22 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Polis teşkilât kanununun encümenlerce tedkiki bitti -Encümen polislerin maaşlarını 20 liradan , kabul etti, lâyıha Meclis...
 Çocuklara nasıl bakılacağını öğretecek nümune hastanesi Çocuk esirgeme kurumu Şehzadebaşında böyle bir müessese kurmağa karar
 35 milyon liralık tahsisatla ne işler görülecek ? Buna dair kanun lâyihası Büyük Millet -Meclisi ruznamesine alındı Ankara 21
 Belçikada garb Lokarnosu hakkında konuşmalar oluyor Belçika Almanya ile Milletler cemiyeti paktına muhalif anlaşma yapmıyacak
 Pamuk iplikleri Serbes ithal kararı meriyete girdi Ankara 21 (Telefon) — Pamuk ipliklerinin memlekete serbes — ithalini...
 Genevrede 8 Hariciye nazırı toplanıyor Milletler Cemiyeti Cemiyeti yinde görüşülecek meseleler Cenevre 21 (A.A.) — Milletler
 Spıtheadde aydınlık bir gece Kocatepe, geçid resminde gösterdiği mükemmeliyetle çok takdir kazandı İngiliz donanması şenlik

A 'TOPANE Türkiye Birinci TERAZİ FABRİKASI ediniz. rı mamulâtın “tercih o Her yerde arayınız ve dikkat ediniz. ÖPM Mukavemet ve zerafet Sene 19 — No, 6678 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMAR 99 Mayıs 1937 - Telefon: 2424) (İdare) —24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) © Belçikada garb Lokarnosu hakkında - konuşmal Belçika Almanya ile Milletler cemiyeti paktına muhalif anlaşma yapmıyacak Brüksel 21 (AA) —Dün gelen Fransız Har zarı bos, : Başvekil. Vi Ticiye nazırı Spas Bu görüşme esnasında Bel Tocarno muahedesinin olacak Garb misakı linde Almanyadan teminat iki taraflı ademi tecavüz rn oldı Del- n Zesland ve Hari ak jel görüşmüştür. imzasına Mmusir rafından Sonra tta bulunarak İngiliz not be: siz - Brüksel 21 (AA) Zösland dün hususi Başveki ikame Polis teşkilât kanununun encümenlerc -Encümen polislerin kabul etti, lâyıha Meclis ruznamesine alındı Ankara 21 (Telefon) — Polis teşki- lât kanununun bazı maddelerinin de- Eiştirilmesi hakkındaki kanun lâyi- hası meclis ruznamesine alınmıştır. Lâyihada dahiliye ve bütçe encümen- leri tarafından mühim değişiklikler Yapılmıştır. Lâyihanın aldğı son şekle göre, memleketin umumi emniyet ve asa- Yişlerinden dahiliye vekili mesuldür. Çocuk esirgeme kur böyle bir müessese Dünkü kongrede Çocuk esirgeme kurumu İstanbul merkezinin senelik kongresi dün ak- tedilmiş, kongrede kaza ve nahiye kol- larıhın bütün murahhasları hayır bu- Tunmuştur, Kongre riyasetine seçilen profesör B. Zühtü celseyi açtıktan sonra gerek merkezin, gerek kaza ve nahiye kol. | Tatırn faaliyetini, yapılan yardımlar, rulan, giydirilen, tedavi edilen, Süt verilen çocukların miktarını etraf- Avrupada umumi bir intizam | ar oluyor 1 da Yvon Delbosu öğle yemeğine da- | vet etmiştir. Davetliler arasında, Ha- | riciye nazırı Spaak ve Fransanın Bel- çika sefiri “Laroche de bülunmükta idi. Belçika hariciye nazırının bir nut Brüksel 21 (A.A.) — Şerefine ve- rilen ziyafette bir nutuk söyliyen Hariciye nazırı Spâak, ezcümle de- miştir ki «Fransa hükümeti hiç bir zaman Fransa davasile sulh davasını birbi- rinden ayırmıyor. Belçika meselesi- nin müşterek emniyet (ve silâhsız- zihniyetile anlayıp halledil- İ mesine yardım ettiniz. Arzumuz, İ Avrupada bir teskin unsuru olmak- | tar İ | lanma (Devamı 4 üncü sahifede) etedkikibitti maaşlarını 20 liradan | Dahiliye vekili buişleri kendi kanun- İ darı dairesinde hateket eden emniyet umum müdürlüğü ile umum jandar- | ma kumandanlığı ve icabında diğer | bütün zabıta teşkilâtı vasıtasile ifa ve lüzumu halinde icra heyeti kara- rile ordu kuvvetlerinden istifade ede- bilecektir. (Devamı 8 inci sahifede) ! umu Şehzadebaşında kurmağa karar verdi bulunanlardan bazı zevaf lıca izah eden idare heyeti raporu 0 kundu. Bu esnada Beyoğlu murahhası Ek- rem Tor ile Eminönü murahhası İh- san Saminin idare heyetine (tevcih ederek sordukları suallere Çocuk esir- İ geme kurumu İstartbul merkezi idate heyeti reisi, Sivas mebusu B. Şemsed- din cevap vererek ezcümle dedi ki; (Devamı 4 öncü: sahifede) Spitheadde aydınlık bir gece Kocatepe, geçid resminde gösterdiği mükemmeliyetle çok takdir kazandı Genevrede 8 Hariciye nazırı toplanıyor Milletler Cemiyeti konse- yinde görüşülecek meseleler Cenevre 21 (A.A.) — Milletler cemi- yetinin 97 inci âdi içtima devresi pa- zartesi günü B. O Çuvedo - E Oua- İcur - un riyaseli altında açılacaktır. İçtimada müzâkere edilecek olan baş- ca meseleler şunlardır: <İspanyanın mü: atı, Sancak kili, mültecilere yapılacak beynelmi- lel yardım, geçenlerde vefat etmiş olan baron Rolin Jacguemynsin -Belçiki yerine Lahaye divanına bir âza inti- habı, Mısırın © ip kabulü için çar- şamba günü fevkalâde bir içtima ya- pılacaklır. B. Politis -Yunanistan- ın rels intihab edilmesi muhtemeldir. Silâhları bırakma konferansı büro- sunun hakiki içtima (tarihi henüz tesbit edilmemiştir. tler iyeti konseyinin: me- riciye nazırı iştirak ktir; B. Eden, B. Delbos, B. Aras, B. Bek, B. Anbonesco, B. Sandler, -B, Litvinof, Munters. ..: - Pamuk iplikleri Serbes ithal kararı meriyete girdi Ankara 21 (Telefon) — Pamuk ip- liklerinin memlekete serbes ithalini teminen yeni bir kararname hazırla- narak meriyete konulmuştur. Karar- nameyi aynen bildiriyorum: 1 — Bir kısmı genel ithalât rejimi kararamesinin iktisad vekâleti lis- tesinde ve bir kısmı da K. L listesin- de bulunan gümrük tarifesinin 366 3617, 368, 369 ve 3970 inci numarala- rına giren pamuk iplikleri mezkör kararnamenin listesine alınmıştır. 2 — Yukariki hükme göre, Türk parası kıymetini koruma hakkındaki 11 sayılı Karamamenin omuaddel 32 nci maddesi ahkâmının tatbik edildiği memlekelleiden getirilecek pamuk iplikleri bu kararın neşir ve ilânından sonra bu memleketlere ih- | meselesi, tedhişgiliğin beynelmilel ten- | Çocuklara nasıl bakılacağını | öğretecek nümune hastanesi İ de membalardan elde edi İngiliz donanması şenlik yaparken Londra 21 (Akşam) — Portsmouth- ! dan bildiriliyor: Dünkü muazzam de- niz geçid resminden sonra gece büyük şenlikler yapılmıştır. 300 parça gemi- nin hepsi parlak bir surette'donan- mıştı. Saat yirmide bütün bu gemiler projektörlerini yaktılar, deniz aydın- lık bir hal aldı. Bir tarafdan, havaya kaldırılan bu projektörlerle muhtelif oyunlar yapılırken diğer tarafdan havali fişekleri atılıyordu, Bu fişek- ler havada patladıkça çiçek demetler resmediyordu. (Devami 4 üncü sahifede) 35 milyon liralık tahsisatla ne işler görülecek ? Buna dair kanun lâyihası Büyük Millet Meclisi ruznamesine alındı Ankara 21 (Telefon) — Fevkalâ- datla ki ı temin edi telif dairel 937 mali yılı bütçe- lerinde yeniden açılacak fasıllara, 35 milyon 886 bin lira fevkalâde tahsi- sat konulması için. Maliye vekâleti ne mezuniyet. verilmesi hakkındaki kanun lâyihası Büyük Millet Mecli- sinin ruznamesine alınmıştır. Bu 35 milyon 886 bin liranın han gi dairelere ve ne şekilde taksim edil- diğini bildiriyorum (Devamı 8 inci sahifede) amma faç'olunacak mallar mükabilinde is. | - Hal edilecektir. ANKARA, KA (Prens X. de aşkı uğrunda haklarından feragât etti.) - Gazetelerden - MiLLT KÜTÜ İva ln pi Nİ