12 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AEŞAM 12 Nisan 1927 o AKŞAM-SPOR o Beşiktaş Ankaragücünü 3-1 yendi Beşiktaşlılar Güneşin akibetine uğramamak için çok canlı bir oyun oynadılar Beşiktaşla - Ankaragücü dün mil küme karşılaşmasını Beşiktaş sta- dında yaptılar. Güneşin mağlübiyeti bu maça daha büyük bir ehemmi- yet verdirmiş ve saha beş altı bi- * ne yakm bir seyirci kütlesi topla- mıştı. Beşiktaş Hüsnüden mahrum ve tam bir isabetle Hakkıyı muhacim hattına alarak şu şekilde çıkmıştı: derhal oyunda bir hâkimiyet tesisi- ne muvaffak oldular. Hakkının muhacim hatlına alınma- sile büyük bir isabet gösterilmişti. Bilhassa Hakkı çok atâk bir oyun oy- nuyor. Ankaragücü için tehlike olu- yordu. Bu canlı oyunla Beşiktaşın neticeyi muhakkak kazanacağı gü- rTülüyordu. Ankaralılarda bir ögün evvelki canlı oyunu göremiyordük. Güneşin baskılı oyunu karşısında bütün ener- jilerini sarfederek alınan neticeden bir gün sonra Beşiktaş gihi canlı bir takım karşısında ayni mukavemeti göstermek pek tabii olarak bir par- ça güçtü, Ardı arası kesilmiyen hü- cumlardan sonra devrenin on birin- ci dakiasında ortada Beşiktaş aley- hine bir fayul oldu, fakat hakem * bumu vermeği, Beşiktaş muavin ve mühacimleri Karışık" bir vaziyette topu söke söke Ankara masıf sahssıns götürdüler ve Hekkıya bir pas verdiler. Hak- kıda çok güzel bir şülle Beşiktaşın ilk gölünü kaydetti. Bu gol Ankara- gücünü daha fena bir vaziyete sok- tu. Bir türlü Beşiktaşın. baskısın- dan kurtulamıyordu. İlk gölden yedi dakika sonra Hak- kı ikinci golü de yaptı. Bu gol Beşik- Dünkü Beşiktaş - taşı gevşetti. Beşiktaş gevşeyince de Ankaralılar canlı bir oyun oynama ğa başladılar. Ve oyun mütevazin bir şekil aldı. Gücün Beşiktaş kalesine kadar dayanan hücumlarını seyret- meğe başladık. Devrenin bitmesine on dakika kala soldan bir hücum oldu, Hamdinin çok güzel bir ortalamasını Gücün sağ içi Şükrü bir kafa vuruşile Meh- med Alirin hatasından ağlara taktı. 'Bu gol Beşiktaşlılar canlandırdı.Oyun bir parça sert bir şekil aldı. Seri ve canlı bir oyun başladı. Kar- şılıklı hücumlar oluyordu. #ğ üncü dakikada Güç 801 içi kaleci ile kar şı karşıya kaldı. Bu muhakkak gol lük vaziyette topu havaya sttı, bu fırsat ta kaçtı. Devre berabere bite- tekken 2 - 1 Beşiktaş'İehine netice- lendi. İkinci devreye. her ki taraf ta çok Tülerde yorgunluk . hali gözüküyor- du. Oyun çok zevksiz bir şekil aldı. İki taraf ta bir türlü oyunda bir hâ- kimiyet tesis edemiyordu. Bir hücumda Güçlüler gollük bir vaziyete girdiler ve bu fırsatı da Ankaragücü karşılaşmasından kaçırdılar. Güç bir parça canlandı. Fakat bugün çok güzel bir oyun oy- nıyan Fuad Güçlülerin bütün hü- cumlarını kırıyordu. Beşiktaşlılar tekrar hücuma geç- dan bir Beşiktaş hücumunda Rıd- vanı hiç lüzum yokken hatalı bir şe- kilde durdurdular ve hakem penaltı verdi. Eşref bunu göle çevirerek oyu- nu 3-1 vaziyete soktu. 'Bu göl oyunu tamisınile cansız bir hale koydu. Beşiktaşlılar galibiyet- ten emin, Güçlüler mağlübiyeti ar- tık kabul etmişlerdi. Hakkı bu gol- den sonra daha ziyade müdafaada oynadı. Parlayıp sönen Güç hücum- Jam uürasinda oyun da 3 - 1 Beşik- taş lehine neticelenmiş oldu. Bu suretle İstanbulda sabırsızlık- la beklenen Ankaralılar, Güneşe ga- lip ve Beşiktaşa mağlüp olarak mit küme maçlarının dördüncü haftası- nı kapamış oldular. M. Kemâl İstanbulspor Ankarada Demirsporla berabere kaldı Dün Ankarada birinci maçta Ak tınorduyu 3 - 0 yenen İstanbulspor- lular beş bin kişi önünde ikinci maç- larını Demirsporla yaptılar ve neti» cede 1-1 beraberlikle bitti, Vahab dönüyor mu? İzmirliler Vahabı milli küme için tekrar İzmire davet etmişlerdir. Vahabın Fransadaki klübü de te- baasını değiştirmesini istediği, fa- kat Vahabın bu teklifi kabul etme- nü yapılan kupa maçında Kasaba namı diğer Turgullu ile Akhisar spor klüplerinin kaşılaştığı ve Tur- gutlunun Akhisara sıfıra karşı 6 Sayı ile galip geldiği yazilmışlı. Haber aldığımıza göre Akhisar klü- Gençlerbirliği Uçoku Izmirde 2-1 yendi İsmir 1i (Telefonla) — İzmirde de dün milli küme maçlarına devam edilmiş ve Ankaranın Gençlerbirliği takımile Üçok karşılaşmışlardır. Maçta oldukça mühim bir kalaba- lik vardı Hakem B. Şazi Tezcanın idaresinde başlıyan oyunda çok can- lı bir oyun oynamağa başlıyan An- karalılar, oyunda bir hâkimiyet te- sis ettiler. Ve Ankaralıların çok canlı oyunu İzmirlilerin oyununu bozdu. Devrenin dokuzuncu dakika- lerinde yakaladığı bir fırsatı golle neticelendirdi ve devrede2 -0 bitti. Üçaklular ikinci devrede takımla- rmda bir değişiklik yaptılar. İlk on dakika mütevazin geçti Bu sırada Adil çök güze bir gol yaptı. Ve maç 2-1 vaziyete girdi, Bu gol Üçoku canlandırdı, muhakkak iki gol fır satın da kaçırdılar. Gençler tekrar açildırlar. Oyun mütevazin bir şek- le girdi Fakat vaziyet değişmeden 2-1 Gençlerbirliğinin lehine netice- lendi. Gençler bugün çok canlı vir oyun oynadılar. Ve hek ettikleri bir gali- biyet kazandılar. Hakem B. Şazi 'Tezcan oyunu çok güzel idare etti. d ie j Milli küme takımlarının puan vaziyeti ——ausuurğ iii 3 3 2 2 1 ve Kazanç e KR ee 1 2 — 3 ; nu 5 NN Ş 1 9 uv © — u B 9 Si 7 MN 3 . A 2 | maennun 1 i