12 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ingiltere Kral ve Kraliçesi bugün taç giyiyorlar Londranın her tarafı donandı, şehir misli görülmemiş, muazzam bir insan...
 Ym gelecek muhacirler Niğdeye iskân edilecek Ankara 11 (Telefonla) — Romanya ve Bulgaristandan getirilecek muHacirlerden bir
 Ingiltere -İtalya arasında gerginlik artıyor Italyan gazeteleri Ingiltereye dair hiçbir haber yazmıyorlar Paris 11 — Temps
 Avrupanın en mükemmel kafalarından biri Bir fransız gazetesi yazdığı makalede başvekilimiz için böyle diyor İBaşvekilimiz,
 Londradaki grevin bü mesinden korkuluyor Tramvay ve yeraltı tramvayları amelesinin de işlerini bırakmaları muhtemeldir Londra
 Hatay anayasası hazırlıkları ilerliyor İskenderun limanındâ ürkiyeye serbest mıntaka verilmesi kabul edildi Cenevre 11 (A.A.)

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. No. 6668 — Flati her yerde $ kuruş Sene 19 İngiltere Kral ve Kraliçesi bugün taç giyiyorlar Londranın her tarafı donandı, şehir misli görülmemiş, muazzam bir insan kalabalığı ile çalkanıyor Büyük alayın geçeceği yollar üzerinde, ön sırada yer kapmak için bir milyon kişi dün gece battaniyelere sarınarak sokaklarda yattılar Londra 11 (Akşam) — Yarın yapi- lacak taç giyme resmi münasebetile bütün İngiltere sevinç içindedir. Londranın her tarafı donanmıştır. Şehirde kalabalık son dereceyi bul- muştur. Sokaklar hir insan denizi ha- lini almıştır. O'»üer, gazinolar dop- doludur Dün, alayın geçec yerde son bir tecrübe yapılmıştır. Sokaklarda ya- rım milyona yakin hâlk toplanmıştı. Polis intizamı muhafaza etmiştir. Sokaklarda İngiliz dominyonların- muhtelit kıyafetli insan- üf ediliyor. Bunların ara» Sında yalın ayak, başıkabak gezenler, fesliler, sarıklılar bilhassa nazarı dik--| kati celbediyor. va 'gitmekte olan valide! | arabasının etrafını çes | alarca kraliçe Mariyi al- ış r. Dük dö Gluçester ve Dük dü Kent'de şiddelle alkışlanmışlardır.' | Yer kapmak için bir milyon kişi gece sokakta yattı 12 (AA) — Yarın mi esnasında büyük ala- yollar üzerinde ilk sıra- r öğleden biraz e biriknieğe baş- | erisi vilâyetlerderi ge- şi yanların- j 4 , ç giy- L da yiyecek ve örtünmek için de bat- taniyeler olduğu halde yollara dizil- mektedir. Bunların sayısı bir milyon tahmin edilmektedir. Londradaki grevin büyü- mesinden korkuluyor Tramvay ve yeraltı tramvayları amelesinin de işlerini bırakmaları muhtemeldir Londra 11 (A.A) — Londra nakli- yat ihtilâfının taç giyme merasimi €s- nasında diğer nakli vasıtalarınâ sira- yet etmesi ihtimali, hükümet makam- larını düşündürmekte ise de bu endi- şenin gizli tutulmasına dikkat edil- mektedir. Şimdiki âmele ihtilâfları, tesadüf değildir. Bu ihtilâflar, taç giyme haf- tası esnasında kasden çıkarılmıştır. Bazı siyasi sebepler dolayısile müfrit 8ol cenah teşkilâtının merkezi tarafın- dan huzırlanmış olani bu hareketin ameleye sadece mesleki bir ihtilâf şek» linde gösterilmiş olduğuiddia edi- liyor, Grevciler, grev bozuculara taham- mül edemiyeceklerini bildirmiş olduk- ları için hususi müteahhidler, umumi grev esnasında yapmış oldukları veç- hile kamyon servisleri ihdas edemiye- ceklerdir. Bu hususta geçen hafta yar Londranın merkez mahallelerinden bılan bütün teşebbüslere, hükümet Makamları red cevabı vermişlerdir. Hükümetin taç giyme merâsimi €s- nasında bu hattı hareketi muhafaza edeceği, fakat grev başka Si lere Sirayot ettiği takdirde de şiddetle mü- dahale edeceği zannedilmektedir Tramvay amelesi de grev ilân edecek mi? Londra 11 (A.A.) — Otobüs amelesi, bu akşam, greve devamı kararlaştır. | mışlardır. Londrada nakliyat daha | haftalarca muattal bir vaziyette ka- bir görünüş ve otobüslerden bir kısmı lacaktır. Tramvay ve Trolleybüs işçi- lerinin de bir sempati grevi yapmaları muhtemeldir. Londra yeraltı tram- vayları amelesi de greve doğru tema» | yül etmektedir. Grev umumileşmiyor Londra 11 (A.A.) — Reuter ajansı- nın bildirdiğine göre, üç şimendifer sendikası da dahil olmak üzere muh- telii nakliyat sendikalarının iera ko- mitelerinde otobüs grevinin diğer nak- liyat servislerine oteşmili aleyhinde | şiddetli bir cereyan baş göstermiştir. Eral altıncı Core ve kraliçe Elizabet İ ! ÇARŞAMBA 12 Mayıs 1997 Bu geceye mahsus olmak üzere İs- tismaen açık bırakılan Hyde Park'ta Kamplar kurulmuştur. (Devamı 4 üncü sahifede) Hatay anayasası | hazırlıkları ilerliyor İskenderun limanındâ Türkiyeye serbest mıntaka verilmesi kabul edildi Cenevre 11 (A.A.) —Anadolu âjan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Bu haftadan itibaren sabah, akşam içtima eden eksperler komitesi bugün Iskenderun limanında, Selânik lima- nında Yugoslavyaya verilen serbest mıntakaya müşabih Türkiyeye bir ser- | best mıntaka verilmesini kabul etmiş | ve esaslarını görüşmüştür. İ Bundah başka müşterek para me- selesi, posta meselesi ve gümrük- | ler idaresine aid meseleler görüşülmüş ve bazı esaslar kabul edilmiştir. Yeni gelecek muhacirler Niğdeye iskân edilecek Ankara 11 (Telefonla) — Roman- ya ve Bulgaristandan getirilecek mu- hacirlerden bir kısmı Niğde vilâye- tinde Saltık bataklığının kurutuldu- ğu sahada iskân edilecektir. Bu bataklığın Kurutulması ile ek de edilen 15 kilometre murabbalık etazi bu muhacirlere dağıtılacaktır, Gençlik nasıl yetişiyor? 1600 talebenin bulunduğu Sınıfta bir ders Yazan: Hikmet Feridun Es Yarınki nüshamızda okuyunuz TAYYARE PİYANGOSU Kazanan numaraları 5 inci sahifemizde okuyunuz. Telefon: 24240 (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Avrupanın en mükemmel kafalarından biri Bir fransız gazetesi yazdığı makalede başvekilimiz için böyle diyor Başvekilimiz, Fransız Başvekili B, Blum ile Hariciye nazırı B. Delbos arasında Paris 11 (A.A.) — Anadolu ajansı- nın hususi muhabiri bildiriyor: Repüub- ligue gazetesi diyor ki: «Türkiye Başvekili İsmet İnönü, harikulâde soğukkanlı karar sahibi, açık ve ince ruhluve hiç şüphesiz memleketinin, belki hattâ Avrupanın en mükemir: kafalarından birisidir. Atatürkün. şahsinâ bağlılığı inkılâbın başındanberi kendisini onun yüksek taliine de bağlamıştır. Şahsiyetinin ehemmiyeti, on beş yıldir fasılasız iş başinda bulunmasile ölçülebilir. Paristeki görüşmeleri neticesinde Türkiye ile Fransa arasında nihai an- laşmanin tahakkuk ettiğini öğreniyo- Paris 11 — Temps gazetesi, İngik | tereile İtalya arasındaki yeni gergin- İ likten bahisle bu hâdisenin gârbi Av- rupa ve Akdeniz meselelerinin halli için bir anlaşma ihtimallerini ciddi surette ortadan kaldırdığını söylü- yor. Debats gazetesi, bugünkü vaziyet- ten yalnız B: Mussolininin istifade edeceğini yazıyor, İngiliz Romadaki merasimde bulunmadı Londra 1 — Romadaki İngiliz se- firi sir Erik Drummond Romada ter- ruz. Birkaç yüz senelik tarihi olan bu anlaşma, Suriye İle itilâfımızda eka'- liyet haklarını ihmal etmekliğimiz yüzünden haleldar olmuştu. Müteaki- ben yapmaya mecbur olduğumuz bü- yük vaziyetler siyasi tarihimizin en eski dostluğuna sadik kalmak husu” sundaki arzumuzu Ankara hükümeti- ne isbat etmiştir» Temps gazotesi, konuşmaları havar diş şeklinde anlatırken belki dikkat- sizlikle ve Başvekilimizin o Cenevre- ye gitmiyeceğini düşünmiyerek B. Del- bosun B. İnönün ile Cenevre içlimaın- da da temas edeceğini yazıyor, iİngiltere-İtalya arasında gerginlik artıyor Italyan gazeteleri İngiltereye dair hiçbir haber yazmıyorlar tip edilen imparatorluk birinci yıldö- nümü şenliklerine iştirak etmemiştir. Bazı gazeteler bunu Londradaki İtal- yan gazeteleri muhabirlerinin geri ça- ğırılmasına bir mukabele suretinde tefsir etmişlerdir. Salâhiyetlar İngiliz mahafili, İngilterenin henüz hukuken Ttalyanın Habeşistan üzerindeki hâ- kimiyet hakkını tanımamış olduğunu kaydediyorlar ve İngiliz sefirinin Ha- besistanın fethini kutlıyan bir şenlik- te hazır bulunmağa lüzum görmemiş olduklarını ilâve ediyorlar, (Devamı #4 üncü sahifede) pou ANKARA, — Gazetede bilmece var mı?... — Evet, bit vefat ilânı var, gel halledelim!... fee