12 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 AKŞAM - ei 2 Mayıs 1937 SATIŞ İLÂNI İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları İBORSAJ| Re istanbul 11 Mayıs 1937 ii (AKŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) | Esham ve Tahvilât Istanbul dördüncü icra memurluğundan: 25155 ikraz numarasile Mustafa ve Ayşe taraflarından borç alınan (510) lira mukabilinde Vakıf Paralar idaresine birinci derecede ipotekli olup para- ya çevrilmesine karar verilen ve tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından İst 'dahilt O 95,—Jİş. B. Hamiline 9,90| (1520) lira kıymet takdir edilmiş olan Beşiktaşda eski Sinanpaşayı cedid, ye- Küponsuz 1933 » Müessis 77,—! ni Kılıçalipaşa mahallesinde Fıstıklı sokağında eski 5 yeni 7 numaralı bir ta- istikrazı 95,25İT.C. “Merkex rafı uhdelerindeki ev, bir tarafı bazan uhdelrindeki ev ve bazan Ayşeye tah- Ünitürk | 20,32,50| Bankası 91,— » N 20,20,—|Anadoluhis. 23,80 $is olunan ev ve İki tarafı umumi yol ile mahdud evin evsafı aşağıda yazılıdır. Bina köşebaşında, ahşap, dört katlıdır. - HN 20,15,—| Telefon 6,23 Zemin kat; Zemini karosimen mermer musluk taşlı bir antre, bir oda, helâ, Mümessil | o 44,30) Terkos 10,50| iki kömürlük, zemini malta döşeli sahrıncı olan mutbaktır. >» H 40,—)| Çimento M4,10| ( Birinci kat: Bir sofa üzerine iki oda, bir helâ olup odanın birinde gusulha- . N İttihat değir. 11,25) ne vardır. İş Bankası ( 9,80) Şark O» O1—İ İkinci kat: Bir sofa, camekânla bölünmüş bir oda ve ayrıca dolablı iki oda; bir helâdır. Bu katta cephede bir çıkma vardır. id p Hatleri | EB İ ig Üçüncü kat: Çatı katı olup bir sofa, üç çatı arası odası, zemini çinko üstü Pi 17,74,50| Prağ, 2277.80) örtüyü ağaç korkuluklu balkon olup nezareti vardır. ra 0 622.) Berlin 197,62) © Bina haricen yağlı boyalı ve içinde elektrik tesisatı mevcud olup yan du- Nar York 79,07,50| Madrit & 13,90,7) yarları müşterektir. Milâno — 15,0884) Belgrad 34,6,60| O Mesahasi; Umum sahası 56 metre murubbaı olup bu saha üzerine bina Alina TB, zy 8 gio) imebnidir. 4 Cenevre 3,46,90 Pong# (© 4,0032) £ Yukarda hudud, evsaf ve rzesahası yazılı gayri menkulün tamamı açık ari- Erüksel 470,75 Ee işç) tirmaya konmuş olup şartnamesinin 21/5/937 tarihinden itibaren dairemiz- Amsterdam 1,44,50| Bükreş 108.0385| ge perkes tarafından görüleblicceği gibi 21/6/997 tarihine müsadif pazartesi Soya 64,30,86 Mek. 24,03,75 İSTANBUL İNCARiN e SARAN MRS günü saat İd (on dört) den 16 (on alti)ya kadar dairemizde açık - arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhamuıhen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı tak- 11/5/937 dirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 6/7/937 tarihine müsa- FİATLER dif salı günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arts tırmasında gayrimenkul en çok arttırana ihale edilecekdir. Taliplerin muham- Cinsi Aşağı Yukarı | men kıymetinin yüzde yedi buçuğu nisbelinde pey akçesini veya milli bir ban- Kr.Pa. Kr.Pa. | kanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile Buğday yumuşak 615 6251 vakıticaresi, ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu satış bedelinden >. ver 613... © 38 | tenzil olunacaktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı İcra ve İf — z - Sea ii lâs kanununun (126) ncı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gay- >. 437) | rFimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak Köşiemi 4 yay ak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddia- Kibil hiliüini 10 74 — — | larnı,ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bil- Süsam 15. — — | dirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin Yapak Trakya 65 — — — | paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâkadaranın işbu maddenin mez- Peynir beyaz 25 — 27 20 | Kür fıkrasına göre harekel etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin » o kaşar 50 — 55 — | 936/3531 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. (2680) GELEN İ Buğday 1045 Ton Arpa 3 > Çavdar 5 > Tiftik 30 > 1 — Şartnameleri mucibince 100000-300000 yüzlük ve ellilik Tuz çuvalı pa- Peynir beyaz 27 » zarlıkla alınacaktır. KR e? II — Pazarlık, 13/V/937 tarihine rastlayan perşembe günü saat 15 de Uh © >» Kabataşda Levazım ve Mübayaat şubesindeki alım komisyonunda (oyapıla- Kendir tohumu 2: iğ caktır. p . - » iz HI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saalte 96 7,5 güvenme FİATLER | paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (2603) Buğday: Liverpul 6,44 K. * ni » s Şikago 582 » I — Üst kulru 46 alt kutru 35 boyu 65 santim olmak ve ağız tarafında kar- 2. © Vinipek —— * | şalıklı iki kulplü bulunmak üzere 3500 adet üzüm küfsel pazarlıkla satın alı- Arpa: Anvers 5212 -İ üakekier ei dini II — Pazarlık, 18/V/937 tarihine rastlıyan Sâli günü saat 15 de Kabataş Fim İG Halidi 0803 ; ta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. Şisdi Kir Hibesi 8803. > TI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. sesasansnna sana sasasasasass seasasa sanı, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme YENİ NEŞRİYAT: paralarile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (2652) amman HAVACILIK ve SPOR İ 1 Mayıs sayısı çikmişter. Abdülhak Hâmid, Abidin Daver, Şakir Hâzim ve Server Ziya'nın yazılarile dünya hava: cılığına ve Türkkuşu! nun çalışmaları na sit resimler mecmuayı harkese alâ- Ka ile okutabilecektir. Kayıp aranıyor Bahriye binbaşılığından mütekaid ölü Çelik Hasan kızları Maide ve Hayriye > . İ I — Şartnamesi mucibinöe Mersinde vazohdâ teslim (1000) ton rekom- | poze maden kömürü pazarlıkla satir almacaktır. XI — Pazarlık, 19/V/937 tarihine rastlıyan Çarsamba günü saat 15 de Ka- batişta Lövâzim v6 Mübayaât şubösindeki alım komisyonunda yapılacaktır. III — Şartnâmeler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 75 güvenme parâlarile birlikte adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (2653) Nafıa vekâletinden: © 20 Mayıs 937 perşembe günü saat 15 de Ankarada Nafıa vekâleti malze me eksiltme komisyonu odasında (25900» lira muhefnmen bedelli 110 adet mühendis çadırı 123 adet amele çadırı 41 adet helâ çadırı ve 32 adet banyo çadırı kapalı zarf usulile eksiltmeye ko muştur. Şartname ve buna müteferri diğer evrak 127 kuruş mukabilinde Ankara- da Malzeme müdürlüğünden verilecektir. Muvakkat teminat 1898 liradır. Resmi Gazetenin 7/5/936 tarih ve 3297 numaralı nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde vekâletten alınmış müteahhitlik vesikası ibrazı mecburidir. Eksiitmeye gireceklerin teklif zarf'arını 20 Mayıs 937 perşembe günü saat 14 e kadar komisyon reisliğine vermeleri lâzımdır. (1106) (2479) FESHANE MENSUCAT Türk Anonim Şirketinden: Feshane ve Hereke Mensucat fabrikalarınıtn 2262 sayılı kanununun 11 inci maddesine tevfikan teşkil edilen Türkiye Yünlü Dokuma ve Yün ipliği Fabrika- ları Anonim Şirketine devredilmiş olmasına mebni heyeti umumiyesince Fesha- ne mensucat Türk Anonim Şirketinin tasfiyesine ve tasfiye memurluğuna da Şir- ket Müdürü Bay Mithat Recai Öğdevin'in tayinine karar verilmiş olduğundan Şirketin alacaklı olanların Ticaret Kanununun 445 inci maddesi hükmüne tev- fikan bir sene zarfında İstanbulda Bahçekspıda Birinci Vakıf hanında Asma katta mukim adı geçen Tasfiye memuruna müracaatla Şirketteki hukukunu isbat et meleri lüzumu ilân olunur. Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz aşağıdaki adrese müracaat etsinler. İstanbulda hattat Hâmid yanında çin- kograf Ahmed Rıfat, Zayi: 935 - 936 ders yılı Galatasaray lisesi ticaret kısmından almış olduğum diplomamı kaybettim. Yenisini alaca” ğmdan eskisinin hükmü kalmamıştır. 774 No. lı Ziya Sağan almakta olduğum kocam bay Ali Rıza- nın maaşında kullandığım tatbik mührü- mü kaybettim. Yenisini alacağımdan es- kisinin kıymeti yoktur. Nefise ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, ba- kır, Beykoz vesair işlerle eski yağlıboya tablo, gravür, porselen, fayans vazo ve biblolar, bronz heykeller, her nevi sa- Ton tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde eski Polonya sokağında Merkez apartımanı (1) numaralı dairede Mimar Kaol, ie Pİ Akba müesseseleri Ankarada her dilden kitap, ga gazeteleri için ilân kakul, abone kaydedilir. Undervodd yazı ve he- : sap makinelerinin Ankara acentesi, Hem sıhhatinize faideli, hem de kesenze elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 kuruş, Parker dolma kalemlerinin Ankarada İNİ kuştüyü ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşları vardır. Fabrika ve satış yeridir. Telefon: 3377. deposu: İstanbul Çakmakçılar Sandalyaclar sokak Tel, 23027. la ARA, İZ BEYORLU Sa a Ya Mar Pala Somatyada; Analipsis kilisesi vakfı Topkapıda: Ayanikola kilisesi vakfı, rköyünde: Ayayorgi ve Analipsis kiliselerile aym vakfı Fenerde: Rum patrikhanesi dahilinde Ayayorgi kilisesi vakfı, Cibalide: (Ayanikola kilisesi ve mektebi ve aşhanesi ve Ayaharalâmbos kili- sesi ve Ayazması vakfı) Kumkapıda: Ayakiryaki ve Panaiya Elpida kiliseleri ve mektebi vakfı Samatyada: (Ayakostantin kilisesi ve mektebi ve Kazlıçeşmede Ayaprasko- vi kilisesi vakfı.) Sulkımsöğütte: Ayatrapi Ayazma ve mektebi vakfı, Edirnekapıda: Ayayorgi kilisesi vakfı. Fenerde: Kâtipmuslâhaddin mahallesinde Ayayorgi kilisesi vakfı. Samatya: Ayamina kilisesi vakfı Edirnekapıda: Sarmaşıkda Ayadimitri kilisesi vakfı. Lonca: Ayadimitri ve Ayalâherna kiliseleri ve mektebi vakfı. Lânguda: Ayatodori kilisesi ve mektebi vakfı. Yedikulede: Balıklı Rum ortodoks hastanesi vakfı. Balatta: Balino kilisesi vakfı. Edirnekapıda: İlk Rum muhtelit mektebi vakfı, Fener: Rum mektebi kebiri vakfı. Edirnekapıda: Tekfursaray Hançerli Panaiya kilisesi vakfı, Fenerde: Maraşlı Rum mektebi vakfı. Altımermerde: Meryemana kilisesi vakfı, Eğrikapıda: Meryemana kilisesi vakfı. Sematyada: Bslgrad Meryemana kilisesi vakfı. Vefada: Panaiya kilise ve ayazması vakfı. Salmatomrukta: Panaiya kilisesi vakfı, Fenerde: Yuvakimion Rum kız mektebi vakfı. Eyyüp: Surp Asvazazin kilise, mektebi ve mezarlığı vakfı Samatyada: Anarat Higikiüm kilisesi vakfı. Eyyüpde: Babahaydar'da Surp Agya Ermeni kilisesi ve mektebi vakfı. Gedikpaşada: Ermeni Protestan kilisesi vakfı. Kumkapı dışında: Surp Harityum Kilisesi ve mektebi vakfı. Yeşilköy: (Surp İstepanos kilisesi ve Kapamaciyan mektebi ve mezarlığı vakfı) Samatyada: (Sulumanastırda Surp Kigork Ermeni kilisesi ve Sahakyan Nun- yan mektebi ve mezarlığı vakfı) Fenerde: Meryemana namı diğer Kanlı kilise vakfı. Kumkapıda: Kazganisâdı mahallesinde Meryemana kilisesi vakfı. Kumkapıda: Meryemana Drasörleri kilisesi vakfı. 'Topkapıda: (Surp Nikogos kilsesi ve o Leon Vartuhyan mektebi ve mezar- lığı vakfı). Narlıkapıda: Surp Ohannes kilisesi vakfı. Gedikpaşada: Surp Ohannes kilisesi vemektebi vakfı. Yedikule haricinde: Surp Pirgiç kilisesive hastanesine vakfı. Balatta: (Surp Herşdagabet Ermeni kilisesi ve Horanyan mektebi ve mezar- lığı vakfı.) Yenikapıda: Tatios Partagimeos kilisesi ve mektebi vakfı. Balat: Müsevi Cemaati vaktı. Balat: Musevi hastanesi vakfı. Salmatomruk: Musevi Sinagonu vakfı, Tektursaray: Musevi Cemaati vakfı. Cemaatlerce idare olunan vakıflardan semtleri ve isimleri yukarda yazılı vakıflara, 2762 sayılı Vakıflar kanunile nizamnamesine ve olbabtaki talimat- neme hükümlerine tevfikan tek mütevelli tayin edilecoğindn alâkalıların 23/Mayıs/937 tarihine kadar İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğüne alelusul müracaatları ilân olunur, (2558) Istanbul beşinci icra memurluğundan: Haşimenin tasarrufunda olup Emniyet sandığına birinci derecede ipotek- İsli olan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına (3672) lira kıymet taks dir edilen Galatada Sultanbeyazıt mahallesinde yeni şehir sokağında eski 8,8 mükerrer yeni 60,62 No. lu bir tarafı Rus manastırı ve bir tarafı manastırın kapı mahalli ve arka tarafı Hakkı dükkânı ve tarafı rabii tarikiâm İle çevril- miştir. Gayrimenkul elyevm ayni mahallede Ali paşa değirmeni sokağında 18 No. lu hanedir, Evsafı, kapıdan içeri girildikte bir taşlık üzerinde iki oda bir mutbak bir helâdan ibarettir. Bodrum: Bir kuyu, bir sarnıç, kömürlük ve ây- dınlık mahalli aralıktan ibarettir, Birinci kat: Bir merdiven başı üzerinde Üç oda bir mutbak bir helâ vardır, İkinci kat; Bir merdiven başı Üzerinde dört oda bir helâ bir-mutbak vardır. 3 üncü kat: Çimento merdiven başı üzerinde üç oda, bir helâ bir taras vardır. 4 üncü kat: Üçüncü kattaki tarastan demir merdivenle çıkılır. Duvâr kor- kuluktu tarastır. Elektrik tesisatı vardır. Umum mesahası 72 m2 olup bundan 10,50 m3 aydınlıktır. Yukarda evsafı yazılı gayrimenkul tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti müuham- menin “e 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubu- nu hamil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıt borçları borçluya aittir, Arttırma şartnamesi 20/5/937 tarihine müsadif per- şembe günü Dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir, Birinci arttırması 21/8/937 tarihine müsadif Pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya ka- dar icra edilecek. Birinci arttırmada (bedel, kıymeti muhammenenin © 75 ini bulduğu takdirde üste bırakılır, Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 6-7-937 tarihine müsadif salı günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci artlırma neticesinde en çok arttıranın üstün- de bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâ- kadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve ma- sarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları ta- pu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Müterakim vergi, tenviriye, dellâliye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vâkıf icaresi tavizi müşteriye aittir. Daha fazla (malümat almak “stiyenlerin 935/2091 numaralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdiri kıy- met raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (2682) Maliye Vekâletinden : Hâziran bâşından teşrinisani 937 nihayeline kadar muleber olmak üzere fabirkalardan gelen ve vilâyete sevkedilen levazımı kırtasiyenin iskeleden Dolmabahiçedeki depoya ve depodan iskeleye kadar nakliyesi açık eksiltmeye konulmuş olduğundan isteklilerin 125 lira muvakkat teminatile beraber iha- yele er kA Dolma- bahçe ayi ei ia