28 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ressamlara maaş Ankara 27 (Telefon) — Güzel sanatlar akademisi profesörlerinden Leopold Levinin ressamlara maaş bağlanması
 Yeni Izmir limanı beş yılda inşa edilecek Bu yıl 500 binlirazürkle Hıalkapmar koyunda bir rıhtım yapılacak...
 Hatayın anayasasını tanzim ederken müşkilât mı çıkacak ? Sancağa gönderilen müşahidlerin Cenevreye çağırılması istendi...
 B. Sofulisin “AKŞAM,, a beyanatı Türk dostluğuna bütün kalbimizle bağlıyız Atatürk gibi Danı Dır şefe ve İsmet Inön gibi bir
 Başvekilimiz Londraya gidiyor İngiliz kralının taç giyme merasiminde Türkiyeyi temsil edecek . Başvekilimiz B. İsmet İnönü

Yevmiye, kebirler, muavin defterler İngiliz prese kartonu ileğir.) 120, 150, 200 kuruş En Sağlâm, En Ucuz Hesap defterleri AKŞAM matbaasındadır. Kasa defterleri, Defteri XCildleri —mmaı— Sene 19 — No, 6595 — Fiati her yerde $ kuruş PAZAR — 28 ŞUBAT 1937 AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) aa — İlatayın anayasasını tanzim ederken müşkilât mı çıkacak ? Sancağa gönderilen müşahidlerin Cenevreye çağırılması istendi Suriyeliler, Hatay valisini Şam hükümetinin tayin etmesini ve Hatayın Suriye meclisinde temsilini istiyorlarmış Demir gömleklilerden 500 Arap yeniden Iskenderuna gönderildi. Hatayın ana yasası vatanilerin arzuları hilâfına çıkarsa bunlara orada tezahürat yaptırılacakmışl. Cenevre 27 (A.A) — Havas ajansı bildiriyor: Hatay meselesile meşgul olanrmütehassıslar komitesi perşerm- be günü başladığı ibtidai tedkikatı bitirmiştir. Komite, âzasına Hatayın ana yasası ve idari teşkilât kanunlar rının icab ettirdiği derin tedkikatta bulunmak imkânını vermek üzere bir hafta kadar toplantılarını kesmeye karar vermiştir. Diğer taraftan komite, Hatayda bu- Yeni Izmir limanı beş yılda inşa lunan Milletler cemiyeti müşahidie- rinin mütalâalarından da istifade et- mek için bunların Cenevreye davetini genel sekreterlikden rica eylemiştir. Paris 27 (A.A.) — Anadolu ajansı- nın hususi muhabiri bildiriyor: Senbris, Le Journal gazetesinde, Sancak statü ve ana yasasını tanzim edecek Cenevre komitesinde çıkacak güçlükleri anlatarak diyor ki: «Suriyeliler, Sancak valisini kendi- edilecek Bu yıl 500 bin lira sarfile Halkapınar koyunda bir rıhtım yapılacak * İzmir (Akşam) — Başbakan İsmet İnönü, istirahat etmek için geldikleri İzmirde, şehrin en mühim ihtiyaçla- rı ve bilhassa liman meselesi üzerinde ehemmiyetle meşgul olmuş, mütehas- sısların mütalâalarını aldıktan sonra yapılacak iş için alâkadarlara emirler vermiştir. Türkiyenin, birinci derecede bir ih- racat merkezi olan İzmir limanı, mü- tehassısların da mülalâası mucibince Halkapınar koyunda yeniden tesis edi- lecektir. Bu yıl koyda tarak makinele- | rile temizlik yapılacak, denizin sığ olan! kısmı derinleştirilecek ve beş yüz bin lira sarfile bir rıhtım Inşa edilecektir. Rıhtımın inşasını, denize dil şeklinde uzanan dokların inşaatı takib edecek- tir. Yeni liman inşaatı yıllara taksim suretile temin edilecek ve beş yılda ye- ni liman tamamlanmış olacaktır. Da- ha sonra ihtiyaca göre yeni liman Bay-! Faklı ve Turana doğru genişletilecek- | tir. Devlet demiryollarının Alsancak» | taki antrepoları, şimdilik yeni antrg- polar inşasına lüzum hissettirmemek- tedir, İleride burada umumi mağaza- lar da inşa edilecek, işlenen mahsulle- (Devamı 4 üncü sahifede) leri tayin ve ahalisinin Şam meclisin- de hiç olmazsa tâli meseleler için temsili suretile hâkimiyetlerini te yid ettirmek azmindedir. Ayrıca Lübnanın istemediği fede- rasyon fikrini başka şekilde ele al- maları ve Trablusşam lmanmı İste- meleri muhtemeldir, Komite bu güçlükleri hallederse yap- tığı iş İle bihakkin övünebilir. (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekilimiz İLondraya gidiyor merasiminde Türkiyeyi temsil edecek Ankara 27 (Telefon) — İngiltere kralının taç giyme merasimine hü- kümetimiz de davet edilmiştir. Baş- vekilimiz B. İsmet İnönü merasi, do hazır bulunmak üzere Londraya gidecektir. B. İsmet İnönüne ordu müfettişlerinden bir general ile, ami- ral Şükrü Okan refakat edecektir. Başvekilimiz, İngitere kralının taç giyme merasimi münasebetile 25 ma yısta yapılacak büyük deniz resmi- geçidinde de bulunacaktır. Ressamlara maaş Ankara 27 (Telefon) — Güzel sa- natlar akademisi profesörlerinden Leopold Levinin ressamlara maaş bağlanması hakkındaki teklifi maa- rif vekâletince kabul edilmiştir. Maa- rif vekâleti bu hususta bir kanun lâ- yihası hazırlamak üzeredir, Başvekil İsmet İnönünün Ankaraya dönüşünden iki intiba B. Sofulisin “AKŞAM, a beyanatı Türk dostluğuna bütün kalbimizle bağlıyız İngiliz kralının taç giyme | Atatürk gibi Dâhi bir şefeve İsmet Inönü gibi bir başvekile malik olmak Türkiye ve Türkler için büyük bir mazhariye' Bugün Yunan hükümetinin başın- da bulunan B. Metaksas, Türk « Yunan dostluğunun ve Balkan antan- tınım en heraretli ve ateşli bir taraf- tarıdır. B. Metaksas bunu her fin satta tekrar ve teyid ediyor. Balkan matbuat kongresi münas&- betile Atinada bulunduğum sırada mefsuh Yunan siyasi fırkalarının en büyüğü olan Venizelist partisinin W- deri B. Sofulisi görerek, Yugoslav » Bulgar paktı, Balkan antanti ve Türk - Yunan dostluk ve teşriki me- salsi hakkında fikir ve noktal naza» rını sordum: B. Sofulis Sisamda doğmuştur. Bembeyaz saçlı 65 « 70 yaşına olan B. Sofulis, türklerin yabancısı değil dir, Esasen zevcesi de İstanbulludur. Venizelos öldükten sonra fırka. sının başına geçti. B. Sofulis Yu- goslav »- Bulgar paktının Yunanlılar tarafından nasıl karşılandığına dair sorduğum İlk suale kısaca cevap ves AKLİM 7 EY 0 yap rde gramofonu olmıyan tarla sahipleri işçi bulamazlar. 1 Mefsulı Venizelist fırkası lideri B. Sofulis rerek dedi ki: — İtiraf ederim ki, Bulgar - Yugos- lav paktı imzalandığı haberi geldiği zaman Yunanistanda nahoş bir te- sir uyandırmıştı. Fakat elimde kati bir mütalâa beyan etmeğe yarıyacak deliller ve vesikalar bulunmadığı ci- hetle, buna dair bir fikir beyan et- mekte mazurum. Balkan antantına gelince, sulh ve müsalemeti ve statükoyu zâmin olan bu siyasi manzumenin devam ve ba- kasına taraftarız. Türk - Yunan dostluğu ve elbirliği hakkındaki fikriniz nedir? — 'Türk - Yunan dostluğuna ve teşriki mesaisine bütün kalbimiz ve imanımızla bağlıyız. Hattâ şimdiye kadar çok mesut semereler veren ve daha da verecek olan bu dostluğun ve aradaki teşriki mesainin daha 2i- yade inkişaf ettirilmesini ve kuvvetler» dirilmesini istiyoruz. Bu, yalnız be nir şahsi fikrim deği, bütün mefsuh siyasi fırka liderleri arkadaşlarımın da arzu ve temennisidir. Bunu söy- lerken onların da fikir ve hislerine tercüman olduğumdan emin olabilir. siniz. (Devamı 4 üncü sahifede)