24 Mart 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Mart 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 16 ŞİRKETİ HAYRİYE Hissedarlarınıri fevkalâde toplanması için ikinci-içtima davetiyesi Şirketi Hayriye Hissedarlar umumi heyetinin 22 Mart 937 pazar- tesi günü mukarrer olan fevkalâde içtimaıda hazır bulunan his- sedarların temsil ettikleri sermaye miktarına nazaran nizamname tadili için kanunen muktazi müzakere nisabı tahassul edemedi ılamamıştır. Bu itibarla hissedarlar 26 Nisan 937 pa- zartesi günü saat 15 de Şirketin Galatada Fermenecilerde kâin merkezi idaresinde şartnamenin üçüncü maddesinde tad için Ticaret kanununun 386 ncı maddesi hükümlerine tekrar içtimaa davet olunurlar. İşbu içtimaa Ticaret kanununun 385 nci maddesi mucibince bir hisseye malik olan hissedarların dahi iştirake salâhiyetleri vardır. Ruznamei müzakerat: 1 — Şirket şartnamesinin 3 üncü maddesinde tadilât icrasi teklifi : Şirket şartnamesi 3 üncü mad- desi ikinci fıkrasının: halen mer'i bulunan metni: Şirket tarafından vekâleti mü- şarün ileyha veznesine müfettiş maaşı olmak üzere şehri 20 lira verilecektir. den celse icrası tevfikan Şartnamenin üçüncü maddesi ikinci fıkrasımın teklif olunan tadil metni: Şirket tarafından İktisad vekâ- leti veznesine müfettiş maaşı olmak üzere şebri (100) lira ve- | rilecektir. İ XENİ ESERLER: l Haşiyeli Türk Ceza Kanunu Bütün tadillerile birlikte esbabı muci- be lâyihalarını ve Adliye encümeni maz- | batalarım, . meriyet kanunu ile adliye harç tarifesi kanununun ceza kısmını ve bu kanunların her maddesine ait tatbi- katı gösteren Türk Temyiz mahkemesi- nin yerleşmiş içtihad ve kararlarını ve Faydalı bir çok notları ihtiva eden İstan- bul C, Müddeiurmumiliği muavinlerinden Yusuf Cemal Köseoğlunun bu faydalı «seti Cihan kitaphanesi tarafından bast- larak satılığa çıkarılmıştır. <100. kuruşa satılmaktı tlisi 125 kuruştur. 15,000 liraya satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi üze- rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yani al- tı daireyi ve altında bir dükkânı muhtevi güneşli, havadar iyi bir apartıman on beş bin liraya sati- Taktir. (Akşam) ilân memurluğu- na müracaat. Telefon 24240 Zayi — 27.648 sayılı beyannameye ait 266,595 No. ve 25/1/37 tarihli de- pozito makbüzu kaybettim. Yenisini çı karacağımdan askisinin hükmü yoktur. İstanbul Hava han 13 Rafael Hatem, Türkiye Tıb Encümeninden Türkiye Tıb Encümeni 24/Mart/1937 çarşamba akşamı saat 18,İ0 da Etibba odası salonunda toplanarık, profesör Liepmanın (had dumuru asfarı kebed) hakkındaki tebliğinin müzakeresine de- muhterem meslek- daşların teşrifleri rica olunur. Zayi — 932 - 933 senesinde Gelen- bevi orta mektebinin 7 nci sınıfından almış olduğum tasdiknameyi zayi ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü İ yoktur. 213 Hayrettin vam edeceğinden, IFO AŞIS Tifo ve paratifo hastalıklarına tutul- mamak için tesiri katl, rawafiyeti pek Her eczanede bü su 45 kuruştur. Ankara elişleri sergisinde madalya kazanan ŞAPKACI İRKÂN Paristen gelen son moda mevsimlik şapkalarını çok ehven satiyor. Beyoğlu, Parmakkapı, Rumeli Han No. 1 Beşiktaş İcra Dairesinden: Kira bor- cundan dolayı tahtı hapse alınan ve pa ıaya çevrilmesine karar Verilen Koltuk, kanepe, etajer, kili neş, sandalye, gard , sigara masası, kor- op, komedin ve saire tarihine müsadif pazartesi günü saut ondan on ikiye kadar Ortaköyde tramvay tevakkuf mahallinde 22 No.lı Süzan apartımanin ikinci daire- ev eşyası 5/4/9 sinde açık arttırma suretile satılacaktır. Satış peşin para ile ve ihale pulları ve belediye resmi olmak üzere satılacağından £ taliplerin mezkür gün ve saatte mahallinde hazır buluna- müşterisine ait cak memuruna müracaatleri lüzumu ilân olunur. M. 1023 Hofherr Schrantz Macar Ziraat Makineleri Şirketinden: Karacabey Merinos yetiştirme çiltli- ği tarafından açılan bir eksiltmey râk için İstanbul Defterdarlığı muhase- beciliği veznesine (23/3/936) tarihin- de yatırdığımız kırk iki liralık muvak- kat teminat makpuzu zayi olmuştur. Ye nisini alacağınızdan eski makpuzun hükmü olmadı lunur. Beyoğlu dördüncü sulh hukuk hâkim- liğinden: İstanbulda Çamlıca Rauf paşa köşkünde oturan ve akıl hastalığına müp- telâ olan Sadi Raufun 929 senesinden- beri vasisi bulunan Turhal pancar min- taka amiri Ethem Raufun vazifesine ni- hayet verilerek yerine Uzunköprüde sa- bık borsa kâtibi Salih o Vicdaninin 8/2/937 tarihinde vasi tayin edildiği ilân olunur Zayi — İstanbul Askeri sanatlar mek- tebi 929 seneninde almış olduğum şeha- detnamemi zayi ettim yenisini ala: dan eskisinin hükmü yoktur. Askeri Sanatlar mezunlarından 459 İhsan f -İ buldüğu takdirde müşterisi ktebi 929 senesi | & İ taranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 24 Mart 1937 Elâziz şehri içme suyu tesisat ve inşaat eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden: Elâziz şehrine 3--500 kilometre mesafeden su isalesi ve şehir dahilin- deki şebeke için icap eden boru ve ssire malzemelerin tedariki ve boru ferşiyatının icrası ile sair buna mütsferri imalât yapılması ve dahilinde bir depo inşası kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 91401 lira 77 kuruştur. 2 — İstekliler bu işe aid şartname, proje ve sair evrakı 457 kuruş mu- kabilinde Dahiliye vekâleti belediyeler imar heyeti fen sefliğinden ala- bilirler. 3 — Eksiltme 30/Nisan/937 tarihine rastlayan cuma günü saat on bir- de Ankarada Dahiliye vekâleti binasında toplanacak Belediyeler imar heyetince yapılacaktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar komisyon reisliğine teslim etmiş olma> şehir ları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 inci maddelerine uygun 5820 lira» lık muvakkat teminat. B — Kanunun tayin ettiği vesikalar; C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir mâ- ni bulunmadığına dair imzalı bir mektup. D — Belediyeler imar heyeti Fen şefliğinden münskasaya girmek ini alacakları vesika. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilin- de komisyon reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının iadeli teahhütlü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenlerin Dahiliye vekâleti Be- lediyeler İmar heyeti fen şefliğine müracaat etmeleri, «520» (1286) İstanbul Dördüncü icra memurluğundan: Araksinin Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup yeminli üç ehli vukuf tarafından «4485, lira kıymet takdir olunan Beşiktaşta Yeni mahallede Posta sokağında eski 3'yeni 3,2 No. lu bir tarafı madam Bayzar ve Kerops hanesi bir tarafı Petro veresesi dükkânı &rkası Ihlamur önü Posta caddesile mahdut aşağıda evsafı yazılı ev tapu kaydı üzere açık arttrımaya vazedilmiştir. Zemin kat: Mermer antreden girilir yine zemini mermer döşeli bir sofa üzerin- de bir oda, zemini kırmızı çini döşeli içinde mallız ocağı, tulumbası, âltında sarıcı olan bir mütbak ve arka zemini çimento döşeli içinde bir kuyu ve tulum- bası arkaya bir kapısı olan bir bahçe. Birinci kat: Bir sofa üzerinde iki oda bir abdesthane, ikinci kat: Bir sofa üzerinde birisi şahnişli, iki oda, üçüncü ket: Bir sofa üzerinde biri daraçalı iki oda camekânla bölünmüş bir - sandık odası, üstü galveniz kaplı zemini asfalt taraça vardır, Umumi evsafı; Hane kâ- gir olup, dört kat cephesinde -şahniş vardır. Dahili ahşap aksamı yağlı boya duvarlar kalemle işlenmiştir. Kumpanya suyu; havagazı, elektirik vardır. Umum mesahası 81 m2 olup 68 m2 bina geri kalanı bahçedir. 6/65/937 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede bi- rinti arttırması icra edilecektir. Arttırma bedel! kıymeti muhammenin $6 76 ini üzerinde bırakılaçaktır. Aksi takdirde en son arte 21/5/937 tarihine müsadif cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammene- nin 96 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lu kanun ahkümuna tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek İsteyenlerin kıymeti muhammenenin 96 75 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicili ile sabit olmıyan İpotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak- larını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Miktarı şartnamede yazılı mü- terakim vergi, tenviriye, tanzifeyeden mütevellit belediye rusumu ve vakıf icaresi ile bunların üstünde bırakılma kurarı larihine kadar işliyecekleri ve 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye ait olup onun tarafından verilecektir, Daha fazla malümat almak isteyenler 20/47937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacâk arttırma şartnamesile 934/2954 No. İu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (1625) İstanbul Gümrüğü Başmüdürlüğünden: Gümrük satışından; 532 kilo ZZACH markalı 6973.35 lira değerindeki mo- bilye kaplamağa mahsus top halinde muşamba, Sirkecideki satış müdürlü- günde kapalı zarfla 13/4/937 tarihinde satılacaktır. Muvakkat “teminat 523 liradır. Şartnameler bedelsiz bu müdürlükten verilir. İsteklilerin ticaret oda» sı vesikalarımı teklif mektublarına usulüne göre koymaları ve teklif mektup- larının şartnamelerimizin altındaki yete yazılması şarttır. Zarfların aynı gün- de saat 12 ye kadar verilmesi mecburidir. (1621) Ziraat Vekâletinden: Vekiletimizde tesis edilecek dosya odası için kapalı zarf usuli ile 43 tane çelik saç dolap yaptırılacaktır. İhale 5 Nisan 1937 pazartesi günü saat 15 te vekâlet satınalma komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedeli 3750 liradır. Bu işe aid şartname ve resimler parasız olarak komisyondan alınabilir. Muvakkat te- minat 281 lira 50 kuruştur, İsteklilerin (hale gününden satınalma komisyonun- da hazır bulunmaları ilân olunur, (599) (1447) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. 6 cı Keşide 11 Nisan 937 dedir Büyük ikramiye 200.000 liradır. Ayrıca: 40,000, 25,000; 20,000, 15,000, 10,000 liralık Ikramiyelerle (50.000 ve 200.000) liralık iki adet mükâfat vardır. DİKKAT: Bilet alan herkes 7/Nisan937 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmahdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakit olur,