26 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 28 Nisan 1937 o AKŞAM-SPOR o Beşiktaş Güneşi 2-1 mağlüb etti Güneş takımı daha güzel ve daha üstün oynadığı halde son dakikada > Yediği bir golle mağlüb oldu. Dünkü Beşiktaş - Güneş maçından bir enstantane Bir futbol maçını her zaman, daha üstün oynıyan ve galibiyeti hak eden taraf kazanmaz. Maçlarda da, hâ yatta her şeyde olduğu gibi talih ve tesadüfün bir hayli rolü vardır. BU talih ve tesadüfler bazı zamanlar,me- haret ve üstünlüğün hakkından ge- lebilecek kadar kuvvetle tecelli eder. Bunun en yakın bir misali, dün Şeref stadında oynanan Beşiktaş » Güneş maçıdır. Bütün bir birinci devre hasmından bir kaç klâs yük- sek bir oyun gösteren ve kaleyi sa- rarak devamlı şütlerle bombardıman eden, ikinci devrenin ilk. yirmi beş dakikasında da - on kişi oynaması- | na rağmen - rakibe tehlikeli olabi- len cidden talihsiz bir Güenş takımı, hakikaten talihli bir Beşiktaş takımı- na son dakikada yediği bir golle mağlüp oldu. Hakem ve takımlar Maça dört bin kadar seyirci önün. de Said Salâhaddinin hakemliği al- tında başlandı. Takımlar sahada şu şekillerde yer aldılar: Beşiktaş: Mehmed Ali . Hümü, Faruk - Rıfat, Enver, Fuad - Mar- yo, Rıdvan, Hakkı, Şeref, Eşref. Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Daniş, Rıza, İsmail - Refli, Necdet, Sa- Tâhaddin, Rebii, İbrahim. Hava bulutlu olmakla beraber başlangıçta yağmursuz ve futbol için | müsaitti, Fakat birinci devre sonun- da serpelemeğe başlıyan yağmur ikinci devre başında ve devrenin bü- yük bir kısmında şiddetini arttırdı. Futbolcüleri olduğu kadar Şeref sta- dının açık tribünlerinde yer alanla- ri da bir hayli ıslattı. Güzel bir oyun İlk devreye Güneşliler sıkı ve umu- miyetle yerden bir oyunla başladı- lar. Daha fazla Salâhaddin, Rebii ve İbrahim vasıtasile işliyen, arasi- rada Necdet ve Refii tarafından yü- rüyen: Güneş hücum hattı Beşiktaş müdafaasını devamlı bir tazyik alk tina alırken müdafaasında da Riza Hakkıyı sıkı merke ediyor; Faruk Eşrefe, Reşadla İsmail de Rıdvan ve Maryoya göz açtırmıyorlardı. Bu. nun için Beşiktaşın bütün devrede münferid kalan ancak üç dört aki- nını görebildik. Bu devrede Güneş mühacimleri- nin çok iyi anlaşarak yaptıkları yir- mi beş kadar hücumunu ve bir kısmı kalenin sağından, #olundan , | ve üstünden giden, bir kısmı da ka- leci tarafından bir o ka- dar şütünü seyrettik. Futbolde «gol» denilen nesne olmasa ve hesaba ka» tılmasa bu kadar güzel bir oyun ve bu kadar bâriz bir hâkimiyet az gö- rülür şeydir. Güneş, böyle hâkim ve güzel bir oyunla gol çıkaramammsına muka- bil Beşiktaşın sağdan bir hücumun- işte bu son dakika içinde bütün ğile galibiyet golünü yaptı. yon geçidinden geçilmek suretile üst yoldan Eti Mesuda gidilmiş ve alt yoldan suvari karakolu önüne geli- nerek nihayet verilmiştir. Bugünkü yarışa on koşucu iştirak etmiştir. Müsabakanın tafsilâtına gi- rişmeden önce her hafta yapılan ya- rışın birincisinin değişmesi neticesi- dir ki, bugünkü koşunun ehemmiye- $i ve birincisi üzerindeki bahisler, me- raklılar arasında haylı münakaşayi mucip oluyordu. Netekim on kuvvetli hemayar ko şücü yarışa 15 inci kilometresine kadar beraber gitmişler ve yolun ilk yokuşu olan bu noktada koşucular İ- ki gruba ayrılmışlardır. Eti Mesudun inişli yokuşlu şosesine girildiği zaman Yakub, muntazam bir pedal çeviriş» “le rakiplerinden 30 metre kadar ay- rilmış bulunuyordu. Bu mesafeye ©- hemmiyet vermiyen diğer koşucular iki gurüb halinde kendilerini yorma. den kafa ile topu kaparken kasâile topa ayağının içile vurdu. Eşreften böyle bir şandel değil, şüt bekliyen Cihadın zaviyeyi kapatmış bir diz yiyen Salâhaddinin felce | mak suretile gidiyorlardı. uğramış gibi belini tutarak kımıldı. | © Yakub, şimdiye kadar hiç bir dere- yamaz bir hale gelmesi Güneş hü- | ce almadığı için, kendisinden beklen- hattını da sarstı ve yük daha miyen bir enerji ile 30 metrelik bu a- çıklığı yavaş yavaş çoğaltmıya başla- mış ve nihayet rakiplerini iki kilo İkinci devre sonunda müşkül vaziyete düşen Güneş müdafaası Son dakikada 2-1 Beşiktaşın gir Hibiyetile biten bu maçta İki taraf futbolcülerinde gördüğüm iyi ve fe- na tarafları başka bir yazımda tah- Mi edeceğim. Sadun Galip Ankarada bisiklet yarışları Dünkü yarışta Yakub birinci, Erdoğan ikinci, Nuri üçüncü geldiler le 50 kilometreyi bir saat 25 dakika ve 51 saniyede bitirerek birinci, Er. doğan ikinci ve Nuri Kuş lâstik farki- le üçüncü gelmişlerdir. Bugüne kadar yapılan yarışlarda elde edilen neticelere göre, müsabık- ların puvan vaziyeti şöyledir: 1 — Nuri Kuş 6 puvan 2 —İsmall 9 >» 3 — Erdoğan 1» 4— İlhami, Nuri, Faruk ve Yaub 15 er puvan, Puvanlar her koşücuya birinci ise bir, ikinci geldiği vakit iki, üçüncü geldiği vatik üç puvan ilâh.. verilmek suretile elde edilmektedir. izmirdeki maç 4 - 2 mağlüb etti İzmir 25 (Akşam) — Bugün Gala- tasarayla Üçok maçı binlerce seyir- ci önünde yapıldı. Hakem İzmir mıntakasından B. Niyazı idi. He riki takım ilk devrede müsavi bir oyun göslerdiler ve bu devre 22 beraberlikle bitti. İkinci devreye başlandığı zaman Galatasaraylıların daha hâkim bir oyun oynadıkları görülüyordu. Galatasa- raylılar, iki gol daha çıkararak maçı