25 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

25 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

ii m mmm Mİİ. Sy İİİ mii MM e İş AKŞAM Politika işleri siler Karıştı arelerinin. yaptı dolayı Almanya ile İtal; ridan'ne Lor ale komttesinden çı rini muhajası €tmel vahim vaziyet kontrol usu- uku bulacak herhangi taarruza kar- şı Garplı dört büyük devletin kendi aralarında istişare ederek birlikte mu- kabil harekette bulunmaları için yapı lan dörtler itilâfı ile berlaraf olmuştu. Bu anlaşmanın akabinde Leipzig ismindeki Alman kruvazörüne İspan- ya suları civarında bir tahlelbahirden yapılan torpil hücumu bu anlaşma- sıkı bir imtihana maruz bırakmış- Bu hâdise üzerine yapılan müza- kerelerde Almanya mukabelebilmisil olarak hiç olmazsa İngiliz, Alman, Fransız ve İlalyan donanmalarının Valensiya hükümeti #manları önün- de müşterek bir bahri nümayiş yap- malarında israr etmiştir. İtalya da bu talebi teyid etmiştir. Pakat İngilte- re böyle bir mümayişe iştirak etmek emediğinden ve Fransa da ayni fik- r eylediğinden milzakere Kesil- Almanya e İtalya tekrar serbesti- i ellerine ulmış bulunuyorlar. İlk Bu olur mu? İskenderiye gazetesi yazıyor: Zeki efendi, mezarma yerleşti. Bu mezar altı bölümdür, 30 bin İngiliz Zeki efendi bugün mezarda zi- 500 İngiliz Hrusına yaptırdı. Mezarde telefon da vardır. Dosta rına, bunden böyle ınezarımda yaşı- yacağını manmafih ölünceye kadar canlı bir hayat süreceğini haber verdi. Cambaz köyü Kafkasyada, Dağıstanın Tçovka kö- yü halkı, çekirdeklen yetişme cam- bazlardırlar. Cambazlık onlarda âde- ta irsidir. Bir zamanlar bu köy halkı marifetlerini çar 1 inci Piyere göster- diler. Birinci Piyer onları Fransaya yolladı. Versay sarayında Fransa kra- lının önünde cambazlık yaptılar. Sovyet hükümeti, bu köy halkının cambazlıkta devam edebilmelerini t6- min maksadile lâzımgelen o yardımı yapmaktadır. nün değiştirilmesi ve bundan sonra | İ veyi | olacaktır. Asri harplerde benzinin ve tâbi Ak- bütün sahilleri abloka altı olacaktır. Abloka demek İs- muharip taraflardan biri- içle ner türlü e hariçten cak getir ek ve giyecek petrolün ne kadar büyük ehemmiyeti olduğu Habeşistan harbinin Akdeniz- de doğurduğu son gerginlikte iyice an- taşılmıştır. G zaman İtalya kendi memleketine hariçten petrol gönderilmesinin me- nedilmesini bir husumet ve askeri ha- reket sayacağını ve silâhla mukabele- de bulunacağını kali olarak anlaf- maşlı. Şimdi de İspanyadaki muharip taraflardan Valensiya ayni tehlikeye maruz bulunuyor. Harbi devam ettire- | cek sesaitlen büsbütün mahrum kal- makla diğer tarafın karşısında mağ- lüp olacaktır. İ Böyle bir vaziyete Akdenizin muva- öenesine büyük ehemmiyet veren İn- yütere ve Avrupadaki yerleri ile şi- mali Afrikadaki müstemiekeleri ara- sındaki muvasala yollarının emniyet- te bulunmasına askeri ve siyasi nok- tadan çok kıymet veren Fransanın razı olacağı pek beklenemez. Bunun için yeni vasiyet çok vahimdir. Zihin açıklığına Eski zamanlarda, imtihana girecek tslsbeleri, anaları Eyübe götürür ve onlara türbenin mumlarından bir kaç lokma yedirirdi: Zihni açar diye... O zaman midesi bozulup sınıfta kalan- Yar çok olurdu. Bugün de Amerikada bir nezle ilâ- cı keşfedilmiş: Bözedrin. Bu ilâç nez- deye iyi geldiği gibi, zihin açıklığı ve- riyor, en budalaları #kıllı ediyormuş... İmtihan zamanları bir çok Üniver- sitede üyle çok Bözedrin hapı satıl- yormuş ki, talebe sahiden hapı yutu- yor, hasta oluyormuş! .. Kutuplarda dans Fskimolar ırkından Şuksular, dev adımlarile medenileşiyorlar. Bir sene Vrangel adasında kaldıktan sonra memleketine dönen kâşif B. Gregori Petror, raporunda diyor ki: — Buz diyarı medenileşiyor. Halk iç çamaşırı giyiyor. aynaya bakıyor, dikiş makinesi kullanıyor; bir kaçı haftada bir kere yıkanıyor. (Kutup sakinleri katiyyen yikanmazlar) son zamanlarda içlerinden pek çoğu Foks- İzot ve rumba dansını öğrendi; gra- mofonu kurup dans ediyorlar, muvasalasını | menetmek | İ Gökbelen yaylâsında devrilmiş, Geçen hafta açılış resmi yapılan Sakarya üzerindeki Karaköy köprüsünün açılış zesmine ait bir kaç enstantane, yukarıda Nafia Vekili B. All Çetinkaya Adapazarında, ortada yeni köprü, aşağıda açılış resminden sonra ziyafet, Mersinde bir otomobil deri 3 kişi öldü, 21 yolcu da yaralandı Mersin (Akşam) — Şehrimizden Ermanağa gitmekle clan bir kamyon yol- cularından üçü ölmüş, beşi ağır olmak üzere 21 yolcu da yaralanmıştır. Yapılan tahkikata göre cumartesi günü Mersinden 35 yolcu ve yük ile Ermanağa hareket eden kamyon, Si- Mfkeye kadar ârızasız bir suretle yolu- na devam etaniştir. Kamyon Gökbe- len yaylâsından biraz ötede derenin kenarından geçerken, birdenbire yu- varlanmış ve üç takla yaparak par- çalanmıştır. Yarası hafif olan yolcular, kamyo- nun enkazından sıyrılmışlardır. Bu fa- cia esnasında 3 kişi ölmüş, beşi ağır olmak üzere 21 yolcu da yaralanmış- tar. Ölenler şoför muavini Ahmed ile Ermanuklı iki tacirdir. Davudpaşa haricine dökülen çöpler Beyoğlu ve Beşiktaş kazalarında toplanan çöplerin denize döküldüğü- nü, Eminönü, Eyüp, Fatih, Bukırköy, Üskürlar, Kadıköy kazalarının çöple- | rini“belediyenin gene eskisi gibi kara- ya dökmekte devam ettiği yazılmıştı. istanbul semtindeki çöpler, Zeyrek- te umumi bir istasyonda toplandık- tan sonra kamyonlarla Davudpaşa haricine gölürülmekte ve burada ay- Belediye dökülen çöplerin koku ve si- nek meydana getirip getirmediğini 4 > ği Alâkadarların verdikleri teminata vi maddeler, çöplerdeki mikropları öl- dürmekte ve koku neşrine mâni teş- kil etmektedir. Bu sebeple geçen sene Şişli ve havalisinde görülen karasinek hücumunun Davudpaşaya yakın yer- lerde görülmesine imkân olmadığı bil- ölriliyor. Gümrüklerde staj Vekâlet bu sene de 3 kişi Gümrük ve İnhisarlar vekâleti güm- Tük müdür veya şeflerinden İkişer, üçer zalı her sene Avrupaya gönder- mektedir. Vekâlet bu sene de iki güm- rTükçüyü Avrupaya, bir zalı da Ame- rikaya gönderecektir. Gümrükçüler bugünlerde şehrimizden ayrılacaklar- dır, Amerika seyahati dokuz ve Avrupa- daki tedkik gezisi de altı sy kadar sü- resektir. Gümrükçüler gerek sahiller- de, gerek dahilde gümrük kontrol ve 'muamelelerile memurların çâlışma tarslarını gözden geçirecekler ve birer rapor hâazu'liyarak vekülete arzede- ceklerdir. Vekâletin bu güzel kararı verdiği tarihten itibaren şimdiye kadar Av- rupaya gönderilen gümrükçülerin ade dl ona yaklaşmıştır. yel, Pındikhda Mustafa Nail, Ka- sımpaşa: Müeyyet, Husköy: Ne- “dim Aseo, Eminönü: Ayob Minas- yan, Heybeliada: Tomadis, Bü- yükada;: Merkez, Fatih: Al Ke- mal, Bakırköy: İstepan, Sarıyer: Çocuklar arasında :19 “Çok iyi güreş bilirim boks yaparım, yüzerim,, “Evde ismim merdivenler nazırı, merdivenleri hep ben temizlerim, | dırmadan o dav- randı: — Tabii büyüyünce ne olacağımı soracaksınız değil mi?. Düşünüyo- rum, düşünüyorum da kendime tay- yarecilikten daha iyi bir iş bulamıyo- Tum. 'Tayyarecilik benim için biçil- miş kaftan. Kendime en çok bu işi yakıştırıyorum. Tayyareci olacağım... Yanında oturan iri yarı, şişman da yası: — Hani sen bana ev kadını olaca- ğım demiştin? diye Günere sordu. Güner dayısının bu suali karşısında şasracak zannelilm. Lâkin zeki kız davısna döndü: — Tuhaf şey. dedi, Bir tayyareci kız hem de ev kadını olamaz mi?. 'Er kadını olmak nasıl olsa şart. Tay- yarecilik te esil işim olacak. Havadan inince evime gireceğim, evde de ev ka- dını olacağım. Ama havada tayyare ci tabit, — Tayyarercilik epeyce cesaret is- ter Güner. Sen nelerden korkarsın der dürur. Ben de bazularımı adama- kıllı şişireceğim. Güeşe “çök çöle“ .cağım. Şu dayımı annemin, babanın, | atilamın önünde bir yatıracağım. İb- ret olsun ona, Dayısı kahkahalarla gülüyor: — Ben de çalışırım. diyor, dünyada beni yatıramazsın. — İyi tir çocuknasi mlur Güner? — İyi Bir çocuk çok terbiyeli chur; Uslu olur. Biraz yaramazlık lâzım. Ama çök deği. Sonra bir çocuk üstü başı eski de disa çok temiz giyinmeli, Sofrayaoturunca yemek yemeyip an- nesini üzmemeli, Kendisine hep: — Kızım yesene.. kızım yesene.. — Sa isterim, Bu İsterim. diye karnımı tölum gibi su ile şişirmemel. Çamurla oynamama. Sorra Hiç ağ- Jamamalı. Çocuklar ağlamak neğir beni ağlatmaz ki... Ağlayıp tane ya- pacağım, kendimi ne diye boş yere üzeyim. Ağlamağı sevmem ben, gül meği severim. İşte onun için böyle toribul oldum ya.. gülmek çok İyi şey- dir, — İyi bir çocuğun yapacağı şeyle- rin hepsi bu kadar mı? İyibir çöcu- Zü ettiğin tarif bitti mi? — Bitmedi. İyi bir çocuk dişlerini Ber zaman temiz tutmalı, Sabahleyin kalkınca, yüztinü yıkaricen tik işi diş. lerini de oğmak olmalıdır. Yemekten sonr bekar dişlerini oğmulu. Bak berim dişlerime,, — Mükemmel. inci gibi.. — Ehhh.. ne yaparsınız? Ben spor cuyum, Sporcular da temiz insanlar- dır, — Eviişleri görür anüsün Güner? — Eibetie.. ben merdivenler nasırı- yam... — Ne demek 07.. Böyle «merdiven- — Babam evin <hariciye vekili. imiş, Annem ona öyle diyor, Evin dışında» ki bütün işleri o görür. Annem dahi- diye vekili,. evin içindeki işler onun- a — Ben evde bir iş daha görürüm. — Ne görürsün bakalem.. — Büyük annemin iğnesine iplik — Tabii ondan daha eğlenceli şey var mı?. "Ha döldu, ha dolacak üiye kendimi eğlendiririm.. İş bankasın- * âsın aldık onu... Hem eğleniyorum, “hem de pare biriktiriyorum. Fena mı? — Kavgacı mısın Güner? — Değilim.. ama bazı kizarım.. kav- ga etmek lâzım olunca. — Böyle zamanlarda ne yaparsın? — Mecbur olursam boks yaparım. İyi boks bildiğimi söyledim ya... — Vay, vay, vay. ben senden korfk-. doğrusu. mıştı. Celâl hakkında zabıta tahki- katı bitirilmiş ve kendisi dün mahko- meye verilmiştir. Asliye dördüncü ceza mahkemesin- de yapilan muhakeme neticesinde Ce» lin bu eşyayı çalarak kıymetlerinden pek aşağı fintlerle öteye beriye sattığı sebit olmuştur. Cellin beş sene Üç ay müddetle hapsine karar verilmiştir, öğeden | İ | |