13 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

13 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

| | İ i RA EE EN 13 Mart 1937 YAZI MÜSABAKAMIZIN NETİCESİ Yaz müsabakamızda birincili- ği kazanan Veja Wseği talebe- sinden 384 numariğ Muzafler AK - Ün'ün resmini v& yazısını 'dercediyoruz. z “ Dört Mevsim b YAZAN»: Vefa Hsesi talebelerinden 384 Muzaffer Ak - Ün Ben dört arkadaş tanırım ki, bun- Jar birbirlerinden asla ayrılmazlar. Fakat birbirlerini her zaman kıska- nırlar. Bunları size de isimleri ile be- raber tanıtayım. Yaş itibarile farklı olan bu arka- ıdaşların en küçüğü ilkbahardır. Ya- ramaz, sevimli son derece şendir. “Zarittir, giyinmesini çok iyi bilir, renk intihabılda emsaisizdir. Yeşil esvabı "çok sever.» Etrafına neşe; sevinç, sıh- hal ve hayat saçar. Ben bunun taze- İiğine; güzelliğine, renk, renk ebi- ” selerine bayılırım. Arkadaşı yaz ise; o çok Sporcudur. Güneşin altında yanmış, tunç rengi- ni almıştır. Serin ağaç altlarını 88- ver. Temizliğine çok dikkat etmez. | Üzeri dalma toz, toprak içerisindedir. Cebinde ve kolundaki sepetinde dal- , ma taze meyva bulundurur. Oburdur. Bunun dâ tunç rengini severim. Üçüncü arkadaşları sonbahar ise: Örta yaşta, biraz kansiz, Ye zayıftır. Bundan başka asabi ve sinirlidir. Fa- kat son derece hassastır, Arkadaşı ile arasıra kavga eder, İyi bir huyu var- dır, iliyatkârdır. Sarı ve yeşil elbise- ler giymeyi çok sever, Bu dört arkadaştan en ihtiyarı kış ismini alanıdır. Fakat” ihtiyarlığına bakmayınız, müthiş bir sportmendir. Dinç ve nurlu Yüzlü; insanı eğlendi- ren sözleri çok iyi bilir“ Bununla be raber insafsızlık etmekten geri dur- maz. O daima ücizlerin, sefillerin düşmanıdır. Sıhhatiileri güldürmek, eğlendirmek, fakirleri, biçareleri ağ- latmak onun için doyulmaz bir zevk- tir. Temizliği çok sever, dalma be- Yaz elbise giyer. Kuru yemişi çok Sever, sıcaktan hiç hoşlanmaz. Eğer bu insafsız huyu olmasa bu ihtiyarı çok seveceğim, Dübua O sabah koru bekçisi köyün bele- diye reisine dedi ki: — Çabuk Dübus çifliğine gidiniz. Bu gece bir cinayet işlendi. Çifliğin köşkü boş, Dübualar yok. Fakat köşk- te hizmetçileri. Margoton kalmıştı. İkisi birden Dübus çifliğine gitti- ler. Kapıyı çaldılar, cevap çıkmadı. Aralik kalan iki pancurdan içerisinin feci manzarasinı gördüler. Belli başlı büyük odanın ortasında hizmetçi bir koltuğa yaslanmıştı. Dolaplar boşaltılmış, içindekiler ye- Te altılmıştı. Margotonu çözdüler. Kiz şunları söyledi: — Dün akşam pencerenin önüne bir geçici geldi, geceyi ambarda ge çirmek için izini istedi. İzin verdim. Tam yatmağa gideceğim sırada pan- curu dışardan biri açtı. Bir yum- Tukla camı kırdı, pencerenin tokma- ğını çevirdi. Hemen üzerime atıldı, elimi, ayağımı, ağzımı bağladı. Dola- bı açtı, içinde 500 lira bulunan bir zarfı çaldı, Sonra gitti, Onu tanır gi- bi oldum, galiba ambarda geceyi ge- çirmesine izin verdiğim geçici idi. Hemen ambara koştular, Kimseler yoktu. “Margoton yerde ayak izleri gösterdi. Bu tahta ayakkabı izleri her halde serserinin bıraktığı izler ola- caktı. Sonra bir dikene takılıp kalan bir parça kumaş gördü. Takibe çıktılar, serseriyi yakaladı- lar, Margotonla karşılaştırıldı, kızın ithamlarını reddetti. Hırsızlığı in- kâr etti. Üzerinde para dolu zarf ta yoktu. Margoton dedi ki: — Bir ağaç gövdesine saklamış ola- bilir, Bir kere kunduralarını ayak iz- lerine tatbik edelim, İzler serserinin izleriydi. Dikene ta- kılan kumaş serserinin paltosundan Geçen oyunların halli Hesap Amerika bayrağı 1912 de değişti. Reisicumhur emretti. Dedi ki: Yıl dızlar altı sıra dizilsin, her sırada 8 yıldız bulunsun, her yıldız bir devleti temsil etsin, Dünyanın en büyük ağacı Hindiş- 6,7, 5,im stasyons, 3, 25,4, üm cebir renk»,3,4,5,'Tim çifliğiinin esr kopmuştu. Ayni kumaşlı. Fakat ih- tiyar serseri inkâr ediyordu, ağlıyor- du. Sözlerinde samimi idi. Koru bek- çisi ile belediye reisi şaşaladılar. Biz de şaşaladık. Resmimize çok dikkatli bakınız Yukarda A ayak izlerine dikkat edi- niz. Ambardan, köşkün penceresine doğru geliyor, sonra gene ambara dö- nüyor, Kırık B cam parçalarını, di- kende C takılıp kalan kumaş sını . inceleyiniz. Margotonu de 7 Harfli bir kutvetim .. 50 lira mükâfatlı YENİ MÜSABAKAMIZ Çocuklar «ÇOCUK DÜNYASI» sahifeniz sizin bilginizi arttırmak, size okumak ve düşünmek zevki- ni vermek için çalışıyor. Gene bu ülküyü güderek yeni RESİMLİ MÜSABAKA Hazırladı, Bu müsabaka sizi hem eğlendirecek, kem düşündürecek, hem de bol mükâfat verecek, 50 Lira Mükâfatlı bu yeni müsabaka- mızın . tafsilâlını bugün 5 inci sahifemizde okuyunuz. | tanda Bangan ağacıdır. Bu ağacın kökleri dallarından yere iner. Bu ağa- cn kutru 100 metredir. Altında 10,000 kişi gölgelenebilir. 16 ncı asırda öyle ince deriden ek Bilmece | sems | edizis, 1,2, 3, Tim «para dolabı» dır. « GBilmecemizi doğru halledenlerden birinciye: Altın uçlu masa kalemi. İkiciye: Perger takımı. Üçüncüye: Sümer Kız. Ayrica 200 karlimize muhtelif hediyeler verilecektir. O... md | 00 Karslayniz. En çok balık avlıyan millet Ameri- kalılardır. 12 milyon kişi balık avile meşgul olur. Bu rakkam Amerikanın sinni rüşde vâsıl olan nüfusunun dörtte biridir. Bir Avustralyalı kendi elile birkaç sene uğraşarak halis fil dişinden ken- dine takma otuz iki diş yaptı. iz Pariste, amma Fransadaki o meş- hur Pariste değil, Arkansastaki kü- çük Paris şehrinde" görülmemiş bir kedi. vardır. Bu kedinin kulakları dört tanedir, Norveçte, buzlar arasında sapsağ- lam bir gocuk bulundu. Bu gocuğun dört bin sene evvelinden kalma ol- gördüğünüz gibi bağlı buldular. Tah- | duğunu iddia ediyorlar. kikat elemanları şunlar: E Margoton koltukta bağlı. F ayni koltuk Mar- : Güç iş goton çözüldükten sonra. Gde ku- Bay Ahmedin maş parçası ile serserinin paltosunu dört köşe bir görüyorsunuz. Ayak izlerile yuvar- bahçesi var. Bu lak içinde serserinin tahta kundurası dört köşe bahçe görünüyor. de bay Mehme- Şimdi 3 suale cevap veriniz: din tarlasının 1 — Hırsız kim? 1 . Bay Ah- 2 — Nasu çaldı? .c pe ir Diğ 3 — Nereden anlıyorsunuz? nişletmek isliyor ve bay Mehmede kendisine bir mikdar erazi satmasi- ni teklif ediyor. Bay Ahmedin bay Mehmedden alacağı erazi ile bahçesi bir misli büyüyecek ve gene dört kö- şe olacak. Bay Mehmed: — Peki diyor, yalniz bir şartım var, bahçenizin dört köşesindeki A.B.C. ve D ağaçları gene bende kalsın. — Peki, plânımızı yapalım. Onlar buna muvaffak oldu. Baka- hım siz muvaffak olacak mısınız? “Karikatür Resim oyunu Çocuklar işte size bir kalem oyunu, bakalım beğenecek Misiniz? Noktalı kısımları siyahı kalemle iyi- Bu resmin içine rasgele rakkam yazılmadı. Rakkamları bir kurşun ka- lemle birbirine ekleyiniz. Eğer sıra takip eden rakkam yoksa, o zaman kaleminizi - kaldırınız ve sıra takip eden başka bir rakkam arayınız. Bulunuz — Sepetim ye- miş dolu Kaç yemiş var aca ba? Söyliyeyim: Hepsi elmadır, yalnız altısı el divenler yaparlardı ki bir fındık ka- | ma değil, hepsi buğuna sığardı. cevizdir, yalnız Ne tarafa gidiyor?.. Kalifomiyada | altısı ceviz değil, hepsi portakaldır, İki başlı karıncalar vardır. yalnız: altısı portakla değil, Söyleyi- Balonlara kanat 19 uncu asırda | niz, kaç yemişim var, hepsinden kaç tane var? Mi mii S Gidi Si