28 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

28 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

Çapadaki kaza 28 Şubat 1937 Şoför Hayri, Nimeti çiğnediğini inkâr ediyor Geçenlerde şoför Hayri, içinde müş- teri bulunan otomobilile Çapada trsm- vay caddesinden giderken önündeki | tramvay, istasyonda durmuş, şoför de otomobilini durdurarak tramvayın ha- reketini beklemesi lâzımgelirken Hay- r hizla otomobilini sürüp yoluna de- vam etmek istemiştir. Fakat tramva- yın sağ tarafından rken orada bu- lunan mektep talebesinden 14 yaşın- da Nimet adında bir kıza çarpıp yara» lamıştır, Nimet derhal hastaneye kal- dırılmışsa da bir kaç gün sonra ölmüş- tır. Bunun üzerine şoför Hayri hakkın- da ölüme sebebiyet suçundan evrak tanzim olunmuş ve kendisi adliyeye teslim edilmiştir. Dün üçüncü ceza mahkemesinde solör Hayrinin mevkufen muhüakeme- sine başlanmıştır. Hayri mahkemede kıza kendisinin çarptığını inkâr ede rek: «— Ben otomoiblimi hızla sürmiyor- dum. Tramv: yan tarafında da durdum. O sırada birdenbire koşarak kız geldi. Gözünün biri sarılı idi. Her halde bu yüzden otomoblii göremedi ve hızile otomobile çarp- adım, kendisi benim tı. Ben ona çarpı otomok Beşi birlikleri çalınmış Nadide, altınlarını dostu Ömerin çaldığı iddiasında Zabıta garip ve © altın hırsızlığı iddiası kata başlamıştır Bu vaka cirafında alınan mulümat şöyledir: Mehmed izssinde biri Beşiktaş ci- varında Nadide isminde bir kadınla, uzun müddetten beri nikâhsız olarak adır. Bu çiftin arası son Za- manlarda ağılmıştır. Nadide; oldukça hali vakti yerinde bir kadındır. Bir hayli zamandan beri biriktirdiği on beş kadar beşibirliği yorganının içine yerleştirmiştir. Bir i da mantosunun eteklerine di- zerek dikmiştir. Mehmed, her nasılsa, bu paraların yerinin farkına varmış, evvelki gün bir Aralık bir fırsatını bularak, gerek yor- gandaki, gerek mantonun eteği ke- tarlarındaki beşibirlikleri alarak sa- | yuşmuştur. İşin farkına varan Nadide de poli- se mürâacant ederek başına gelenleri anlatmıştır. Zabıta Mehmedi kikata başlamıştı Festival eğlenceleri Belediye bütçesine 8 bin lira kondu Geçen yaz £ oldu ğu gibi bu senede şehrimizde yapılacak olan festival eğ- lenceleri için 937 belediye bütçesine sekiz bin lira tahsisat konmuştur. Bu sekiz bin lira tahsisat ile bü sene ya- yapılacak işler için yakında belediyede ihzari bir komisyon toplanacak ve yeni festival programını hazırlıyacaktır. Yeni festival programı hazırlanır- ken geçen seneki şenliklerin neticele. ri gözönünde tutulacak ve bazi yeni Yikler yapılacaktır. Bu seneki Balkan milli oyunlarını oynıyani höyetimizin festival eğlencelerine iştirak — ettirii- meleri düşunuluyor. slamış ve tah- Amatörlere mahsus daimi fotograf müsabakamızın bu haftaki seçiminde Eidemevcut 85 . , : : binlira ile ikmal . edilecek Belediye, şehrin mezarlık ihtiyacını karşılamak üzere Zincirlikuyuda asri bir mezarlık tesis etmeğe karar ver- miş, arsasını satın alarak (etrafına da duvar çevirmişti. Fakat bu mezar- lığın tesisi için elde mevcud 85 bin N- ra geçen sene sarfedilmişti, Bu paranın bir kısımı ile bu sene bu mezarlığın inşası ikmal edilecek, ge- riye kalan para ile de şehrin diğer mezarlıkları tanzim ve imar edilecek, yıkılmış duvarlar tamir edilecek, dö- külmüş mezar taşları toplatılacaktır. Bu suretle bu sene İstanbulda me- zarlık işleri daha muntazam bir şek- le sokulacak, mezarlıklarımız münkün mertebe bugünkü perişan vaziyetinde kurtulacaktır. Kömürden zehirlendi Yenicamide — Kuşçular sokağında aşcılık eden Behlülün çırağı 14 yaşın- da Osman, mangaldaki yanmamış kö- mürden çıkan gazla, zehirlenrili, te- davi edilmek üzere Haydarpaşa has- tanesine kaldırılı Ekmeklerin in evsafı | Gloten miktarı yeniden tesbit edilecek Son zamanlarda buğdaylarda glo- ten mıktarının düştüğü için yapılan | ekmeklerin gloten mıktarı da eskisine nazaran düşmüştür. Halbuki belediye tarafından konulan resmi mecburiye- te göre ekmeklerdeki gloten mıktarı yüzde ondan < aşağı olmamak 14- zımdır. Son zamanlarda yapılantahlli ve muayene raporlarında ekmeklerinde yüzde on nisbetinde gloten bulunma dığından bir çok fırıncılar belediye ta- rafından para cezasına çarpılmışlardı. Fırıncılar belediyeye müracaat ederek verilen cezanın haksız olduğunu, buğ- dayın evsafi değiştirildiği için ekmek- lerde yüzde on gloten bulunmasını te- | min edemediklerini ileri sürmüşlerdir. Belediye, fırıncıların bu şikâyetle- rini tetkike mühtaç görmüştür. Diğer taraftan buğdaylar hakında ticaret ve zahire borsasile gümrük kimyahanele- rinin verdikleri raporlarda, buğdaylar- da gloten mıktarının ancak yüzde 86- kiz, sekiz büçuk rTaddesinde bulundu- ğunu göstermişlerdir. Belediye, ekmeklerde artacak goten mıktari hakkında resmen karar ver- mek hususundaırma ek men karar vermek vaziyetinde olma dığından iktisad müdürü bay Asım Süreyya Ankaraya gitmiş ve vaziyeti alâkadar makamlara izah etmiştir, Hükümetçe verilecek karardan s0n- ra ekmeklerde artacak gloten mıktarı- nın yeniden tesbit edilecektir. Sarıyerde kanlı kavga Sarıyerde ekmekçilik eden Bayram ile Mustafa, bir alacak meselesinden kavga etmişlerdir. Kavga esnasında Mustafa, Bayramı © elinden kaptığı bıçakla yaralamıştır. Yaralı hastane- ye kaldırılmış, Mustafa da yakalan» (üçer liralık kitap) hediyemizi kazananlar: 1 - Ankara Ziraat bankası U, mü» hasebe istatistik cervisinde Rak. 2 . Harbiye, Yunusbeyzade apart. No, 2 Sa» dettin, 3 - Beylerbeyi Remzi Nokay. 4 - Rebil Artan, | | İn ayrı uğraştıklarını göstermiştir Bu AKŞAM Şehrin tenviri Mukavele projesi meclise verildi Şehrin tenviratını bir kat daha art- tırmak üzere mevcud lâmbalara 2000 lâmba daha ilâvesi için belediye İle elektrik şirketi arasında yapılan an- laşma mukavelesi şehir meclisinin ya- rinki toplantısında meclise verilecek- tir, Bu mukaveleye göre şirket belediye- nin hazırladığı projeye göre yeniden kuracağı iki bin küsür lâmba için be- lediyeden 150 bin lira alacaktır. Halbuki belediye 1930 senesinde ye niden kurdurduğu 500 lâmba için 130 bin lira bir para sarfetmişti. Binaen- aleyh bu hesaba göre bu sefer konula- cak elektrik lâmbaları daha ucuza mal olacaktır. Bu iki bin küsür lâm- ba fiç senede yerlerine vezedilecektir. Mukavele projesi, şehir meclisinde ka- bul edildikten sonra şirket ile beledi- ye arasında imza edilecektir. Define hikâyesi Salkımsöğüt camiinin tamirinde bulunan şeyler nedir? dde Karehi Hüseyin Çe- lebi camiinin tamiri esnasında bulun- duğu iddia edilen define işine müze müdürlüğü el koymuştur. Bulunan şeyler 1223 ve 1255 sene- sine aid 200 tane lünez ve 300 kadar da bakır yüz paralıklardır. Zabıta iki kişinin vaki olan ihbarı, bulunan paraların cami tamirinde ça- lışan Saim, Ahmed ve Mahmud tara- fından paylaşıldığı merkezinde ise de | yapılan tahkikat, bulunan lünezlerin mahiyetlerinin tetkiki için şahsen ay- altın lünezler tamamen Oo müsadere edilmiş olup, müzeler idaresine verii- miştir, Dilenci Cemil Sekiz gün boğazı tokluğuna çalışmağa mahküm oldu Cemil adında 50 yaşlarında bir a- dam Beyazıd civarında dilenriken ya- kalanmış, mahkemeye verilmiştir. Dün Sultanahmed birinci sulh ce- sa mahkemesinde Cemilin muhake- mesi yapılmıştır. İki kulağı da pek zor- ukla duyan Cemil ifadesinde: «— Ben dilenmedim. Kurban bay- ramında ticaret yapmak üzere kur- banlık koyun aldım. Beyazıd ciyarın- da koyunu sattım, parayi alırken be- ni dilenci diye yakaladılar. demiştir. Cemilin bu iddiasının asılsız olduğu ve dilencilik yaptığı anlaşıldığından sekiz gün boğazı tokluğuna belediye hizmetlerinde çalıştırılmasına karar yerilmiştir. Şehir meclisi âzalıklari ve İsmali Hakkının vefatile boş kalan Azalığa da Sariyerden bay Ali davet edilmiştir. Bu iki yeni Aza meclisin yarinki top- lantısına iştirak edeceklerdir. 4 r | ri Şükrü ile baş kâtip Fevzi ve dakti- Yeni Tüne! hanı Belediyenin izin vermemesi yüzün- den yapılamıyor Tünel şirketi mukavelesi mucibince Galata cihetinde bir bina yaptırmağa mecbur olduğu için nafin vekâleti Şir- ket nezdinde teşebbüsatta bulunmuş, bunun üzerine şirket üç kat üzerin- | den yaptığı projeyi vekâlete gönder- | mişti, Vekâlet te bu projeyi tasdik et- mişti. Fakat belediye, caddenin çok | dar olması münasebetile buraya ya- pi ve yollar kanunu ve müstakbel şe- hir plânı için düşünülen esaslara gö- Te burada üç katlı bina yapılamıyaca- ğını söylemiş, ancak sirketin muka- velesindeki bu hükmü tahakkuk ettir- mek için caddenin (genişletilmesi lâzım geleceğini ve bunun için de bazı binaların tünel şirketi tarafından satın alınarak yola terkedilmesi ica- bettiğini ve ancak bu şartlar tahakkuk ettikten sonra inşaata <— müsaade edileceğini bildirmiştir. Diğer taraftan nafla baş müfettiş- liği şirkete yapılan tebliği teyid etmiş ve binayi bir an evvel inşa etmesini bildirmiştir. Belediye ile tünel şirketi arasında bu hususta habere ve mü- zakere cereyan ediy: Ihtilâs davası Noter Şükrünün gayri mevkuf muhakemesine devam edilecek Tanzim ettiği evrak üzerindeki pul lardan hazineye aid bir mıktar para- yi ihtilâş etmekten suçlu Fatih note- E. lo Münevverin muhakelerine dün ağır ceza mahkemesinde devam edilmiştir. Daha evvelki celsede noterin defterle- ri ve evrakı üzerinde tetkikat yaparak bir rapor tanzim edip mahkemeye ver- mek üzere ehli vukuf teşkil edilmişti. Dün ehli vukufun mahkemeye gün- derdiği tezkere okunmuştur. Tezkerede bu hususta rapor tan- zim edile bilmek için tetkikat ve tah- kikatın daha bir müddet uzayacağı bildiriliyordu. Diğer taraftan mevku- fen muhakeme edkiimekte olan noter Şükrü de muhakemeye gayri mevkuf olarak devam edilmek “üzere serbest bırakılmasını istemiştir. Mahkeme, bu talebi kabul ederek noter Şükrünün tahliyesine, baş kâ- tip Fevzi hakkında mevkufen muha- kamenin devamına karar vermiş ve ehli vukuf râporunun tanzimi için muhakemeyi başka güne bırakmıştır. Kurşun çalanlar Silâhtarağa elektrik fabrikasında bir takım kurşun potalar aşıran İs- mail, Zeki ve Fuad isminde üç kişi zabıtaca yakalanmıştır. Kurşunları naklederlerken yakayı İ ele vermişlerdir. Çin askeri Keyeti bugün Ankaraya gidiyor Kanser ve aşk Operatör general Cemilin Kulakları çınlasın... Avrupada büyük bir kanser münakaşası açılmış, Ama bu müna- kaşa bizde sık sık olan: — Kanser sari midir? Değil midir? Şeklinde değil... Avrupadaki o kanser o münakasası bizdekine nazaran daha cazib... Simdi siz diyeceksiniz ki: — İlâhi.. kanserin münakaşası da- cazib olur mu hiç?.. Olur, olur... İşte Avrupadaki kanser münakaşa- sının mevzuu: Kanserin aşkla alâka- sı var mi yok mu?.. Berlinde Kayzer Vilhelm enstitüsü profesörleri kanserin daha »iyade aşk işlerinde (o hararetsiz, cinsiyet hisleri zayıflamış, insanlarda çok olduğunu, buna mukabil aşkta ateşli olanların, cinsiyet hisleri kuvvetli olanların öy- le kolay kolay kansere #nansere tutul madıklarını yaptıkları tecrübelerle anlamışlar... Şu aşk için: «İnsanları mahveder, müthiş bir hastalıklır» derler, zarar- larından uzun uzun şikâyet edip du- rurlar, lâkin bakınız aşkın zararı şöy- le dursun, ne büyük faydaları varmış.. Binanenaleyh gençler, orta yaşlılar ve ihtiyarlar:. Hepimize «sıhhati umu miye» namına yapılacak bir vazife düşüyor: Kunsere tutulmamak için âşık ol mak... Bülbüller ağaçlarda ötsün, kalbler cayır cayır yansın. fakat or- talıkta kanser denilen şey kalmasın. Lâkin aşktan canı yananlara sorarsa- nız: — Aman birader.. kanser aşktan kirk kere daha ehvendir.. Zarar yok.. âşık olmıyayım da kanser ola- yım... Kırk defa raxıyım.. derler. Fakat bu şikâyet oduncunun «Az rail neredesin?..» o feryadını andırır. Azrail kanser şeklinde karşılarına di. kilse o zaman da: — Aman Âşık olayım.. kanser bie yanda kalsın.. derler. Fakat bundan sonra Insan kendi- sinde kanser olmasından şüphelense bile sevgilisinin yanında: — Acaba bende kanser mi var?. mek kl. kanser aşkta hararetsiz olan- gösterir.. Meselâ hizmetçinizi mutfakla bak- kalın çırağile pek ateşli bir aşk sah- nesinde yakalıyorsunuz.. — Kız bu ne hal?, Demeğe kalmı- yor. Genç hizmetçi: — Vallahi billâhi efendim. fena bir maksatla değil.. hani kansere tu- tulmıyalım, cevabım verecektir. Ehh.. doğru söze ne denir? — H. F. İŞ El ve ev işleri sergisi mükâfatı Ankarada açılan el ve ev işleri sa- nayi sergisine iştirak edenlere madal- yeler verilmesi kararlaştırılmıştı. Tew ziat merasimle önümüzdeki çarşamba günü yapılacaktır. Dağıtılacak mü- kâfatın yenkünu 6870 liradır. aynca 136 tane de madalye ve diploma tevzi edilecektir. Merasimi müteakib davet Milere bir siyatet de de veril verilecektir, e Mimeri şebesi kongrosi "Türk Güzel Sanatlar birliği mimari şubesinden: Geçen hafta ekseriyet olmadığından şubemiz yıllık kongresi 28/2/937 pazar günü saat 16 da birlik merkezi olan Alay Köşkünde toplanacağından bü- tün Azaların gelmeleri rica olunur,