7 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Fenerbahçe dün 29 uncu yıldönümünü kutladı Rapid takımı sarı lâcivertlileri 4-1 yendi, Fenerbahçe - Güneş tekaüdlerinin maçı çok güzel ve eğlenceli oldu Taksim stadında milli küme takımlarından Ankara Gücü Galatasarayı 4-2 yendi. Sekizler turnuasında Beykoz şampiyon oldu NE Dünkü Rapid Fenerbahçe maçında oyuncuların ve kalecilerin mütemadi hareketlerinden bazı safhaları tesbit eden üç güzel enstânlane Fenerbahçeliler yirmi dokuruncu yıldönümlerini dün Kadıköyündeki stadlarında binlerce halk önünde merasimle ve spor hadiseleril> kutla- dılar. Merasime saat 14,30 da bütün Fe- nerbahçeli sporcuların ve müessisle- rin iştirak ettiği geçid resmile baş- landı. Bunu 14,45 de bayrak mere- simi, İstiklâl marşı, staddaki Atatürk büstüne Fenerbahçe klübü tarafın- dan çelenk konması takib etti, Bun- den sonra klüibün ikinci başkanı Hayri Celâl Atamer çok © anân bir söy- levle bugünün ehemmiyetini anlattı. Geçid resmine iştira Tekaüdler maçı Fenerbahçe; Sıra proğramı maraya gelmişti. Ar eğienceli bir nu- ında bir maç , Güneşli : Nedim -Caler, Hasan | i, Ziya, Suad - Sabih, Rıza, Bedri, Hikmet, - Mehmed Nazif, Ha- Kemal Rıfat, Muammer bit, Ahmed Arif, Necib Şahin, La- tif, Ömer (Müfid) . On beşer dakikadan iki devre oy- nanan bu maç çok güzel, eğlenceli, aman zaman Komik, zaman zaman ve bilhassa ikinci devrede eski futbol- cular ayaklarını alıştırdıktan sonra genç takımlarda bile kolay kolay te- sadüf edilmiyen teknik şekilde geçti, Halk kâh güldü, kâh takdir etti, Maçın ilk gölünü Güneş merkez muhacimi Necib Şahinin kurnazca bir hareketile sağiçten kendisine ge- çen topu güzel bir şütle Fener Kalesi Alânddin, Gü t denler saha- | ns göndermek suretile Lâtif yaptı. bir müddet sonra Fenerbahçe- merkez muhacimleri Zekinin köşeden attığı sıkı biz şütle mukabele ettiler, Oyun 1 - 1 beraberlikle bitti, Bu maçı ilk Türk futbolcü bay Fuad Hâ- mid büyük bir bitaraflık ve bilgi ile idare etti. Fenerbahçe: 1 - Rapid: 4 Sıra nihayet büyük bir merak ve | alâka ile beklenen Rapid maçına gel- işti. Mutad merasimden sonra ta- | kımlar şu şekillerâs sahada yer al- dılar: Rapid: Crausam - Wagner, Luef - Probst, Smistik, Skoumal - Hari cek, Holec, Binder, Flegel, Pesser. 'enerbahçe: Hüsameddin - Ya Fazıl - Esad, Aytan, M. Reşad, | azl, Namik, Ali Rıza, Naci, .Fik- ler rüzgür alti- aya alışmağa, ha- | anlamağa vakit | bin hissedilir imiyeti altına girdiler. e, daha fazla dün çok | li ve çok güzel ynıyan Fikret | atından işliyordu. Fikret, karşısın- İ daki Viyanalı futbolcüleri nâçar va- | ziyetlers düşürüyor, topu ikide birde İ Rapid kalesi önüne kadar göndere- | rek Viyanalıların müdafaasım şaşır- tayordu. Yalnız Naci gene çalım yap- mak yüzünden topu kaptırıyor, Fik- 169 paslarını İyi veremiyor, bu su- retle Fikretin gayreti dö böşa gidi- yordu. Fenerbahçeliler çok güzel bir oyun | çıkardılar, Avusturyalıların her akın | teşebbüsüne bir akınla mukabele | edebildiler. Fakat gol çıkarmağa mu- vaffak olamadılar. Halbuki, bir ya- zımızda Rapidin en tehlikeli oyun- cusu olduğunu bebartiz ettirdiğimiz merkez mühatim Binder sağa doğ- ru akarak oradan bir şüt çekti, top | kaç pasla Yaşarın ayağına çarparak kaleye girdi. Rapiâ bu suretle İlk golü yap- mış olmakla beraber hasmına karşı tam bir hâkimiyet:temin edemedi. Aksine olarak bu gol Fenerbahçeli- leri daha fazla hızlandırdı Bu s8 fer Fikret tarafından olduğu kadar sağ açik Niyazi tarafından işleme- ğe başladılar. Bu sıralarda Viyana kalesi hafif tehlikeler geçirdi, bun- ları müdafilerinin ve kalecilerinin müdahalesile geçiştirdi, , Nihayet kırk birinci dakikada mü- dafilerden birinin yaptığı hendbol dolay: Rapid aleyhine verilen pen- allıdan Namık Fenerbahçenin ye güne sayısını yaplı, Bu devrede Rapid üstün bir oyun göstermemekle böraber futbolcüleri yer tutmaktaki tecrübelerini, hasım- dan top almaktaki meharetlerini, bir asım kaleye inebitmek kudretini kolayca gösterdiler, En tehlikeli mübacimleri Binder ken- dilerini fazla sıkmadan ve ağır bir oyün gösterdi. Fenerbaçe bu döy- redo cidden güzel ve gayretli oyna- dı. Bu güzel oyuna en fazla yardım eden futbolcüler Fikret, Niyazi, Ay- tan, Mehmed Reşad ve Yaşar oldu. Mehmed Yaşar karşısındaki bey- nelmilel futbolcülerden oHavlicekin karşısında iyi bir oyun çıkardı ve bu oyuncunun fazla tehlikeli olmasına pek firsat vermedi. Rapid - Fenerbahçe, Güneş mubhteliti Aldığımız malümata göre Ra- pid ikinci maçını yarın Taksim stadında (o Fenerbahçe - Güneş muhteliti ile yapacaktır. Bu muh- telitin ne şekilde çıkacağı bugün tesbit edileceği için bunu yarın okuyucularımıza bildireceğiz, ikinci devre İkinci devreye Fenerbahçe kaleye Necdeti, Namığın yerine Şabanı, Na- cinin yerine Bülendi koyarak çık. muştı. İki taratın mukabil geçen bayli uzun bir müddet iki taraf ge- ne kendi'lehine bir hâkimiyet ku. ramadı. Fakat iki tarafın hücüm- ları da güzel ve heyecanlı oluyordu. Yirmi beşinci dakikada Binder 80- ia doğru deplâse olarak topu sür. dü ve kendisi şüt çekecek bir vazi- yette iken topu ortaya hafifçe orta» ladı, hemen yetişen sağ iç Haleo güzel bir vuruşla ikinci golü yaptı. Beş dakika sonra gene Binder sö- la doğru deplâse olmuş bir vaziyet- te ve hayli uzaktan âni vesıkı bir şüt çekerek topu zaviyeden Fener , Kalesinin ağlarına oturttu. - Üçüncü golden sonra Fenerbahça diğ , AY YA A artık eskisi kadar gayretli oynıyamâ mağa ve fazla mukavemet göstereme- meğe başlamıştı. Otuz beşinci daki- kada, gene en tehlikeli oyuncu oldu- | ğunu evvelce hildirdiğimiz soliç Pes- ser topu ortaladı ve sağiç Halec gene hemen yetişerek güzel bir kafa vuru- şile dördüncü golü de yaptı. Bundan sonra Fenerbahçenin gay- reti bir netice vermedi ve maçı 4-1 Rapid kazandı. &.G. Beykoz sekizler şampiyonu Taksim stadında sekizler turnuasi- nın en mühüm müsabakası Beykoz - Süleymaniye arasında oynanmış ve Beykoz bü maçı 4 - | kazanarak 8€ kizler şampiyonu olmuştur. ; Ankaragücü 4 Galatasaray 2 Bu hafta milli kümenin yegâne maçı olan Galatasaray - Ankuragü- cü karşılaşması dün iki üç bin se yirci önünde Taksim stadında oy- nandı. Galatasaray takımı şöyle idi: Sacid - Reşad, LAtfI - Ekrem, Hay- rullah, Suavi edet, Eşfak, Süley- man, Haşim, Bülend. Ankaragücü de en kuvvetli şekli ni muhalaza ediyordu. Dördüncü dakikada Ankaragücü sol açığı Hamdinin şandellediği to- pu Karşılamak fizere çikan Sacid Ga- katasaray kalesini boş bırakta ve top Gücün en tehlikeli mühacimi Ya- Şara geçince Lütülde boş kaleye geçli. Yaşar topu kaleye gönderdi ve Lütfi dile tulmak mecburiyetinde kaldı. Bu suretle penaltıdan Ankara» gücü ilk dakikalarda birinci golünü yapta, Bu devrede maç lu nı hemen mü- tevazin oldu, fakat aGlalasaray mi hacimleri hayli beceriksizlikler ya- parak mülim fırsatlar kaçırdılar, O kadar ki kırk dördüncü dakikada Ankaragücü aleyhine verilen penal- tayı bile göle çeviremediler, Devre 1-0 Ankaralılar lehine bitti, İkinci devre başında Güçlüler, Galatasarayın üstünlüğünü bertaraf etmeğe muvaffak oldular. Galatasa- Tay kalesinin üstüste tehlikeli ziya“ relerine maruz kaldığı görülüyor iu. Nitekim Yaşar 17 ve 18 inci da- arda, birbiri arkasına iki gol rarak takımını 3 - 0 gelip vazi- yete çıkardı Galatasa: bir maği tahmin edili niden hüc 21 ind Ğılar, Maç en heyecanlı safhasına gir mişti. Galatasaraylılar bir gol daha çıkararak Oberaberliği kurtarmak için çabalıyörlardu. Muhakkak bir galibiyeti tehlikeye düşüren Güçlü- lerde yeniden bir sayı çıkarmak için uğraşıyorlardı. Güçlüler bu mü- cadeleden galip çıktılar. Yaşar, 31 im“ ci dakikada bir gol daha atarak kati şeklini verdi ve Güçlüler saha dan 4-2 galip çıktılar, arın artık muhakkak etli kabul edecekleri en sarı kırmızılılar ye» ma geçliler ve 20 nel, dakikalarda iki gol çıkar” Milli küme takımlarının puan vaziyeti Maç (Kazanç Berabere Kayıp Attığı Yediği Puan Beşiktaş u F. Bahçe 10 G. Saray 9 G. Birliği 1 A. Gücü 12 D. Spor 12 Üçek 4 söeRaNSE Dün karşılaşan Fenerbahçe - Güneş müteksldleri bir arada 4 14 14 .»ösüaausu RENEBNES