7 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

7 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

<2 Mart 1987 Bir cinayet davası | Cinayetin namus yüzünden işlendiği tahkikat evrakından anlaşıldı $ilenin Urucoğlu köyünde Şevki oğ- Aliyi öldürmekten suçlu Hasan, İb- , Ali, Necati ve Davud adların- m beş kişinin mevkufen muhakemeler | “e dün ağır ceza mahkemesinde ba- iştir, ilan tahki tinayet Şöyle olmuştur: Ali vaktile Şilede Molla İbrahim Adında birinin kızını kaçırmış, jandar- kendisini yakalıyarak kızı elinden MIŞ ve kendisi de hapse mahküm €- dilmiştir. Kaçırılân kızın babası Mollâ , Alinin bu hareketini bir nar hn meselesi addederek Aliden inti- almağa karar vermiş ve gene © köyden Yasan, A, Dövüd, Necati ad- İkinda. diğer dört kişi İle el birliği yap- Muşlardır. Ali mahpusluk müddetin! doldurup hapishaneden çıktıktan sonra Molla rim arkadaşları kendisini taki- lardır. Bir gece All, Uruç- Haya köy tivarrıdan geçerken Molla İmle arkadaşları yolunu bekle- yiğler ve Aliyi tüfekle vurmuşlardır. Akaya mahalli jandarması el koymuş, 1 Alinin ifadesi alındıktan sonra Molla fbrahimle Hasan, Davud, Neca- VE Ali yakalanarak adliyeye teslim mişlerdir. Vakadan biraz sonra da Püre Ali ölmüştür. Simdi ağır ceza mahkemesinde rü- edilmekte olan bu davanın otuz üç! i vardır. Dün bunlardan bir kıs-| Yü dinlenmiştir. Şahidler vakayi yu- e anlatmışlar, in hepsinin ifade- İNİ reddetmişlerdir. Diğer şahidlerin *ibi için muhakeme talik edilmiştir. Şüpheli iki ölüm İki vaka da misafirlik €snasında vukubuldu nı Dün iki ölü vakası olmuş ve bun- rl birinin söbebinin araştırılması- 4 lüzum görülmüştür, lardan biri; Çengelköyde Halk Caddesinde oturan muallim bay Sadı- ih karısı bayan Siadetin ölümüdür. Bayan Hamlet, bir aralık evinden Sıknuş ve civardaki bayan “Eminenin “ine misafirliğe gitmiştir. Bayan Saadet, bir aralık evinden 8 az bir müddet sonra fenalık ge- Sizmeğe başlamıştır. Bayan Saadet sonra ihtilâçlar içinde can ver- “iştir. Ev sahibi zabıtayi haberdar et- Miştir. Ölümün sebepleri araştırılmak- tadır, | ithaline lüzum görülmedi İkinci ölüm vakası da gene bir mi- #afirlikte vukus gelmiştir. Yetmiş üç yaşlarında Yahya ismin- biri; Ortköyde bay Mustafanın e- misafir olarak yatıp kalkmakta- * Dün sabah, misafirin bir türlü X çıkmadığını görenler, odasına leri zaman ölüsile karşılaşmış- Kr kata bu ölüm tahkikatına da el Ymuştur, İngiltereye ihracat Türkofise gelen bir emre göre hu- 1 t takas mevzuu teşkil etmeksizin İğiltereye kuşyemi ve darı ihracına Müsaade edilmiştir. Metrük mezarlıklar! Projenin haziranda tatbi- kine başlanıyor Şehrimizdeki metrük mezarlıkların kaldırılması ve içlerinde tarihi mahi- yeti haiz olanların muhafazası hakkın-! da belediye mezarlıklar müdürlüğü ta | rafından yapılan tetkikat bitmiştir. Mezarlıklar müdürlüğü bu hususta- | ki plân ve projeleri fen şubesi müdür- lüğü ile beraber hazırlamıştır. Yeni sene bütçesine tahsisat konul- duğundan hazirandan itibaren proje- | Belediye memurları | yardım sandığı Yalnız ölen memurların karısile çocuklarına | | yardım edecek İ Belediyede ölen memurların ailele- | rine yardım cemiyeti kongresi toplan- muş ve yeni idare heyeti seçilmiştir. Yeni idare heyetine belediye rels mu- avini bay Nuri, iktisad müdür muavi- ni B. Halid, Hikmet, Halil ve murâ- kıbliğe de levazım müdürü bay Emin Zeki intihab edilmişlerdir. Cemiyet nizamnamesine göre ölen nin tatbikine başlanacaktır. Eski Me- memurların ailelerine muayyen bir nis- zarlıklarda tarihi şahsiyetlere aid me- | zar taşları ve ölünün metrükâti tef- rik edilerek muhafaza edilecek, tari- hi kıymeti olmıyan mezarlar derhal kaldırılacaktır. z Kömürden zehirlenenler Kömürden zehirlenme vakaları son günlerde sıklaşmıştır. Yeniden bu çe- şid iki vaka daha olmuştur. Galatada Nazlıhan oda başısı Hasan ve Haremde Kışla caddesinde oturan Fatma, mangala koydukları kömür- den çıkan gazla zehirlenmişler, biri Beyoğlu, diğeri de Haydarpaşa Nümuü- ne hastanesine kaldırılmışlardır. Terazi ithalâtı Artık hariçten terazi Hariçten terazi idhal edenlerle yer- li immlâthaneler arasındaki ihtilâf ti- caret odasınca tetkik ediliyordu. Te- raziciler dün ticaret odasında bir top lantı yapmışlardır. Elliye yakın alâ- kadarın bulunduğu bu toplantıya öle çü ve Ayariar umum müdür muavini B. Selâhaddin de iştirak etmiştir. Yer- li terazi fiatleri son zamanlarda yüz- de kırk nisbetinde düştüğü için hariç- ten terazi idhal edildiği takdirde da- hilde terazi imal eden müesselerin zarar görecekleri anlaşılmış ve tera- zi idhaline lüzum olmadığına karar verilmiştir. Bu hususta hazırlanan ra» por iktisad vekâletine gönderilecektir. Oksijen patladı Kadıköy iskelesi civarını telâşa düşüren hadise Evvelki akşam geç vakit, Kadıköy iskelesi civarında oturanları bir hayli telâş düşüren bir hâdise olmuştur, İskele caddesinde Şaban İsminde birine aid ve oksijen kaynağı yapan bir dükkân vardır. Evvelki akşam geç vakit, bu dükkânda bulunan büyük oksijen tüplerinden biri ani olarak in- filâk etmiş ve civarı heyecana veren tarrakalar husule getirmiştir. Bu tarra- kaların şiddetile, civar evlerden bir çoğunun tekmil camları kırılmıştır. Bu semteki maddi zarar oldukça faz. bet dairesinde bir ikramiye verlimek- tedir. Halbuki bu ikramiyenin ölen memurun akrabasına verileceği zik- redildiğine göre çok şümullü olan (akraba) tabirinin kaldırılmasına ve bu ikramiyenin ölen memurun yalniz karısile çocuklarına o hasredilmesine karar verilmiştir. Liman tesisatı Ingiliz mühendisleri plânı Londrada hazırlıyacaklardır Liman umum müdürü bay Reufi Maniyas dün sabah Ankaradan şeh- rimize dönmüştür. Bay Reufl müstak- bel İstanbul limanı için iktisad vekâ- letile temaslarda bulunmuş ve Ilman idaresinin 936 bilânçosu üzerinde f- zahat vermiştir. İstanbul limanında yapılacak tesi- sat plânını hazırlamak (için Gibbs müessesine mensup İngiliz mühendis leri limundaki telkiklerini ikmal et- mişrdir. Bu münasebetle dün sabah mühendislerin iştirakile umum mü- dürün yanında bir toplantı yapılmış- tır. Bir kaç saat süren bu toplantıda Ilmanın müstakbel tesisatı üzerinde görüşülmüştür. Mühendis heyetinin relsi B. Simornig dün akşamki tren- le Londraya gitmiştir, Diğer mühen- disler teferrunta sid bazı işleri itman için daha bir kaç gün şehrimizde ka- Tacaklardır. Limanın tesisat plânı Londrada ih- #ar edilecektir. Bir buçuk ay sonra ev- velâ bir avan projesi gönderilecek ve bu proje iktisad vekâletince muvafık görüldüğü takdirde esas proje tanzim edilecektir. Bu proje de fiç ayda Itmam edilecektir. Tütün piyasası açıldı Memleketimizin her tarafında tü- tün piyasası açılmıştır. İzmir piyasa- sı nisbeten canlıdır. İzmirde tütün |Rejina adında 6 yaşlarında bir kız çocu- “flatleri 40 kuruşla 70 kuruş arasında» dır. İzmir görmezleri 19 kuruşla 21 kuruş arasında muamele görmüştür. Marmara havalisindeki tütün sâ tişları henüz durgun Vaziyettedir, Balıkçılar cemiyeti Balıkçılar cemiyeti yarın toplan rak İtalyaya yapılacak balık Ihracatı ! zapkapı cihetlerinde yapılan Küçük bir kız pencereden Gazi köprüsü Yarın temellere beton dökülmeğe başlanacak Gazi köprüsünün Unkapanı ve A- kazık kakma ameliyesine devam (ediliyor. Köprünün Unkapanı tarafında ka- zıklar on beş metre derinliğe kadar ka- kılmış, fakat erazi çürük ve bataklık olduğundan kazıkların beş metre daha indirilmesi muvafık görülmüştür. Yarin bu kazıklar on sekiz metre Sahife 3 Şehir plânı Şehir plânı mı yapmak istiyorsu- nuz? İstanbula en düşünerek, taşına- rak, en münasip plânı çizmek niyetin- de misiniz?... Bunun için ne şehir mütehassısı olmak, ne şehircilik tahsil etmek, ne de emrinde, elinin alına bir milyar hattâ 100 milyar lira bulumak lâzm- dır. Sadece bir gece ağzınızdaki dişler. den biri fena halde ağrısın, sabaha kadar göz kırpmazsanız şefak söker- ken İstanbulun mükemmel bir plânı- ni yâpmış olursunuz. Tecrübe ile sabittir. Geçen ukşam başıma geldi de biliyorum. İnsan o zonk zonk zonklıyan dişin acısile öyle müşkülpesent oluyor ki. Başını yastığa koyuyorsunuz... Uy- derinliğe kadar indirilecektir. Ayni zamanda yarinden itibaren temellere | beton dökme ameliyesi yapılacaktır. Köprünün Azapkapı ciheti sağlam | bir zemine istinad ettiğinden bu cihete kakılacak kazıklar için bu kadar de- rin inmeğe hacet görülmemektedir. Gazi köprüsünün inşası bu suretle tabii mecrasını takip etmektedir. kusuz gece haşka türlü geçmiyor ki, başlıyorsunuz bir taraftan acı çeker- ken bir taraftan da hülyalar kurma- ğa... İstanbulun dört köşesini hayali- nizde imar ediyorsunuz.. Meselâ Sultanahmedde, eski yanan adliye binasının yerine büyük bir park, denize karşı bir tras yapıyorsunuz. Fakat dişiniz sanci şeklinde bir azı- yor.. bu aci ile yaptığınız parkı be- Yeni mavnalar Liman idaresinin yaptıracağı 40 mavna için açılan münakasa inuvaf- fakıyetle neticelenmediği için vekâlet bu mavnaların havuzlar idaresinde yapılmasına muvafakat etmiştir. Ya- kında mavnaların inşasına başlana- caktır. Mavnslar için bir model in- | tihap edilmiştir. | Şehir plânı Şehrin iktisadi ihtiyaçları belediyeye bildirildi Şehircilik mütehassısı B. Proste İstanbulun müstakbel imar plânını hazırlamak üzere İstanbulun iktisadi | vaziyeti etrafında da tedkikat yap- mağa lüzum görmüş ve bu hususta ticaret odasından bir rapor istemiş- tir. Ticaret odasından bu işe me- mür olan tüccardan B. Ahmed Ka- ra ile B, Murad Fortunoğlu uzun ted- kiklerden sonra İstanbulun iktisadi vaziyeti ve müstakbel plân bakımın- dan şehrin iktisadi ihtiyaçlarına dair mufassal bir rapor hazırlamışlar ve belediye riyasetine vermişlerdir. Bu rapor belediye iktisad ve fen müdürlükleri tarafından müştereken tedkik edilmektedir. Belediyenin de mütaldası bü rapora eklendikten son- ra şehircilik mütehassısına verilecektir. Feci bir ölüm düşerek öldü Galatada Kapıiçi civarında oturan ğu dün evinin üçüncü katında oynar- ken pencereyi açarak sokağa bakmak istemiştir. Küçük rejina pencereden fazla sarkmış ve muvazenesini kaybe- derek üçüncü kattan soğaka düşmüş- tür. Kaldırım taşları üzerine düşünce başından ağır yaralandığı gibi bir ba cağı da kırılan çocuk derhal Etfal haş- tanesins kaldırılmışsa da biraz sonra ladır. İnsarica zayiat olmamıştır. etrafında alınacak tedbirleri görüşe | ölmüştür. Adliye ve zabıta kazanın polisçe sorğuya çekilmiştir, | cektir. & Şaban, tahkikatına başlamıştır. tılmasına hemen başlanacaktır. ğenmiyorsunuz, daha müşkülpesent oluyor. Hemen oradan parkı kaldırı- yorsunuz.. bu sefer denize karşı yap- tığınız tras tamamil casfalt oluyor. Trasın üstünde denize, ufuklara doğ- ru bakan heykeller... Hayalinizde Galata köprüsünü kal- dırıyorsunuz.... Uykusurluktan istifa- de ederek onun yerine mükemmel bir asma köprü kuruyorsunuz. Lâkin dişinizde bir sancı. O ağrı ile: — olmadı... Diyorsunuz.... Bu asma köprü şehre iyi gitmedi. Bunun üzerine hemen asma köprü- yü kaldırıyorsunuz... Yerine başka bir köprü koyuyorsunuz. 'Tepebaşında büyük bir tiyatro hi- nası kuruyorsunuz... Oh ne güzel ol- du?.. Dİyorsunuz.. lâkin bir ağrı her şeyi allak bullak ediyor. Yaptığınız bina gözümüze hoş gö- rünmiyor... Hem sahne de iyi değil... Doğrusu, asri bir sahne olması lâzım. İstediğiniz zaman sahnede yağmur yağması, kar yağması, fırtına çıkma- sı, yangın çıkması lâzım.. Buhun üzerine haydi gene tiyatro- | yu yıkiyorsunuz. Yenisini yapıyorsü- nuz... Diş ağrışının verdiği müskülnesent- likle mükemmel bir plân yapmak ka- bildir. H.P. mn rna lm Şile hapishanesi boşaldı Son günlerde Şilede hapis cezasım müştelzim hiç bi: vaka olmamıştır. Evvelce muhtelif cürümlerden hapse mahküm olanlar da mahkümiyet müd- detlerini ikmal etmiş olduklarından peyderpey tahliye edilmişlerdir. Bu suretle hapishane boşalmıştır. Bir kaç günder beri Şile hapishanesinde hiç bir mahküm bulunmamaktadır, Açık çukurlar kapatılacak Şehrimizin bütün yangın yerlerile hâli arsalarında tehlikeli vaziyette bu- lunan âçık çukurların bir kazaya meydan vermemek üzere derhal ka- patılmalarına karar verilmiştir. Bu çukurlar, her belediye şubesi tarafın- dan tesbit edilmiştir. Bunların kapa- Dalmi fotograf müsabakamız Amatörlere mahsus daimi fotoğraf müsabakamızın bu haftaki seçiminde (üçer liralık kitap) hediyemizi kazanan ar: 1 — Samsun Gazi cad- 34 Kemal Akkan, desi No. 28 Bahçet Kökçüoğlu, 2 — Üsküdar Doğancılar No. 204 Orhan Aleddin, 3 — İzmit Demiryolu No. 38 Fahri, £ — Beşiktaş Akaretler No.