13 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

“Son Gece! Esad Mahmud Karakurd gazetemiz için yeni roman hazırlıyor!... Yazıları derin bir zevk ve heyecanla fakib edilen
 Emlâk ve Eytam bankası yeni şekil alıyor Fransadan getirtilen mütahassısın raporu etrafında tedkikler başladı SK vi j Hİ NaK
 Akdenizde İngiliz - Italyan rekabeti yeniden baş gösterdi Yapılan anlaşmaya rağmen iki taraf ta büyük hazırlıkla meşgul oluyo
 Insanların kaç sene yaşayacaklarını hesap etmenin yolu bulunmuş Bir çok tanınmış mütehassısların sordukları suallere...

Sene 19 — No, 6608 — Fiati ber yerde $ kuruş Akdenizde İngiliz - Italyan rekabeti yeniden baş gösterdi Yapılan anlaşmaya rağmen iki taraf ta) 8 çok tanınmış mütehassısların büy ük hazırlıkla mo oluyor Habeşistanın za tarafından islilâsı esnasında az kalsın Akdeniz de İngiltere . ile İlalya müdhiş bir harbe tutuşacaklardı, İngiltere ge- riledi, İtalya da ileri gitmedi, niha- yet iki büyük devlet Akdenizde mü- savi haklar sahibi ortaklar olarak efendice anlaştılar. Lâkin bu anlaş- Yas ile ne Akdeniz meslesi esasından halledildi ne de İngiltere ile İtalya kozlarını kati olarak paylaşdılar. İki taraf da Akdeniz meselesinin kati surette halli için hazırlık yapi- yorlar. İngilterenin bir buçuk milyar İngiliz liralrk fevkelâde tahsisat ile tarihte misli görülmemiş geniş mik- yasta ve ba husus denizde silâhlan- moasının. nibai gayesi Akdeniz mese- lesini': kendi dileğine uygun “olarak haltetmektir. Bunu İtalya da derhal ve iyice an- lan büyük eclisinin ie kararları ile bütün milleti eşlirmek ve teslihatını ve bil hassa deniz . kuvvetlerini son derece de arttırmak suwetinde mukabelede bulundu. Aymi zamanda her iki tarafın po- Htika adamları ve matbustı hep Ak- deniz meselesi üzerinde duruyorlar. Bu münüsebetle İngiliz matbuatı bilhassa İtalya ile Almanya arasında- Ki birlik ve tesanüdün Akdeniz me- selesi için ne manasi olduğunu araş thhyorlar, Bunların kanaatine göre (Devamı 4 üncü sahifede) “Son Gecel...,, Esad Mahmud Karakurd gazetemiz için yeni bir roman hazırlıyor!.. Yanları derin bir zevk ve heyecanla takib edilen kıymetli arkadaşımız Esad Mahmud Karakurdun «AKŞAM; için çoktanberi hazırlamakta olduğu son romanı ayın sonuna doğru bitiyor. , Karakurdun : edebiyat (sahasında senenin en büyük hareketini yapacak olan bu yeni eseri diğer romanları gi- bi baştan başa sevgi ve heyecanlarla golu büyük bir aşkın hikâyesi olacak- tar. Esad Mahmud. bu.son eserinde ya- kın bir tarihi ele alarak yaşatmış bir mevzu seçmiş ve onu.kıvrak ve güzel Üslübile ince ince işlemiştir. Mevsimin en güzel eseri olacağında | süphe etmediğimiz «Son Gece: hak- xande? şimdilik bü kadaf mMalüniat vermekle iktifa ediyoruz, AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. sahife Telefon: 24240 (İdare) - 24245 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) İnsanların kaç sene yaşayacaklarını hesap etmenin yolu bulunmuş CUMARTESİ — 13 MART 1957 sordukları suallere verilecek cevaplar bunu meydana çıkarıyormuş Bir insanın kaç sene yaşıyacağını hesab etmenin yolu bulunmuş... Bir İngiliz gazetesi bunu yazıyor ve bu- Tunan usul hakkında etraflı malümat edeceksiniz. Çıkacak netice aşağı yu- karı hayatınızın uzunluğunu göste- recektir. Sualler şunlardır: 1 — Ana ve babanızın ebeveyinleri kaç yaşında ölmüşlerdir? Öldükleri yaşların yekümunu alarak ona taksim edin. Şayed “içlerinden biri elân sağ ise onun yaşını '70 itibar edin. 2 — Mühim uzuvlarınızı (bilhassa mide, kalb, ciğer sinirleri) esas ittihaz ederek yirmi beş üzerinde kendinize bir not veriniz. Şayed bir uzuvi has- talıktan muztâribseniz 10 dan yukarı not alamazsınız. Eğer hiç bir ciddi (Devamı 4 üncü sahifede) miştir. Hakiki neticeye varabilmek için dikkatli davranmak ve suallerin cevabını doğru olarak vermek lâzım- dır. Her sualin cevabına göre kendini- ze bir numara vereceksiniz. Bu numa” raların yekünunu alarak beşe taksim Akdenizi ve burada sahili olan memleketleri gösterir harita Yolcu salonu maketleri |/Emlâk ve Eytam bankası dün gözden geçirildi yeni şekil alıyor Üç birinci, dört Fransadan getirtilen mütahassısın ikinci seçildi raporu etrafında tedkikler aga Müstakbel Galata. yolcu salonu'için hazırlanan maketlerden birini seçe- cek olan jüri. beyeti dün saat 14 de Güzel Sanatler akademisinde son top- iantısını yapmıştır. Tali komite 23 makelten 7 İsini beğenmiş ve jüri heyetine arzetmişti. Dünkü toplantıda bu yedi maket üzerinde konuşulmuştur. Toplantı münakaşalı olmuş ve “dört saate yakın devam etmiştir, Neticede «Yelkenlis remzile Peşte üniversitesi profesörlerinden mimar mühendis bay Alfered Bandro ile bay Şarl Da- vid tarafından yapılan maket birin- clliği kazanmışlir. Ayni zamanda «Yalıs remzile mimar Bay Rebii Re- fik ve «eh 17773 Remzile bay Seyfi Arkanın hazırladıkları maketler de gene birinciliği kazanmışlardır. Jürl heye 7 maketin içinden yalnız bir tane birinci seçememiştir. Bunun için liman umum müdürlüğü kendi mimarlamna ayrı bir proje hazırlata- caktır. Fakat bu proje hazırlanırken “(Devamı 4 üncü sahifede) Emlâk ve Eytam bankasının Ankaradaki merkezi Ankara 12 (Telefonla) — ve Eytam bankasının memleketin karrer bulunduğunu: söylemiş ve bu maksadla Fransadan getirtilen müte- bassısın tedkikata başladığını beyan tmişti, Bu mütehassıs tarafından hazirla- nıp bundan bir kaç ay evvel maliye vekâletine verilmiş olan raporun ted kikine memur edilen Emlâk ve Eytam- bankası mürakibi B. Abdülkadir ted- kikatını bitirmiş ve tedkikleri netice- sini ayrı bir raporla maliye vekâletine bildirmiştir. Her iki raporda : vekâletce teşkil edilecek bir mütehassıslar komisyonu tarafından son.defa tedkikten geçirii- dikten sonra bankada yapılacak ısla- hat kati şeklini alacaktır. .| “Fransız mütehassısının çok üzün olan raporunun tercümesi 400 büyük” sahife tutmaktadır. Onun için teşkili | mukarrer mütehassislar komisyonu- nun bu rapor üzerinde yapacağı ted- di m ul kikat epice bir zaman sarfını icab et- i dl) Ny soğ tirecektir. Bununla beraber komisyo- ki 'g ğ Şe “5 nun tedkiklerini mürakib B. Abdül Vu <4 Mi Pa kadir tarafından hazırlanan vapor üzerinde yapılması muhtemeldir. Bu takdirde tedkiklerin daha kısa bir zaman içinde bitirilmesi mümkün olabilecektir. X