22 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

22 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Ağaç ında yuvalarını yapan kuşları gördünüz elbette, Yuvasını yapan kuşları seyretmek. çok hoştur. Kuş yuvasını bir günde yapmaz. Yuva yapmak için çalı. çırpı, tavuk tüyleri, yün, s*ç, yeşlilik; ister. Kuş bunlazı arar, bulur, bunun için gay- ret serfeder, vakit sarfeder. Yuva mun sonra, içi iyice döşendikten sonca kuş a vergiği bu ör- cuklara deha kü vasının Zevki #şılanır Hayatta rahat etınek, mesud olmak İçin, daha küçük yaştan yuvarın zer- kine varmak, büyüdükçe, aile yuva- sinm nasıl kurulduğunu, incelemek Tâzımdır. Yuvasını kurmağı bilmiyenler ha- yatta rahat edemezler. Tuhaf mahlük yaştan aile yu- Avusturalyada yaşıyan bu hayva- nın nesli tükenmektedir. Çoktan tü- | kenlirdi ama, bereket versin gündüz- leri yuvasından çıkmaz. Bu hayvan sanki biraz memeli hayvan, biraz kuş, biraz da yılan parçalarından yapıl- mıştır, Memeli hoyvanlar gibi dört ayaklı- dır, kıllıdır, yavrularımı emzirir. İç teşekkülâtı ve gagası kuş gibidir, yu- murtlar. Yumurtalardan civciv çıkar, hemen suya dalarlar ve annelerinden sızan sütü su İle karışık içerler. Kanının harareti 29 derecedir. A- vustralyada sıcaklar başlayınca bu tuhaf hayvan hemen suya girer ve havalar serinleyinciye kadar çıkmaz. Bu hayvan 5 derec? soğukta yaşı- yamaz, bereket versin Avusturalyada 5 derece soğuk olmaz, Gagası da yılan gibi zehirlidir, Isi- rırsa öldürü & Vildan (o Fikret Gülseren ) Fotograf kazanan O — 2 Kânunusani am şeklini aldıktan.| © Saç düğümü Saçınızdan bir tel koparınız, Siyah veya sarı bunun ehemmiyeti yoktur. ! | nek çok güzeldir. İşte bunun için ço- | | Hiç biri saça yapılan düğümü çö- Bu saç telinin ortasına bir düğüm || yapınız, iyice sıkınız. Bundan sonra arkadaşlarınıza teklif ediniz; — Düğümü çöz!.. zemiyecektir. Ama siz kolayca çözebi- lirsiniz. Saçı avucunuzun içine alınız, bir müddet sıkı sıkı tutunuz. Hararet bir müddet sonra düğümü gevşetir Maharet ister Evvelâ iki sağlam iğne (şekli 1) bir de on kuruşluk bronz para lâzım- dir, Paranın iki yanına iki küçük de- lik deliniz, A, B, (şekil 2 ve 3) para- yı bir masaya bırakınız (şekil 4) EE iğnelerinin ucunu deliklere sokunuz, iğneleri sıkı sıkı tutunuz (şekil 5) el- leriniz titremeden, kımıldamadan G. D paraya S üfleyiniz. Para fırıldak gibi döner, Bir hiç yüzünden 117000 kaza | tesbit eden bir si- | gorta kumpan- yası, kazalardan çoğunun dikkat- sizlikten ileri gel- diğini söylüyor. 1932 de 28,000 kişi kaza netice- f si ölmüştür. yerliyerinde ol- mıyan eşyalar, kayan taşlıklar, | karanlık merdi- kazanın sebebleridir, Bu- venler nun için; Her aldığınız şeyi gene yerine koyu- nuz, Kibriti kendinize doğru çakma- yınız. Makas, çakı, bıçak gibi şeylere Kılıf yapınız. Zehirli ilâçların şişeleri- ni etiketsiz bırakmayınız. Kırık cam veya tabak parçalarını bir kâğıda sa- rıp atınız. Tavanın sapını duvara doğru koyunuz. Yaş el ile elektrik düğmesine basmayınız. Ağzınıza iğne sokmayınız. Reklâm Londrada bir eczane reklâmı, in- sanın iç âzalerı ve bu âzalardan has- talığa yakalananlara İliç ismi yazlı. | G # HEM ÖĞRENİN HEM EĞLENİN Çözümü: —— — zi Tarih — 22 Mayıs 1937 3 harfli bir azamızı 4 harflı edağ ucu» nun başına koyunuz, İstanbu- lun Anadolu yakasında meşhur 7 | harfli bir semti meydana gelsin. ... Bilmecemizi doğru halledenlerden Çalar saat, ikinciye: Dolma Asyadan bir güneş doğuyor eseri, ayrıca 200 karlimize muhtelif hediyeler v üzel bir oyun ES Karabaş kendine hediye edilen pastayı yıldızla işaret edilen yerde yemeğe hazırlanırken, 1, 2, 8, 4 nu- maralarda dört arı peyda oluyor. Dördü de tabağın bulunduğu dört köşenin üstüne konuyorlar. Karabaş pastasını müdafaa çaresini düşünü- yor, Eğer arıları birer birer ortadaki örümcek ağına atabilirse ne mutlu ona... Bir çare de, arıları dört köşele- rin dışına çıkarmak, Anlar taş gibi ancak doğru yolu takib edecekler ve lüzum görürlerse geriliyecekler. Karabaş ise istediği gibi sağa, sola, öne, arkaya gidip ge- lebilir ve lüzum görürse sıra gelince de yerinden kımıldamaz. Haydi oy- nayınız, Güç — Ne kadar çok kardeşinize benzi- yorsunuz. — Kardeşimi görürseniz dikkat edi- niz o bana daha çok benzer.. Tavukla arpa Küçük Leylâ bir ee ve bir se- pet te arpa aldı. Bir kolunda tavuğu, bir kolunda sepeti yola çıktı. Bir ar- kadaşına rasladı. Konuşmağa başla” | dılar, uzun uzun konuştular, Eve ge- Vince Leylânın annesi tavuğu çok ağır sepeti de çok hatit bfldu. Şaka değil güzellik tistik bilgini 70 ya- 1,000 saatini, yani kız günde bir şından yetmiş da bir kadın günde ya- çeyrek, yirmi iki yaşına kada rım saat 9 sanıyor- duk ama bereket versin değilmiş. Japon işi 7 Japoncada pek çok tabir vardır. Meselâ; «Gözümün bir bebeğini kaybettim» demek Kasımpatı diya- rında: — Tek oğlum öldü! demektir. «Karnım âç> demek için Japonlar; «Karım küçüldüz derler, Bu tabir bizde de vardır, yalnız biraz daha incelttik: «Midem ezili- yor» deriz. Ağız tadı - Bir çok millet lerin (o yedikleri şeyleri bir çok milletler yemez- ler. Meselâ buğu- Ju tandır yılan kebabı çok nefis bir oyemekmiş. Sele Üstüva hattı civarındaki yerliler ya- rasayı pişirip yiyorlar. Çinliler sıçana bayılırlar. Sıçan çorbası veya kizart- ması çok meşhurdür, Siçan kuyruğu şekerlemesi . Çinlilerin en çok sev- dikleri tatlıdır, Kırmızı derililer karınca yerler. Brezilyanın bazı köylreinde karınca kızartması satılır. Mısırlılar una bulanıp tavada kr- zarmış çekirgeyi çok severler. Isırgan Resmimizde, ısırgan otunun bir tek kılını görüyorsunuz. Bu kıl büyütül- müştür. Alt kısmı tüb gibidir. Kılın ucuna değdiniz miydi, zehir fışkırır ve teninizi eteş gibi yakar, Tübden fişktran asid formüktir. — Kızımın bir ama iyi, güzel olsun resmini yapınız, çünkü uzun yâ- in ne olduğunu pek iyi bilirdi. hânla Şermin iyi arkadaş ol şlardı. İkisinin de resme riifakla- Ama “Perihan çalışamıyordu. Hali güzel ve sevgili arkada» ediyor: ei sanat İnsanı irir, çalış diyordu. gün Şermin babasına: Baba, dedi, bırak ta Perihanın resmini ben tamam'iyayım... Babası razı olmak !stemedi. Fakat Perihan da yalvârdı. Resmini arkada- Şınm tamamlamasını istiyordu. Ressam fırçayı kızının eline verdi. Şermin sevdiği arkadaşının portresi- ni pek güzel tamamladı. Babası da hayran oldu. İki sene sonra Periha- nın resimleri sergilerde teşhir edildi. daha da gü- Perihan, arkadaşının omuvaffakı- yetli çalışmalarını seyrederek kuvvet buluyor, onun resimleri sefgilerde beğenildikçe, ona da yaşamak kuvve- ti geliyordu. Tam on sene, Perihanla Şermin biri resim yaparak, öteki yapılan re- simleri seyrederek rahat, sakin güzel bir ömür sürdüler. Nihayet şermin evlendi, Düğün günü Perihan biraz daha solgundu. Biraz daha cansızdı. Fakat dişini sıktı, son bir gayretle arkadaşı- nin bu saadetini kutladı. O gece her- kesle beraber gülüp eğlendi. Fakat ertesi günü Yatağa düstü ve bir daha kalkamadı... Şerminin başucunda, on ssne ey- vel yaptığı Porihanın resmi asılı du- rüyor. Süveyde İ Mendil kazanan | 20 mart 1937 tarihli bilmece» | mizi halleden İs- İ tanbul kız lisesi | ğe talebesi oObayan ü Şüküte ikinci he- — İ e diyemizi kazan- mış, hediyesi olan bir düzine men- 7 dili almıştır.