12 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

12 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

| | İ 12 May 1s 1937 —— MAZON MEYVA TUZU MİDE ve BARSAKLARI kolaylıkla boş edilmiş bir tuz otup MÜMASİL A KATI eder. AZ. Ağızdaki kokuyu ve ta Deposu: Yemeklerden sonra 1 pp fakat büyük şişesi ekonomik! “İNKIBAZI ZIMSIZLIĞI, MAZON n ve Boton Ecza deposu; İstanbul Yenipostane arkasında No. 47 Sahife 11 ve ondan mütevellid Baş ağrılarını defeder, Son derece teksif ZARLARDAN DAHA ÇABUK, DAHA KOLAY ve DAHA MİDE EKŞİLİK ve YANMALARINI giderir. MİDE ve BARSAKLARI HOROS markasına dikkat, Küçük şişe çıkmıştır. isim ve a 6 nci ieru memurluğundan: | Şerif ağanın karısı Emineye borçlu Pahçıvan Nurinin borcundan dolayı haciz edilip paraya çevrilmesine karar Yerilen 2004 numaralı kanuna tevfi- Kan 3 ehli vukuf tarafından dükkâna 198 ve bir çatı altında iki evin tama- yuna İTİZ bira kiymet takdir edilen remini civarında Mevlânekapısında saki Hacı Evliya Veledi Karabaş ma- hallesinde Mimar Acem caddesinde yeni Mimar Kasım sokağında 30/24; İ2/22 ve yeni 55/57 sayılı sağı ma nav Hacı Hüseyin ağanın hanesi solu Bekir efendi ile zevcesi Ayşenin müş- terek hanesi arka tarafı Behice ve Ay- genin bahçsei önü Mimar caddesi ile mahdud bir çatı altında iki ahşab ev dibine mahalle ve «0- kağı mezkörde eski 34/26 yeni 53 yılı bir tarafı müteveffa Ali Rızadan mahlğl nısıf hane ile Necibenin maf Bane ve bir bahçeleri ve bir tarafı Ali Riza ile Bahriye kol ağalarından Ah- medin müşterek bostanı ve bir tarafı bazan Murat bahçesile ve bazan da İs- mail arsası ve tarafı rabü Mimar cad- desi ile mahdud yine ahşab bir dükkâ- mın tamamlarının satılmasına karar ve- rilmiştir. Sözü geçen yerlerin evsafı: Bir çatı altında bulunan iki evin 55 ve 57 numaralar evler bir çatı altında olup ayni tarzda inşalı harab bir vaziyette olup zemini toprak bir avlu bir bölme He ayrılan zemini toprak ocak mahalli bahçeye kapım vardır. bahçeden geçilen ve 55 numaralı evin altından iki oda ve zemini malta dö- geli bir taşlık olup birinci kat © ahşap merdiven ile çıkılan bir sofa üzerinde birinde yük ve dolabı olan üç oda bir helâ 57 numaralı evin zemini toprak bir avlu sağda tahta bölmeli bir odada gene bölme ile geçilen zemini toprak diğer bir avlu ve arka bahçeye bir ka- pısı vardır. Birinci katı ahşap merdive- me çıkılan bu katta bir sofa üzerinde birinde yük ve dolabı olan iki oda bir helâsi vardır, binaların ön cihetinde zemin katı yerin duvarları kâğir ve ça- mur harçlı ve üst kısımları ahşabdır. 'Tamire muhtaçtır. Arkadal çede iki kuyu ve bir kaç incir ağacı vardır. Evin cephede ve bilâhare cepheden bir kısım kuru duvarla bahçe çevrilmiş- tir. 53 numaralı dükkâna gelince ye- rin duvarı kâgir zemini toprak olup ahır olarak kullanılmaktadır. Asma bir döşemesi ve arkaya bir kapısı ve ya- nında helâsı ayrıca musakkaf bir odası vardır. Umum mesahası 920 mm. olup bunlardan dükkân 47 m.m. mesa- hada olup 198 lira kıymet konmuş bir gatı altında iki hanenin messhast 150 metre mesahai sathiyesi olup kiymet 112 lirayı bulduğu ve heriki gayri menkulün tamamları tapudaki kaydında oldugu gibi açık arttırmaya kor 15/6/937 tarihine müsa- I4 den 16 ya ka- dar dairede birinci arttırması icra edile- cektir. Arttırma bedeli kıymeti mu- hammenenin 94 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arturanın taahhüdü ba- ki kalmak üzere artırma 15 gün müd- detle temdid edilerek 30/6/937 tari- hine müsadif çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar keza dairemizde yapıla- cak ikinci arttırmada her kaç kuruşu bu- Marsa müşterisine ihale yapılacaktır, Sa- bış peşindir. Arttırmaya iştirâk etmek is- tiyenlerin kıymeti 7.5 nisbetindeki pey akçesi ve ya mil- M bir bank teminat mektubunu ha mil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicilli ile sabit olmıyan alacaklılarla di- ğer alâkndarların irtifak hakkı sahip- İerinin yer hakları ve hususile faiz ve masarife dair olan iddislarının evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden iti- Baren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit ol- uyanlar“ #âtiş bedelinin paylaşmasın- da hariç kalırlar, Müterakim vergi ten- viriye tanrifiye dellâliye resimlerinden mütevellit belediye resim ve vakıf ica- tesi bedeli müzsyededen tenzil olu nur. Ancak 20 senelik vakıf icaresi ta- Viz bedeli müşteriye aitti. Daha fazla malümat almak istiyenler 5/6/937 ta- #hinden hibaren herkesin görebilmesi işin dairede açık bulundurulacak arttır- ma şartnamesi ile 35/3885 No, dos- yaya müracaatla mezkür dosyada mev- cut vessiki görebilecekleri ilân olanur, M. 1070 Yazıhane nakli Fabri Baharoğlu Galatada Hav- yar hanındaki yazıhanesini gene Ga- latada Melek barında 12 numara» ya nakil öle alım satım ve intikal ve devnirde her nevi İş takibatını deruhde eder. Telefon: 49069. 34 numaralı hane Yan taraftaki dif salı günü saat muhammenenin Başvekâlet istatistik Genel Direktörlüğü KANZUK SAÇ BOYALARI JUVANTIN Kumral ve siyah olarak iki cinsi vardır. Ter vel kat'iyyen G Ca çıkmaz, «tabii renk ve- ren tanınmış yegâne sıhhi saç boyalarıdır. yıkanmakla İngiliz Kanzuk Eczanesi Beyoğlu - İstanbul VENUS KREMİ 1 — Şık, kibar ve güzellerin kre- midir. 2 — Şimdi bütün Avrupa kadın ve kularının okullandğı VENÜS krem formülünü Londra, Paris, Ber- Bin ve Viyananın en büyük cildiye âlimleri yarım asırlık çalışma metice- sinde vücude getirmişlerdir. 3 — Hiçbir krem terkib, tesir ve evsafı itibarile krem VENÜS'den üs- tün değildir. Cildi besleyici, gençleş- tirici, yeni icad vitaminli bütün un- surlar Krem VENÜS terkibinde mev- cuddur. 4 — İhtiyar bir cildi üç günde gençleştirmek kimsenin kârı değildir. Bu yalan ve gülünç reklâmlara inanmayınız. 5 — Bilkimya saf ve pahalı maddelerden yapılan Krem VENÜS yüzdeki sivilceleri, kabarcıkları, siyah leke ve buruşuklukları kat'iyyen izale eder. 6 — Yağlı, yağsız ve halisacıbadem VENÜS eczane, ıiriyat ve tuhafiye mağazalarında satılır. Istanbul ikinci icra memurluğundan : Kemalettin, Hatice Ferir, Münevver tasarruflarında olup Emniyet sandı gına birinci derecede ipolekli olup yeminli üç ehlivukuf tarafından tamamı- na (1714) lira kıymet takdir edilen Fatih Zincirlikuyu Eftalzade mahallesi eski Nişantaşı caddesi yeni Cabi sokak eski 62,62 mü, 9,21 No. lu bir ta- rafı başkaca uhtelerinde bulunan mahal ii Raşidin hane ve bahçe- si ve bir tarafı Cabi sokağı ve bir tarafı ayrıca uhtelerinde bulunan arsa ve bir tarafı ifrazen uhtelerinde bulunan mahal) ile mahdut iki hanenin evsafı aşağıda yazılıdır. 19 No. lu kısım: Kapıdan içeri girildikte bir malta taşlık, bir oda, bir helâ, bir taşlık, bir mutfak. Birinci kat: Bir sofa üzerinde, iki oda bir helâ, Ikinci kat: Bir sofa üzerinde iki oda bir helâ 21 No. lu kısım ze Bir taşlık, bir oda, bir kömürlük bir mutfak bir kuyu, Birinci kal: Bir sofa üzerinde bir oda, bir helâ, Ikinci kat: Bir sofa üzerinde bir oda, bir helâ. Bahçe: Samıç ve muhtelif meyva ağaçları mevcuttur. Bina ahşap ve muh- tacı tamirdir. Terkos tesisatı vardır. Suyu yoktur. Umum mesahası 299 m2 olup bundan 93 m2 bina 10 m2 mutbak kalanı bahçedir, Evsafı yukarda ya- zılı gayrimenkul, Tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırm; dan 21/6/937 tarihine müsadif (Pazartesi) günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede o birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıy- meti muhammenenin 6 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakıla- caktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 6/7/9$7 tarihine müsadif (Salı) günü mizde yapılacak İkinci açık aritırmasında nmenenin 9 75 ni bulmadığı takdirde satış P an geri bır: Satış peşindir. Arttırmaya İştirak etmek isteyenlerin kıy i muharsmenenin “e 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir £ kanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hak- ları tapu öicili ile sabit (olmıyan alacaklılarla diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan idulalarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedetinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müte- rakim vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevelit Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi tavizi müşteriye sittir, Daha fazla malümat almak isteyenler 12/5/937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık bulundurulacak art- tırma şartnamesi ile 934/1761 No. lu dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2688) kremleri © tanınmış a katı; ya konmuş olduğun 2280 No. lu kanun ahkâ Eksiltme ve İhale Komisyonundan : 1 Kapalı zarf usuliyle eksiltmeye çıkarılan iş Genel nüfus sayımı neti- celerini gösteren Fransızca ve Türkçe yazılı başlık ve sütün tertibi kâmilen yeknesak 20 cilt eserin baskısıdır. 2 — Beheri 16 sahife üzerinden 140 forma tahmin olunan 20 cilt ese- rin her birinden ikişer bin adet basılacaktır. Forması 35 liradan 4900 lira baskı bedeli tahmin olunmuştur. 368 lira- lık muvakkat teminat verilmesi lâzımdır. $ — Eksiltme 1997 Haziranin $. cü Perşembe günü saat 1430 da Umum Müdürlük binasında toplanacak komisyonda açılacaktır. Açılmadan bir saat evvel zarfların komisyon Relsliğine verilmesi lâzımdır, Bu baptaki şartname ve nümune komisyon kâtipliğinden istenebilir, (1083) (2462) Resimli hakiki bir vak'a GENÇ ve TAZE Görünmenin yeni ve kolay Bu yeni Pudranın son derece yapışma olmuş hattâ bütün si- yah benler kaybolmuş- Bir defa pudra- ianmak kâfidir. Çün- kü bu pudra cildiniz gayri mer'idir En sami- mi dostlarınız bile şayanı hayret tabii güzellikten olmadığına kal teninizin, vellit müte- olamıya- yözde leke ve tabaka teşkil et- mez (Tekalon pudrasını, cildiniz- de son derece yapışma hassasım veren ve fevkalâde ince olan bu sihrâmiz «4 de bir» pudrayı kul lanmız. ONeticesinden son derece memnun kalacaksınız. güzellikte bir tene malik olabilir. siniz. Bu pudra, ne sudan, ne de ter- den katiyen mütcesir olmaz ve Binlerce Tokalon müşterisinden müessesemize mektup yazan- ların müşahedeleri kendiliğinden gelen en kıymetli delillerdir: (Tokalon krem ve pudralarını De başladığım günden- beri cildim kendi krem ve ei rr Beylerbey...... E Cold 1 Ma (Kremlerinizin bir hafta sarfında cildimde göstermiş olduğu iyi tesirden mütevellit memnuniyetimi isim ve adresimle ilân et- menizi rica ederim) Bebek... ib... So... No. 11 Ra... Mektupların asılları dosyalarımızda saklıdır MALATYA BEZ VE iPLiK FABRİKASI Türk Anonim Şirketinden: İnşaat Münakasası — Şirketimizin Malatyada yaptıracağı 1:245.498,15 (Bir milyon iki yüz kırk beş bin dört yüz doksan vekiz lira ve 15/00) keşif bedelli bez fabrikasının inşaatı vahidi fiyatla ve kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. 2 — Münakasa evrakı, 50 İira mukabilinde Ankara'da Sü- mer Bank inşaat servisinden almabilir. 3 — Eksiltme 20 Mayıs 1937 Perşembe günü saat 14,30 da Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat 51.114,94 (Ellibir bin yüz on dört lira ve doksan dört kuruştur.) 5 — İsteklilerin ihale gününden en az bir hafta evvel Sümer Bank inşaat şubesine gelerek en az 500,000 liralık bir tek binâ işi yapmış olduğunu gösteren 1937 senesine ait Nafıa vekâlâti müteahhidlik vesikasını ibraz ile eksiltmeye gireceklerine dair birer vesika almaları şarttır. 6 — Teklif mektuplarmı havi kapalı zarflar ihale günü saat 12,00 ye kadar makbuz mukabilinde Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğü Muhaberat şubesi müdürlüğüne teslim edil miş olmalıdır. 7 — Bu inşaatı Şirket dilediği müteahhide vermek hakkını muhafaza'eder. Bolu Belediyesinden : Bolu belediyesi için altmış beygir efektif mormel taketta iki eereyanlı, komparunt, kuru buharlı, sürşoför kondensalı, reşoförlü bir lokomobil ve, 470/2-235 volt, 104 amper, 48 kilovat takriben ahize 65,5 kilovat kompavunt mağnet bobinden maada yardımcı kutupları havi mütemadi cereyanı teşa- ubi bir jeneretris alınacaktır. Bunlar yeni veya kullanılmağa yarar müsts- mbel olabilir. İstekliler yalnız lokomobil veya dinamoya talip olabilir, i İhalesi 28/5/937 cuma günü saat 16 ön Boluda Belediye encümeni huzü- rile yapılacaktır, İsteklilerin teklif edecekleri bedelin $b 7,5 u nisbetinde te- minat âkçeleri ve kanunen ibraza mecbur oldukları evrak ile birlikte bizzat bulunmaları veyahut teminat ve llzımi evrakı pullu teklif mektuplarına Yap» ten ihale saatinden evvel Belediye encümeninde bulundurmaları lâzımdır. Şertnamelerini görmek İsteyenler Bolu Belediyesinden parasız olarak isteye bilirler. (2485) .