenerbahçe gi- bi mütecanis bir oyun tutturabik seydi sarı kırmızılıların sayıları bir- birini takip edebilirdi. Halbuki mer- kez muavin Lütfinin aksaması, mu- hacimlerin iyi paslar alamamaları İs- tanbulsporluların toparlanmasına im- kân verdi. Bununla beraber devrenin ortalarma doğru Bülend Galatasara- yın ikinci sayısını da yaptı, Bu gol İstanbulsporlulara ilk gol kadar tesif etmedi ve fırsat buldukça Galatasaray kalesini sıkıştırdılar. Doğ- rTusunu söylemek lâzimgelirse Sali min yerinde müdahalelerle tehlike- leri önlemesi olmasaydı belki İstan- bulspor da gol yapacaktı. Çünkü ne Lütfi, ne de Reşad ve ne de ikide bir- de topu elinden kaçıran Avni bu tehli- kelere karşı gelebilecek bir oyun gös- teremiyorlardı. İkinci devrede Galatasarayın hâki- miyeti, ilk devreye nazaran daha ek- #itmişti. Fakat İstanbulspor muha- cimleri şaşırticr bir oyun çıkaramı- yordu. Devrenin ortalarına doğru bir Ga- latasaray akınında Haşim Galafasa- rayın üçüncü golünü çıkarmağa müu- vaffak oldu. Oyunun bitmesine yakın Galatasaray aleyhine bariz bir pen- altıyı hakem vermedi ve oyun 3-0 Galatasarayın lehine bitti, Yirmi iki oyuncu arasında hakkile futbol oynıyan iki kişi vardı: Salim ve Haşim, Takımların povan vaziyeti 1 — Fenerbahçe 30 2 — Beşiktaş u > 3 — Güneş 10 26 4 — Galatasaray (oO(10 25 5 — Vefa au 21 8 — Beykoz ua 21 7 — Eyüp 10 18 8 — Süleymaniye li 18 9 — Anadolu ıl 18 10 — İst, Spor 10 n 11 — Topkapı o 17 12 — Hilâl 10 Futbol federasyonu Sedad Rızaya teklif edildi Ankara (Akşam) — Öğrendiği- me göre B. Ahmed Emin Çapın istifa- sile inhilâl eden Türkiye futbol fede- müdürü B. Muvaffak Menemencioğ- luna teklif edilmiş, fakat kendisi be- yanı itizar eylemiştir. leri tahmin olunmaktadır. Me. Haftanın golcuları Esat (Fenerbahçe) Ali Rıza (Fenerbahçe) Naci (Fenerbahçe) Haşim (Galatasaray) Hakkı (Beşiktaş) Şeref (Beşiktaş) Bülend (Fenerbahçe) Bülend (Galatasaray) Hüsnü (Beşiktaş) Fuat (Beşiktaş) Eşref (Beşiktaş) Hayati (Beşiktaş) Hakkı (Hilâl) Turhan (Beykoz) Rauf (Süleymaniye) Ali (Süleymaniye) Şahap (Beykoz) MEVSİMİN GOLCÜSÜ Şeref (Beşiktaş) Miyim “ & Dünkü kır koşusu İstanbul atletizm ajanlığı tarafın- dan tertip edilen kır koşularından dör- düncüsü dün Fenerbahçe stadı ile Kalamış arasında yapıldı. Bu müsabakaya İstanbul atletle- rinden başka Kocseli bölgesinin Ak- yeşil klübü etletleri de girdiler. Koşu hayli enteresan oldu ve bi- rinciliği ümidin hilâfına Akyeşil at- letlerinden Galip aldı. Galip mesa- feyi 18,43 dakikada koştu. İkinelliği Halkevinden Artin, üçnü- cülüğü gene Halkevinden İbrahim al- dilar. Koşuya on takım iştirâk etti. Bu ta- latasarayın, biri Galata Gençler bir- liğinin, ikisi Beyoğlu Sporun, birisi de İzmit Akyeşil Spor klübünün idi, Takım itibarile tasnifte Beyoğlu Halkevi 10 sayı ile birinci, İzmit Ak. yeşil Spor 12 sayı ile ikinci, gene Bey- oğlu Halkevinin ikinci bir takımı 27 sayı ile üçüncü oldu. Fransız - ingiliz orduları futbol maçı Londra 14 (A.A.) — Fransız ve İn- giliz ordularının futbol takımları ara- sında yapılan maçta Fransızlar sıfı- ra karşı 6 golle İngilizlere galip gel- mişlerdir. Birinci haftaymda Fran- Sızlar sıfıra karşı 1 ile galip vaziyette bulunmakta idiler, Beşiktaş Hilâl 6-1 yendi; Beykozla Süleymaniye 2-2 berabere kaldı Şeref stadında ilk maç Nuri Bosut- 'un idaresinde Beşiktaşla Hilâl arasın- da yapıldı. Beşiktaş takımı şu şekilde sahaya çıktı: Mehmed Ali - Hüsnü, Faruk - Hü- seyin, Refet, Fuat - Hayati, Hakkı, Nazım, Şeref, Eşref. z Beşiktaş, Hakkının merkez muavin- likten ziyade eskisi gibi sağiç yerinde daha faydah olacağım anlamış ola- cak ki dün Hakkıyi eski yerinde gör- dük ve Hakikaten Hakkı hücum hat- tında daha iyiydi. İlk devre umumiyetle Beşiktaşın hâ- kimiyeti altında oynanmakia beraber Hilâl bütün gayretini sarfederek oy- nadığı için netice Eeşiktaş lehine pek farklı olmadı. İlk dakikalarda Nazminin sakatla- mıp çıkması Beşiktaşı maçın büyük bir kısmında on kişi olarak biraktı. İlk golü Beşiktaş dokuzuncu daki- kada penaltıdan yaptı. Penaltıyı Hak- kı çekti. Bu golden sonra Beşiktaşlılar Hirâl kalesini üst üste sıkıştırdılar, On beş dakikada Hilâl aleyhine bir korner oldu. Sağaçık Hayatinin çektiği kor- neri Hakkı gole çevirdi. Beşiktaşın 2-0 vaziyete girmesine rağmen beş dakika sonra Hilâl âni bir) hücumla bir sayı yaptı. Bu sayı Hi- Yâllileri canlandırdı ve Bu canlı oyun geri kalan yirmi beş dakika içinde Be- şiktaşlıların başka sayı çıkarmasına imkân vermedi. İkinci devreye Beşiktaş akınile baş- landı ve bu devre de onuncu dakika- dâ gene Hilâlin aleyhine bir penaltı dan yapılan gol ile açıldı. Bu penaltıyı bu sefer Hüsnü çekti. Hilâliler (o penaltıdan yapılan bu gol üzerine ilk devredeki mukavemeti gösteremediler ve iki dakika sonra Fu- ad Beşiktaşın dördüncü sayısını kay- detti. Aradaki sayı farkının üçe çıkması artık Bilâllilerin mukavemetini iyice kırdı ve Beşiklaşlılar tamamile hâkim bir iyet aldılar. On dokuzuncu dakikada Eşref, o- tuz b ci dakikada Şeref altıncı, üç dakika sonra Hayati yedinci golü yap- th. Oyunun neticesine beş dakika kala! seyrini değiştirdi ve kalecinin muda- faasına imkân kalmadan sekizinci de fa Hilâl kalesine girdi, 8 - 1 Beşiktaş lehine biten bu maâç- ta Beşiktaşlılar umumiyetle güzel oy- nadılar ve bu güzel oyunlarında bil- hassa sert ve asabi olmayışları âmil ol- du. HHAl takımı ilk devrede de fena değildi, fakat ikinci devrede mukadde- ratım Beşiktaşın eline teslim elmek- ten başka çare bulamadı. BEYKOZ - SÜLEYMANİYE MAÇI Şeref stadında ikinci maç Beykoz - Süleymaniye arasında oynandı. Bu maç her iki takımın son oyunları ok duğu ve tasnifte alacakları derece zerine müessir bulunduğu için gerek Beykoz ve gerek Süleymaniye bakı- mından mühimdi. Her iki takım sahaya her zamanki kadrolarile çıktılar. Beykoz takımı, eğer bu maçı kaza- nırsa yirmi iki puvanla Vefayi geçe- rek beşinciliği tutacağını bildiği için maça çok sıkı başladı. Bununla bera- ber devre karşılıklı akınlar arasında hemen hemen müsavi denilecek bir şekilde geçti. Oyunun ilk golü ancak otuz beşinci dukikada oldu ve bunu sağaçık Tur- han Beykoz hesabına kaydetti. Her nedense bu (gol Beykozluları gevşetti ve buna mukabil Süleymani» yelileri canlandırdı. Üç dakika geçme den yapılan bir hücumda Süleymani. yeli Raufun çıkardığı gol iki takımı beraber Yaziyete getirdi İlk devre bu şekilde bitti. İkinci devrede Süleymaniyeden A- Iinin ikinci golü yapması Beykozlula- rın aklını başma getirdi ve bundan sonra Beykozun tazyiki başladı, fakat sonraları gene Süleymaniyeliler ağır bastılar, Bir aralık iki takım oyuncu- ları arasında kavgaya benzer müna- kaşa ve iddialar başladı. Hakemin mü. dahalesile sükünet avdet ettikten son- Ta oyuna devam edildi. Dakikalar geçiyor ve oyunun neti- 2-1 galip vaziyeti de Oyunun neticesi Beykoz son bir. hamlı ler Süleymaniye kal arada Şehap bir gol yaparak Beyko- e bir da Şerefin çektiği bir şütte top Hilâi mü-| zun galip çıkmağı tasarladığı bu maç- dafilerinden kirinin Sırtına çarparak tan mağlüp çıkmamasını temin etti,