28 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

28 Şubat 1937 Scandinavian Near East Agceny Galata Tahir ban 3 üncü kat Tel: 4499123 Bvenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Dantrig, Bynin Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Umanlar Şark ve Karadeniz başlı- pa Umanları aranda 15 günde bir az Bast ve avdet için muntaram postalar, Gdynia - Dentzig - Gothenburg ve Dalodan beklenen vapurlar. Bmaland vapuru İ marta doğru Vasaland vapuru 4 marta doğrü İsar vapuru 13 marta doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Rotet Ham - Kopenhaz, Gdynin Gothenberg, Dantzig - Stokholm, ve Oslo, limanları İçin bareket edecek vaptızlar, Norruna vapuru 26 şubata doğrü Sımalanad vapuru | marta doğru Vasaland vapuru 4 marta doğru Fazla tafsilât için Galata'da Tahir ban B üncü katta kâin acentalığına müracaat, Tel: 44991-2.3 DOYÇE LEVANT LİNYE G.M.B. H. HAMBURG Doyçe Levant Linye Hamburg A. G. Hambürg, Atlas Levant Linye sA. G, Bremen. Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah arasında azimet ve avdet muntazam postala İstanbulda beklenen vapurlar Akaya vapuru 1 mata doğru Heraklea vapuru 8 marta doğru Kytbera vapuru 4 marta doğru Burgaz, Varna, Köstence, için limaiımızdan hareket edecek vapurlar Kyihera Vapuru 4-6 marta döğrü Yakında Hamburg, Brem, Anvers ve Roterdam limanları için bareket edecek vapurlar Akaya vapuru 1-4 marta doğru Fazla tafailât için Galata'da Ovs- kimyan hanmda DOYÇE LEVANTE | ÜNYE vapur acentalığına müracaat. Telefon: 44760 - 44769 İstanbul dördüncü iera memurluğün- dan: Yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamınz (2046) lira kıymet takdir edi- len Galatada Kasaplar sokağında eski 26, 28 yeni 10 No. lu dükkân ve odala- sının evsafı aşağıda yazılıdır. Dükkânın kapısı istorsuz ve mevcut camekânlar da müstorire ait olup zemini kısmen mer- mer ve kısmen malta taşı döşeli ve sol ROMANYA SEYRİSEFAİN İDARESİ Hareket edecek vapurlar: Dacin vapuru 2 mart salı sant 18 de (Pire, Beyrut, Hayfa ve İskenderiye) ye Recele Karol vapuru 6 mart cumar- tesi sant 13 de (Köstence) ye. Berlin, Breslau, Dresden, Londra, Bruksel, Lahiye, Lwaw ve Warsra- wa için tenzilâtı fiatlarla şaüttehit biletler verilir. Bütün Romanya, Polonya ve Tuna limanlar siçin ve Türkiye - Ro- manya hükümetleri arasındaki /tİAf mmu- elbince merkezi ve şarki Avrupa için tenzilâth fiyatlarla eşyayı ticariya sevk ve nakledilir. Fazla tafsilât için Galata Yolcu salonu karşısında Tabir bey ha- nında İstanbul umumi acentalığına mü- racant, Telefon 49449 - 49450 FRANSIZ KADINLARININ Bütün dünyada meşhur GÜZELLİKLERİNİN BA çk: klanlar, Makiyağı sana: | inde bütün dünyanın en büyük eksperleridir. En son güzellik sırları, havalandırılmış bir pudranın istima- Mindedir. - Müthiş bir hava tazyiki tahtında dönen bir tulumbanın sür'at- le ezilen - hususi usul ile istihzar edi- len ve mümkün olmadığı zancdi- len on defa daha İnce bir pudradır. Bu usul sayesinde pudrayı o derece ve arka bölmeler kiracı tarafından ya- pılmş o dükkünm yanındaki bölmeden asma bir merdivenle birinci kata çıkılır. i kat: Burada ocağı ve belâsı bu- lunan bir sofa üzerinde bir oda. İkinci kat: Bir sofa üzerinde iki oda vardır. Bi- manın beden duvarları kâgir diğer aksa mı abşap ve tamire muhtaç bir haldedir, İçinde tulumbalı kuyusu ye tahiseremin bir bodrum vardır. Hududu: Sağı Mus. tafa efendinin zahireci dükkân, sola Etem efendinin sebzeci dükkânı arka tarafı Nikolanın bakkal dükkân: ön ta- rafı tarikiüm ile mahdattur. Sahası: Met- ro murabbaıdır. Yukarıda evsaf ve hu- dudu ve sahasi gösterilen gayri merka- Yün 960 hisse itibarile 305 hissesi açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 31/ 3/937 tarihine müsadif çarşamba günü dbat 14 ten Arya Bedir darül Birisi arttırması icra edilecektir. Arttırma be- deli kıymeti muhammenenin 56 75 ni bul takdirde müşterisi üzerine bıra- kılacaktır. Aksi takdirde en son artt. Yanın taahhüdü baki kalmak üzere art- tirma |5 gün müddetle temdit edilerek 15/4/937 tarihine müsadif per$emi dar keza dai- Temizde yapılacak ikinci açık arttrma- anda arttırma bedeli kiymeti muhamme- Benin 56 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkâmina tevfikari geri bırakılır. Satış peşindir. Artırmaya iştirak etmek istiyenlerin Kıymeti mü- bhammenenin 96 7,5 nisbetinde pey ak. gesi veya “milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmalart lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan ipo- tekli alacaklarda diğer alikadaranın ve Etifak hakkı sahiplerinin bu hakların! ve hususile faiz ve maserife dair olan iddi- alarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zar. fında birlikte dairemize bildirmeleri lâ- xımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicil- li ile sabit olmıyunler satiş bedelinin paylaşmasından hariç kahrlar. Mütera- kim vergi, tenviriye, tanzifiyeden milte- vellit Belediye Rüsumu ve Vekıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Da. ba fezla malâmat almak isteyenler ilân tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak arttır. ma şartnamesi ile 934/918 No, la dosya- ya müracaatle mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur, “ M. 989 inceltir ki - yüze bir makiyaj manza- rasını veren modasi geçmiş âdi ve ağır puğralardan büsbütün başka bir tesir bırakarak - cildde gayri mer'i bir güzellik tabakası halinde muntazam ve yeknasak olarak yapışır ve tene tabii bir şekil verir. Bu yeni havalan- dırma usulü Tokalon pudrasının İs- tihzarında kullanılmaktadır. Tokalon Pudrası, ayni zamanda terkibinde ta- ze krema mevcut olduğundan hütün gün sabit kalır ve ne yağmur, ne rüzgâr, ne de ter tenin «fini mat: güzelliğini tağyir etmez. Siz de Fran- sız kadınlarının güzellik sırrı olan «Havalandırılmış» 'Toklaon poğranmı kullanınız. Karadeniz orman işletme Türk anonimşirketinden: Şirketimiz hissedarları umumi he- iyeti 17 Mart 937 Çarşamba günü saat on altıda İstaribul Bahçekapı Dördüncü Vakıf Han dördüncü kat 36-38 numa- ralı şirket merkezinde âdiyen toplana- cağından dahili nizamnamenin 24 çü maddesi mucibince en az dört hisseye malik hissedarların içtimaa gelmeleri ve toplantıya iştirak edecek ortakların dahili nizamnamenin 26 ncı maddesi- ne göre toplantı gününe tekaddüm eden on gün zarfında hisse senetlerini Şirket veznesine tevdi ile duhüliye va» rakası almaları rica ve ilân olunur, Ruzname 1 — İdare meclisi ve müralb rapor. larının okunması ve kabulü. 2 — Bilânço ve kâr ve zarar hesap- larının tasdik ve idare meclisinin ib- Tası, $ — Müddetleri hitam bulan idare meclisi Azalıklarına yenilerinin inti- habi, AKŞAM Sahife 11 D. No, Bemti ve mahallesi 1928 Üsküdar Yenimahalle 1941 X. Yalı 2120 Çengelköy 2362 Edirnekapı Hacı Muhittin 422 Beyoğlu Kamerhatun 2468 Edirnekapı kariyei atik Alipaşa Edirnekapı kariyei atik Alipaşa Yeşilköy Umraniye 2469 2567 2603 Fatih Hacı Ferhat 277108 Büyükada Karanfil 2147) 1650) Yeşilköy Umraniye 1738) 3856 Ortaköy Ayazma Bostancı Çatalçeşme 641 7314 Paşabahçe İncirköy Adapazarı Türk Ticaret BANKASI İdare Meclisinden Fevkalâde ve alelâde Toplantı davetnamesi “Adapazarı Türk Ticaret Bankası his- sedarlarının biri fevkalâde ve diğeri de alelâde olmak üzere biribirini takiben iki toplantı 31 mart 1937 çarşamba günü saat 15 de Ankarada Işıklar caddesinde Banka Merkezinde yapılacaktır. Esas mukavelenamenin munddel 24 üncü maddesi mucibince iştirake selâhi- yettar olan hissedarların 26 ıncı madde- ye tevfikan toplantı gününden İâakal iki hafta evvel duhuliye varakası almaları lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan ol- mas meşruttur. Himedarların duhuliye varakası almak üzere Bunka Merkezine veya şübelerine müracaatlarını dileriz. Müzakerat Ruznamesi: A — Fevkalâde toplantı rüznamesi: Bankalar Kanunu “dolayısile esas mu- kovelenmmenin bazı maddelerinin tadili ve bazılarına yeni hükümler ilâvesi (me- önler ayrıca ilân edilecektir.) B — Alelâde toplantı rüznamesi £ 1 — 1936 senesi munmelâtma aid İdare Meclisi ve mürakabe heyeti rapor- larının okunması. 2 — 1936 senesi bilângosu ve kâr ve zarar hesaplarının “tetkik ve tastiki ve idare meclisinin ibrası, 3 — Müddetleri biten idare meclisi özen yerine âza intihabı, 4 — 1936 senesi murakip ücretlerinin tayini ve yeniden iki mürakib intihabı, 5 İdare meclisi âzasınin hüzur hak- larının tesbiti. İdare Meclisi Dr. Kâzım Pekin Cilâiye Zühreviye mütehassısi No. 26 Türk genci aranıyor Zonguldak civarında bir maden oca- | rosundan alınacaktır, (1098) ğında muhasebe ve kitabet işlerinde ça- Tıştırilmak üzere muhasebeye vakıf, el yazım güzel, makine ile yazar ticaret mek- tebinden veya liseden mezun veya bu derecede tahsil ve ehliyeti haiz tecrübeli bir Türk gencine ihtiyaç vardır. Talip olanların ellerindeki vesikalarile birlik» te Galatada Gümrük salonu karşısında Tahir hanında ikinci katta 8 numaraya müracaatları, Istanbul Gayrimübadiller komisyonundan: Aksaray B. Kâtip Kasım Yukarda evsafı yazılı gayrimenkuller on gün müddetle satışa çıkarılmıştır, İhaleleri 12/3/937 tarihine düşen Cu- ma günü saat 14 dedir. Satış münhasıran gayrimübadi! bonosiledir. sw. ROMATIZMA PIMANOL --.—. hemen keser, Bokağı Emlik No. Cinsi ve hissesi B. Fıçıcı Y. Dümbelek E59Y.85 © Ahşap'hane 200 A. arttırma Mahallen 10 Yenikapı Kumsal (OE 20 Y.52 Ada: 43 metre arsa (©—(O0(170 O» 834 Parsel; 1$ E. Yenimahalle E. 23 TI metre arsanın X. Kalantor No. taj: 33 1/8 his, m » Debağhane E veY.28 61,50 metre arsa 200 > Kordelya © 6 71 metre arsanın M2 his. 360 > Bahçevanoğlu E.veY.11 64,50 metre arsa 200 , » E.3Y.13 168 metre arsa 500 > Çekmece cad, EB 13Mü. Müfrez arsa 300 , E, İrfanisâe Y. İrfan E.13 Ada:84 1173.72 metre arsa- Ahmet ve Karadeniz ( Herita: 285, mın 80/120his. (o 2350 K.zarf cad. 285/1 E. Pişekhane Yedi Mü. o 4456 metre arsa (o01120 (o > X. Çarkıfelek Çekmece cad. E 13 Mü. 10660 metre 6 kıta arsanın 1/4 his o 6004 Pişmişoğlu "18 Mahailen 124 İçinde kulübesi olan ia Çatalçeşme 'E. Sultaniye mevkii Y. Katırcıoğlu İki kıta fundalığın 34/60 his, > | istanbul Tramvay Şirketi | 21 Ikinci kânun 1811 tarihli şartnamenin 14 üncü maddesine göre ilân 1 Mart 1937 tarihinden itibaren tekmil hatlarda aşağıdaki tarifeler tatbik olunacaktır. leri teplen eve kadar . 5 gü. Yüksek mektep ve | Ayni arabada yapı Üniversite talebe- | lan tekmil seyahat- leri, ler için 4 25 bağ Öksürük; Netes darlığı; Soğuk alğınlığı ve Göğüs nezlelerinden sizi kurtaracak en eyi ilaç budur. Her Eczaneden israrla isteyiniz. İL KARON, BEYOĞLU, TÜNELMEYDANI Kültür Bakanlığı tarafından kabul edilen okul kitapları satılır. İştar Liman İşletme Idaresinden — Galata Rıhtımının 150 metrelik kısmınin terfi ameliyesinin açık a ee ee yağlama, kar Me Bu ameliyenin bitme müddeti 937 Eylül nihayetine temdid edil 3 — tstenildiği takdirde Rıhtımda inşaat mahallinde kullanılmak ak VA e e MA ralanacaktır. 4— Heri ba Merke Rtn Handa Ritim Tamir DE Beyoğlu, İngiliz Sefareti karşın miştir Istanbul Liman İşletme Mai Galata Rıhtım üzerinde Küçük Rıhtım Han ve yanındaki Gazino bin hası Orta Maritim, Panorama Hanlarının yıkılma ve ankazının satıl ma pazarlığı 6 Mart Cumartesi saat 10 da İdare Şefler Encümeninde tekrarlanacaktır, al va KR ga 2 SA liğinden alınacaktır. 0041 ii ğe