12 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

AKŞAM 12 Mart 1937, Sahife 10 ADAPAZARI TURK TICARET BANKASI İDARE MECLİSİNDEN: 31 Mart 1937 tarihinde toplanacağı ilân edilen fevkalâde Umumi Heyet ruzna- mesinde yazılı, Bankalar kanunu dolayısile esas mukavelenamenin bazı maddele- rinin tadili ve bazılarına yeni hükümler ilâvesini bildiren yeni gekli aşağıya kayt ve ilân olunur. 1 — Esas mukavelenamenin 3 üncü maddesinin şu şekilde tadili : «Şirketin İdare Merkezi Ankara'dadır. Meclisi İdare kararile Şirket Türkiye Cumhuriyetinin salr mahallerinde veya ecnebi memleketlerde dahi şube aça- bilir. Şu kadar ki açılacak her şube için Maliye ve İktisat Vekâletlerinden ev- velemirde müsaade almak mecburidir.» 2 — tiinci maddeye şu hükümlerin eklenmesi : «Bu idare uzvundan başka Bankada, 2999 sayılı Bankalar kanununda ya- xili vazifeleri ifa etmek üzere, İdare Meclisi tarafından, İdare Meclisine dahil olanlar arasından seçilen iki aza İle Umum! Müdürden mürekkep üç kişilik bir İdare Komitesi bulunur. Herhangi bir içtimaa iştirak edemiyecek suret- te mazereti zuhur eden İdare Komitesi azası yerine vazife görmek üzere İda- rö Meclisi tarafından iki de yedek aza seçilir. İdare Komitesinin salâhiyet Kudutları İdare Meclisince tayin olunacaktır. İdara Komitesinin ittifakla vereceği kararlar doğrudan doğruya, ekseriyetle vereceği kararlar İdare Meclisinin tasvibinden sonra İfa, olunur. İdare Meclisi, İdare Komitesinin faaliyetini murakabe etmekle mükelle tir, İdare Meclisi âzasından her biri, İdare Komitesinden bu Komitenin faaiyeti hakkında her türlü malümatı münasib göreceği her nevi Könirolu yapmağa selâhiyettardır» © 3 — 14 üncü maddeye şu hükümlerin Eklenmesi : j «İdare Komitesi kararları da, 2999 sayılı kanunun tarifatı dairesinde bir kaydedilir ve her kararın altı Komite reis ve azaları tarafından imza- lanır.» 4 — 23 üncü maddenin son üç kelimesinin kaldırılması ve maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi : «Toplanma tarihinden itibaren bir ay içinde Maliye ve İktisat Vekiletlerine verilir. Bankanm üç aylık vaziyetini gösterir hesap hulâsaları ile senelik Bi- lanço, Maliye ve İktisat Vekâletlerince müştereken tesbit edilecek formüle muvafık olarak tanzim edileceği gibi > aylık hulâsalar Heyeti Umumiyece tayin edilen murakıplaf tarafından tardikli olarak taallük eylediği devrenin hitamından itibaren üç ay içinde Maliye ve İktisat Vekâletlerine tevdi edilir ve Bilançolar ayni müddet zarfında biri resmi gazete olmak üzere en az İki gazete ile neşir ve ilân olunur.» ğ 5 — 29 uncu maddeye aşağıdaki hükümlerin eklenmesi : «Murakipler, İdare Meclisi, İdare Komitesi Reis ve azalarile Müdür ve me- murların, €sas mukaveleye ve kanuni mevzulara aykırı hareketlerini gör- dükleri takdirde bunları vesikalara dayanarak ben tanzim edecekleri raporda zikretmeğe mecburdurlar. Bu murakipler ra- porlarının birer suretini Maliye ve İktisat Vekâletlerine gönderirler.» 6 — 35 inci maddenin ilk on üç kelimesinin şu şekilde tadili : «Şirketin senelik safi temettüünden evvelâ mezkür temettüün 9 10 nu nis- betinde adi ihtiyat akçesi ve 9o 5 şi nisbetinde «ilerde vuku melhuz zarar karşılığı» ve bundan sonra B serisi ilâ...» 7 — 36 ncı maddenin şu şekilde tadili : «35 inci maddede yazılı adi ihtiyat akçesi Şirket sermayesinin nısfına baliğ oldukta artık bu tevkifat yapılmıyacak ve ondan sarfiyat icrasile mik- darı mezkür nisbetten aşağı düşerse tekrar temettüattan adi ihtiyat ayrıla- caktır. İlerde vukuu melhuz zarar karşılığı da Umum ihtiyatlar yekünu Şir- ket sermayesinin tamamına müsavi oluncıya kadar ayrılacak ve bundan son- ra.bu kısımdan sarfiyat olursa diğeri gibi tekrar tevkifata başlanacaktır.» 8 — 47 inci maddeye aşağıdaki hükmün eklenmesi : «Banka kendi işleri için lüzumlu olan gayrimenkuller müstesna, alacakla- rından dolayı temellük mecburiyetinde kaldığı gayrimenkulleri, temellük ta- rihinden itibaren beş sene içinde elden çıkarır, Bu elden çıkarmanın imkân- $ız ve Banka için büyük zararı mucip olacağı hallerde müddet, İktisat Ve- kâletinin kararile ihtiyaca göre uzatılabilir.» 9 — İkinci maddenin şu şekilde tadili: «Şirketin unvanı (Türk Ticaret Bankası) dır. Bilcümle muamelâtı fiakkın- da Türkiye Cumhuriyetinin kavanin ve nizamatı hazıra ve müstakbelesi tat bik edilecektir. 10 — Yirmi birinci! maddenin şu şekilde tadili : »Meclisi İdare içtimalarma iştirak eden azaya her içtima Için verilecek haklı huzuru rureti üdiyede toplanan Umumi Heyet tayin eder.» Ankara İkinci Sulh Hukuk Mahkemesinden: Urfa Defterdarı Sabri vekili Avukat Fuad Ömer tarafından Ankara- da Tabakhane mahâllesinde medrese sokağındaki arsanın kabili taksim olmadığından şuyuun izalesi talep olunması üzerine cereyan eden mu- hakemesi sırasında dava olunanlardan İstanbulda Beyoğlu Pangaltı Bilezikci sokak Baruthane caddesinde 25 sayılı kasap Yaninin evinde merhum Kastamoni Saylavı Ali Riza hemşiresi Zehranın ikametgâhının meçhuliyetine mebni mezbureye tebligat yapılamadığından mahkemece ilânen tebligat icrasına karar verilmiş ve mahkemede 30/4/937 saat 9,5 a talik edilmiştir. İlân tarihinden itibaren bir ay zarfında mahkeme- ye müracaat veya bir vekil göndermediğiniz takdirde gıyabınızda muha- kemeye devam olunacağı tebligat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. o (552) (1354) Akay işletmesinden: 15/Mart/937 pazartesi gününden itibaren Adalar hattının saat 19,15 seferi Köprüden saat 19/30 da ve Yalova hattının saat 16,00 seferi de Yalovadan saat 16,15 te kaldırılacak ve bu seferler aralık iskelelerden | 15 şer dakika geç hareket edeceklerdir. (1362) Ankara'da Emlâk - Arazi Alım ve satımı için GENEL İŞ BÜROSU'na yazılması, Tel Hacı Bayram İlbeyi dad. No. 222 Ankara 1475 Şirket Umumi Heyetine hita- | Halkevinde konferans Eminönü Halkevinden: Evimizde ter- tib edilen felsefi ve İçtimai konferans. | ların enikincisi buğün saat (17,30) da pedagoji enstitüsünden doçent Sabri Okul hocalarını alâkadar eden (Çocuk | terbiyesi ve çocukta mantık) tır. Dave- tiye yoktur. Herkes gelebilir. Gülhane müsamereleri Gülhane tatbikat mektebinin tıbbi müsamerelerinin yedincisi bu ayın (12) inci cuma günü saat 17,30 da yapıla- caktır. Arzu eden meslekdaşların teş rifleri rica olunur. YENİ NEŞRİYAT: —— mm YENİ ADAM Yeni Adam 167 inci nüshasında aç- tığı büyük ankette Abdülhak Hâmit, Pe- yami Safa, İsmail Hâmi, ve Şüküfe Ni halin cevaplarını neşrediyor. Aynca İs- mail Hakkı, Hüsöyin Avni, Fürazan Hüs- rev, Dr. İzzeddin, Hüsameddin Bozokun yazıları muhtelit terbiye hakkında ve İl. ya Erenburg ve Gideden tercümeler var. İstanbul beşinci icra memurluğundan: Mahcuz olup paraya (çevrilmesine karar verilen demir aksanı 19/3/937 tarihine tesadüf eden cuma günü saat 12 den 13 e kadar Galatada Makaracı- larda (33) numaralı dükkünda paraya çevrileceğinden talib olanların mahallin- de hazır bulunacak memuruna müracaat- ları ilân olunur, © (M. 1007) Daktilo aranıyor Doktilografiye aşina, yazısı düz- gün, bir daktilo bayana ihtiyaç vaf- dır. Referans ve tercümei hallerile beraber Galata 1227 numaralı posta kutusu adresine tahriren mü- racaat olunması, ZAYİ — İstanbul ithalât gümrüğünde 2452 No. h beyanname ile muamelesi yapılan eşyaya aid 379670 numaralı resmi gümrük makbuzunu kaybettim. Yenishi çıkaracağımdan hükmü olma- dığı ilân olunur Balıkpazar Hava Han Refnel Hatem Kanzuk Pastilleri KULLANINIZ! Sizi nezle ve öksürükten korur. Boğaz ve akciğer nahiyelerini te- | İ Ağız kokusunu giderir. Ses kınk- lığını açar, yolculukta, tozlu ve mik- roplu yerlerde, yeğmuzlu, Tüzgürli, sisli havalarda KANZUK PASTİLLERİ KULLANINIZ İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu - İstanbul 15,000 liraya iğ satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi Üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al- tı daireyi ve altında bir dükkânı muhtevi güneşli, havadar iyi bir apartıman on beş bin liraya sati- lıktır. (Akşam) ilân memurluğu- na müracaat, Telefon 24240 Umum Emlâk Acentesi Galata Ömerabit han 2. ci kat No, 20 EHVEN ŞERAITLE EMLÂK iDARESİ KİRALIK APARTIMAN EMLÂK ALIM ve SATIMI TELEFON 49419 | ! Esad tarafından verilecektir. Mevzu İlk | İstanbul 7 inci icra memurluğundan: Rifat, Mehmet Şefik, Ayşe Hadiye, Fatma Şükriyenin Emniyet San- dığına birinci derecede ipotek bulunup tamamına (1480) lira kıymet takdir edilen Saraçhane Dülgerzade mahallesinin eski baş kapı yeni karaman sokağında eski 32 yeni 59 No. lu sağ tarafı Arif mahdumu arka- sı Hüsnü solu saraç Mustafa arsaları cephesi yol ile mahdut ve evsafı aşağıda yazılı olan bir dükkânın satılmasına karar verilmiştir. Cephesi istor kepenkli üst kısmı camekânlı olup demir ve üstü camlı bir kapısı vardır, Altında bodrum mevcut olup zemini çimentodur. Üstündeki oda- ya müteharrik merdivenle çıkılır bina kâgirdir. Umum mesahası 29,60 metre murabbaı olan maa oda bir dükkânın tamamı tapudaki kaydın da olduğu gibi açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin947,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubunu hamil olmaları icap eder. Mütorakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir, Arttırma şartnamesi 30-3-937 tarihine müsadif Salı günü Dairede mahalli mahsusuna talik edile cektir, Birinci arttırması 26-4-937 tatihine müsadif pazartösi günü daire. mizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek, Birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin 96 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Ak- si takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 11/5/937 tarihine müsadif salı gü- nü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesin- de en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irti hakkı sa- hiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiala- rını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile bir- likte'dairemize bildirmeleri lâzımdır, Aksi takdirde hakları tapu sicik lerile zabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiye ve Dellâliye resminden ibaret olan belediye rusumu ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olu- nur. 20 senelik vakıf icaresi taviz beleli müşteriye aittir, Daha fazla malümat almak istiyenlerin 35/1980 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (1385) İstanbul 3 ncü icra memurluğundan: Katina, Olimbiya, Maryonun tasarıuflarında olup Emniyet Sandığı- na birinci derecede ipotek gösterdikleri ve tamamına 4100 lira kıymet takdir edilen Heybeliadada hamam sokağında 2,2/1 No. lu sağı Polik- seni solu Froso hane ve bahçesi arkası yeni sokak önü hamam sokağı ile mahdut bahçesinde hamam sokağına cephesi olan ahşap üst üste iki oda müştemilâtı olan iki kat köşkün evsafı aşağıda yazılıdır, zemin katıt Bir taşlık üzerinde üç oda bir helâ bir mutfak bahçesinde bir sarnıç var- dır. Zemin katı kâgirdir. Birinci kat: Bir kat ahşap olup bir sofa üzerin- de dört oda bir helâ vardır. Müştemilâtı: Dört numara ile murakkam üst üste iki oda olarak yapılmış ahşap bir binadır, Umum mesahası 583, m2 olup bundan 97 m2 üzerinde büyük köşk 25 m2 üzerinde küçük kı- sım yapılmış kalan kısmı da bahçedir. Bahçesinde muhtelif yemiş ağaç- ları hanede elektrik tesisatı vardır. Evsafı yukarda yazılı gayrimenkul tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya vezedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin 96 7,5 nisbetinde pay akçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubunu hamil olmaları icap eder, Arttırma şartnamesi 4/3/ 937 tarihine müsadif perşembe günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 26-4-937 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecektir. Birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin(/,7Sini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 11/5/937 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neti- cesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ye İflâs kanununun 126 incı maddesine tevfikan hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitele- rile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Müterakim vergi, tenviriye ve tarizifiyeden ibaret olan belediye rüsw mu ile dellâliye resmi ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir. Daha fazla malü- mat almak istiyenlerin 35/2637 numaralı dosyada mevcut evrak ve ma- hallen haciz ve takdiri kıymet rapotunu görüp anlıyacakları ilân olu- nur, (1381) | İnhisarlar U. Müdürlüğünden | I — Şartnamelerine ekli listelerde eb'adı gösterilen ve 900 m3 Sam- sunda ve mütebakisi İstanbul dahilindeki müessesatımıza teslim edil mek üzere 2977 metre mikâbı kereste pazarlıkla satın alınacaktır, YI — Pazarlık 13/111/937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda ya» pılacaktır, III — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden al:na- bilir, IW — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 94 7,5 gü- venme paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1173) İstanbul Ziraat Müdüriyetinden : Avcılara şehir dahilinde silâh atılmasına müsaade edilecek ve şehir dahilinde öldürülerek idaremize getirilecek beher karga için beş kuruş verilecektir. Karga öldürmek isteyen avcılara vesika verileceğinden müs dürlüğümüze müracaat etmeleri ilân olunur, (1265) ...— .yaz ese LYON | < Ise Yı vus:so